Pivo už dávno není čistě mužská záležitost

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Na pozici ředitelky právního oddělení a firemních záležitostí společnosti Pivovary Staropramen již téměř před rokem nastoupila Lucie Kováčová. Tu lákalo prostředí velké výrobní společnosti, ve které v posledních letech silně rezonují témata udržitelného podnikání, diverzity a inkluze, a která patří mezi přední pivovarské společnosti v Čechách, ale i ve světě. Lucie s námi hovořila nejen o práci, ale třeba i o tom, jak nejraději relaxuje.

 

V Pivovarech Staropramen za sebou máte už téměř rok práce. Co jste od pozice ředitelky právního oddělení
a firemních záležitostí očekávala?

Nabídkou pracovat pro známý český pivovar jsem byla velmi potěšena. Naše pivovary se pyšní nejen bohatou historii, ale i pestrou současností. Že je značka Staropramen v Čechách velice dobře známá a oblíbená jsem samozřejmě věděla, ale překvapila mě její popularita za hranicemi naší republiky. Staropramen se řadí mezi nejprodávanější české pivní značky, na některých trzích jako například Švédsko či Velká Británie je dokonce českou jedničkou. Naše mateřská společnost Molson Coors Beverage Company patří k předním ve svém oboru ve světě a je velmi zajímavé působit ve firmě, která ovlivňuje podobu pivovarnictví nejen na domácí půdě, ale
i v zahraničí.

 

Bylo něco, co vás na práci v pivovarské světě lákalo ze všeho nejvíce?

Překvapivě hlavním důvodem nebylo pivo, tomu jsem totiž před svým nástupem moc neholdovala. Zejména ale díky pestré nabídce našich pivovarů mu začínám pomalu přicházet na chuť. Nicméně, mám dlouholetou zkušenost z oblasti rychloobrátkového zboží a dodavatelsko – odběratelského řetězce. Vím, co práce v této oblasti obnáší. Nejvíc mě tedy lákalo poznat, jak to chodí ve výrobní firmě.

 

Je něco, čeho se do budoucna obáváte? Třeba regulací pro výrobce alkoholu?

Podle mého názoru regulace není cesta. Jediné, co v této oblasti stoprocentně funguje je samoregulace
a prevence. Lidi je potřeba v oblasti zodpovědné konzumace dlouhodobě vzdělávat. S Českým svazem pivovarů
a sladoven například spolupracujeme na preventivních programech. Z těch bych vypíchla projekty „Řídím piju nealko pivo“ a „Nezlob se, prokaž se“. První jmenovaný je zaměřený na vzdělávání účastníků provozu, zatímco cílem druhého je zamezení prodeje alkoholu mladistvým.

 

Média jsou každý den plná znepokojujících zpráv o inflaci, zvyšování cen. Nemáte obavu, že to ovlivní i váš byznys? Že třeba lidé přestanou chodit na pivo?  

Česká pivní kultura je jedinečná a úzce spojená právě s hospodou jako centrem společenského dění.
V minulosti přežila i jiná složitá období. Ale samozřejmě našim úkolem je ji podporovat. Pro oblíbenost hospody je jednoznačně stěžejní kvalitně ošetřené pivo a dobrý servis. Provozovatele hospod v této oblasti pravidelně vzděláváme, zdokonalujeme také výčepní technologie a zařízení. Dobré pivo ale nestačí, důležité je i prostředí, ve kterém se lidé scházejí. I v této oblasti poskytujeme poradenství a pomáháme s realizacemi proměny, apod. V neposlední řadě přinášíme do hospod zábavu v podobě nejrůznějších soutěží, věrnostních programů pro konzumenty a dalších akcí.

 

O Pivovarech Staropramen je v posledních letech slyšet na poli udržitelného podnikání. Na jaké oblasti se nejvíce zaměřujete?

Naše aktivity sice vycházejí z globální strategie mateřské společnosti nicméně jsou přizpůsobeny našemu prostředí a sami si je také řídíme. Zaměřujeme se na dvě oblasti: Lidé a planeta. Pod pojmem lidé se skrývají naši zaměstnanci, obchodní partneři, komunity. Intenzivně se věnujeme projektům na poli diverzity, rovnosti, inkluze. Nosnými jsou pro nás témata jako rovné příležitosti, nástupnictví, interkulturní rozdíly. Ale i tzv. wellbeing – pojem, který se sice do češtiny špatně překládá, prakticky ale znamená, že se snažíme, aby se naši zaměstnanci cítili dobře a měli vyvážený osobní a pracovní život. Komunity pro nás představují naši dlouholetí partneři jako je centrum výcviku psů Helppes či komunitní centrum Prádelna. Druhý pilíř se týká životního prostředí. Dlouhodobě usilujeme o snižování spotřeby vody, energií i uhlíkové stopu. Věnujeme se oblasti bezodpadového hospodářství. Naše aktivity nezůstávají bez odezvy a opakovaně bodujeme v soutěži TOP Odpovědná firma.

 

Tématy, které v poslední době v mezinárodních firmách hodně rezonují, jsou diverzita, rovnost a inkluze. I Vy jste toto téma v předešlé odpovědi zmínila v souvislosti s udržitelnými projekty. Co pro Vás znamenají?

Všechna tři témata jsou mi hodně blízká a vlastně je vnímám jako jeden celek. Jsem opravdu ráda, že jsou součástí firemní kultury. Ne proto, že je to „moderní“ a očekává se to, ale protože to má smysl. Pivovarnictví bylo odjakživa vnímáno jako mužský obor a tento stereotyp ještě stále většinově přetrvává. V našich pivovarech ženy tvoří víc než čtvrtinu zaměstnanců a jejich podíl v nejvyšším vedení firmy je dokonce poloviční. V týmu kolegů máme jak ty zkušené, kteří ve společnosti pracují již dlouho, tak i řadu mladých, teprve začínajících ve svém oboru. Každý, kdo něco umí a má chuť pro nás pracovat, má šanci bez ohledu na pohlaví, věk apod. Tento přístup přináší firmě řadu výhod, dělá ji silnější a konkurenceschopnou. A zaměstnanci na ni mohou být pyšní.

 

Stála jste i vy sama někdy před rozhodnutím, zda budete budovat kariéru, nebo se věnovat rodině?

Pro mě to nebylo o nutnosti se rozhodnout, co upřednostním, ale spíš o dohodě, ke které jsme doma s manželem dospěli. Po narození dcery jsem se do práce vrátila po 6 měsících s tím, že na rodičovskou dovolenou nastoupí můj manžel. Zcela otevřeně bych se postavila za názor, že správný výběr životního partnera je vlastně klíčem k úspěchu. A to jak v pracovním, tak i osobním životě.

 

Co je pro vás největším relaxem po náročném pracovním týdnu?

Cvičím Bikram jógu, což je 90minutové cvičení, které se praktikuje v sále vyhřátém na 42 °C. Na stránkách studia jsem si kdysi přečetla, že má zázračné detoxikační účinky, působí pozitivně na psychiku, odbourává stres a dodává energii. A že cvičením v teple dochází k efektivnějšímu spalování kalorií a tuk mizí. To jsem samozřejmě musela zkusit. Prvních pár lekcí jsem se sebou bojovala, ale časem se to začalo zlepšovat. Studiu i cvičení jsem věrná přes 10 let. Po lekci se vždy cítím jako znovuzrozená. Mám ráda nejenom cvičení samotné, ale i komunitu kolem studia.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Zář vlasů v létě: Jak pečovat o kadeře pod sluncem

Když slunce líbá vaše vlasy, touží po péči, která je rozzáří. Jak udržet kadeře zdravé a plné života? Odhalte rituály pro letní vlasovou krásu. Slunce,...

Olivový olej má spoustu zdravotních benefitů. Čím vším je jeho pravidelná konzumace prospěšná?

Na vaření ho používá skoro každý. Někdo si ho oblíbil v salátu, jiný si s ním dochutí rybu nebo zeleninu. Věděli jste však, že...

Zůstaňte v chladu a vypadejte „cool“ v nové letní kolekci Columbia Cool Hike

Letní teploty rok od roku stoupají a letní dobrodružství tak nabývají na intenzitě. Proto Columbia, přední značka outdoorového vybavení přichází s letní kolekcí Cool Hike –...

Láska v létě: Jak rozkvést ve vztazích pod letním sluncem

Když letní vánek hladí tvář, srdce bije rychleji. Jak v létě 2025 posílit lásku a objevit její nové odstíny? Ponořte se do umění blízkosti. Když...

Letní kino pod hvězdami: Filmový večer doma

Léto má své kouzlo. Dlouhé dny, teplé večery a hvězdné nebe, které přímo svádí k tomu, abychom si ho užili naplno. Nemusíte ale vyrážet...

Nedokonalá, a přesto celistvá: Přestaň čekat na „až“ a dovol si žít v přítomném čase

Nečekej, až se všechno srovná. Až zhubneš, až se uklidníš, až získáš lepší práci. Život se odehrává právě teď, nikoli v podmínkách, které si...

Chcete udržet záclony v dobré kondici? Držte se těchto zásad

Záclony dávají našim domovům útulnost, lehkost i světlo. Jenže když přijde jarní úklid, často si s nimi nevíme rady. Po zimě bývají zašedlé, zažloutlé...

Malý večerní rituál: Jak se ztišit, poděkovat a usnout ve spojení se sebou

Večer bývá chvílí, kdy tělo zpomaluje, ale mysl zůstává v pohybu. Práce dozněla, svět se ztišil, ale vnitřní prostor zůstává naplněný nedořečeným. Možná ještě...

Radiokempy Frekvence 1 čekají čtyři poslední letní zastávky

Oblíbené Radiokempy Frekvence 1 vkročily do své závěrečné etapy a čtyři poslední kempy letos zažijí úžasnou atmosféru živého vysílání, koncertů, táboráku i moderátorského baru. „Radiokempy...

Navštěvují vaše záhony zajíci či jiní škůdci? Zbavte se jich pomocí elegantního triku

Jaro je pro zahrádkáře symbolem pro sázení předpěstované zeleniny, jako například špenátu, kedluben nebo ředkviček, a čekáme, jak porostou. Jenže naši úrodu může ovlivnit...

Touha bez studu: Proč ženská sexualita nemusí být tichá, skrytá ani vysvětlovaná

Není to jen o romantice, partnerství nebo fyzickém uspokojení. Touha je jazyk těla a duše. A když je umlčená, umlčuje se s ní i...

Soutěž o letní must‑have doplněk pro každou nicegirl od Niceboye!

Léto je ideální čas na aktivní životní styl! Ať už milujete běhání, jezdíte na kole nebo jste milovník přírody, chytré hodinky jsou rozhodně letní...

Místo, kde se dýchá jinak. Objevte jezero, které léčí klidem

Když se řekne Slovinsko, většina lidí si vybaví Bled. Jenže hned za rohem je jezero, které si zachovalo nedotčenou krásu, klid a duši přírody....

Zatočte s černou plísní ve spárách pomocí jednoduchého triku

Možná to znáte. Vybrali jste si krásné obklady do koupelny nebo kuchyně, jenže už po pár měsících vás začali trápit černé mapky mezi dlaždicemi....

Pocení, opalovák, dovolená. Proč pleť v létě protestuje?

Horko, vlhkost i slunce přetěžují pleť víc než zimní mráz. Tají póry, vysušují, zvyšují citlivost. Co dělat, aby se kůže v létě cítila dobře...
Reklama
Reklama