Budoucnost kávového businessu může ovlivnit každý z nás

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Dovedete si představit budoucnost bez ranního šálku kávy či jiného svého kávového rituálu? Cesta kávy do našeho šálku je dlouhá a plná výzev. Aby farmáři mohli kávu i nadále pěstovat a my si ji mohli každý den dopřávat, je potřeba společně měnit kávový svět k lepšímu. Žádná firma ani sdružení to však i přes opravdu vážně míněnou snahu či velké finanční investice nedokáže sama o sobě. Na cestě ke 100% udržitelnosti je možné dosáhnout opravdové změny jen ve spolupráci s dodavateli a dalšími partnery a také zákazníky – milovníky kávy.

 

Tchibo je na cestě ke 100% udržitelnému podnikání již 16 let a za tu dobu podpořilo desítky tisíc farmářů, realizovalo mnoho projektů v zemích původu kávy a zapojilo se do řady iniciativ zlepšujících ekonomické   i ekologické aspekty jejího pěstování. Za klíčové považuje vzdělávání, osvětu a budování dlouhodobých partnerství, a to napříč dodavatelským řetězcem – od farmářů až po koncové spotřebitele, kteří také svým nákupním chováním ovlivňují kávové odvětví a mohou významně přispívat k jeho kultivaci a dlouhodobé udržitelnosti. Říkáte si jak?

 

Udržitelná cesta kávy z plantáže až do šálku

Jednou z možností, jak se chovat odpovědně a podpořit životaschopnost kávového odvětví, je kupovat certifikovanou kávu. V České republice se ročně prodá přes 1.300 tun fairtradové kávy a více než 2/3 z tohoto množství představuje káva Tchibo. To mimo jiné znamená, že za loňský rok dostali pěstitelé kávy od Tchibo ČR zaplaceno přes 8 miliónů korun ve formě tzv. fairtradové prémie. Díky ní mohou pěstitelské komunity investovat do svého rozvoje, například budovat lepší infrastrukturu nebo zvyšovat efektivitu pěstování kávy.

V zemích, kde se pěstuje káva, se ale Tchibo angažuje i daleko důsledněji, protože problémy pěstitelů
a ohrožení budoucích sklizní narůstají. Od roku 2009 realizuje program Tchibo Joint Forces®, jehož hlavním cílem je pomáhat pěstitelům právě při přechodu na udržitelné pěstování kávy, díky kterému mají vyšší výnosy
i kvalitnější úrodu, a řešit nejpalčivější problémy pěstitelských komunit, jako je například odklon farmářů od pěstování kávy z důvodu nízkých výdělků či generační výměny nebo vyčerpání půdy kvůli používání pesticidů
a chemických hnojiv. Do projektu se již zapojilo a odbornými školeními prošlo přes 43 tisíc farmářů z 9 zemí v Americe, Africe i Asii.

 

Jak může být šálek kávy ještě více laskavý?

Téma vzdělávání je nosné i pro odpovědné aktivity Tchibo v České republice. V roce 2019 započala spolupráce se sociálními kavárnami pod názvem Laskavý šálek. Cílem projektu je předat neziskovým organizacím potřebné know how a podpořit je v jejich podnikání a soběstačnosti. Interní trenérky a zaměstnanci obchodů Tchibo proškolují zaměstnance a klienty těchto kaváren v přípravě kávy nebo komunikaci se zákazníkem. Každý takový workshop je šitý na míru potřebám dané kavárny, je bezplatný a zaměstnanci Tchibo se programu účastní na bázi dobrovolnických dní. Každý rok je proškoleno kolem 80 klientů a zaměstnanců sociálních kaváren, kteří si tak zlepšují své vyhlídky na uplatnění na pracovním trhu.

 

Zákazníci mohou za svůj odpovědný přístup získat odměnu

Jak již bylo řečeno, i koncový zákazník ovlivňuje budoucnost kávového odvětví a pokud je informovaný a chová se odpovědně, může kromě dobrého pocitu získat i odměnu. Již jen zakoupením kávy na kávovém baru v obchodech Tchibo vždy získá certifikovanou káva (Fairtrade, Rainforest Alliance), která byla vypěstována ohleduplně k lidem i životnímu prostředí. Navíc, když si ji přijde koupit s vlastním kelímkem, dostane na kávu slevu. Stejně tak při nákupu zrnkové kávy do vlastní dózy. Během různých kampaní jsou pak zákazníci za odpovědné nákupy odměňováni – například kávou do vlastního kelímku zdarma. Během letošního léta Tchibo takto rozdalo téměř tisíc šálků kávy a prodalo týdně průměrně dvojnásobné množství znovupoužitelných kelímků. Za celou měsíční osvětovou kampaň bylo v obchodech připraveno celkem 3200 šálků kávy do vlastních kelímků, což je o 44 % více než běžně.

Díky tomu, že každý přispěje „svou troškou do šálku“ můžeme společně měnit kávový svět k lepšímu. Děkujeme!

 

 

 

zdroj: Tchibo.cz

 

Reklama

Doporučujeme

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...

Podzim v plné síle: jak dobít baterky, i když se dny krátí

Stejně jako podzim hýří barvami, můžete i vy sršet energií. Kombinace pošmourného počasí a brzké tmy sice často přináší únavu, ale existuje spousta drobných...

Diagnostikovaný psychopat popsal hlavní rozdíl mezi ním a běžnými lidmi: Necítím vinu

Myslíte si, že psychopaté jsou chladné stroje bez jakýchkoli emocí? Pětadvacetiletý Loïc de Marie, jemuž byla diagnostikována antisociální porucha osobnosti, tvrdí opak. Cítí radost...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3