Přijímáme přihlášky na ocenění LUSH Spring Prize 2023

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Od 1. srpna do 19. září 2022 se mohou skupiny, komunity a projekty z celého světa, usilující o regeneraci sociálního a životního prostředí ucházet o cenu LUSH Spring Prize 2023.

Přihlášky jsou ke stažení na webových stránkách ocenění Lush Spring Prize (www.springprize.org) a jejich uzávěrka je 19. září 2022 v 10.00 GMT. 

Cena je udělována těm, kteří opravují poškozené systémy Země a pomáhají zanechávat svět krásnější, než jsme jej našli. Usiluje o zvýšení schopnosti komunit a společností prosperovat v harmonii s přírodou a mezi sebou navzájem a budovat zdravé a odolné ekosystémy a zdroje obživy.

Práce a příběhy projektů, které se dostaly do užšího výběru, budou zveřejněny na webových stránkách Spring Prize a laureáti budou pozváni na slavnostní událost, která se uskuteční v květnu 2023.

 
Foto: Spoluzakladatel společnosti Permatil Ego Lemos (v popředí) s místní komunitou, zaměstnanci společnosti Permatil a místními úředníky při výsadbě původních stromů.

 

Co je Lush Spring Prize?

Lush Spring Prize byla představena v roce 2017 a již pátým rokem vyznamenává a oceňuje skupiny, které se snaží o ekologicko-sociální regeneraci. Jedná se o společnou iniciativu společností Lush Cosmetics a Ethical Consumer, v rámci které bylo doposud rozděleno více než 820 000 liber (cca 23,8 mil. Kč).

Byla založena na podporu „regenerativních“ projektů, tedy projektů, které jdou nad rámec udržitelnosti
a uplatňují holistický přístup k budování zdravých ekologických, ekonomických a sociálních systémů. 

Cílem ocenění je podporou regenerativních projektů zviditelnit celé „regenerativní“ hnutí a inspirovat více jednotlivců, skupin, komunit, sponzorů a podniků, aby se začali zabývat regenerativními procesy.

Lidé na celém světě vyvíjejí způsoby, jak žít v harmonii s přírodou a mezi sebou navzájem. Vytvářejí obnovitelné zdroje, obnovují ekosystémy a podporují solidaritu. Vracejí život do poškozené půdy a oceánů a budují zdraví, celistvost a odolnost.

Lush Spring Prize je tu proto, aby podpořila tato regenerační hnutí prostřednictvím:

  • – Finančního ocenění 200 000 liber (cca 5,8 mil. Kč), udílené ob jeden rok. Tento fond je otevřen komunitám, organizacím a podnikům od fáze záměru až po mladé a zavedené organizace a influencery.
  • – Akcí, na kterých se lidé setkávají, aby se podělili o své dovednosti a zkušenosti.
  • – Propagace s cílem zvýšit povědomí o regeneraci a jejím potenciálu léčit poškozené systémy.

Kategorie cen 

Během Lush Spring Prize 2023 bude uděleno nejméně 11 cen ve 4 různých kategoriích: od fáze záměru až po mladé a zavedené organizace a influencery. Žadatelé se mohou ucházet také o dvě zvláštní ocenění vzniklá ve spolupráci s dalšími subjekty – cena za starověkou a domorodou moudrost a cena časopisu Permaculture. 

 

Zamýšlené projekty – cena se uděluje za inspirativní nové nápady a projekty mladší než 1 rok. Může jim pomoci s rozšiřováním znalostí a budováním pevných základů pro jejich růst.

Mladé projekty – cena je určena pro projekty nebo organizace, které fungují 1 rok až 5 let. Má jim pomoci při rozvoji a rozšiřování jejich aktivit v oblasti ekologické a sociální regenerace.

Zavedené projekty – cena určena pro organizace, které se věnují regeneraci již více než 5 let. Cena jim pomůže se sdílením znalostí a inspirováním dalších.

Ocenění za podporu – cena pro místní, národní nebo mezinárodní organizace a sítě, které vedou kampaně nebo lobují za změnu politiky, regulace nebo veřejného mínění za účelem podpory regenerace.

Cena za starověkou a domorodou moudrost – pro projekty a organizace založené na domorodých a tradičních znalostech. Příjemci ceny si rozdělí částku 10 000 liber, kterou poskytla nadace Be The Earth.

Cena časopisu Permaculture – pro jednotlivce, komunity, podniky, skupiny a organizace, které mohou prokázat inspirativní permakulturní práci v průběhu tří a více let. Příjemci cen si rozdělí odměnu ve výši 10 000 liber, které poskytl časopis Permaculture.

 

Společné ceny

Nadace Be The Earth a časopis Permaculture se spojily s oceněním Lush Spring Prize 2023 a přidaly dvě společné ceny: cenu za starověkou a domorodou moudrost a cenu časopisu Permaculture.

Chcete-li se ucházet o tato ocenění, přihlaste se do jedné z kategorií Spring Prize (Zamýšlené projekty, Mladé projekty, Zavedené projekty, Ocenění za podporu) a odpovězte na otázku „Chcete, aby vaše přihláška byla zvážena také pro jedno ze společných ocenění pro rok 2023?“  Žádná další žádost není nutná.

Cena za starověkou a domorodou moudrost a cena časopisu Permaculture jsou financovány samostatně a mají vlastní porotu. V rámci každého ocenění si příjemci rozdělí prémiovou finanční odměnu ve výši 10 000 liber.

 

Pro inspiraci si můžete na webových stránkách Spring Prize prohlédnout oceněné a vybrané projekty z předchozích ročníků. Videa s oceněnými jsou k dispozici na vimeo.com/lushspringprize. 

 

Nominace

V rámci ceny Lush Spring Prize bude také spuštěn nominační systém, v němž může kdokoli – jako třetí strana – nominovat projekt (či organizaci nebo jednotlivce), který podle něj dělá mimořádnou práci v oblasti regenerace. Tým Spring Prize bude kontaktovat všechny nominované projekty a vyzve je, aby se přihlásily.

Uzávěrka nominací je 2. září 2022 10:00 GMT.

 

Hledáme porotce z řad zákazníků a zaměstnanců společnosti Lush

Každý rok tým Spring Prize vítá v porotě Spring Prize jednoho zákazníka a jednoho zaměstnance společnosti Lush. Tito lidé budou spolupracovat s ostatními porotci Spring Prize (kteří společně zastupují různá regenerativní hnutí) a vyberou laureáty z užšího výběru přibližně 50 přihlášek na Spring Prize. Zákazníci a zaměstnanci se mohou do poroty přihlásit prostřednictvím tohoto formuláře od 1. do 22. srpna. 

 

 

Kdo jsme:

Lush Cosmetics (www.lush.com)
Ocenění financuje firma Lush, výrobce a maloobchodní prodejce čerstvé, ručně vyráběné kosmetiky s více než 900 obchody ve 48 zemích a zároveň aktivistická společnost vedoucí kampaně v oblasti ochrany životního prostředí a práv zvířat i lidí. Od roku 2010 poskytuje Lush finanční prostředky na regenerativní projekty prostřednictvím grantových programů, jako je Re:Fund (Fond regenerace) .

Ethical Consumer (www.ethicalconsumer.org)
Cenu koordinuje nezisková organizace Ethical Consumer, která sdružuje více zainteresovaných stran a sídlí ve Velké Británii. Výzkum a publikační činnost společnosti Ethical Consumer podporuje sílu spotřebitelů, která má pozitivní dopad na životní prostředí, lidi, zvířata a společnost.

 

Kontaktní údaje:

Kontaktujte tým Spring Prize (Anna Clayton, Francesca de la Torre z Ethical Consumer a James Atherton ze společnosti Lush), buď e-mailem nebo telefonicky:

lushspringprize@gmail.com

Telefon: 0161 226 2929

Anna Clayton: anna@ethicalconsumer.org

Francesca de la Torre: francesca@ethicalconsumer.org

James Atherton: james.atherton@lush.co.uk

 

 

Reklama

Doporučujeme

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...

Slunce, které nikdy nezapadá. Proč se v Norsku nemůže spát

Za polárním kruhem nevládne tma, ale nepřetržité světlo. Slunce se tam v létě neztrácí za obzorem a přepisuje lidské vnímání času, těla i duše....

Jak na zářivě bílé ponožky? Zkuste trik, který funguje lépe než drahé prostředky

Bílé ponožky jsou krásné jen do chvíle, než je párkrát obujete a hodíte do pračky. Záhy ztratí svou sněhovou barvu, začnou šednout nebo žloutnout...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3