Každý rok vyhlásí společnost Pantone ve spolupráci s nejvlivnějšími značkami, osobnostmi a časopisy barvu roku – ta potom ovládne kolekce návrhářů, bytový design, reklamní průmysl i cukrářské novinky. Letos tu čest dostala růžovo-fialová barva s názvem Radiant Orchid (
Každý rok vyhlásí společnost Pantone ve spolupráci s nejvlivnějšími značkami, osobnostmi a časopisy barvu roku – ta potom ovládne kolekce návrhářů, bytový design, reklamní průmysl i cukrářské novinky. Letos tu čest dostala růžovo-fialová barva s názvem Radiant Orchid (zářivá orchidej).
Podle oficiálního prohlášení Pantone tato barva symbolizuje energii, sebevědomí, svěžest a magickou harmonii fialových a růžových odstínů, která působí na psychologii člověka pozitivně a s rovnováhou. Radiant orchid je už třináctým barevným tónem, který se stal hlavní barvou roku ve všech možných oblastech designu – společnost Pantone je vybírá už od roku 2000. Minulý rok byla třeba vybrána tajemná smaragdová, předtím v roce 2012 výrazná oranžová.
Orchidej v módě
Že se trendy v oblékání podle barvy roku řídí, není třeba zdůrazňovat. Ve svých kolekcích jí přidělili významnou nebo vedlejší roli mnozí přední světoví návrháři, velice si ji oblíbila třeba Nina Garcia, editorka americké verze prestižního časopisu Marie Claire. Zářivá orchidej se skvěle kombinuje s černou, bílou, šedivou, hnědou a podle pravidel colorblockingu ji můžete ozvláštnit a doplnit žlutými či limetkově zelenými doplňky.
Fialové líčení
Bez orchidejového laku na nehty, očních stínů, rtěnky nebo barvy na vlasy už ani krok! Tahle bezesporu velice krásná a na pohled příjemná barva ovládla i trendy v líčení a účesech.
Interiérový design
Nemusíte hned fialově vymalovávat zdi pokoje, stačí přidat sem tam nějaký ten polštář, přehoz, kobereček, lampu nebo obraz – a o moderní bydlení máte vystaráno.
Sladké pokušení
Že Pantone barva roku nezasáhne pouze designový průmysl, ale také mnohé další, svědčí třeba to, jak se tímto trendem řídí přední světová cukrářství. Makronky, muffinky s krémem, dortíky a zmrzliny v odstínech orchideje už pomalu začaly ovládat jejich nabídku. Fialovo-růžové drinky? Proč ne!
Marketing
Jak moc zasáhne orchidej třeba do reklamy? Vzhledem k tomu, že je barva roku brána jako ukazatel toho, co je právě trendy, má vyjádřit postoj a náladu roku, používá se ve velkém v marketingových kampaních, na webových stránkách nebo v tiskovinách.
Text: Natalie K, Foto: polyvore.com
Komentáře (0)
Zatím nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první :)