Lush oslavuje 15. narozeniny Charity Pot

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Během 15 let jeho existence bylo díky zákazníkům Lush prostřednictvím tohoto „štědrého kelímku“ vybráno přes 65 milionů liber (cca 1,9 miliardy Kč!) pro více než 13 700 neziskových organizací a projektů po celém světě.

Krém na ruce i tělo Charity Pot byl uveden roku 2007 (v ČR byl představen na jaře 2014) speciálně za účelem získávání finančních prostředků pro malé charitativní organizace, aktivisty a další rozmanité dobročinné projekty. 100% ceny každého prodaného Charity Pot produktu (mínus daň) putuje do fondu, ze kterého jsou financovány projekty, na kterých nám záleží – práce nadšených lidí po celém světě v předních liniích boje za pozitivní změny a působících v oblasti ochrany zvířat, lidských práv a životního prostředí.

V roce 2020 Lush představil nahatou – bezobalovou – verzi krému, Charity Pot Coin (50 Kč) – i z jeho prodeje putuje výtěžek do fondu.

Jen v minulém finančním roce bylo navzdory problémům spojeným s pandemií, včetně uzavření mnoha obchodů, po celém světě darováno více než 3 miliony liber (přes 86 milionů Kč) prostřednictvím více než 600 grantů. Po celém světě uspořádaly prodejny Lush 152 Charity Pot Eventů na podporu místních občanských iniciativ. Ve Spojeném království a Irsku bylo prostřednictvím 153 grantů a 48 místních Charity Pot Eventů
v prodejnách věnováno více než 625 000 liber.

Za 15 let se prodejem Charity Pot ve 42 zemích a získalo více než 65 milionů liber (cca 1,9 mil. Kč), přičemž bylo poskytnuto více než 13 700 grantů.
Tyto peníze putovaly na:

  • Více než 500 projektů bojujících za práva zvířat
  • Více než 150 protirasistických iniciativ
  • Více než 150 mírotvorných a protiválečných iniciativ
  • Více než 150 kampaní za práva osob se zdravotním postižením
  • Více než 250 projektů zaměřených na změnu klimatu
  • Více než 1 000 útulků pro zvířata
  • Více než 200 kampaní na podporu obnovitelných zdrojů energie
  • Více než 250 projektů na podporu původních obyvatel
  • Více než 600 akcí na podporu LGBTQIA+
  • Více než 800 kampaní na podporu migrantů a uprchlíků
  • Více než 200 darů na podporu lidí bez domova

„Na tomto produktu miluji vše, od ingrediencí, které podporují farmáře, přes finance umožňující lokálním charitativním organizacím bojovat za pozitivní změny, po úžasné účinky při jeho aplikaci na pokožku.“ (ROWENA BIRD, SPOLUZAKLADATELKA LUSH)

 

CHARITY POT A LUSH ČR

V České republice projekt Charity Pot funguje od roku 2014 a během těch 8 let bylo díky zákazníkům Lush podpořeno přes 90 projektů více než 5 miliony korun! Více o tom, koho zákazníci Lush ČR podpořili, si můžete přečíst v tomto článku.

„Na své práci mám nejraději tu rozmanitost, díky které mám šanci poznat inspirativní osobnosti, které se každý den snaží měnit svět okolo sebe k lepšímu. Mám radost, že jim v tom díky projektu Charity Pot můžeme pomáhat a že jsem toho celého součástí.“ (JAKUB SKŘIVÁNEK, CHARITY POT KOORDINÁTOR LUSH ČESKÁ REPUBLIKA)

Granty Charity Pot poskytují cílené financování malým občanským neziskovým skupinám. Téměř všechny skupiny financované z Charity Pot mají roční příjem nižší než 250 000 liber (většina z nich je podstatně nižší)
a jsou provozovány výhradně nebo převážně dobrovolníky.

Tyto granty upřednostňují projekty, jejichž cílem je dlouhodobá změna – protože Lush považuje za nesmírně důležité financovat projekty, jejichž cílem je prevence a řešení základní příčiny problému. Přednost před projektem, jehož cílem je vysadit stromy a obnovit již odlesněnou oblast, by tak například dostal projekt, jehož cílem je odlesňování zastavit.

 

 

Doposud Lush celosvětově prodal přes 7 milionů kelímků a 1,5 milionu tuhých krémů. Díky konejšivé směsi čerstvého gelu z aloe a vyživujícího oleje z moringy se spoustou dalších blahodárných ingrediencí, má Charity Pot mnoho pozitivních účinků nejen pro skupiny, které finančně podporuje, ale i pro vaši pokožku a také farmáře a komunity, od kterých v něm použité ingredience získávají. Zkrátka kelímek, který dělá mnoho dobrého –
od půdy, přes pokožku až po aktivismus.

Tento samo-konzervační krém je plný zvláčňujících ingrediencí získávaných od farmářů, kteří k produkci vysoce kvalitních surovin využívají regenerativní metody, které mají příznivý vliv na ornou půdu, lesy i lidské životy. Patří mezi ně například fair trade bio kolumbijské kakaové máslogeraniová silice od Mountain Organic Farming (MOOF) v Keni či fair trade bambucké máslo od ženského družstva Ojoba v Ghaně.

Charity Pot lze zakoupit v prodejnách Lush a online na lush.com Více informací o tom, jak požádat
o financování z Charity Pot, najdete zde.

 

 

 

O Lush
Lush se věnuje vynalézání, výrobě a maloobchodnímu prodeji ručně vyráběné kosmetiky. Lush je kosmetická společnost s aktivistickým srdcem bojovníka, nadšená pro přímou akci a využívá své obchody po celém světě jako platformu pro zvyšování povědomí o málo známých sociálních a ekologických problémech.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Jak se dobře vyspat, i když vás trápí bolesti zad

„Pravdou je, že pouze odpočinuté tělo může regenerovat. A u bolestí zad to platí dvojnásob. Kvalita spánku je proto zcela zásadní věcí, na kterou...

Víte, jak funguje multilíčidlo?

Přírodní oleje a vosky spolu s výtažkem z brusinek vyživují a regenerují pokožku, udržují její přirozenou hydrataci a brání jejímu vysoušení. Výrobek má pouze...

Dámská jízda – nový trend dovolených

„Čím dál více žen k nám přijíždí ve dvojicích či malých skupinkách a stále častěji k nám míří také maminky s dospívajícími dcerami, aby...

Léto plné chutí v Tchibo

Letní sezóna je ideálním časem na nové zážitky – a ty chuťové nejsou výjimkou. V kavárnách Tchibo proto právě teď najdete originální novinky, které osvěží i potěší. 

Plavání je zdravé, ale dělejte to správně!

Léto přímo nahrává pobytu ve vodě, který navíc udělá nevídaně dobře nejen vašemu tělu,
ale i hlavě. “S přibývajícím věkem se může stát, že nás sem tam zabolí v kříži, dají o sobě vědět kolena nebo kyčle. Voda je pak ten nejlepší kamarád.

Exkluzívní autobiografie herecké ikony – Al Pacino: SONNY BOY – PAMĚTI

K fanouškům filmu se právě dostává exkluzivní autobiografie jedné z největších hereckých ikon minulého století.

5 tipů, proč se vydat s dětmi na nezapomenutelný výlet do Zlína

Přemýšlíte, kam se s dětmi vydat za zábavou, při které se zároveň něco naučí? Vydejte se na výlet (nebo třeba rovnou na dovolenou) do Zlína. V Baťově městě si na své přijde každý člen rodiny a v červnu tady navíc začíná jedinečná výstava kostek s unikátními stavbami a hernou, ze které děti nebudou chtít odejít.

Dokonalá ochrana před sluncem s matujícím efektem

Ochrana před slunečními paprsky by měla být součástí každodenní péče o pleť. Mnoho žen se však obává, že krémy s vysokým ochranným faktorem udělají jejich pleť mastnou nebo lesklou. Česká kosmetická značka Essenté tak přichází s ideálním řešením – Ochranný krém SPF 30 poskytuje vysokou ochranu, ale zanechává pleť matnou a svěží.

NOVINKY 100% přírodní směsi esencí

Pro každodenní osvěžení domova

Chuť léta v každém doušku s osvěžujícími kávovými drinky

Léto je jako stvořené k dobrodružství, zábavě a bezstarostným chvílím plným radosti, kdy si život vychutnáváte plnými doušky. Stejně jako kávu, jejíž lahodná chuť vás osvěží i během horkých dní. Káva totiž není jen nápoj – je to okamžik pro sebe, maličká radost, která se vejde do každého dne. A co teprve, když se spojí s ledem? Připravili jsme pro vás pár jednoduchých,
ale výjimečných receptů, díky kterým si léto vychutnáte naplno.

Sauna v létě? Překvapivě skvělý nápad!

Saunování rozhodně nepatří jen k zimním měsícům, právě naopak! Vaše tělo vám za něj poděkuje i v létě. Klíčem k pozitivním účinkům saunování je pravidelnost, tak proč si v létě dávat pauzu
a čekat až na první mrazíky? Přinášíme vám hned několik důvodů, proč by sauna měla mít místo
 i ve vaší letní rutině.

Léto u vody s malým dítětem: Jak na to bezpečně a v pohodě

Léto je tady a s ním i období dovolených u moře či jezera. Pokud si ale chcete pobyt u vody skutečně užít, je důležité se dobře připravit. Jak s malým dítětem začít plavat? Zvládneme to sami, nebo je lepší navštěvovat kurzy? A je vůbec plavecká příprava nutná? 

Novinky do každé rodiny

Hrajte o limitovanou edici GlancBox!

Překrásná Marseille

Možná jste velmi zcestovalá a vynechala jste snad jen Mars. Ten je ale trochu z ruky, a proto, což takhle dát si Marseille, která je Evropským hlavním městem kultury roku 2013? Ostatně, v tomhle druhém největším francouzském městě a současně hlavním městě Provence je tolik národností, že by se i marťanští zelení mužíci s tykadly mezi nimi ztratili.

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...
Reklama
Reklama