Přijímáme přihlášky na ocenění LUSH Spring Prize 2023

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Od 1. srpna do 19. září 2022 se mohou skupiny, komunity a projekty z celého světa, usilující o regeneraci sociálního a životního prostředí ucházet o cenu LUSH Spring Prize 2023.

Přihlášky jsou ke stažení na webových stránkách ocenění Lush Spring Prize (www.springprize.org) a jejich uzávěrka je 19. září 2022 v 10.00 GMT. 

Cena je udělována těm, kteří opravují poškozené systémy Země a pomáhají zanechávat svět krásnější, než jsme jej našli. Usiluje o zvýšení schopnosti komunit a společností prosperovat v harmonii s přírodou a mezi sebou navzájem a budovat zdravé a odolné ekosystémy a zdroje obživy.

Práce a příběhy projektů, které se dostaly do užšího výběru, budou zveřejněny na webových stránkách Spring Prize a laureáti budou pozváni na slavnostní událost, která se uskuteční v květnu 2023.

 
Foto: Spoluzakladatel společnosti Permatil Ego Lemos (v popředí) s místní komunitou, zaměstnanci společnosti Permatil a místními úředníky při výsadbě původních stromů.

 

Co je Lush Spring Prize?

Lush Spring Prize byla představena v roce 2017 a již pátým rokem vyznamenává a oceňuje skupiny, které se snaží o ekologicko-sociální regeneraci. Jedná se o společnou iniciativu společností Lush Cosmetics a Ethical Consumer, v rámci které bylo doposud rozděleno více než 820 000 liber (cca 23,8 mil. Kč).

Byla založena na podporu „regenerativních“ projektů, tedy projektů, které jdou nad rámec udržitelnosti
a uplatňují holistický přístup k budování zdravých ekologických, ekonomických a sociálních systémů. 

Cílem ocenění je podporou regenerativních projektů zviditelnit celé „regenerativní“ hnutí a inspirovat více jednotlivců, skupin, komunit, sponzorů a podniků, aby se začali zabývat regenerativními procesy.

Lidé na celém světě vyvíjejí způsoby, jak žít v harmonii s přírodou a mezi sebou navzájem. Vytvářejí obnovitelné zdroje, obnovují ekosystémy a podporují solidaritu. Vracejí život do poškozené půdy a oceánů a budují zdraví, celistvost a odolnost.

Lush Spring Prize je tu proto, aby podpořila tato regenerační hnutí prostřednictvím:

  • – Finančního ocenění 200 000 liber (cca 5,8 mil. Kč), udílené ob jeden rok. Tento fond je otevřen komunitám, organizacím a podnikům od fáze záměru až po mladé a zavedené organizace a influencery.
  • – Akcí, na kterých se lidé setkávají, aby se podělili o své dovednosti a zkušenosti.
  • – Propagace s cílem zvýšit povědomí o regeneraci a jejím potenciálu léčit poškozené systémy.

Kategorie cen 

Během Lush Spring Prize 2023 bude uděleno nejméně 11 cen ve 4 různých kategoriích: od fáze záměru až po mladé a zavedené organizace a influencery. Žadatelé se mohou ucházet také o dvě zvláštní ocenění vzniklá ve spolupráci s dalšími subjekty – cena za starověkou a domorodou moudrost a cena časopisu Permaculture. 

 

Zamýšlené projekty – cena se uděluje za inspirativní nové nápady a projekty mladší než 1 rok. Může jim pomoci s rozšiřováním znalostí a budováním pevných základů pro jejich růst.

Mladé projekty – cena je určena pro projekty nebo organizace, které fungují 1 rok až 5 let. Má jim pomoci při rozvoji a rozšiřování jejich aktivit v oblasti ekologické a sociální regenerace.

Zavedené projekty – cena určena pro organizace, které se věnují regeneraci již více než 5 let. Cena jim pomůže se sdílením znalostí a inspirováním dalších.

Ocenění za podporu – cena pro místní, národní nebo mezinárodní organizace a sítě, které vedou kampaně nebo lobují za změnu politiky, regulace nebo veřejného mínění za účelem podpory regenerace.

Cena za starověkou a domorodou moudrost – pro projekty a organizace založené na domorodých a tradičních znalostech. Příjemci ceny si rozdělí částku 10 000 liber, kterou poskytla nadace Be The Earth.

Cena časopisu Permaculture – pro jednotlivce, komunity, podniky, skupiny a organizace, které mohou prokázat inspirativní permakulturní práci v průběhu tří a více let. Příjemci cen si rozdělí odměnu ve výši 10 000 liber, které poskytl časopis Permaculture.

 

Společné ceny

Nadace Be The Earth a časopis Permaculture se spojily s oceněním Lush Spring Prize 2023 a přidaly dvě společné ceny: cenu za starověkou a domorodou moudrost a cenu časopisu Permaculture.

Chcete-li se ucházet o tato ocenění, přihlaste se do jedné z kategorií Spring Prize (Zamýšlené projekty, Mladé projekty, Zavedené projekty, Ocenění za podporu) a odpovězte na otázku „Chcete, aby vaše přihláška byla zvážena také pro jedno ze společných ocenění pro rok 2023?“  Žádná další žádost není nutná.

Cena za starověkou a domorodou moudrost a cena časopisu Permaculture jsou financovány samostatně a mají vlastní porotu. V rámci každého ocenění si příjemci rozdělí prémiovou finanční odměnu ve výši 10 000 liber.

 

Pro inspiraci si můžete na webových stránkách Spring Prize prohlédnout oceněné a vybrané projekty z předchozích ročníků. Videa s oceněnými jsou k dispozici na vimeo.com/lushspringprize. 

 

Nominace

V rámci ceny Lush Spring Prize bude také spuštěn nominační systém, v němž může kdokoli – jako třetí strana – nominovat projekt (či organizaci nebo jednotlivce), který podle něj dělá mimořádnou práci v oblasti regenerace. Tým Spring Prize bude kontaktovat všechny nominované projekty a vyzve je, aby se přihlásily.

Uzávěrka nominací je 2. září 2022 10:00 GMT.

 

Hledáme porotce z řad zákazníků a zaměstnanců společnosti Lush

Každý rok tým Spring Prize vítá v porotě Spring Prize jednoho zákazníka a jednoho zaměstnance společnosti Lush. Tito lidé budou spolupracovat s ostatními porotci Spring Prize (kteří společně zastupují různá regenerativní hnutí) a vyberou laureáty z užšího výběru přibližně 50 přihlášek na Spring Prize. Zákazníci a zaměstnanci se mohou do poroty přihlásit prostřednictvím tohoto formuláře od 1. do 22. srpna. 

 

 

Kdo jsme:

Lush Cosmetics (www.lush.com)
Ocenění financuje firma Lush, výrobce a maloobchodní prodejce čerstvé, ručně vyráběné kosmetiky s více než 900 obchody ve 48 zemích a zároveň aktivistická společnost vedoucí kampaně v oblasti ochrany životního prostředí a práv zvířat i lidí. Od roku 2010 poskytuje Lush finanční prostředky na regenerativní projekty prostřednictvím grantových programů, jako je Re:Fund (Fond regenerace) .

Ethical Consumer (www.ethicalconsumer.org)
Cenu koordinuje nezisková organizace Ethical Consumer, která sdružuje více zainteresovaných stran a sídlí ve Velké Británii. Výzkum a publikační činnost společnosti Ethical Consumer podporuje sílu spotřebitelů, která má pozitivní dopad na životní prostředí, lidi, zvířata a společnost.

 

Kontaktní údaje:

Kontaktujte tým Spring Prize (Anna Clayton, Francesca de la Torre z Ethical Consumer a James Atherton ze společnosti Lush), buď e-mailem nebo telefonicky:

lushspringprize@gmail.com

Telefon: 0161 226 2929

Anna Clayton: anna@ethicalconsumer.org

Francesca de la Torre: francesca@ethicalconsumer.org

James Atherton: james.atherton@lush.co.uk

 

 

Reklama

Doporučujeme

Když se něco stane, nespoléhejte na náhodu. Chytré SOS pomůcky zachraňují životy

Stačí jedno stisknutí a pomoc je na cestě. Moderní SOS tlačítka pro seniory mění pravidla hry a ukazují, že bezpečí může být snadné, nenápadné...

Chcete udržovat sedačku jako novou? Zkuste trik profíků, který většina lidí nezná

Usadit se večer na gauč, dát si kávu, něco dobrého k tomu a pustit si film. To zní jako ideální závěr dne. Jenže ve...

3 cviky, které uleví ztuhlým zádům, krku i hrudníku

Bolí vás v bedrech? Máte ztuhlou krční páteř? Nebo se nemůžete ani nadechnout, jak máte stažený hrudník? Vyzkoušejte tři cviky, které pro vás připravila...

„Ubrali mi tisíce korun.“ Lidé se diví, jak je snadné podvést seniory

Vráží se vám na prahu s úsměvem, přináší symbolický dárek a žádá „dobrovolný příspěvek“. Málokdo tuší, že za tím stojí promyšlená past, která obírá...

Sex po čtyřicítce: Méně iluzí, více potěšení. Proč to bývá nejlepší období?

Touha se neměří věkem. Mění se jen způsob, jak ji prožíváme. Právě po čtyřicítce se sexualita může stát nejen radostí, ale i prostorem pro...

Tři snadné recepty na ledový čaj, které vás příjemně zchladí

Čaj je jedním z nápojů, který má velkou popularitu jak u dospělých, tak i u dětí. Pít ho ale nemusíme pouze teplý. Pokud je...

Malé věci, velké výsledky: 7 mikronávyků, které zlepší tvůj život bez revolucí

Někdy stačí málo, aby se v tobě něco zlomilo. Ne velké předsevzetí, ale drobný krok, který nebolí. Právě mikronávyky umí proměnit každodennost v něco...

Když už se kamarádky nehledají na pískovišti: Jak si budovat přátelství po třicítce, čtyřicítce i dál

Ve dvaceti jsme kamarádky sbíraly samy. Na kolejích, v kavárnách, v klubech i přes smích na lavičce. Jenže s lety se proměňuje nejen náš...

Jak naši předkové léčili své neduhy? Pomáhaly potraviny, ale i moč či kravince

Dnes sáhnete po ibalginu nebo zajdete k doktorovi. Ale co když vám bylo špatně před sto lety, kdy žádné léky běžně dostupné nebyly? Naši...

Nová limitovaná kolekce Columbia Heritage přináší remakeikonické rybářské vesty z 60. let v barvách a s potisky drsného oregonského pobřeží

Limitované kolekce Columbia Heritage čerpají každou sezonu inspiraci z ikonického historického oděvu vybraného z archivů značky Columbia, který je s novou kolekcí spojen s jedinečným místem nebo...

„Nevypadám jako dřív.“ Čtenáři se ptají, proč obličej s věkem mění výraz

Vrásky, povolená kůže, změněné rysy. Stárnutí tváře není jen o ochablé pokožce. Podle odborníků hraje zásadní roli i lebka a tukové polštářky, které se...

Voda, která léčí i unavuje. Letní péče o pleť bez extrémů

Léto přináší spoustu radosti, ale i výzev pro naši pokožku. Slunce, pot, klimatizace a změny teplot dělají s pletí divy, které málokdo ocení. Jak...

Děsí vás černající banány? Naučte se je správně skladovat

Banány. Ovoce, které většina z nás miluje, ale taky nám lezou krkem, když během dvou dnů zčernají a zkazí se. Přitom stačí malá změna...

Když se noc mění v saunu. Proč v horku nespíme dobře a jak si pomoct

Letní noc je někdy horší než tropické poledne. Člověk se převaluje, vzduch stojí, polštář pálí. Tělo touží po chladu a odpočinku, ale místo toho...

Magie ve flakonu nebo marketing pro zoufalé? Testujeme feromonové vůně

Slíbí ti přitažlivost na první pohled, probuzené touhy a pohled přes celou místnost. Feromonové parfémy znějí jako zázračné afrodiziakum ve flakonu. Ale fungují opravdu,...
Reklama
Reklama