Pomáháme: Podpořte mladé lidi z SOS dětských vesniček

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Značka žvýkaček bez cukru Orbit dlouhodobě podporuje znevýhodněné děti z SOS dětských vesniček a letos již počtvrté vyzývá, abyste se i Vy opět zapojili a pomohli jim získat tolik potřebné sebevědomí. Kampaň s názvem ‚Pomozme jim zazářit‘ je zaměřena na pomoc dospívajícím dětem, které čeká odchod z pěstounské péče do samostatného života. Aby do něj mladí dospělí vykročili tou správnou nohou, věnuje Orbit 1 % z ceny všech svých produktů prodaných v období od 25. srpna do 5. října 2019 na podporu programů usnadňujících vstup do dospělosti. Dobrým skutkem můžete na sociálních sítích zazářit i Vy, a to pod hashtagem #pomahamzazarit spolu s originálním a všeříkajícím gestem. 

Značka Orbit navazuje na předchozí úspěšné ročníky charitativní kampaně, která SOS dětským vesničkám přinesla již více než 2,5 milionu korun. Pro děti vyrůstající v ohrožených nebo pěstounských rodinách bývá start do života složitější než pro většinu jejich vrstevníků. Projekt ‚Pomozme jim zazářit‘ se proto zaměřuje na podporu sebevědomí dětí, které je velmi úzce spjato právě s krásným a zdravým úsměvem. Orbit se letos rozhodl podpořit programy SOS dětských vesniček cílených právě na osobní rozvoj, kariérní poradenství
a vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti nebo přípravy na rodičovství. Část vybraného finančního daru poputuje také na služby sociálních pedagogů a terénních sociálních pracovníků a na dotované bydlení v takzvaných domech na půl cesty.

Orbit mimo finanční dar chystá pro děti zábavné odpoledne spolu se zapojením dlouhodobé ambasadorky značky Zorky Hejdové, která představí svou ne vždy jednoduchou cestu za úspěchem. Spolu s profesionálním koučem dodá mladým dospělým sebejistotu a motivaci, aby se nebáli vkročit do dospělého života s úsměvem, šli si za svým snem a zazářili v oblastech, které jsou jim nejbližší.  

„Podpora značky Orbit je pro nás v posledních letech velkým přínosem a velmi nás těší, že i v letošním roce nás zapojila do svého projektu ‚Pomozme jim zazářit‘,“ uvádí Mgr. Jindra Šalátová, Výkonná ředitelka SOS dětských vesniček, a dodává: „Je velmi důležité podporovat nejen samotné pěstounské rodiny, ale i programy věnující se starším dětem, které již pěstounskou péči opouští a zažívají přechod do dospělého života. To není jednoduché pro žádné dítě, natož pro ty, kterým pomoc neposkytne vlastní rodina. Velmi si tak této iniciativy vážíme a věříme, že se díky vybraným prostředkům podaří dodat sebejistotu do dalšího života co nejvíce dětem.

                                                                                                                                                                                       

Značka Orbit v letošním ročníku kampaně podpoří programy SOS dětských vesniček, které dětem dlouhodobě pomáhají s integrací do běžného života. Velmi pozitivním příkladem může být příběh Ríši a Tomáše:

 

Dům na půl cesty

Příběh Ríši

Komu přeje štěstí? No přece připraveným! Jenže jak se připravit, když je před vámi krok do takové velké neznámé, jako je dospělost – a jste na to úplně SAMI?

Ríša takhle přemýšlí už několik měsíců a není mu vůbec do zpěvu. To, že děti nebo spíš čerství dospělí po odchodu z dětského domova mnohdy zažívají často nepřekonatelné obtíže, je známá věc. I to, že střet s realitou nekončívá vůbec dobře, a i když je i v dětských domovech stále více osvícených vychovatelů a pedagogů, kteří se snaží děti na samostatný život co nejlépe připravit, těch špatných konců je stále příliš mnoho.

Jen málokdo z nás se o sebe musel „úderem“ svých osmnáctin postarat sám. A i ten, kdo to dokázal, se mohl těšit na nedělní oběd u mámy a podporu rodičů v případné nouzi. Jenže Ríšu v neděli nikdo nečeká a sám tuší, že to sám nemusí vůbec zvládnout. Se svými rostoucími obavami se svěřil svému vychovateli, který mu ihned nabídl řešení: Za necelý půlrok, týden po svých osmnáctinách, se Ríša neocitl ve vzduchoprázdnu, ale podával si ruku s Matějem, vedoucím sociální služby Dům na půl cesty.

Tady by pohádka mohla skončit. Tedy pokud by to pohádka byla! Jenže ve skutečnosti pro Ríšu začalo náročné období – jen naplánovat měsíční výdaje dalo práci. Až takovou, že po dvou měsících už měl Ríša svůj první dluh. Matěj ho při společných setkáních nechal samotného přijít na to, že jen z přídavků a příspěvku na bydlení nevyžije. Ríša si sám našel brigádu a krůček po krůčku spolu nacvičovali to, co děti jinak odkoukávají od rodičů: rozpočítat příjmy a výdaje, naplánovat nákup na víkend, včas zaplatit nájem, nezapomenout vstát a odejít na brigádu, i když kamarádi dospávají veselý večer.

Společně nakonec všechno zvládli a po roce a půl Matěj navrhnul, zda by se Ríša nechtěl přestěhovat do tréninkového bytu. Ríša si ani ne měsíc po závěrečných učňovských zkouškách našel práci v soukromé dílně, nejrychleji ze všech spolužáků, a jako první z nich také dostal pracovní smlouvu na dobu neurčitou: možná proto, že do práce od nástupu ani jednou nezaspal. Vždyť to měl už nacvičené z brigády! V tréninkovém bytě, kde platí už plný nájem, nemá ani korunu dluhu. A to si koupil televizi a dokonce i vysněné akvárko.

Teď už mu připadá, že dokáže všechno. A přitom to nemuselo vůbec dobře dopadnout. Ještěže štěstí přeje… komu vlastně? Někdy těm, komu druzí přejí lepší život a také je na té cestě podpoří. Ale také si to zaslouží
a opravdu se snaží. Jako Ríša!

 

Podpora ohrožených dětí v programu SOS Kotva 

Příběh Tomáše 

Šestnáctiletý Tomáš v současnosti úspěšně studuje druhý ročník gymnázia a do budoucího života má velké plány. Na své dosavadní cestě ale musel překonat spoustu překážek. Biologický otec Tomáše i jeho dva mladší sourozence často bil a ponižoval, a to zejména pod vlivem alkoholu. Ochránit je nedokázala ani matka, která východisko ze situace hledala v utišujících lécích a nakonec s poškozeným duševním zdravím skončila
v intenzivní péči lékařů. Tomáš tak zamířil do ústavní výchovy, nejdříve do dětského domova a následně do pěstounské péče. V rodinném zázemí se začaly zlepšovat jeho školní výsledky a projevil se i jeho talent na matematiku. Při rozhodování o střední škole si proto vybral gymnázium s matematickým zaměřením, které ale znamenalo každodenní dlouhé dojíždění do Brna. Aby tak ušetřil čas strávený na cestách, pěstouni Tomášovi pomohli najít ubytování ve městě – brněnskou SOS Kotvu, která poskytuje podporu právě mladým studujícím lidem z pěstounské péče. Díky ní si Tomáš ve školních dnech může vyzkoušet samostatný život, zároveň má ale na místě možnost doučování i podporu sociálního pedagoga, což se odráží i v jeho prospěchu.   

 

 

Zapojte se spolu se značkou Orbit do projektu ‚Pomozme jim zazářit‘ a přispějte odrůstajícím dětem v SOS dětských vesničkách ke zdravému sebevědomí. Jakékoliv žvýkačky z portfolia značky Orbit můžete v  období od 25. 8. do 5. 10. 2019 zakoupit v běžné maloobchodní síti. Pomozte zazářit, každá pomoc se přeci počítá – i ta Vaše! Více na pomaham.orbitklub.cz.  

 

 

Orbit je přední značka žvýkaček bez cukru zaměřující se nejen na dentální benefity žvýkání, ale také na krásný
a zdravý úsměv, který přispívá k sebevědomí se usmívat v každé situaci. Snaží se také vysvětlit důležitost pravidelné a správné dentální hygieny. Značka Orbit navíc propojuje tyto aspekty a dlouhodobě klade důraz na myšlenku, že sebevědomí usmívat se přirozeně přichází s pocitem čistých zubů a jejich celkovým zdravím, k nimž žvýkačky Orbit bez cukru přispívají. Žvýkačky bez cukru Orbit jsou jednoduchým a praktickým prostředkem, který podpoří zdravý a krásný úsměv a umožní cítit se lépe v každé situaci. V roce 2015 značka Orbit získala prestižní ocenění Czech Superbrands Awards v České republice i na Slovensku, v České republice následně i v roce 2016.

 

SOS dětské vesničky patří mezi nejvýznamnější neziskové organizace v České republice. Ročně pomáhají stovkám rodin ohrožených odebráním dítěte, stejně jako týraným, zneužívaným a zanedbávaným dětem, které ve své původní rodině nemohou vyrůstat. SOS dětské vesničky poskytují komplexní služby sahající od prevence odebírání dětí z rodin přes okamžitou pomoc dětem v akutní nouzi až po podporu pěstounských rodin či pomoc sociálně znevýhodněným mladistvým se vstupem do samostatného života. Programy organizace lze podpořit
ve veřejné sbírce na účtu: 211 757 409 / 0300.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Jak se dobře vyspat, i když vás trápí bolesti zad

„Pravdou je, že pouze odpočinuté tělo může regenerovat. A u bolestí zad to platí dvojnásob. Kvalita spánku je proto zcela zásadní věcí, na kterou...

Víte, jak funguje multilíčidlo?

Přírodní oleje a vosky spolu s výtažkem z brusinek vyživují a regenerují pokožku, udržují její přirozenou hydrataci a brání jejímu vysoušení. Výrobek má pouze...

Dámská jízda – nový trend dovolených

„Čím dál více žen k nám přijíždí ve dvojicích či malých skupinkách a stále častěji k nám míří také maminky s dospívajícími dcerami, aby...

Léto plné chutí v Tchibo

Letní sezóna je ideálním časem na nové zážitky – a ty chuťové nejsou výjimkou. V kavárnách Tchibo proto právě teď najdete originální novinky, které osvěží i potěší. 

Plavání je zdravé, ale dělejte to správně!

Léto přímo nahrává pobytu ve vodě, který navíc udělá nevídaně dobře nejen vašemu tělu,
ale i hlavě. “S přibývajícím věkem se může stát, že nás sem tam zabolí v kříži, dají o sobě vědět kolena nebo kyčle. Voda je pak ten nejlepší kamarád.

Exkluzívní autobiografie herecké ikony – Al Pacino: SONNY BOY – PAMĚTI

K fanouškům filmu se právě dostává exkluzivní autobiografie jedné z největších hereckých ikon minulého století.

5 tipů, proč se vydat s dětmi na nezapomenutelný výlet do Zlína

Přemýšlíte, kam se s dětmi vydat za zábavou, při které se zároveň něco naučí? Vydejte se na výlet (nebo třeba rovnou na dovolenou) do Zlína. V Baťově městě si na své přijde každý člen rodiny a v červnu tady navíc začíná jedinečná výstava kostek s unikátními stavbami a hernou, ze které děti nebudou chtít odejít.

Dokonalá ochrana před sluncem s matujícím efektem

Ochrana před slunečními paprsky by měla být součástí každodenní péče o pleť. Mnoho žen se však obává, že krémy s vysokým ochranným faktorem udělají jejich pleť mastnou nebo lesklou. Česká kosmetická značka Essenté tak přichází s ideálním řešením – Ochranný krém SPF 30 poskytuje vysokou ochranu, ale zanechává pleť matnou a svěží.

NOVINKY 100% přírodní směsi esencí

Pro každodenní osvěžení domova

Chuť léta v každém doušku s osvěžujícími kávovými drinky

Léto je jako stvořené k dobrodružství, zábavě a bezstarostným chvílím plným radosti, kdy si život vychutnáváte plnými doušky. Stejně jako kávu, jejíž lahodná chuť vás osvěží i během horkých dní. Káva totiž není jen nápoj – je to okamžik pro sebe, maličká radost, která se vejde do každého dne. A co teprve, když se spojí s ledem? Připravili jsme pro vás pár jednoduchých,
ale výjimečných receptů, díky kterým si léto vychutnáte naplno.

Sauna v létě? Překvapivě skvělý nápad!

Saunování rozhodně nepatří jen k zimním měsícům, právě naopak! Vaše tělo vám za něj poděkuje i v létě. Klíčem k pozitivním účinkům saunování je pravidelnost, tak proč si v létě dávat pauzu
a čekat až na první mrazíky? Přinášíme vám hned několik důvodů, proč by sauna měla mít místo
 i ve vaší letní rutině.

Léto u vody s malým dítětem: Jak na to bezpečně a v pohodě

Léto je tady a s ním i období dovolených u moře či jezera. Pokud si ale chcete pobyt u vody skutečně užít, je důležité se dobře připravit. Jak s malým dítětem začít plavat? Zvládneme to sami, nebo je lepší navštěvovat kurzy? A je vůbec plavecká příprava nutná? 

Novinky do každé rodiny

Hrajte o limitovanou edici GlancBox!

Překrásná Marseille

Možná jste velmi zcestovalá a vynechala jste snad jen Mars. Ten je ale trochu z ruky, a proto, což takhle dát si Marseille, která je Evropským hlavním městem kultury roku 2013? Ostatně, v tomhle druhém největším francouzském městě a současně hlavním městě Provence je tolik národností, že by se i marťanští zelení mužíci s tykadly mezi nimi ztratili.

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...
Reklama
Reklama