Česká rodina míří za zážitky do finského Laponska

Sdílet článek

Reklama
Reklama

„Naším cílem bylo rozhýbat děti z celého světa tak, aby strávily venku o milion hodin více oproti současnosti. Rodiče zaznamenávali denní aktivity svých dětí buď na webových stránkách, nebo prostřednictvím příspěvků na sociálních médiích. Uživatelé speciálního senzoru ReimaGO pak jednoduše přidávali své aktivní hodiny pomocí bezplatné aplikace,“ říká Petra Tichá ze společnosti Ski a Bike Centrum Radotín, které zastupuje Reimu v České republice.

Motivací účastníků bylo každý týden losování o hodnotné ceny a především hlavní výhra, kterou je výlet
na Reima Kidventure activity v magickém finském Laponsku.

Z každého z 15 zapojených států byla vylosována jedna rodina, která se zúčastní výletu a zažije arktické aktivity, jako jsou setkání se sobem, jízda v saních tažených psy husky, sjezdové lyžování a mnoho dalších aktivit, které nadchnou k lásce k pohybu děti, a dost možná i jejich rodiče!

 

Nejhorší bylo se v zimě „dokopat“ a vyrazit ven

„Pro nás byla tato soutěž výzva. Moc se nám zalíbil koncept sbírání dětských hodin strávených venku. Je to téma, které doma často řešíme. Jak je těžké, obzvlášť v zimním období, „dokopat se“ a vyrazit ven. Nejdříve jsme dávali fotky na facebook a měli jsme to štěstí, že jsme hned na začátku vyhráli průběžnou cenu – čip, který děti nosí, když jsou venku. Čip je propojený s aplikací v mobilu, kde svými hodinami strávenými venku pomáháte panáčkovi v aplikaci cestovat po světě. To u nás rozhodně zabralo. Obzvlášť Kryštof dbal na to, abychom mohli každý večer s panáčkem co nejvíc „naskákat“. Od listopadu jsme nasbírali celkem 73 hodin strávených venku. To nám říká čip, a když k tomu přidáme Julinčiny hodiny a to, že první měsíc jsme sbírali bez čipu, myslím, že jsme určitě na dvou stech hodinách venku,“ říká Jana Hájková z Brna, maminka Julinky
a Kryštofa, kteří se i s rodiči vydají v březnu do Laponska.

V programu mají vítězné rodiny kromě lyžování a krmení sobů také jízdu se psím spřežením, chytání ryb v ledu, setkání se Santou a další netradiční zimní aktivity.

„Hned jsme koukali na mapu a už umíme první finské slovo „Hei“, tedy „ahoj“. Navíc se to bude senzačně hodit na náš blog www.objevimesvet.cz o cestování s dětmi, který s rodinou píšeme od loňského června. Tahle výhra je pro nás jako stvořená. Já se nejvíc těším na soby. Můj muž zase na finskou krajinu, protože na severu byl zatím nejdál v Dánsku. A děti? Ty se těší úplně na všechno. Kryštof ještě neletěl letadlem, Julinka jednou, ale nepamatuje si to. Zimu máme rádi, i když nejsme super sportovní rodina, proto jsme v programu přivítali také rybaření v ledu, jízdu se psím spřežením i výlet na sněžnicích. Budou to určitě nezapomenutelné zážitky,“ uzavírá Jana Hájková.

 

 

Ve Finsku děti vyrůstají venku…

Designéři finské značky Reima začali šít první technické oblečení pro děti po 2. světové válce z armádních stanů. Dnes je tato společnost lídrem trhu s dětským outdoorovým oblečením a každoročně přichází
s technicky vychytanou designovou kolekcí. Jejím hlavním cílem ale je vést děti k tomu, aby mohly a chtěly co nejvíce času trávit venku, pohybem na čerstvém vzduchu. A motivuje je k tomu těmi nejmodernějšími technologiemi!

„Před více než sedmdesáti lety jsme našli volné nevyužité továrny, a tak jsme v malé vesničce zaměstnali na tři tisíce lidí a začali vyrábět oblečení pro děti, které by je udrželo venku, aby byly zdravé. U nás ve Finsku je totiž právě toto základní prevence proti všem nemocem – děti se mají nejen hýbat, ale mají se hýbat venku! A začíná se v útlém věku – s miminky chodíme v zimě ven až do hranice mínus deseti stupňů, v mateřských školkách je povinnost být s dětmi každý den minimálně tři hodiny venku a Reima tento program plně podporuje,“ říká Matti Lehtovirta ze společnosti Reima s tím, že Finové doporučují 3 hodiny pohybu venku denně, z toho jednu hodinu aktivního řízeného cvičení.

 

Odpoutejte děti od monitorů moderními technologiemi

Podporovat v dětech lásku k pohybu i času strávenému venku je důležitější než kdykoliv dříve. Velká změna totiž nastala s nástupem počítačů, mobilů a tabletů. „Finské děti mají většinou rodiči povoleno strávit před těmito monitory dvě hodiny denně, což ale dodržuje jen 5 % dětí. Polovina dětí tráví více času zejména
u televize, a proto se řídíme dalším doporučením, aby děti stejný čas, který stráví před jakýmkoliv monitorem, pak strávily venku pohybem,“ upozorňuje Matti Lehtovirta, který se svými kolegy vytváří kromě kvalitního outdoorového oblečení také programy podporující trávení volného času dětí venku. Konkrétně se jedná
o pohybové senzory ReimaGo, které děti po celém světě motivují k pohybu. Jde o propojení bezplatné aplikace, jež se stáhne do telefonu a čipu, který mají děti u sebe (v kapse nebo na ruce v podobě hodinek). Jakmile si dítě splní svou „dávku pohybu“, vše se načte do mobilu, na němž si pak děti mohou následně užít také trochu zábavy. Krátká edukativní hra na obrazovce mobilu je odměnou za dosažení cílů. Senzor je bezpečný, odolný a ani divočejší hry by mu neměly uškodit, stejně jako neplánované „vyprání“, protože je voděodolný až do 30 metrů. Koupíte ho na www.skibi.cz za 1 099 Kč, náramek se senzorem stojí 1 399 Kč.

 

 

 

Reima je od roku 1944 vedoucí značkou dětského venkovního oblečení. Jejím cílem je inspirovat děti,
aby objevovaly radost z pohybu a cítily se pohodlně v jakémkoliv počasí po celý rok. Funkčnost, bezpečnost, udržitelnost a inovace jsou nejdůležitějšími prvky designu Reima a všechny produkty testují ti nejupřímnější a nejpřísnější testeři – děti samotné. Více se dozvíte na www.reima.com a www.skibi.cz

 

Reklama

Doporučujeme

Proč je vejce superpotravinou: Vědci vyvrací mýty a šéfkuchaři odhalují triky

V nenápadné skořápce se skrývá dokonalý nutriční koktejl i nekonečný kulinářský potenciál. Obyčejné vejce je vправdě malým géniem, jehož hodnotu potvrzuje moderní věda a...

Průvodce pro seniory: Kde najít levnou nebo bezplatnou pomoc v domácnosti

Pomoc s úklidem, nákupem či osobní asistencí nemusí být pro seniory nedostupným luxusem. V České republice existuje celá síť organizací, které nabízejí podporu za...

Patříte k milovníkům nutelly? Zkuste si ji udělat doma

Nutella – legenda snídaňových stolů, dětských svačin i dospěláckých výpadů tzv. „tajně na lžičku, když se nikdo nedívá“. Ale co když vám řeknu, že...

Žhavá novinka sezóny – parfémy The Mania od Osmanyho Laffity

Víte, bez čeho se tento podzim 100% neobejdete? Bez nejnovějších parfémů The Mania od Asombroso, značky známého módního návrháře Osmanyho Laffity. The Mania je v...

Teplo domova nemusí být luxus. Drobné návyky, které vám ušetří tisíce

Topení patří k největším položkám v rodinném rozpočtu, přesto jím velká část českých domácností nevědomky plýtvá. Nejde přitom o technické poruchy, nýbrž o drobné...

Návrat ke kořenům. Objevte zapomenutou moudrost pro zdraví v chladných dnech

S příchodem chladných dnů saháme po drahých doplňcích stravy, avšak skutečný klíč k pevnému zdraví máme často na dosah a zdarma. Podzim je ideální...

Pavel Nový: Charismatický před kamerou, nekompromisní, když jde o soukromí

Některé dvojice o sobě dávají vědět na každém kroku, jiné si své štěstí schovávají za zavřené dveře. Herec Pavel Nový patří rozhodně do té...

Poklad letošního podzimu: křehký švestkový koláč

Sychravé dny doprovázené chladným počasím? To by jeden nejraději zůstal doma, zachumlaný v peřinách. Proč si ale toto období trochu nezpříjemnit? Listí hraje všemi odstíny...

Policie varuje před podvodnými SMS zprávami jménem České pošty, cílí hlavně na seniory

Vypadá jako oficiální zpráva od České pošty a hrozí, že váš balíček nebude doručen. Ve skutečnosti se však jedná o zákeřný podvod, jehož cílem...

Generace, jež šetří na chlebu, ale kupuje kabelky za tisíce… Co pohání posedlost luxusem?

Na účtu sotva zbývá na nájem, přesto na rameni visí ikonická kabelka za desítky tisíc. Fenomén mladých generací, jež utrácejí za luxus, který si...

Přestaňte se na sebe pořád zlobit. Laskavost k sobě je víc než disciplína

Určitě to znáte. Stačí drobná chyba, zapomenutý e-mail, rozbitý talíř nebo nedokončený úkol – a už se v hlavě spouští ten známý hlas: „No...

Voňavé objetí podzimu: Limitovaná edice DÝNĚ od Manufaktury

Sezóna spadaného listí, ranních mlh a teplého šálku dýňového latté přináší kromě nostalgie a klidu i voňavé rituály péče o tělo a duši. Podzimní...

Privátní vířivka s výhledem na Hrad a kosmetika Codage Paris: M Spa překoná vaše očekávání

Hotel Emblem, nacházející se jen pár kroků od Staroměstského náměstí, otevírá dveře všem milovníkům odpočinku a špičkové péče. Jeho lázeňské centrum M Spa není...

Více než čtvrt milionu řidičských průkazů letos končí, nejvíce se to týká Středočechů a seniorů

Více než čtvrt milionu Čechů letos čeká povinná výměna řidičského průkazu. Největší vlna se týká seniorů a řidičů ve Středočeském kraji. Zjistěte, jak si...

Tron: Ares otevírá novou dimenzi digitálního světa

Večer premiéry filmu Tron: Ares rozsvítil pražské kino IMAX futuristickým pulzem digitálního vesmíru. Premiéra nového sci-fi snímku Tron: Ares nabídla divákům podívanou, která posouvá...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3