S hlídáním pitného režimu v zimě má ale většina lidí problémy

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Vydržet měsíc zcela bez alkoholu si letos vyzkouší až dva miliony Čechů. Motivuje je k tomu iniciativa „Suchej únor“, jež je zejména mezi mladými lidmi stále oblíbenější. Podle průzkumu*, který pro značku přírodních pramenitých vod Natura uskutečnila agentura Ipsos, se do této akce plánuje zapojit dokonce každý třetí člověk ve věku 18-26 let. Průzkum však zároveň ukázal, jak moc lidé podceňují dodržování správného pitného režimu, a to zejména v zimě. Alespoň dva litry tekutin denně v zimním období vypije jen 40 % respondentů.

 

Akci „Suchej únor“ lidé nejčastěji vnímají jako skvělou příležitost udělat něco prospěšného pro své zdraví, či dostat pod kontrolu konzumaci alkoholu. Na pitný režim jako celek ale většina Čechů zapomíná. Průzkum pro značku přírodních pramenitých vod Natura ukázal, že téměř 60 % lidí si nedává pozor na to, kolik během dne vypije tekutin. Někteří z nich mají pocit, že pijí dostatečně, téměř čtvrtina lidí ale ví, že tekutin přijímá málo, přesto si pitný režim nehlídá.

Podle lékařů by přitom měl denní příjem vody dosahovat nejméně dva až dva a půl litru dle věku a tělesné hmotnosti jedince. „V teplých letních měsících nás přirozená žízeň nutí pít častěji, sklouznout k nedostatku tekutin je proto paradoxně snazší v zimě. Průzkum ukázal, že téměř 55 % respondentů v zimním období vypije denně jen 1,5 litru tekutin či méně. Každý osmý člověk dokonce nevypije ani litr tekutin za den,“ popisuje Jiří Kolář zodpovědný za značku Natura ve společnosti Coca-Cola ČR/SR.

 

Pití si lidé hlídají hlavně kvůli zdraví, mezi nápoji vede voda

Více než polovina lidí (konkrétně 53 % všech oslovených), kteří si hlídají pitný režim i v zimě, uvádí jako hlavní motivaci prevenci možných zdravotních problémů. Zhruba 23 % pak dbá na zdravý životní styl celoročně
a dostatek tekutin považují za jeho součást. Roli ale hrají i diety, výdej tekutin při sportu či estetická stránka v podobě dostatečné hydratace pleti. Pro 13 % lidí je hlavní motivací k dodržování pitného režimu chuť jejich oblíbeného nápoje.

Často přitom může jít i o chuť vody, která je nejčastějším nápojem v běžném dni pro 60 % respondentů. V případě nejmladší generace ve věku od 18 do 26 let je dokonce voda nejoblíbenější u 70 % dotázaných. Druhou příčku v celkovém žebříčku zaujímají teplé nápoje jako je káva a čaj, jež jsou nejčastější tekutinou pro 16 % lidí, slazené limonády pak tvoří hlavní nápoj pro 14 % osob.

 

Na podporu pitného režimu přichází Natura s udržitelnou soutěží. Vyhrát můžete Škodu Enyaq iV a další ceny

Dodržování pitného režimu i v zimě se letos Natura, jejíž lahve jsou vyráběny ze 100% recyklovaného PETu, rozhodla podpořit udržitelnou soutěží. Pod každým bílým víčkem vody Natura se skrývá kód, po jehož nahrání na web natura-soutez.cz lze každý den vyhrát jednu z mnoha udržitelných produktů. Mezi denními cenami jsou sportovní batohy z udržitelného materiálu, nákupní tašky z recyklované bavlny, sady s opakovaně použitelnou kovovou slámkou, sportovní lahve či poznámkový blok A5 s tvrdými deskami z recyklovaného PET materiálu. Kromě toho však nabízí soutěž Natura také možnost vyhrát šaty od známé návrhářky Josefíny Bakošové, které jsou vyrobené z udržitelných materiálů. „Dlouhodobě se snažím snížit svůj dopad na životní prostředí skrze udržitelnou módu a ohleduplné chování k přírodě. Mám proto velmi blízko k tomu, co Natura dělá a jsem ráda, že se tato myšlenka může skrze novou soutěž dostat k ještě širšímu okruhu lidí,“ říká Bakošová.

Ohleduplná k životnímu prostředí je i hlavní cena soutěže, kterou je elektromobil Škoda Enyaq iV. Výherce českého vozu s nulovými emisemi bude vybrán na konci soutěže ze všech registrovaných kódů.

 

 

*Průzkum byl realizován prostřednictvím IPSOS Instant Research na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů
v lednu 2022.

 

Reklama

Doporučujeme

Proč je vejce superpotravinou: Vědci vyvrací mýty a šéfkuchaři odhalují triky

V nenápadné skořápce se skrývá dokonalý nutriční koktejl i nekonečný kulinářský potenciál. Obyčejné vejce je vправdě malým géniem, jehož hodnotu potvrzuje moderní věda a...

Průvodce pro seniory: Kde najít levnou nebo bezplatnou pomoc v domácnosti

Pomoc s úklidem, nákupem či osobní asistencí nemusí být pro seniory nedostupným luxusem. V České republice existuje celá síť organizací, které nabízejí podporu za...

Patříte k milovníkům nutelly? Zkuste si ji udělat doma

Nutella – legenda snídaňových stolů, dětských svačin i dospěláckých výpadů tzv. „tajně na lžičku, když se nikdo nedívá“. Ale co když vám řeknu, že...

Žhavá novinka sezóny – parfémy The Mania od Osmanyho Laffity

Víte, bez čeho se tento podzim 100% neobejdete? Bez nejnovějších parfémů The Mania od Asombroso, značky známého módního návrháře Osmanyho Laffity. The Mania je v...

Teplo domova nemusí být luxus. Drobné návyky, které vám ušetří tisíce

Topení patří k největším položkám v rodinném rozpočtu, přesto jím velká část českých domácností nevědomky plýtvá. Nejde přitom o technické poruchy, nýbrž o drobné...

Návrat ke kořenům. Objevte zapomenutou moudrost pro zdraví v chladných dnech

S příchodem chladných dnů saháme po drahých doplňcích stravy, avšak skutečný klíč k pevnému zdraví máme často na dosah a zdarma. Podzim je ideální...

Pavel Nový: Charismatický před kamerou, nekompromisní, když jde o soukromí

Některé dvojice o sobě dávají vědět na každém kroku, jiné si své štěstí schovávají za zavřené dveře. Herec Pavel Nový patří rozhodně do té...

Poklad letošního podzimu: křehký švestkový koláč

Sychravé dny doprovázené chladným počasím? To by jeden nejraději zůstal doma, zachumlaný v peřinách. Proč si ale toto období trochu nezpříjemnit? Listí hraje všemi odstíny...

Policie varuje před podvodnými SMS zprávami jménem České pošty, cílí hlavně na seniory

Vypadá jako oficiální zpráva od České pošty a hrozí, že váš balíček nebude doručen. Ve skutečnosti se však jedná o zákeřný podvod, jehož cílem...

Generace, jež šetří na chlebu, ale kupuje kabelky za tisíce… Co pohání posedlost luxusem?

Na účtu sotva zbývá na nájem, přesto na rameni visí ikonická kabelka za desítky tisíc. Fenomén mladých generací, jež utrácejí za luxus, který si...

Přestaňte se na sebe pořád zlobit. Laskavost k sobě je víc než disciplína

Určitě to znáte. Stačí drobná chyba, zapomenutý e-mail, rozbitý talíř nebo nedokončený úkol – a už se v hlavě spouští ten známý hlas: „No...

Voňavé objetí podzimu: Limitovaná edice DÝNĚ od Manufaktury

Sezóna spadaného listí, ranních mlh a teplého šálku dýňového latté přináší kromě nostalgie a klidu i voňavé rituály péče o tělo a duši. Podzimní...

Privátní vířivka s výhledem na Hrad a kosmetika Codage Paris: M Spa překoná vaše očekávání

Hotel Emblem, nacházející se jen pár kroků od Staroměstského náměstí, otevírá dveře všem milovníkům odpočinku a špičkové péče. Jeho lázeňské centrum M Spa není...

Více než čtvrt milionu řidičských průkazů letos končí, nejvíce se to týká Středočechů a seniorů

Více než čtvrt milionu Čechů letos čeká povinná výměna řidičského průkazu. Největší vlna se týká seniorů a řidičů ve Středočeském kraji. Zjistěte, jak si...

Tron: Ares otevírá novou dimenzi digitálního světa

Večer premiéry filmu Tron: Ares rozsvítil pražské kino IMAX futuristickým pulzem digitálního vesmíru. Premiéra nového sci-fi snímku Tron: Ares nabídla divákům podívanou, která posouvá...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3