Vitana oslavuje Den Země. Představuje další řadu výrobků s nízkou uhlíkovou stopou

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Česká značka Vitana pokračuje ve výpočtech uhlíkové stopy svých výrobků. Logo Výrobek šetrný k planetě najdou spotřebitelé nově na Vitana polévkách na vaření. Ty vykazují nižší uhlíkovou stopu než jiné oblíbené večeře. Vyplývá to z analýzy neziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje a uhlíkovou stopu výrobků Vitana počítá. Označení další řady polévek tímto logem tak Vitana symbolicky uvádí na Den Země, kdy by se lidé měli více zamýšlet nad šetrnějším životním stylem.

 

Minulý rok uvedla značka Vitana jako první na českém trhu logo Výrobek šetrný k planetě u řady instantních svačinových polévek Do hrnečku. Nyní certifikaci rozšiřuje na polévky na vaření. Označením polévek Vitana ukazuje, že stejně jako svačiny, tak i rodinné večeře mohou mít přidanou hodnotu šetrného přístupu k planetě
a zároveň být chutnou a rychlou variantou pro teplé rodinné jídlo.

Za výpočty uhlíkové stopy jednotlivých polévek (PCF – Product Carbon Footprint) stojí opět společnost CI2, o.p.s. Analýzou každého výrobku určila celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během jeho životního cyklu. Důvodem k značení polévek logem Výrobek šetrný k planetě jsou zejména nízké náklady na dopravu a skladování, minimální odpad při zpracování zeleniny, využití elektřiny z obnovitelných zdrojů a nulový obsah nežádoucího palmového tuku.

RNDr. Viktor Třebický, Ph.D. z organizace CI2 uvádí: „Značka Vitana stála o stanovení své firemní uhlíkové stopy ještě v době, kdy to firmy v Česku moc nezajímalo. Byla u zrodu našeho programu Snižujeme CO2. Objektivně informuje své zákazníky o šetrnosti výrobků a věřím, že se jí pomocí Výrobku šetrného k planetě podaří přesvědčit další jedince o důležitosti takového chování k planetě.“

Vitana porovnala uhlíkovou stopu polévek na vaření s jinými oblíbenými večeřemi. Zjistila, že tyto polévky v šetrnosti předčí například typické rychlé večeře, jako jsou chléb s párky, šopský salát či pizza.

Vitana patří mezi první značky potravin, které informace o uhlíkové stopě pro konkrétní výrobek uvádějí. Certifikát s konkrétní uhlíkovou stopou každé polévky najde spotřebitel zdeV obchodech se polévky s logem Výrobek šetrný k planetě na obalu objevují od začátku dubna. Uvedení na trh značka Vitana podpoří také online kampaní.

 

Snahu o změnu životního prostředí k lepšímu značka Vitana vykazuje dlouhodobě. „Závod v Byšicích, kde se polévky vyrábí, se zaměřil na snižování uhlíkové stopy již od roku 2014. Za pět let se mu podařilo ve své provozovně snížit uhlíkovou stopu při výrobě o 55 procent. Ve snižování dopadu výroby na životní prostředí pokračujeme.  Třeba tak, že hledáme řešení pro ekologičtější obaly.“ dodává Magdaléna Šodorová Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Až 250 tisíc od státu. O tuto dotaci na opravu si může říct téměř každý senior

Profukující okna, nebezpečná vana nebo chybějící výtah. To jsou problémy, které trápí mnoho dříve narozených. Náklady na opravy se zdají být nad jejich síly,...

Dárky pod stromeček, které potěší každou ženu

Vánoce se pomalu blíží, ulice se třpytí světýlky, doma to voní po skořici a nás všechny začíná hřát ta známá předvánoční atmosféra. A s...

Zrada v regálech. Jak vás potraviny s nápisem „fitness“ pomalu ničí

Jsou na nich nápisy „fitness“, „bez cukru“ nebo „nízkotučné“, přesto mohou vašemu tělu škodit víc než obyčejný párek v rohlíku. Vědci varují před epidemií...

Zázrak z kuchyně: Jak ocet pomáhá proti skvrnám a zápachu

Obyčejná lahev z kuchyně se mění v malý elixír krásy. Jablečný ocet, známý ze salátů, totiž překvapivě umí zatočit s tmavými skvrnami i nepříjemným...

Půjčka na cokoliv nabízí řešení pro každý den v týdnu

Malý úvěr, který by byl k dispozici ještě dnes? Ovšem, je to snadná záležitost pro všechny, kdo mají na svém kontě základy práce na PC....

Tajemství 10 000 kroků odhaleno. Pro srdce děláte možná málo

Máte na kontě deset tisíc kroků, ale nasbírali jste je jen přecházením mezi kanceláří a kuchyňkou? Nová rozsáhlá studie varuje, že to nestačí. Nezáleží...

Temná, napínavá a svižná

Vražda mladé ženy naznačuje rituální motiv spojený s rodem záhadného aristokrata De Jonga. Roztáčí spirálu podivných událostí, symbolů a tajemství ukrytých na staré tvrzi. Záhadu,...

Xiaomi zahajuje Black Friday se slevami až 8 200 Kč!

Společnost Xiaomi zahajuje slevovou akci Black Friday, která potrvá od 3. do 30. listopadu 2025. Během tohoto období Xiaomi nabídne zákazníkům širokou škálu svých...

Columbia Amaze Puff – dokonalá kolekce bund a kabátů plná peří i stylu

Značka Columbia Sportswear přichází letošní zimu s novinkou - kolekci péřových bund a kabátů Columbia Amaze Puff, které jsou funkční a zároveň dokonale stylové. Trio...

„Jejich objetí je domov.“ 6 důvodů, proč muži zbožňují plné tvary

Krása má stovky podob, ale ta nejpřitažlivější je často ta, která dýchá sebevědomím a opravdovostí. Ženy s plnými tvary totiž často vyzařují něco, čemu...

Ceny potravin vás děsí? Senioři mají nárok na pomoc, o které se moc nemluví

Účty za jídlo vám dělají vrásky na čele? Pro důchodce existuje skvělá cesta, jak získat kvalitní potraviny za zlomek ceny, nebo dokonce úplně zdarma....

Jsem nejnenáviděnější muž v Británii! Carr se brání útoku Palomy Faith

Komik Alan Carr se stal hvězdou show Celebrity Traitors, ale jeho první „vražda“ v pořadu vyvolala poprask. Zabil totiž svou kamarádku Palomu Faith, která...

Klára Jerneková: herečka, kterou si diváci zamilovali. Její odchod provází záhady

Klára Jerneková zůstává v paměti diváků jako obraz něžné a přirozené herečky. Její život ale skončil předčasně a za smutnou tečkou zůstaly otazníky. Byla...

Jak zatočit s vystouplým bříškem? 5 způsobů, které fungují a nebolí

Dokonale ploché břicho? To není jen mýtus z obálek časopisů. Skutečná síla je ve funkčních svalech a pocitu lehkosti. Zpevněný střed těla přitom ovlivňuje...

Nenávist za monitorem: Proč ženy na internetu čelí větší krutosti než muži

Internet měl být místem svobody. Platformou, kde mohou všichni mluvit beze strachu a bez ohledu na pohlaví. Realita? Úplný opak. Zvlášť pro ženy. Online...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3