Jak běhají Češi: Každý čtvrtý alespoň jednou týdně nazuje běžecké boty

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Běh je spolu s cyklistikou oblíbenou tuzemskou aktivitou, není tedy divu, že každý čtvrtý Čech běhá alespoň jednou týdně. Hlavní motivací je fyzické i mentální zdraví a nikoli hubnutí, které je ale důležité pro 30 procent běžců. Češi nejraději běhají v květnu a v září, nejméně zase v prosinci a v lednu. Liší se také běžecké zvyky mezi pohlavími – muži běhají o něco více než ženy a zároveň také více utrácejí za běžeckou výbavu. Ženy naopak více pilují techniku a ekonomiku běhu. Vyplývá to z nedávného výzkumu agentury DATANK, který zrealizovala pro sportovní značku PUMA1.

Běhání je velmi dostupný sport – běžci totiž na počátku stačí jen běžecké boty a oblečení.  Každý čtvrtý Čech běhá alespoň jednou týdně, každý desátý pak až třikrát týdně.  Překvapivé je, že největší motivací není pro Čechy hubnutí, ale udržování dobré kondice. Fyzička dle průzkumu motivuje více než polovinu respondentů a 41 procent je motivováno dobrým pocitem z výkonu. Zajímavé je, že pro 37 procent je běh odreagováním a únikem ze všedního života. V této skupině je o 6 procent více žen než mužů. Muže naopak více motivuje fyzická kondice a dobrý pocit z běhání.

„Náš průzkum ukázal, že Češi jsou národem běžců. Považujeme za důležité znát motivaci i preference našich zákazníků a výsledky průzkumu ukazují, že běh je pro nás nejen sportem, ale i relaxem či odreagováním. Jsme rádi součástí životů českých běžců a také naše úsilí v rámci vývoje soustředíme na zpětnou vazbu od hobby běžců i profesionálních sportovců, ale také na spolupráci s experty z oblasti ortopedie. Cílem PUMY je posouvat design i kvalitu produktů a tím i sportovce neustále kupředu a máme moc velkou radost, že se nám to v České republice daří,“ říká Lucie Hložánková, Senior Communication Marketing Manager PUMA Czech Republic.

Neoblíbenější běžecké trasy jsou ve městě

Nejvíce běhají lidé v produktivním věku (do 35 let), a to v Praze a ve velkých městech. Tato skupina se totiž zajímá o zdravý životní styl a jsou také více otevření novým trendům. I přesto, že se nejvíce běhá ve městech, alespoň část trasy více než 60 procent běžců směřuje do nejbližší přírody – parku, lesa či na cyklostezku. 15 procent běhá v terénu a pouze 6 procent běhá v hale.

Své tréninky Češi plánují s ohledem na časovou náročnost celého dne. Proto někteří z nich neřeší uběhnutou vzdálenost, ale právě délku trvání tréninku. Oblíbené jsou běžecké třicetiminutovky, kterým holdují tři pětiny Čechů. Při jednom tréninku uběhne 35 procent běžců maximálně 5 km a dvě pětiny potom méně než tři kilometry. 15 procent běžců uběhne během jednoho běhu 6 až 8 km, v této skupině převažují více ženy než muži. Muži naopak dominují skupině, která uběhne nad 40 km měsíčné (19,3 procent).

 

Počasí vadí mužům méně

Češi běhají nejvíce v květnu, aby se před létem dostaly do formy. To platí až pro 80 procent běžců. Prim ale mají ženy, těch běhá v tomto období dokonce o 5 procent více než mužů. Ti naopak lépe zvládají chladnější počasí
i zimní nepohodu. Od listopadu do března jich průměrně běhá skoro 37 procent, zatímco žen jen necelých 29 procent. Běžkyně se v tomto období přesouvají na běžecký pás do fitness center. V teplejší části roku naopak
o něco více průměrně běhají ženy (72 procent) než muži (70,6 procent). I když během letních prázdnin, kdy obecně zájem o běh mírně klesá kvůli vysokým teplotám, běhá o 2,6 procenta mužů více.

 

Češi jedou na výkon a utrácí za boty, Češky pilují techniku

Z průzkumu také vyplynulo, že muži běhají o něco více (54 procent) než ženy (46 procent). Muži také holdují intenzivním běhům a technickým inovacím běžeckých bot. Ženy si častěji vystačí s kratším tréninkem v rozmezí mezi 3 až 5 případně 10 km a raději pilují techniku a ekonomiku běhu (více než 54 procent). Boty ženy vybírají převážně dle značky a designu.

Za běžecké vybavení, konkrétně za obuv, utrácejí však v průměru více Češi než Češky. Aktivní běžci, zejména ti, co běhají třikrát týdně a více investují, na rozdíl od žen, i 5000 Kč. Více než 80 procent žen za boty utrácí
v rozmezí mezi 1500 Kč až 2000 Kč a polovina z respondentů by za boty nedala více než 2000 Kč. Běžci přistupují k nákupu běžeckých bot promyšleně: nové boty si kupuje jednou ročně či méně často 46 procent, naopak 8 procent zapálených běžců do nové obuvi investuje více než dvakrát ročně.

Alarmující je, že 80 procent hobby či rekreačních běžců, nevlastní žádné speciální běžecké boty. Právě ty
a správná technika běhu můžou předcházet zraněním. Více než polovina běžců techniku ale vůbec neřeší a 4 procenta běžců se podle průzkumu domnívá, že ji mají již správnou. Právě pro tyto běžce značka PUMA vyvinula univerzální běžecké boty ForeverRun NITRO.

„Je pro nás důležité, že spolu s novou siluetou z kolekce NITRO můžeme pomáhat předcházet častým zraněním, která jsou přímo úměrná špatné technice běžeckého kroku a nevhodné obuvi. Každý běhá jinak, a je to tak
v pořádku. My přicházíme s obuví, ve které může běhat opravdu každý, a to díky odpružení pomocí pěny NITRO spolu s vylepšeným systémem RUNGUIDE. Ten má za úkol stabilizovat běžecký krok, udržuje totiž nohu ve středu při došlapu, a díky tomu jsou boty vysoce stabilizační a minimalizují možnost zranění,”
říká Katarzyna Weslawowicz, Head of Marketing PUMA Eastern Europe.  

 

 

 

 

 

PUMA je jednou z předních světových sportovních společností, která navrhuje, vyvíjí, prodává a propaguje obuv, oděvy a doplňky. Již více než 70 let PUMA neúnavně posouvá svět sportu a kultury vpřed vytvářením rychlých produktů pro ty nejrychlejší sportovce na planetě. PUMA nabízí lifestylové produkty inspirované sportem
s důrazem na výkon v takových kategoriích, jako je fotbal, běh, fitness, basketball, golf a motosport. Díky řadě vzrušujících spoluprací s renomovanými návrhářskými značkami ovlivňuje a inspiruje nejen streetovou kulturu ale i celý módní svět. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Cobra Golf a stichd. Společnost PUMA dodává své výrobky do více než 120 států a zaměstnává celosvětově více než 16 000 lidí. Své ústředí má v německém Herzogenaurachu.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Past jménem „Veřejná Wi-Fi“. Jak se nenechat okrást při nákupech na internetu

Představte si, že v klidu domova nakupujete a pár kliknutí myší vás místo radosti z nového zboží připraví o tisíce korun. Online nákupy jsou...

Meteorologové varují před možnou „zimou století“ v Evropě, klíčem je polární vír

Když se Arktida „otevře“, její ledový dech se vydá na jih. Meteorologové s rostoucím znepokojením sledují chování polárního víru, jehož případný kolaps by podle...

Krmení ptáků v zimě: proč staré pečivo víc škodí než pomáhá

Jakmile udeří první mrazy, spoustu z nás sáhne po starém pečivu a s dobrým pocitem vyráží k rybníku nakrmit labutě a kachny. Jenže i...

Odborníci varují seniory před podvodnými firmami, které nabízejí levné rekonstrukce

Začíná to lákavou nabídkou na „výhodnou a bezpečnou koupelnu pro seniory“, končit to však může katastrofou a ztrátou desítek tisíc. Podvodné či nepoctivé firmy...

Sladké Vánoce bez výčitek: Vyhrajte balíček produktů 4SLIM a oslaďte si sváteční chvíle zdravě

Vánoce se pomalu blíží a spolu s nimi i období, kdy se naše kuchyně mění v malé voňavé cukrárny. Podle aktuálního průzkumu značky 4SLIM...

„Nejsem na tom vůbec dobře.“ Aaron Goodwin a jeho zpověď o pekle, jež prožil

„Nejsem na tom vůbec dobře a každý den je to horší,“ svěřil se fanouškům Aaron Goodwin, hvězda populárního pořadu Ghost Adventures. Nejnovější epizoda pořadu...

Tři znamení zvěrokruhu, kterým podzim přinese štěstí a novou energii

Zatímco se mnozí halí do dek a bojují s neodbytným podzimním splínem, pro tři znamení zvěrokruhu je toto období naopak požehnáním. Jak informuje server...

Husa plněná uzeným kolenem: recept, který překvapí i zkušené kuchaře

Na první pohled to může znít trochu bláznivě – dát do husy uzené koleno? Jenže jakmile tenhle recept vyzkoušíte, už se k tradiční přípravě...

Jak bojovat s podzimní únavou: Tři jednoduché rituály, které nahradí kávu a zlepší náladu

Chladnější rána, dny se krátí a vy máte neodolatelnou chuť zalézt pod deku s něčím sladkým. Podzimní útlum není lenost, nýbrž přirozená reakce těla...

Jak si vytvořit systém pro trvalý pořádek a zbavit se chaosu

Když uklízíme svůj domov, často si ani neuvědomujeme, že si zároveň třídíme i vlastní myšlenky. Každá věc, kterou pustíme z ruky, otevírá prostor pro...

Strašidelné sušenky s marmeládou: Halloweenská dobrota, kterou zvládne každý

Chcete letos přivítat Halloween trochu jinak než obvyklou dýní na okně? Zkuste upéct tyhle strašidelné sušenky s marmeládou, které jsou jednoduché, ale vypadají, jako...

„Mladí lidé dělají chyby.“ Jennifer Lawrenceová a její překvapivý verdikt nad slavnou nevěrou

„Samozřejmě, že jsem se ho na to zeptala!“ přiznala se smíchem Jennifer Lawrenceová. Při natáčení nového filmu se prý svého kolegy Roberta Pattinsona bez...

NeoVitalia, regenerační krém noční

Vrací pleti zdraví a vitalitu Připravte pleť na zimu a dopřejte ji možnost noční regenerace. Dokáže více, než si myslíte, a proto jsou regenerační přípravky...

Hailey Bieberová přiznala, jaké kosmetické zákroky podstoupila, botox v obličeji prý nemá

„V obličeji žádný botox nemám,“ prohlásila modelka a podnikatelka Hailey Bieberová a jednou provždy se pokusila utnout spekulace. Ve své upřímné zpovědi však přiznala,...

Ztratila jste práci? Není to konec, ale nová šance

Ztráta zaměstnání dokáže pořádně otřást sebevědomím, zvlášť když k ní dojde nečekaně. Najednou máte pocit, že jste ztratila jistoty i směr. Ale věřte, že...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3