Jak běhají Češi: Každý čtvrtý alespoň jednou týdně nazuje běžecké boty

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Běh je spolu s cyklistikou oblíbenou tuzemskou aktivitou, není tedy divu, že každý čtvrtý Čech běhá alespoň jednou týdně. Hlavní motivací je fyzické i mentální zdraví a nikoli hubnutí, které je ale důležité pro 30 procent běžců. Češi nejraději běhají v květnu a v září, nejméně zase v prosinci a v lednu. Liší se také běžecké zvyky mezi pohlavími – muži běhají o něco více než ženy a zároveň také více utrácejí za běžeckou výbavu. Ženy naopak více pilují techniku a ekonomiku běhu. Vyplývá to z nedávného výzkumu agentury DATANK, který zrealizovala pro sportovní značku PUMA1.

Běhání je velmi dostupný sport – běžci totiž na počátku stačí jen běžecké boty a oblečení.  Každý čtvrtý Čech běhá alespoň jednou týdně, každý desátý pak až třikrát týdně.  Překvapivé je, že největší motivací není pro Čechy hubnutí, ale udržování dobré kondice. Fyzička dle průzkumu motivuje více než polovinu respondentů a 41 procent je motivováno dobrým pocitem z výkonu. Zajímavé je, že pro 37 procent je běh odreagováním a únikem ze všedního života. V této skupině je o 6 procent více žen než mužů. Muže naopak více motivuje fyzická kondice a dobrý pocit z běhání.

„Náš průzkum ukázal, že Češi jsou národem běžců. Považujeme za důležité znát motivaci i preference našich zákazníků a výsledky průzkumu ukazují, že běh je pro nás nejen sportem, ale i relaxem či odreagováním. Jsme rádi součástí životů českých běžců a také naše úsilí v rámci vývoje soustředíme na zpětnou vazbu od hobby běžců i profesionálních sportovců, ale také na spolupráci s experty z oblasti ortopedie. Cílem PUMY je posouvat design i kvalitu produktů a tím i sportovce neustále kupředu a máme moc velkou radost, že se nám to v České republice daří,“ říká Lucie Hložánková, Senior Communication Marketing Manager PUMA Czech Republic.

Neoblíbenější běžecké trasy jsou ve městě

Nejvíce běhají lidé v produktivním věku (do 35 let), a to v Praze a ve velkých městech. Tato skupina se totiž zajímá o zdravý životní styl a jsou také více otevření novým trendům. I přesto, že se nejvíce běhá ve městech, alespoň část trasy více než 60 procent běžců směřuje do nejbližší přírody – parku, lesa či na cyklostezku. 15 procent běhá v terénu a pouze 6 procent běhá v hale.

Své tréninky Češi plánují s ohledem na časovou náročnost celého dne. Proto někteří z nich neřeší uběhnutou vzdálenost, ale právě délku trvání tréninku. Oblíbené jsou běžecké třicetiminutovky, kterým holdují tři pětiny Čechů. Při jednom tréninku uběhne 35 procent běžců maximálně 5 km a dvě pětiny potom méně než tři kilometry. 15 procent běžců uběhne během jednoho běhu 6 až 8 km, v této skupině převažují více ženy než muži. Muži naopak dominují skupině, která uběhne nad 40 km měsíčné (19,3 procent).

 

Počasí vadí mužům méně

Češi běhají nejvíce v květnu, aby se před létem dostaly do formy. To platí až pro 80 procent běžců. Prim ale mají ženy, těch běhá v tomto období dokonce o 5 procent více než mužů. Ti naopak lépe zvládají chladnější počasí
i zimní nepohodu. Od listopadu do března jich průměrně běhá skoro 37 procent, zatímco žen jen necelých 29 procent. Běžkyně se v tomto období přesouvají na běžecký pás do fitness center. V teplejší části roku naopak
o něco více průměrně běhají ženy (72 procent) než muži (70,6 procent). I když během letních prázdnin, kdy obecně zájem o běh mírně klesá kvůli vysokým teplotám, běhá o 2,6 procenta mužů více.

 

Češi jedou na výkon a utrácí za boty, Češky pilují techniku

Z průzkumu také vyplynulo, že muži běhají o něco více (54 procent) než ženy (46 procent). Muži také holdují intenzivním běhům a technickým inovacím běžeckých bot. Ženy si častěji vystačí s kratším tréninkem v rozmezí mezi 3 až 5 případně 10 km a raději pilují techniku a ekonomiku běhu (více než 54 procent). Boty ženy vybírají převážně dle značky a designu.

Za běžecké vybavení, konkrétně za obuv, utrácejí však v průměru více Češi než Češky. Aktivní běžci, zejména ti, co běhají třikrát týdně a více investují, na rozdíl od žen, i 5000 Kč. Více než 80 procent žen za boty utrácí
v rozmezí mezi 1500 Kč až 2000 Kč a polovina z respondentů by za boty nedala více než 2000 Kč. Běžci přistupují k nákupu běžeckých bot promyšleně: nové boty si kupuje jednou ročně či méně často 46 procent, naopak 8 procent zapálených běžců do nové obuvi investuje více než dvakrát ročně.

Alarmující je, že 80 procent hobby či rekreačních běžců, nevlastní žádné speciální běžecké boty. Právě ty
a správná technika běhu můžou předcházet zraněním. Více než polovina běžců techniku ale vůbec neřeší a 4 procenta běžců se podle průzkumu domnívá, že ji mají již správnou. Právě pro tyto běžce značka PUMA vyvinula univerzální běžecké boty ForeverRun NITRO.

„Je pro nás důležité, že spolu s novou siluetou z kolekce NITRO můžeme pomáhat předcházet častým zraněním, která jsou přímo úměrná špatné technice běžeckého kroku a nevhodné obuvi. Každý běhá jinak, a je to tak
v pořádku. My přicházíme s obuví, ve které může běhat opravdu každý, a to díky odpružení pomocí pěny NITRO spolu s vylepšeným systémem RUNGUIDE. Ten má za úkol stabilizovat běžecký krok, udržuje totiž nohu ve středu při došlapu, a díky tomu jsou boty vysoce stabilizační a minimalizují možnost zranění,”
říká Katarzyna Weslawowicz, Head of Marketing PUMA Eastern Europe.  

 

 

 

 

 

PUMA je jednou z předních světových sportovních společností, která navrhuje, vyvíjí, prodává a propaguje obuv, oděvy a doplňky. Již více než 70 let PUMA neúnavně posouvá svět sportu a kultury vpřed vytvářením rychlých produktů pro ty nejrychlejší sportovce na planetě. PUMA nabízí lifestylové produkty inspirované sportem
s důrazem na výkon v takových kategoriích, jako je fotbal, běh, fitness, basketball, golf a motosport. Díky řadě vzrušujících spoluprací s renomovanými návrhářskými značkami ovlivňuje a inspiruje nejen streetovou kulturu ale i celý módní svět. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Cobra Golf a stichd. Společnost PUMA dodává své výrobky do více než 120 států a zaměstnává celosvětově více než 16 000 lidí. Své ústředí má v německém Herzogenaurachu.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...

Podzim v plné síle: jak dobít baterky, i když se dny krátí

Stejně jako podzim hýří barvami, můžete i vy sršet energií. Kombinace pošmourného počasí a brzké tmy sice často přináší únavu, ale existuje spousta drobných...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3