Lush oslavuje 15. narozeniny Charity Pot

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Během 15 let jeho existence bylo díky zákazníkům Lush prostřednictvím tohoto „štědrého kelímku“ vybráno přes 65 milionů liber (cca 1,9 miliardy Kč!) pro více než 13 700 neziskových organizací a projektů po celém světě.

Krém na ruce i tělo Charity Pot byl uveden roku 2007 (v ČR byl představen na jaře 2014) speciálně za účelem získávání finančních prostředků pro malé charitativní organizace, aktivisty a další rozmanité dobročinné projekty. 100% ceny každého prodaného Charity Pot produktu (mínus daň) putuje do fondu, ze kterého jsou financovány projekty, na kterých nám záleží – práce nadšených lidí po celém světě v předních liniích boje za pozitivní změny a působících v oblasti ochrany zvířat, lidských práv a životního prostředí.

V roce 2020 Lush představil nahatou – bezobalovou – verzi krému, Charity Pot Coin (50 Kč) – i z jeho prodeje putuje výtěžek do fondu.

Jen v minulém finančním roce bylo navzdory problémům spojeným s pandemií, včetně uzavření mnoha obchodů, po celém světě darováno více než 3 miliony liber (přes 86 milionů Kč) prostřednictvím více než 600 grantů. Po celém světě uspořádaly prodejny Lush 152 Charity Pot Eventů na podporu místních občanských iniciativ. Ve Spojeném království a Irsku bylo prostřednictvím 153 grantů a 48 místních Charity Pot Eventů
v prodejnách věnováno více než 625 000 liber.

Za 15 let se prodejem Charity Pot ve 42 zemích a získalo více než 65 milionů liber (cca 1,9 mil. Kč), přičemž bylo poskytnuto více než 13 700 grantů.
Tyto peníze putovaly na:

  • Více než 500 projektů bojujících za práva zvířat
  • Více než 150 protirasistických iniciativ
  • Více než 150 mírotvorných a protiválečných iniciativ
  • Více než 150 kampaní za práva osob se zdravotním postižením
  • Více než 250 projektů zaměřených na změnu klimatu
  • Více než 1 000 útulků pro zvířata
  • Více než 200 kampaní na podporu obnovitelných zdrojů energie
  • Více než 250 projektů na podporu původních obyvatel
  • Více než 600 akcí na podporu LGBTQIA+
  • Více než 800 kampaní na podporu migrantů a uprchlíků
  • Více než 200 darů na podporu lidí bez domova

„Na tomto produktu miluji vše, od ingrediencí, které podporují farmáře, přes finance umožňující lokálním charitativním organizacím bojovat za pozitivní změny, po úžasné účinky při jeho aplikaci na pokožku.“ (ROWENA BIRD, SPOLUZAKLADATELKA LUSH)

 

CHARITY POT A LUSH ČR

V České republice projekt Charity Pot funguje od roku 2014 a během těch 8 let bylo díky zákazníkům Lush podpořeno přes 90 projektů více než 5 miliony korun! Více o tom, koho zákazníci Lush ČR podpořili, si můžete přečíst v tomto článku.

„Na své práci mám nejraději tu rozmanitost, díky které mám šanci poznat inspirativní osobnosti, které se každý den snaží měnit svět okolo sebe k lepšímu. Mám radost, že jim v tom díky projektu Charity Pot můžeme pomáhat a že jsem toho celého součástí.“ (JAKUB SKŘIVÁNEK, CHARITY POT KOORDINÁTOR LUSH ČESKÁ REPUBLIKA)

Granty Charity Pot poskytují cílené financování malým občanským neziskovým skupinám. Téměř všechny skupiny financované z Charity Pot mají roční příjem nižší než 250 000 liber (většina z nich je podstatně nižší)
a jsou provozovány výhradně nebo převážně dobrovolníky.

Tyto granty upřednostňují projekty, jejichž cílem je dlouhodobá změna – protože Lush považuje za nesmírně důležité financovat projekty, jejichž cílem je prevence a řešení základní příčiny problému. Přednost před projektem, jehož cílem je vysadit stromy a obnovit již odlesněnou oblast, by tak například dostal projekt, jehož cílem je odlesňování zastavit.

 

 

Doposud Lush celosvětově prodal přes 7 milionů kelímků a 1,5 milionu tuhých krémů. Díky konejšivé směsi čerstvého gelu z aloe a vyživujícího oleje z moringy se spoustou dalších blahodárných ingrediencí, má Charity Pot mnoho pozitivních účinků nejen pro skupiny, které finančně podporuje, ale i pro vaši pokožku a také farmáře a komunity, od kterých v něm použité ingredience získávají. Zkrátka kelímek, který dělá mnoho dobrého –
od půdy, přes pokožku až po aktivismus.

Tento samo-konzervační krém je plný zvláčňujících ingrediencí získávaných od farmářů, kteří k produkci vysoce kvalitních surovin využívají regenerativní metody, které mají příznivý vliv na ornou půdu, lesy i lidské životy. Patří mezi ně například fair trade bio kolumbijské kakaové máslogeraniová silice od Mountain Organic Farming (MOOF) v Keni či fair trade bambucké máslo od ženského družstva Ojoba v Ghaně.

Charity Pot lze zakoupit v prodejnách Lush a online na lush.com Více informací o tom, jak požádat
o financování z Charity Pot, najdete zde.

 

 

 

O Lush
Lush se věnuje vynalézání, výrobě a maloobchodnímu prodeji ručně vyráběné kosmetiky. Lush je kosmetická společnost s aktivistickým srdcem bojovníka, nadšená pro přímou akci a využívá své obchody po celém světě jako platformu pro zvyšování povědomí o málo známých sociálních a ekologických problémech.

 

 

Reklama

Doporučujeme

„Nevypadám jako dřív.“ Čtenáři se ptají, proč obličej s věkem mění výraz

Vrásky, povolená kůže, změněné rysy. Stárnutí tváře není jen o ochablé pokožce. Podle odborníků hraje zásadní roli i lebka a tukové polštářky, které se...

Voda, která léčí i unavuje. Letní péče o pleť bez extrémů

Léto přináší spoustu radosti, ale i výzev pro naši pokožku. Slunce, pot, klimatizace a změny teplot dělají s pletí divy, které málokdo ocení. Jak...

Děsí vás černající banány? Naučte se je správně skladovat

Banány. Ovoce, které většina z nás miluje, ale taky nám lezou krkem, když během dvou dnů zčernají a zkazí se. Přitom stačí malá změna...

Když se noc mění v saunu. Proč v horku nespíme dobře a jak si pomoct

Letní noc je někdy horší než tropické poledne. Člověk se převaluje, vzduch stojí, polštář pálí. Tělo touží po chladu a odpočinku, ale místo toho...

Magie ve flakonu nebo marketing pro zoufalé? Testujeme feromonové vůně

Slíbí ti přitažlivost na první pohled, probuzené touhy a pohled přes celou místnost. Feromonové parfémy znějí jako zázračné afrodiziakum ve flakonu. Ale fungují opravdu,...

Bojí se váš muž změn? Inspirujte se těmito tipy

Změny. Pro někoho výzva, pro jiného noční můra. A možná právě váš partner patří do té druhé skupiny. Co s tím? Nepanikařit. I muži,...

Co všechno obětovala Audrey Hepburn? Její život byl mnohem těžší, než vypadá

Na plátně působila jako křehká múza, ale uvnitř byla z ocele. Audrey Hepburn okouzlila svět, a přesto si z něj nikdy nenechala vzít samu...

Nástraha v podobě kávy s mlékem. Chutná jemněji, ale dráždí tělo

Voňavý šálek s krémovou pěnou v ruce, hřejivý rituál, který otevírá ráno. Káva s mlékem je pro mnoho žen symbolem pohody a klidu. Jenže...

Už jste vyzkoušeli praktický tip do domácnosti? Stačí ustřihnout roh houbičky na nádobí

Ještě jste o této vychytávce neslyšeli? Tak to je nejvyšší čas ji vyzkoušet! Možná se na první dobrou může zdát, že je to je...

Francie říká dost! TikTok a Temu reklamám zvoní hranaZ

Francie už nechce být skládkou pro šaty, které se nosí jednou a končí v odpadu. Zakazuje reklamy na ultra-levnou módu a zavádí ekologické skóre....

Jak vypadá manipulace, když má jemný hlas a úsměv? Ne vždy ji poznáš hned

Nemusí křičet, ani třískat dveřmi. Manipulace umí být tichá, něžná a dokonale maskovaná. A právě proto je tak zrádná. Místo strachu se usmívá, místo...

Osvěžte se v parních dnech těmito skvělými limonádami

V parných letních není nic lepšího než sklenice studené a osvěžující limonády. Ať už hledáte něco na zahradní párty, k obědu na balkoně nebo...

Síra a sirovodík: zázračná dvojice pro zdraví, krásu i psychickou pohodu. Objevte jejich účinky v lázních Piešťany a Smrdáky

Síra je nezbytnou součástí lidského organismu. Podporuje tvorbu keratinu a kolagenu, které jsou důležité pro zdravou pokožku, vlasy i klouby, přispívá k detoxikaci těla...

Nehty jako z galerie: Nail art slaví návrat s novou kreativitou

Nehty už dávno nejsou jen upravené nebo neupravené. Staly se plátnem, na kterém se odráží nálady, trendy i osobnost. Nail art je letos odvážnější,...

Umění říct „ne“: Proč je největší laskavostí někdy právě odmítnutí

Říkáš „ano“, i když všechno v tobě křičí „ne“. Přikyvuješ, protože je to jednodušší, rychlejší, méně konfliktní. Nechceš zklamat, být za komplikovanou, za tu,...
Reklama
Reklama