Milka slaví 120. narozeniny a rozdává dárky

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Narozeniny Milky připadají na 24. dubna, kdy byla značka registrována v Německu. V rámci oslav letošního jubilea se mohou čeští fanoušci této čokolády zapojit do soutěže o štědré finanční výhry. Stačí koupit jakýkoliv Milka produkt a nahrát účtenku z nákupu na www.milka.cz. Na tři vylosované čeká výhra ve výši 120 000 Kč,
za kterou si vítězové mohou splnit svá přání a sny. Soutěž probíhá od 12. dubna do 30. května.

Stodvacáté narozeniny jsou také ideální příležitostí ohlédnout se zpětně na nejvýznamnější milníky této značky čokolád. Věděli jste, že název Milka vznikl kombinací dvou německých slov? Konkrétně slova „Milch“ a „Kakao“, tedy spojením mléka
a kakaa, což odkazuje na složení čokolád. Ty jsou vyráběny z lahodného alpského mléka a kakaa, které je produkováno prostřednictvím udržitelného programu Cocoa Life.

 

Od první tabulky k široké nabídce čokoládových dobrot

Za zakladatele Milky je považován Švýcar Philippe Suchard, který si v roce 1826 otevřel továrnu na výrobu čokolády. Když v roce 1901 začala továrna vyrábět čokoládu pod značkou Milka, objevovalo se jméno majitele
i na jejích obalech. Původně velkým zlatým písmem ve středu tabulky, později tuto dominantní pozici získalo slovo Milka.

Úplně první tabulka Milka čokolády byla prodána v roce 1901 v Německu. Od té doby se tyto čokolády, a další produkty zabalené v typicky fialové lila barvě, postupně staly jedněmi z nejpopulárnějších čokoládových pochoutek. Aktuálně si je mohou koupit lidé v 52 zemích po celém světě a každý den se během jediné hodiny prodá průměrně 150 000 kusů Milka produktů!

Na prvním papírovém obalu fialové barvy z roku 1901 byl vyobrazen pastevec s krávou v kopcovité krajině. Kráva je tak součástí značky od úplného začátku. Současnou podobu, a především roli v komunikaci Milky, však získala až později. Fialová kravička se tak, jak ji známe dnes, poprvé objevila v reklamě během roku 1972. O rok později se již stala ústřední postavou značky a objevila se poprvé i v televizi.

Populární Milka kravičku už dávno nenajdeme jen na tabulkových čokoládách. První rozšíření nabídky přišlo
v roce 1926, kdy přibyly také speciální vánoční a velikonoční produkty. Od roku 1977 se začaly vyrábět tabulkové čokolády také ve vyšších gramážích než dosavadních 100 gramů. O deset let později, v roce 1987, se poprvé objevily čokoládové pralinky ve tvaru srdce. Tyto bonboniéry, které se dnes těší oblibě například během Valentýna, doplnily postupně i další tvary určené pro speciální příležitosti.

Když se podíváme do nedávné minulosti, zjistíme, že roku 2007 se rozrostla nabídka produktů o kategorii sušenek a jemného pečiva v kombinaci s nejjemnější Milka čokoládou. V dalších letech se portfolio Milky každoročně rozrůstalo o další a další novinky. V roce 2010 se tak například poprvé objevily Milka Choco Wafer, oplatky s kakaovou náplní přelité čokoládou. Že vám něco připomínají? Není tajemstvím, že inspirací jim byla populární česká Fidorka!

 

 

Reklama

Doporučujeme

Mozek nemá tlačítko „Mute“, ale vy máte prefrontální kůru. Jak zkrotit hněv?

Dopravní zácpy, protivní kolegové nebo pomalé fronty z našeho života nezmizí. Co se ale změnit může, je náš vnitřní operační systém. Vědecké výzkumy potvrzují,...

Fénix nad popiolem: České Švýcarsko investuje 130 milionů do novinek pro turisty

Národní park České Švýcarsko se připravuje na další velkou kapitolu své obnovy. Díky Programu švýcarsko-české spolupráce a podpoře ministerstva životního prostředí se v letech...

„Příliš unavení na milence.“ Proč mileniálové vyměnili nevěru za klid v koutě

Zapomeňte na morální kázání. Podle nejnovějších kulturních trendů a analýz magazínů jako VICE nebo Newsweek mileniálové nepodvádějí proto, že by byli svatí, ale proto,...

Víte, kolik platíte za elektřinu? Většina z nás nemá tušení!

Kolik skutečně měsíčně utrácíte za elektřinu? Pokud si nejste jistí, nejste v tom sami. Podle průzkumu Skupiny Klik.cz téměř polovina Čechů nesleduje vývoj cen a...

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...

Poctivá chuť bez náhražek: Vyrobte si domácí máslo jen ze smetany a mrkve

V době, kdy jsou regály plné náhražek a vylepšovadel, se čím dál více lidí vrací k domácí výrobě základních surovin. Domácí máslo je ideálním...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3