Nebojte se červených rtěnek a objevte svoji vnitřní krásu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Červenou barvu vnímáme zcela odlišně než barvy jiné. Symbolizuje energii, sílu, nebezpečí, ale také vášeň či sebevědomí. Vždy přitáhne naši pozornost. Věděli to už naši předkové – rudé rtěnky se začaly používat již ve starověké Mezopotámii před 5 tisíci lety. Jejich vnímání se v průběhu času měnilo. Od symbolu královských rodin, přes znak čarodějnic, až po sjednocující prvek hnutí sufražetek. Dnes je červená rtěnka považována za jeden z nejmocnějších symbolů ženské sexuality, a právě proto ji najdeme v kosmetické výbavě nejedné ženy. 

Rtěnky byly trendy už ve starověku

Rtěnky jako takové začali používat lidé již ve starověkém Egyptě a zmínky o nich najdeme i z období Mezopotámské říše. První rtěnky se vyráběly výhradně z přírodních substancí, nejčastěji extraktů z červeného ovoce či květin. Už tehdy byla jejich primární funkce čistě zkrášlovací. S nástupem středověku přišlo pro rtěnky období temna. Církev neměla pro zkrášlování pochopení a líčidla považovala za projev ďáblova znamení. Dámy, které se tlaku společnosti nepodvolily, mnohdy skončily jako čarodějnice na hranici. Velký boom rtěnky zažily teprve na začátku 20. století. Jejímu kouzlu zpočátku podlehly známé herečky, tento trend se však rychle přesunul i do domácností. Také proto se kosmetický průmysl ve Spojených státech dostal mezi čtyři největší průmyslová odvětví té doby.[1]


Rtěnka jako symbol emancipace

S rozvojem kosmetického průmyslu souvisela také narůstající svoboda a osamostatňování žen, které začaly používat kosmetické produkty nejen proto, aby se zalíbily svým mužským protějškům. Tužky na oči či obočí,
a především rtěnky považovaly jako nástroj jakési rebelie vůči patriarchální společnosti. Na začátku 20. století sehrály rtěnky významnou sjednocující roli při protestních akcích za svobodu žen, např. v New Yorku v roce 1912. Všechny účastnice tehdy přišly s nalíčenými rty.[2]

Dalším okamžikem, ve kterém se potvrdila síla rtěnky pro ženskou mysl, bylo osvobozování koncentračního tábora Bergen-Belsen ve druhé světové válce. Z této doby se zachoval deník britského důstojníka M. W. Gonina, kde popisuje, že po příjezdu Červeného kříže se do tábora dostalo i velké množství rtěnek. Gonin viděl zajatkyně v táboře ležet na postelích bez přikrývek a pyžam, všechny však byly nalíčené a svíraly v rukách novou rtěnku.[3]


Neodolatelná červená

Existuje velké množství výzkumů, které poukazují na jasnou spojitost mezi barvou a naším vnímáním. Červená symbolizuje vášeň, energii a sílu. V lidech evokuje především romantický zájem o druhé pohlaví a pod vlivem vystavení červené barvě hodnotí muži i ženy své protějšky jako přitažlivější.[4]

Všechny výše zmíněné teorie jen dokládají fakt, že rtěnka posiluje sebevědomí a působí jako magnet nejen na muže, ale i další ženy. Díky volnosti, kterou v dnešní době máme, červenou rtěnku využijeme nejen do divadla nebo kina, ale i do práce či na večeři s přáteli. Vyzkoušejte rozjasňující hedvábně matnou rtěnku Artistry Studio™ Shanghai od Amway™ s obsahem zeleného a bílého čaje a vitaminu E ve 4 barevných odstínech červené, ze kterých si vybere každá žena ten správný odstín pro svůj tón pleti. Navíc se díky své tekuté konzistenci velice dobře nanáší a šetrné složení obohacené o vitamin E, který pokožku rtů hydratuje, zajistí, že vaše rty nebudou působit vysušeným dojmem.

 

Doporučená maloobchodní cena: 555 Kč

Více informací naleznete na artistrystudioshanghai.

 

Krása a síla pramenící zevnitř

Přirozená krása a síla vycházejí zevnitř, proto kromě dekorativní kosmetiky vsaďte na vyvážené doplňky stravy. „Pokud chcete dodat pleti šmrnc a svému tělu zároveň i energii, zařaďte do jídelníčku tzv. beauty drinky, které jsou nabité blahodárnými ingrediencemi. Ty dokáží zmírňovat únavu v průběhu dne a postarají se o výživu vaší pleti, která bude díky nim vypadat jasnější a zářivější,” vysvětluje Pavla Pešková Gazdíková, specialistka na výživu společnosti Amway Česká republika a Slovensko. Nebojte se tedy sáhnout po doplňcích stravy, díky kterým dodáte svému tělu, pleti i nervovému systému vzpruhu. Vyzkoušet můžete lahodný nápoj v prášku na podporu krásy Truvivity od Nutrilite™. Tento nutri kosmetický doplněk stravy je plný živin, které vám snadno dopomohou k vnitřnímu pocitu stability a zdraví, což se promítne i na vaší pleti. Oceníte praktické balení
v sáčcích, které si můžete vzít kamkoliv s sebou a vychutnat si jej kdykoliv během dne. Beauty drink je k dispozici ve dvou provedeních. Beauty Powder Drink Truvivity By Nutrilite™ (zelený) s lahodnou grapefruitovou příchutí obsahuje vitamin C a zinek, které přispívají k normální funkci pokožky a snižují pocity únavy a vyčerpání. Beauty Drink Truvivity By Nutrilite™ OxiBeauty™ (fialový) obsahuje vitamin E a výtažky z černého rybízu a heřmánku pro zářivý vzhled a ochranu před oxidativním stresem.

Doporučená maloobchodní cena (zelený): 1 155 Kč Doporučená maloobchodní cena (fialový): 1 195 Kč

Více informací naleznete na beautydrink_truvivity a beautydrink_truvivityfialový.

 

O Amway:
Společnost Amway, která celosvětově v minulém roce dosáhla obratu 8,5 miliard dolarů, je podle Direct Selling News, Global 100 světovou jedničkou mezi organizacemi přímého prodeje. Společnost byla založena ve Spojených státech v roce 1959 a od té doby nabízí produkty pro spotřebitele i podnikatelské příležitosti, a to díky síti téměř 1 milionu reprezentantů působících ve více než 100 zemích světa. Mezi klíčové značky společnosti Amway patří NutriliteTM, světová jednička v prodeji vitaminů a doplňků stravy, dále také ArtistryTM, prémiová kosmetická značka zahrnující skincare i dekorativní kosmetiku, Amway HomeTM, kompletní řada produktů do domácnosti a eSpringTM, celosvětově nejprodávanější systém na úpravu pitné vody.

 

[1] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[2] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[3] Bergen Belsen.co.uk. Colonel Gonin’s Order of the day 23 May 1945. Bergen Belsen.co.uk. 2015. [online][cit. 2020-01-14] Dostupné z: http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/Database/ReliefStaffAccount.asp?HeroesID=17&

[4] MAIER BP, D’AGOSTINO PR, ELLIOT AJ, MAIER MA, WILKOWSKI BM (2012). Color in Context: Psychological Context Moderates the Influence of Red on Approach- and Avoidance-Motivated Behavior. PLoS ONE [online]. 2011 [cit. 2019-09-23]. Dostupné z: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.004

Reklama

Doporučujeme

Největší pasti na bakterie u vás doma. Na tyhle věci raději sahejte s rozmyslem

Možná si myslíte, že největší semeniště bacilů je vaše toaleta. Jenže opak je pravdou. Koupelnu většina z nás pravidelně čistí, zatímco jiné předměty bereme...

Simona Stašová jako studnice energie: Dědictví Bohdalové i vlastní vášeň

Simona Stašová je důkazem, že vitalita může být nejen otázkou genetiky, ale především disciplíny, vášně a neochvějné oddanosti řemeslu. Na jevišti srší silou připomínající...

Unavená, nikoli líná: O ženské únavě, která si zaslouží být vyslyšena

Mnoho žen prožívá každý den s pocitem, že chvíle klidu musí být vykoupena výkonem. V okamžiku, kdy se zastaví, přichází neklid. Vina. Hlasy v...

Retro citrusové želé je zpátky na scéně. Udělejte si ho doma a vraťte se do dětství

Pamatujete na ty barevné, cukrem obalené půlměsíčky, které voněly po citronech a pomerančích? Citrusové želé patřilo mezi sladkosti, které znala snad každá rodina. Bylo...

Design, výkon a technologie: to je letní MUST HAVE od Niceboye. Zasoutěžte si o tuhle stylovku!

Léto je ideální čas na aktivní životní styl! Ať už holdujete běhání, cyklistice nebo trávíte dovolenou horskými túrami, chytré hodinky jsou rozhodně MUST HAVE....

Zář jako hvězda: Umění péče o pleť v horkých letních dnech

Když slunce líbá tvář, pleť vypráví příběh. Jak ji udržet svěží a plnou života i v parném létě? Odhalte triky, které promění péči v...

Chuť léta: Recepty, které roztančí vaše chuťové pohárky

Když letní vánek nese vůni ovoce a bylinek, kuchyně se mění v umělecké plátno. Jak připravit pokrmy, které oslavují léto 2025? Ponořte se do...

Rizoto třikrát jinak. Zkuste tento oblíbený pokrm v různých variantách

Rizoto patří mezi pokrmy, které jsou na první pohled jednoduché, ale když se udělají správně, promění se v lahodnou delikatesu. Základem je kvalitní rýže...

Láska v drobnostech. Naučte se, jak správně prohloubit vztah 

Když letní slunce roztápí starosti, láska kvete v drobnostech. Jak prohloubit svůj vztah v létě 2025? Objevte gesta, která spojují srdce. Malá gesta, velké příběhy Léto...

Zapomeňte na zničené konečky. Jak přežít léto s krásnými vlasy?

Léto je krásné období, ale vlasy v něm dostávají pořádně zabrat. Slunce, chlor, mořská voda… všechno to, co milujeme, může naše vlasy ničit. Naučte...

Jak skladovat vejce, aby vydržela čerstvá klidně i rok? Trik našich babiček funguje dodnes

Vejce patří k nejvděčnějším potravinám. Jsou plná kvalitních bílkovin, minerálů i vitaminů, mají málo kalorií a v kuchyni se dají použít na tisíc způsobů....

Kouzlo letních večerů: Jak proměnit noc v oslavu lásky

Když hvězdy rozsvítí oblohu, letní večery zvu k romantice. Jak proměnit noc v nezapomenutelný příběh lásky? Objevte tipy pro rok 2025 plné vášně. Večery, které...

Tři pokrmy k pivu, které sklidí úspěch u drahé polovičky či návštěvy

Jak je známo, pivo si nejlépe vychutnáme s dobrým jídlem. Ideálně s něčím pořádným, co má říz a ladí k hořkému moku. Pokud hledáte...

Zdraví v pohybu: Jak objevit radost z cvičení (nejen) v létě

Když slunce volá k pohybu, tělo odpovídá radostí. Jak objevit kouzlo cvičení v létě 2025? Ponořte se do aktivit, které posilují tělo i duši. Pohyb...

Objevte chutě maďarské kuchyně

Maďarská kuchyně je proslulá svou vydatností, výraznými chutěmi a samozřejmě mletou paprikou, bez které se tamní pokrmy neobejdou. Pokud hledáte inspiraci, co si uvařit...
Reklama
Reklama