Už žádné plasty na oceánském pobřeží!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

– 1 uběhnutý kilometr = 1 dolar, který může díky vám připadnout na záchranu oceánů –

Na Světový den oceánů (8. června) odstartuje globální běh Run For The Oceans, při kterém značka adidas
a organizace Parley propojí běžce po celém světě, aby svými kilometry podpořili boj proti znečišťování oceánů plasty. Od té chvíle až do 16. června věnuje adidas jeden dolar za každý uběhnutý kilometr s aplikací Runtastic. Cílem je vyběhat 1,5 milionu dolarů pro Parley Ocean School Program. V Praze se navíc uskuteční speciální akce, jejíž součástí budou kromě běhu také zajímavé workshopy a přednášky.

V minulém roce se do Run For The Oceans zapojil téměř milion běžců, kteří vyběhali částku ve výši 1 milionu dolarů. Tyto prostředky byly použity na vzdělávání a podporu mladých lidí v problematice znečišťování oceánů, a to v rámci Parley Ocean School Programu, který byl aktivní zejména v nejpostiženějších pobřežních oblastech.

Kromě této aktivity adidas bojuje za čistější oceány i tím, že recyklované plasty z oceánu využívá při výrobě svého oblečení a bot – jen v roce 2018 vyrobil šest milionů párů takových bot. V letošním roce jich chce vyrobit dokonce 11 milionů!

K záchraně oceánů můžete přispět také v Česku

Do Run For The Oceans se zapojí běžci po celém světě. Běhat se bude v New Yorku, v Šanghaji, v Barcelóně ale také v Česku. Vybíhat prostředky je totiž možné kdekoliv od 8. do 16. června, a to prostřednictvím mobilní aplikace Runtastic, kde se stačí připojit k eventu Run For The Oceans. Pro všechny běžce je navíc připravena soutěž o cestu na Maledivy s organizací Parley. Chcete-li se do soutěže zapojit také, stačí se v aplikaci Runtastic připojit ke komunitě adidas Runners a splnit podmínky uvedené zde.

V Praze se navíc 8. června uskuteční unikátní event. Jeho součástí bude nejen společný výběh se skupinou adidas Runners, ale také zajímavé přednášky a workshopy. Na Střeleckém ostrově si vyzkoušíte surfařský trénink, namícháte si vlastní müsli, vyrobíte vlastní deodorant nebo se díky přednášce organizace Bezobalu dozvíte, jak produkovat ve svém životě co nejméně odpadu. Akce je zdarma. Je ovšem nutné se zapsat prostřednictvím aplikace Runtastic. S registrací neotálejte – kapacita je limitována. Více informací najdete v Události na Facebooku.

 

Z pobřeží do celého světa!

Ve stejný den adidas a Parley představí novou digitální platformu, která se bude snažit zapojit co nejvíce mladých lidí a motivovat je k dlouhodobé změně chování ve vztahu k našim oceánům. Tento virtuální prostor bude sloužit k setkávání, sdílení nápadů i zkušeností. Mladí lidé také jeho prostřednictvím získají přístup na různé události, k mentorům a efektivním nástrojům. Cílem této platformy je rozšířit Parley Ocean School Program z postižených oblastí do celého světa.

„Situace, které čelíme na oceánském pobřeží, je kritická. Každou minutu se do našich oceánů dostává tolik plastů, že by s nimi bylo možné naplnit nákladní auto. Tato situace, která se každým dnem zhoršuje, povede k tomu, že v roce 2050 bude v oceánech více plastů než ryb. Statistiky mluví jasně. Musíme konat,“ vyzývá Alberto Uncini Manganelli, generální manažer adidas Running. „adidas a Parley pomohly rozšířit povědomí
o této krizi a snaží se jí také aktivně řešit. Už v roce 2016 jsme vytvořili první produkty z řady Performance, na jejichž výrobu byly použity recyklované plasty z oceánu. Vydali jsme se na dlouhou cestu a nehodláme se zastavit. Jako firma jsme se zavázali, že do roku 2024 budeme používat jen 100% recyklovatelný polyester.”

Více informací o spolupráci adidasu a Parley najdete na www.adidas.cz/Parley, o kampani Run For The Oceans pak na webu www.adidas.com/runfortheoceans. Sledujte také profil @adidasrunning na Instagramu, Facebooku a Twitteru. Celou kampaň propojí hashtag #RunForTheOceans.

 

 

 

O adidasu a Parley

V dubnu 2015 adidas oznámil partnerství s Parley for the Oceans, organizací, která zvyšuje povědomí o kráse
a křehkosti oceánů. adidas jako zakládající člen podporuje organizaci Parley for the Oceans nejen v její edukační a osvětové činnosti, ale také v aktivitách týkajících se komplexního programu Ocean Plastic. Ten má za cíl ukončit znečišťování oceánů plasty.

 

Parley Ocean School Program

Parley Ocean School Program má za cíl inspirovat a motivovat příští generace v tom, aby chránili své oceány. Ukazuje žákům a studentům možnosti, jaké mají při objevování a chránění přírody kolem sebe. Od roku 2015 se Parley Ocean School Program rozšířil do celého světa, a to díky spolupráci s učiteli, nevládními organizacemi, značkami i samotnými vládami. Zaměřuje se přitom zejména na pobřežní komunity postižené znečištěným oceánským pobřežím.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...

Slunce, které nikdy nezapadá. Proč se v Norsku nemůže spát

Za polárním kruhem nevládne tma, ale nepřetržité světlo. Slunce se tam v létě neztrácí za obzorem a přepisuje lidské vnímání času, těla i duše....

Jak na zářivě bílé ponožky? Zkuste trik, který funguje lépe než drahé prostředky

Bílé ponožky jsou krásné jen do chvíle, než je párkrát obujete a hodíte do pračky. Záhy ztratí svou sněhovou barvu, začnou šednout nebo žloutnout...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3