Nebojte se červených rtěnek a objevte svoji vnitřní krásu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Červenou barvu vnímáme zcela odlišně než barvy jiné. Symbolizuje energii, sílu, nebezpečí, ale také vášeň či sebevědomí. Vždy přitáhne naši pozornost. Věděli to už naši předkové – rudé rtěnky se začaly používat již ve starověké Mezopotámii před 5 tisíci lety. Jejich vnímání se v průběhu času měnilo. Od symbolu královských rodin, přes znak čarodějnic, až po sjednocující prvek hnutí sufražetek. Dnes je červená rtěnka považována za jeden z nejmocnějších symbolů ženské sexuality, a právě proto ji najdeme v kosmetické výbavě nejedné ženy. 

Rtěnky byly trendy už ve starověku

Rtěnky jako takové začali používat lidé již ve starověkém Egyptě a zmínky o nich najdeme i z období Mezopotámské říše. První rtěnky se vyráběly výhradně z přírodních substancí, nejčastěji extraktů z červeného ovoce či květin. Už tehdy byla jejich primární funkce čistě zkrášlovací. S nástupem středověku přišlo pro rtěnky období temna. Církev neměla pro zkrášlování pochopení a líčidla považovala za projev ďáblova znamení. Dámy, které se tlaku společnosti nepodvolily, mnohdy skončily jako čarodějnice na hranici. Velký boom rtěnky zažily teprve na začátku 20. století. Jejímu kouzlu zpočátku podlehly známé herečky, tento trend se však rychle přesunul i do domácností. Také proto se kosmetický průmysl ve Spojených státech dostal mezi čtyři největší průmyslová odvětví té doby.[1]


Rtěnka jako symbol emancipace

S rozvojem kosmetického průmyslu souvisela také narůstající svoboda a osamostatňování žen, které začaly používat kosmetické produkty nejen proto, aby se zalíbily svým mužským protějškům. Tužky na oči či obočí,
a především rtěnky považovaly jako nástroj jakési rebelie vůči patriarchální společnosti. Na začátku 20. století sehrály rtěnky významnou sjednocující roli při protestních akcích za svobodu žen, např. v New Yorku v roce 1912. Všechny účastnice tehdy přišly s nalíčenými rty.[2]

Dalším okamžikem, ve kterém se potvrdila síla rtěnky pro ženskou mysl, bylo osvobozování koncentračního tábora Bergen-Belsen ve druhé světové válce. Z této doby se zachoval deník britského důstojníka M. W. Gonina, kde popisuje, že po příjezdu Červeného kříže se do tábora dostalo i velké množství rtěnek. Gonin viděl zajatkyně v táboře ležet na postelích bez přikrývek a pyžam, všechny však byly nalíčené a svíraly v rukách novou rtěnku.[3]


Neodolatelná červená

Existuje velké množství výzkumů, které poukazují na jasnou spojitost mezi barvou a naším vnímáním. Červená symbolizuje vášeň, energii a sílu. V lidech evokuje především romantický zájem o druhé pohlaví a pod vlivem vystavení červené barvě hodnotí muži i ženy své protějšky jako přitažlivější.[4]

Všechny výše zmíněné teorie jen dokládají fakt, že rtěnka posiluje sebevědomí a působí jako magnet nejen na muže, ale i další ženy. Díky volnosti, kterou v dnešní době máme, červenou rtěnku využijeme nejen do divadla nebo kina, ale i do práce či na večeři s přáteli. Vyzkoušejte rozjasňující hedvábně matnou rtěnku Artistry Studio™ Shanghai od Amway™ s obsahem zeleného a bílého čaje a vitaminu E ve 4 barevných odstínech červené, ze kterých si vybere každá žena ten správný odstín pro svůj tón pleti. Navíc se díky své tekuté konzistenci velice dobře nanáší a šetrné složení obohacené o vitamin E, který pokožku rtů hydratuje, zajistí, že vaše rty nebudou působit vysušeným dojmem.

 

Doporučená maloobchodní cena: 555 Kč

Více informací naleznete na artistrystudioshanghai.

 

Krása a síla pramenící zevnitř

Přirozená krása a síla vycházejí zevnitř, proto kromě dekorativní kosmetiky vsaďte na vyvážené doplňky stravy. „Pokud chcete dodat pleti šmrnc a svému tělu zároveň i energii, zařaďte do jídelníčku tzv. beauty drinky, které jsou nabité blahodárnými ingrediencemi. Ty dokáží zmírňovat únavu v průběhu dne a postarají se o výživu vaší pleti, která bude díky nim vypadat jasnější a zářivější,” vysvětluje Pavla Pešková Gazdíková, specialistka na výživu společnosti Amway Česká republika a Slovensko. Nebojte se tedy sáhnout po doplňcích stravy, díky kterým dodáte svému tělu, pleti i nervovému systému vzpruhu. Vyzkoušet můžete lahodný nápoj v prášku na podporu krásy Truvivity od Nutrilite™. Tento nutri kosmetický doplněk stravy je plný živin, které vám snadno dopomohou k vnitřnímu pocitu stability a zdraví, což se promítne i na vaší pleti. Oceníte praktické balení
v sáčcích, které si můžete vzít kamkoliv s sebou a vychutnat si jej kdykoliv během dne. Beauty drink je k dispozici ve dvou provedeních. Beauty Powder Drink Truvivity By Nutrilite™ (zelený) s lahodnou grapefruitovou příchutí obsahuje vitamin C a zinek, které přispívají k normální funkci pokožky a snižují pocity únavy a vyčerpání. Beauty Drink Truvivity By Nutrilite™ OxiBeauty™ (fialový) obsahuje vitamin E a výtažky z černého rybízu a heřmánku pro zářivý vzhled a ochranu před oxidativním stresem.

Doporučená maloobchodní cena (zelený): 1 155 Kč Doporučená maloobchodní cena (fialový): 1 195 Kč

Více informací naleznete na beautydrink_truvivity a beautydrink_truvivityfialový.

 

O Amway:
Společnost Amway, která celosvětově v minulém roce dosáhla obratu 8,5 miliard dolarů, je podle Direct Selling News, Global 100 světovou jedničkou mezi organizacemi přímého prodeje. Společnost byla založena ve Spojených státech v roce 1959 a od té doby nabízí produkty pro spotřebitele i podnikatelské příležitosti, a to díky síti téměř 1 milionu reprezentantů působících ve více než 100 zemích světa. Mezi klíčové značky společnosti Amway patří NutriliteTM, světová jednička v prodeji vitaminů a doplňků stravy, dále také ArtistryTM, prémiová kosmetická značka zahrnující skincare i dekorativní kosmetiku, Amway HomeTM, kompletní řada produktů do domácnosti a eSpringTM, celosvětově nejprodávanější systém na úpravu pitné vody.

 

[1] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[2] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[3] Bergen Belsen.co.uk. Colonel Gonin’s Order of the day 23 May 1945. Bergen Belsen.co.uk. 2015. [online][cit. 2020-01-14] Dostupné z: http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/Database/ReliefStaffAccount.asp?HeroesID=17&

[4] MAIER BP, D’AGOSTINO PR, ELLIOT AJ, MAIER MA, WILKOWSKI BM (2012). Color in Context: Psychological Context Moderates the Influence of Red on Approach- and Avoidance-Motivated Behavior. PLoS ONE [online]. 2011 [cit. 2019-09-23]. Dostupné z: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.004

Reklama

Doporučujeme

Místo, kde se dýchá jinak. Objevte jezero, které léčí klidem

Když se řekne Slovinsko, většina lidí si vybaví Bled. Jenže hned za rohem je jezero, které si zachovalo nedotčenou krásu, klid a duši přírody....

Zatočte s černou plísní ve spárách pomocí jednoduchého triku

Možná to znáte. Vybrali jste si krásné obklady do koupelny nebo kuchyně, jenže už po pár měsících vás začali trápit černé mapky mezi dlaždicemi....

Pocení, opalovák, dovolená. Proč pleť v létě protestuje?

Horko, vlhkost i slunce přetěžují pleť víc než zimní mráz. Tají póry, vysušují, zvyšují citlivost. Co dělat, aby se kůže v létě cítila dobře...

Když vás zradí, nikdy nezapomenou. Tato znamení vrací úder s ledovým klidem

Zapomeňte na křik a dramatické scény. Tato znamení nezapomínají. A když přijde chvíle, vrátí vám vše s chirurgickou přesností. Ne každý se mstí nahlas. Někteří...

Chystáte se na piknik? Tři tipy, které vám zpříjemní pohodové posezení

Ačkoliv nám letos zatím počasí příliš nevychází, léto má spoustu z nás spojené s pikniky. Ať už se chystáš do parku s kamarádkami, na...

Parfém The Dream, druhá vůně od Osmanyho Laffity

Dopřejte si nejen na léto vůni inspirovanou exotickou Kubou, parfém The Dream od Asombroso, značky světoznámého návrháře kubánského původu Osmanyho Laffity. Parfém The Dream je...

Čistá pleť, čistá hlava: Proč je večerní odlíčení víc než jen rutina

Večerní odlíčení není jen technický krok před spaním. Je to způsob, jak setřít tíhu dne, dotknout se sebe s péčí a vytvořit si prostor...

Když se něco stane, nespoléhejte na náhodu. Chytré SOS pomůcky zachraňují životy

Stačí jedno stisknutí a pomoc je na cestě. Moderní SOS tlačítka pro seniory mění pravidla hry a ukazují, že bezpečí může být snadné, nenápadné...

Chcete udržovat sedačku jako novou? Zkuste trik profíků, který většina lidí nezná

Usadit se večer na gauč, dát si kávu, něco dobrého k tomu a pustit si film. To zní jako ideální závěr dne. Jenže ve...

3 cviky, které uleví ztuhlým zádům, krku i hrudníku

Bolí vás v bedrech? Máte ztuhlou krční páteř? Nebo se nemůžete ani nadechnout, jak máte stažený hrudník? Vyzkoušejte tři cviky, které pro vás připravila...

„Ubrali mi tisíce korun.“ Lidé se diví, jak je snadné podvést seniory

Vráží se vám na prahu s úsměvem, přináší symbolický dárek a žádá „dobrovolný příspěvek“. Málokdo tuší, že za tím stojí promyšlená past, která obírá...

Sex po čtyřicítce: Méně iluzí, více potěšení. Proč to bývá nejlepší období?

Touha se neměří věkem. Mění se jen způsob, jak ji prožíváme. Právě po čtyřicítce se sexualita může stát nejen radostí, ale i prostorem pro...

Tři snadné recepty na ledový čaj, které vás příjemně zchladí

Čaj je jedním z nápojů, který má velkou popularitu jak u dospělých, tak i u dětí. Pít ho ale nemusíme pouze teplý. Pokud je...

Malé věci, velké výsledky: 7 mikronávyků, které zlepší tvůj život bez revolucí

Někdy stačí málo, aby se v tobě něco zlomilo. Ne velké předsevzetí, ale drobný krok, který nebolí. Právě mikronávyky umí proměnit každodennost v něco...

Když už se kamarádky nehledají na pískovišti: Jak si budovat přátelství po třicítce, čtyřicítce i dál

Ve dvaceti jsme kamarádky sbíraly samy. Na kolejích, v kavárnách, v klubech i přes smích na lavičce. Jenže s lety se proměňuje nejen náš...
Reklama
Reklama