Lush oslavuje 15. narozeniny Charity Pot

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Během 15 let jeho existence bylo díky zákazníkům Lush prostřednictvím tohoto „štědrého kelímku“ vybráno přes 65 milionů liber (cca 1,9 miliardy Kč!) pro více než 13 700 neziskových organizací a projektů po celém světě.

Krém na ruce i tělo Charity Pot byl uveden roku 2007 (v ČR byl představen na jaře 2014) speciálně za účelem získávání finančních prostředků pro malé charitativní organizace, aktivisty a další rozmanité dobročinné projekty. 100% ceny každého prodaného Charity Pot produktu (mínus daň) putuje do fondu, ze kterého jsou financovány projekty, na kterých nám záleží – práce nadšených lidí po celém světě v předních liniích boje za pozitivní změny a působících v oblasti ochrany zvířat, lidských práv a životního prostředí.

V roce 2020 Lush představil nahatou – bezobalovou – verzi krému, Charity Pot Coin (50 Kč) – i z jeho prodeje putuje výtěžek do fondu.

Jen v minulém finančním roce bylo navzdory problémům spojeným s pandemií, včetně uzavření mnoha obchodů, po celém světě darováno více než 3 miliony liber (přes 86 milionů Kč) prostřednictvím více než 600 grantů. Po celém světě uspořádaly prodejny Lush 152 Charity Pot Eventů na podporu místních občanských iniciativ. Ve Spojeném království a Irsku bylo prostřednictvím 153 grantů a 48 místních Charity Pot Eventů
v prodejnách věnováno více než 625 000 liber.

Za 15 let se prodejem Charity Pot ve 42 zemích a získalo více než 65 milionů liber (cca 1,9 mil. Kč), přičemž bylo poskytnuto více než 13 700 grantů.
Tyto peníze putovaly na:

  • Více než 500 projektů bojujících za práva zvířat
  • Více než 150 protirasistických iniciativ
  • Více než 150 mírotvorných a protiválečných iniciativ
  • Více než 150 kampaní za práva osob se zdravotním postižením
  • Více než 250 projektů zaměřených na změnu klimatu
  • Více než 1 000 útulků pro zvířata
  • Více než 200 kampaní na podporu obnovitelných zdrojů energie
  • Více než 250 projektů na podporu původních obyvatel
  • Více než 600 akcí na podporu LGBTQIA+
  • Více než 800 kampaní na podporu migrantů a uprchlíků
  • Více než 200 darů na podporu lidí bez domova

„Na tomto produktu miluji vše, od ingrediencí, které podporují farmáře, přes finance umožňující lokálním charitativním organizacím bojovat za pozitivní změny, po úžasné účinky při jeho aplikaci na pokožku.“ (ROWENA BIRD, SPOLUZAKLADATELKA LUSH)

 

CHARITY POT A LUSH ČR

V České republice projekt Charity Pot funguje od roku 2014 a během těch 8 let bylo díky zákazníkům Lush podpořeno přes 90 projektů více než 5 miliony korun! Více o tom, koho zákazníci Lush ČR podpořili, si můžete přečíst v tomto článku.

„Na své práci mám nejraději tu rozmanitost, díky které mám šanci poznat inspirativní osobnosti, které se každý den snaží měnit svět okolo sebe k lepšímu. Mám radost, že jim v tom díky projektu Charity Pot můžeme pomáhat a že jsem toho celého součástí.“ (JAKUB SKŘIVÁNEK, CHARITY POT KOORDINÁTOR LUSH ČESKÁ REPUBLIKA)

Granty Charity Pot poskytují cílené financování malým občanským neziskovým skupinám. Téměř všechny skupiny financované z Charity Pot mají roční příjem nižší než 250 000 liber (většina z nich je podstatně nižší)
a jsou provozovány výhradně nebo převážně dobrovolníky.

Tyto granty upřednostňují projekty, jejichž cílem je dlouhodobá změna – protože Lush považuje za nesmírně důležité financovat projekty, jejichž cílem je prevence a řešení základní příčiny problému. Přednost před projektem, jehož cílem je vysadit stromy a obnovit již odlesněnou oblast, by tak například dostal projekt, jehož cílem je odlesňování zastavit.

 

 

Doposud Lush celosvětově prodal přes 7 milionů kelímků a 1,5 milionu tuhých krémů. Díky konejšivé směsi čerstvého gelu z aloe a vyživujícího oleje z moringy se spoustou dalších blahodárných ingrediencí, má Charity Pot mnoho pozitivních účinků nejen pro skupiny, které finančně podporuje, ale i pro vaši pokožku a také farmáře a komunity, od kterých v něm použité ingredience získávají. Zkrátka kelímek, který dělá mnoho dobrého –
od půdy, přes pokožku až po aktivismus.

Tento samo-konzervační krém je plný zvláčňujících ingrediencí získávaných od farmářů, kteří k produkci vysoce kvalitních surovin využívají regenerativní metody, které mají příznivý vliv na ornou půdu, lesy i lidské životy. Patří mezi ně například fair trade bio kolumbijské kakaové máslogeraniová silice od Mountain Organic Farming (MOOF) v Keni či fair trade bambucké máslo od ženského družstva Ojoba v Ghaně.

Charity Pot lze zakoupit v prodejnách Lush a online na lush.com Více informací o tom, jak požádat
o financování z Charity Pot, najdete zde.

 

 

 

O Lush
Lush se věnuje vynalézání, výrobě a maloobchodnímu prodeji ručně vyráběné kosmetiky. Lush je kosmetická společnost s aktivistickým srdcem bojovníka, nadšená pro přímou akci a využívá své obchody po celém světě jako platformu pro zvyšování povědomí o málo známých sociálních a ekologických problémech.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Vůně, která spojuje. Objevte kouzlo poctivých masových pekáčků

Existuje něco víc než jen vůně linoucí se z trouby, kde se maso, zelenina a sýr pomalu spojují v dokonalou harmonii? Pekáček není jen...

Zapomeňte na drahé superpotraviny. Řeřicha setá je malý zázrak přímo z vaší zahrádky

Někdy hledáme zázračné potraviny na opačném konci světa, a přitom máme jednu z těch nejlepších doslova po ruce. Řeřicha setá je na první pohled...

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3