Jak si udržet zdraví při práci z domova?

Jak si udržet zdraví při práci z domova?

Tipy, jak pečovat o své zdraví, když pracujete z domova. Přečtěte si článek!


Ať už mluvíme o pohybu, zdravé stravě, pobytu venku, či psychické pohodě - práce z domova může být
v tomto ohledu velkou překážkou. Zde najdete pár skvělých tipů!


V posledních měsících se mnoho z nás muselo uchýlit k takzvanému “home office”, tedy k práci z domova. Pro některé to byla vítaná změna, někomu to nevyhovovalo, někdo na to byl zvyklý a někdo ne. Všechny tyto skupiny však spojuje stejný problém - razantní změna životního stylu a s tím spojená změna návyků, které se týkají zdraví.

I když to vypadá, že je svět konečně na dobré cestě k návratu do normálu, tak mnoho lidí u práce z domova zůstane. Jak se tedy s novým životem vyrovnat? Jak přizpůsobit své návyky a uchovat si příkladné zdraví? Jak se zkrátka udržet ve fyzické a psychické rovnováze? Nezoufejte! Dali jsme pro vás dohromady několik rad a tipů ohledně zdravého životního stylu na home office.

Udržte si dobrou náladu

Začneme něčím, co může působit trochu jako klišé, ale je to nesmírně důležité. Nejde totiž jen o samotný fakt, že nyní pracujeme z domova, ale i o palčivou celospolečenskou situaci. Zůstat v psychické pohodě je dnes důležitější víc, než když dřív. Proto se snažte nezapomenout na své koníčky a na zábavu.

I to bylo poslední dobou těžší - kina a divadla zavřená, koncerty a přednášky zrušené, setkávání se ve skupinkách zakázáno. Stále nám ale zbyla spousta možností! Filmy si můžeme pustit na streamovacích platformách, hudbu jakbysmet a vidět se můžeme přes Skype.

Pokud chcete zkusit něco nového a neotřelého, tak můžete zkusit nějakou počítačovou hru. Nebo jít ještě o krok dál a podívat se na nějaké online casino, což vám může přinést tolik chybějící dávku adrenalinu. Seznam těch nejlepších českých online casin naleznete na této stránce, která je vybrala na základě pečlivého průzkumu www.nejlepsionlinekasina.com.

Správné Stravování

Jasně, zní to jako samozřejmost, ale ruku na srdce - opravdu se vaše stravovací návyky vůbec nezměnily? Na oficiálních stránkách Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR se můžeme dočíst, že podle jejich průzkumu přibralo v době lockdownu 37% lidí. A to by nás mělo přinutit k zamyšlení.

Pokuste se tedy dodržovat základy správného stravování, tedy jíst menší porce ale častěji, jíst dostatek ovoce a zeleniny a držet cukry a tuky na uzdě. Pokud jste byli zvyklí na pracovní obědy v restauraci a vaření vám toho moc neříká, tak se zkuste vyhnout “zalepování” hladu pečivem, mraženou pizzou a hranolkami a raději si jídlo z oblíbené restaurace objednejte. A pokud jste na sobě už nějaká kila navíc pocítili, tak si nechte poradit v tomto našem dalším článku.

Pokud to zvládnete, tak jste na té nejlepší cestě k udržení pevného zdraví i v těchto pochmurných časech, kdy jsme většinu času zavření doma, odkázaní na home office.

Dostatek pohybu

Toto je asi ta nejtěžší část, která se přitom na první pohled nezdá až tak složitá. Většina lidí si totiž říká, že pokud by měli více volného času a pokud by mohli trávit více času doma a ne v práci, tak by měli i více času
a chuti na pohyb a sportování. Opak je však pravdou a tento lehce paradoxní fenomén má veskrze dva hlavní důvody.

Nejprve si musíme uvědomit, že home office je pořád práce a není to tedy tak, že má člověk najednou více volna. Povinnosti se zkrátka přesunuly do “domácí kanceláře”. Dalším důvodem je to, že když trávíme tolik času doma, tak přirozeně trochu zlenivíme. Po práci doma není tak těžké přesunout se do křesla u televize, nebo na gauč k dobré knize. Jak na to tedy vyzrát?

Výhodou je, že na rozdíl od běžné práce mimo domov, si můžete zacvičit i při pauzách a nikdo vás nebude sledovat skrz prsty. Dejte si tedy pár opakování svých oblíbených cviků kdykoliv to je možné - kromě pozitivního dopadu na zdraví se i pěkně prokrvíte, okysličíte mozek a bude se vám pak lépe pracovat. Pokud chodíte běhat, plavat, do posilovny, nebo pokud jezdíte na kole, tak je to jedině dobře!

 

Pevně daný rozvrh dne

Mnoho lidí má pocit, že práce z domova není ”skutečná” práce a často sklouzává do velice nepravidelného režimu, kdy se chvíli pracuje, chvíli prokrastinuje, chvíli toto, chvíli tamto. Ani si nevšimnete a najednou je večer, nic není pořádně hotové a ještě k tomu jste unavení.

Proto je nesmírně důležité vyhradit si konkrétní čas na práci a ten dodržovat. Představte si to, jako kdybyste byli skutečně v kanceláři, která v určitý čas zavírá a práce končí. Pokud budete mít nastavený pevně daný rozvrh pro každý den, tak budete v lepší psychické pohodě, nebudete tak unavení a vaše tělo bude v rovnováze. Říká se “Ve zdravém těle zdravý duch.”, ale platí to i přesně naopak!

Nezapomeňte na své kamarády

To, že nechodíme tak často ven a nepotkáváme se u oběda nebo v kině neznamená, že se nemůžeme vídat vůbec. Společenský život na home office nekončí a na to byste nikdy neměli zapomínat. Pozvěte své přátele
k sobě na večeři, vyrazte na procházku či výlet, nebo si alespoň zavolejte přes Skype nebo napište na sociálních sítích. Pocit samoty a stres má velice negativní dopad jak na psychické, tak na fyzické zdraví.

Pokud se zvládnete starat o svůj jídelníček, volný čas využijte k pohybu, budete udržovat kontakt se svými přáteli a nespadnete do propasti chaotického prokrastinování, tak bude vaše zdraví vzkvétat. Přejeme vám hodně zdraví a síly do dalších dní!

 

 

 

zdroj foto pixabay