Muži si v pandemii oblíbili nákupy. Utratí více než ženy a polovina u pořizování módy přes e-shopy zůstane

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Muži utratí na jeden nákup více než ženy

Průměrná výše nákupu je u mužů vyšší než u žen. Celých 39 % plánuje v následujících měsících utratit online nakupováním módy částky ve výši 1 000–3 000 korun, čtvrtina investuje mezi 3 000 a 10 000 korun, ukazuje aktuální výzkum GLAMI.

 

Bezmála polovina na e-shopech zůstane

Díky výhodám online nákupů, které šetří čas a energii dříve věnované chození z obchodu do obchodu, zkoušení či čekání ve frontách, plánuje zůstat u pořizování módy přes e-shopy 46 % mužů, o 14 % více než žen. Připlatit si za dopravu vadí mužům o něco méně než ženám, větší trpělivost mají také s čekáním.

 

Online nakupují mikiny, do prodejen vyrazí pro džíny

Na druhou stranu se muži nebojí po otevření kamenných prodejen vyrazit do terénu: 42 % mužů, o 10 % více než ženám, by nevadilo procházet se regály, i kdyby čísla koronavirových případů neklesala. Co by tam hledali? Džíny, na které čeká celých 55 % mužských respondentů GLAMI výzkumu. Co tedy muži během pandemie nejvíce nakupovali? Teplákové soupravy zažily nárůst o 423 %, také mikiny, tenisky a oblečení na spaní vyskočily v žebříčku prodejnosti.

Fashion (Re)search je dlouhodobý výzkumný projekt vyhledávače módy GLAMI o stavu české módní
e-commerce, založený na kontinuálním sběru dat. V tomto výzkumu jsme použili výsledky průzkumu, který proběhl mezi 5 500 uživateli, z toho přes tisíci muži. Sběr dat proběhl v první polovině dubna 2021. Tato data jsme porovnávali s daty ze stejného období loňského roku. Dále jsme použili interní data objednávek, kategorií a produktů na GLAMI.cz.

 

 

O GLAMI
GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování
a nakupování módy.

Dnes zákazník v katalogu GLAMI.cz najde téměř 3 miliony produktů od více než 25 tisíc značek.  GLAMI patří do skupiny Inspigroup a působí již v 19 zemích světa.

 

O reportu
Fashion (Re)search je dlouhodobý výzkumný projekt vyhledávače módy GLAMI o stavu české módní e-commerce, založený na kontinuálním sběru dat. Hlavním cílem je lepší porozumění v dynamice trhu módní e-commerce.

V tomto výzkumu jsme použili výsledky průzkumu, který proběhl mezi 5 500 uživateli (80 % žen, 20 % mužů). Sběr dat proběhl v první polovině dubna 2021. Tyto data jsme porovnávali s daty ze stejného období loňského roku 2020. Dále jsme použili interní data objednávek, kategorií a produktů na GLAMI.cz.

 

Reklama

Doporučujeme

„Nejsem na tom vůbec dobře.“ Aaron Goodwin a jeho zpověď o pekle, jež prožil

„Nejsem na tom vůbec dobře a každý den je to horší,“ svěřil se fanouškům Aaron Goodwin, hvězda populárního pořadu Ghost Adventures. Nejnovější epizoda pořadu...

Tři znamení zvěrokruhu, kterým podzim přinese štěstí a novou energii

Zatímco se mnozí halí do dek a bojují s neodbytným podzimním splínem, pro tři znamení zvěrokruhu je toto období naopak požehnáním. Jak informuje server...

Husa plněná uzeným kolenem: recept, který překvapí i zkušené kuchaře

Na první pohled to může znít trochu bláznivě – dát do husy uzené koleno? Jenže jakmile tenhle recept vyzkoušíte, už se k tradiční přípravě...

Jak bojovat s podzimní únavou: Tři jednoduché rituály, které nahradí kávu a zlepší náladu

Chladnější rána, dny se krátí a vy máte neodolatelnou chuť zalézt pod deku s něčím sladkým. Podzimní útlum není lenost, nýbrž přirozená reakce těla...

Jak si vytvořit systém pro trvalý pořádek a zbavit se chaosu

Když uklízíme svůj domov, často si ani neuvědomujeme, že si zároveň třídíme i vlastní myšlenky. Každá věc, kterou pustíme z ruky, otevírá prostor pro...

Strašidelné sušenky s marmeládou: Halloweenská dobrota, kterou zvládne každý

Chcete letos přivítat Halloween trochu jinak než obvyklou dýní na okně? Zkuste upéct tyhle strašidelné sušenky s marmeládou, které jsou jednoduché, ale vypadají, jako...

„Mladí lidé dělají chyby.“ Jennifer Lawrenceová a její překvapivý verdikt nad slavnou nevěrou

„Samozřejmě, že jsem se ho na to zeptala!“ přiznala se smíchem Jennifer Lawrenceová. Při natáčení nového filmu se prý svého kolegy Roberta Pattinsona bez...

NeoVitalia, regenerační krém noční

Vrací pleti zdraví a vitalitu Připravte pleť na zimu a dopřejte ji možnost noční regenerace. Dokáže více, než si myslíte, a proto jsou regenerační přípravky...

Hailey Bieberová přiznala, jaké kosmetické zákroky podstoupila, botox v obličeji prý nemá

„V obličeji žádný botox nemám,“ prohlásila modelka a podnikatelka Hailey Bieberová a jednou provždy se pokusila utnout spekulace. Ve své upřímné zpovědi však přiznala,...

Ztratila jste práci? Není to konec, ale nová šance

Ztráta zaměstnání dokáže pořádně otřást sebevědomím, zvlášť když k ní dojde nečekaně. Najednou máte pocit, že jste ztratila jistoty i směr. Ale věřte, že...

Tipy na vynikající sendviče a proč nesmí chybět tatarka

Průvodce přípravou sendvičů na cesty Hledáte rychlý, chutný a sytý oběd, který si snadno vezmete s sebou do práce, na piknik nebo na cesty? Zapomeňte...

Péče, která nemusí být drahá. Skryté slevy a bonusy na masáže, o nichž senioři netuší

Bolí vás záda či klouby, ale nechcete utrácet tisíce za masáže a fyzioterapii? Možná ani nemusíte. Český systém nabízí seniorům hned několik cest, jak...

Kouzelná podzimní dobrota: dýňové donuty

Dýně – symbol podzimu, tajemna a kouzla domova. Od dávných irských legend o toulavém Jackovi až po dnešní svátek Halloween je dýně nezaměnitelnou ikonou...

Domácí kečup: vůně léta, kterou zavřete do sklenice

Červená omáčka, kterou milují děti i dospělí, ať už na špagetách, hranolkách či pizze. Je to prostě klasika, která nikdy nezklame. A co teprve,...

Meteorologové varují před nestabilním polárním vírem, listopad může přinést extrémní výkyvy

Čeká nás měsíc plný extrémů. Meteorologové s rostoucím znepokojením sledují dění nad Arktidou. Neobvykle slabý a nestabilní polární vír hrozí rozpadem, což by do...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3