Až 62 % ohrožených zvířat hrozí vyhynutí kvůli těžbě dřeva

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Alarmující data

Světový fond pro ochranu přírody sestavuje tabulky ohrožených volně žijících zvířat, které se stále rychleji plní. Úbytek světové populace je rychlejší, než se v minulosti očekávalo. Aktuálně je v tabulkách vedeno 8 688 druhů ohrožených živočichů. Za posledních čtyři desítky let klesl výskyt ptáků, savců, plazů, ryb a obojživelníků o celou jednu polovinu a někteří odborníci tvrdí, že do roku 2020, což není zas tak daleká budoucnost, by mohly být vyhubeny celé dvě třetiny zvířecích druhů.

Za vším hledej člověka

Nejvýznamnější vliv na zhoršující se stav přírody má člověk. Lidstvo má poměrně vysoké nároky na ekosystém naší planety. Nejpalčivějším problémem je rozpad původního prostředí na menší celky, což je důsledek osidlování, rostoucích zástaveb a infrastruktury. Tím, jak se člověk stěhuje a obývá nová území, s sebou přináší taktéž nové druhy živočichů. Tato zvířata patří mezi takzvané invazivní nepůvodní druhy, jejichž život na území negativně ovlivňuje jak původní organismy, tak také prostředí. Situaci zhoršují i nadměrné lovy zvířat a rybolov. Tento globální problém rezonuje především kvůli pytlákům lovícím velké šelmy a slony v Africe. Přeměna přírodních ploch v zemědělské oblasti i těžba dřeva negativně ovlivňují až 62 % ohrožených druhů. A ve výčtu záporných faktorů nesmí chybět ani klimatické změny, jako meteorologické jevy, jakými jsou třeba vedra, sucha, záplavy a hurikány. Na většinu ohrožených zvířat navíc působí hned několik zmíněných činitelů zároveň.

Téma, které by mělo rezonovat

O problematice je třeba mluvit, protože jinak k žádné změně nedojde. Dobrou cestou jsou dokumentární filmy, které připravují odborníci a ukazují nejen dopady lidského působení, ale i to, jak je příroda rozmanitá a krásná. Jedním z nejpopulárnějších dokumentárních seriálů věnujících se přírodě je Naše planeta Země. Vznikl v roce 2006 a je nejsledovanějším britským pořadem za posledních 15 let. Vidělo jej více než 12 milionů lidí. Jeho tvůrci připravili po dlouhých 10 letech úspěšné pokračování Naše planeta Země II (Planet Earth II), jehož kvalitu dokládá i český web ČSFD, kde dokument získal celých 98 %. Ten bude od poloviny března vysílat televizní stanice Spektrum. Seriál v šesti dílech představí jednotlivá prostředí a jejich obyvatele. Ukáže, jak se zvířata přizpůsobila životu v daných podmínkách, jak loví, starají se o mláďata i strategie úniku z nebezpečí.

 

 

Ikona mezi dokumentárními seriály

Obě série pochází z produkce BBC a komentáře namluvil sir David Attenborough, známý přírodovědec, režisér
a dokumentarista, který je již více než 60 let spojován právě s popularizací přírodních krás a který zároveň upozorňuje na důsledky chování společnosti na ekosystém naší planety. Seriál Naše planeta Země II bude od 17. března vysílat televizní stanice Spektrum, a to každou sobotu od 13:55 a neděli od 14:55. Nenechte si uniknout pohled na dech beroucí přírodu i divoká zvířata v jejich přirozeném prostředí, na unikátní ekosystém, který je třeba začít chránit a opečovávat.

 

O AMC Networks International – Central and Northern Europe

AMC Networks International – Central and Northern Europe je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společnostní na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic soustřeďujících se na Střední a Východní Evropu. Současné AMCNI – Central and Northern Europe portfolio čítá 12 televizních stanic ve čtyřech žánrech: sport: Sport1, Sport2, SportM, dětské: Minimax, Megamax, zábavně-vzdělávací: Spektrum, TVPaprika, Spektrum Home a filmové: AMC, Sundance Channel, Film Mánia, Film+ a Film Café. Obsah tematických stanic je vytvářen pro místní diváky, jazykové verze a trhy.  Je dostupný v celé řadě platforem včetně HD, služeb na vyžádání a verze pro mobilní telefony.

AMC Networks International (AMCNI) je globální divizí AMC Networks a dodavatelem uznávaných zábavních pořadů pro předplatitele ve více než 140 zemích a územích v Africe, Asii, Evropě a Latinské Americe. AMCNI zahrnuje jak globální značky Sundance Channel a MGM Channel, tak populární kanály s lokálním významem
a různorodým žánrovým zaměřením. 

 

 

O společnosti AMC Networks:

Společnost AMC Networks Inc. (NASDAQ: AMCX) se již více než 30 let věnuje produkci kvalitních filmů
a pořadů, vlastní a provozuje několik populárních a oceňovaných značek v oblasti placené kabelové televize. AMC, IFC, SundanceTV, WE TV, a IFC Films produkují pořady, které jsou výrazné, zajímavé, kulturně relevantní a oslovující diváky napříč různými společenskými skupinami. Společnost také provozuje globální divizi, AMC Networks International.

Více informací najdete na www.amcnetworks.com

 

Reklama

Doporučujeme

Vzácnější než drahokam: V celém Česku nosí jméno Jiskra (nebo Iskra) jen čtyři ženy

Najít v českém kalendáři jméno, které by bylo vzácnější, je skoro nemožné. Jiskra (v mezinárodní variantě Iskra) je jméno, které v sobě nese elementární...

Mozek nemá tlačítko „Mute“, ale vy máte prefrontální kůru. Jak zkrotit hněv?

Dopravní zácpy, protivní kolegové nebo pomalé fronty z našeho života nezmizí. Co se ale změnit může, je náš vnitřní operační systém. Vědecké výzkumy potvrzují,...

Fénix nad popiolem: České Švýcarsko investuje 130 milionů do novinek pro turisty

Národní park České Švýcarsko se připravuje na další velkou kapitolu své obnovy. Díky Programu švýcarsko-české spolupráce a podpoře ministerstva životního prostředí se v letech...

„Příliš unavení na milence.“ Proč mileniálové vyměnili nevěru za klid v koutě

Zapomeňte na morální kázání. Podle nejnovějších kulturních trendů a analýz magazínů jako VICE nebo Newsweek mileniálové nepodvádějí proto, že by byli svatí, ale proto,...

Víte, kolik platíte za elektřinu? Většina z nás nemá tušení!

Kolik skutečně měsíčně utrácíte za elektřinu? Pokud si nejste jistí, nejste v tom sami. Podle průzkumu Skupiny Klik.cz téměř polovina Čechů nesleduje vývoj cen a...

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3