Kdo letos získal ocenění Volba spotřebitelů?

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Nákupní chování Čechů potvrzuje zájem o čerstvé a zdravé výrobky

Volba spotřebitelů 2022 zná vítěze

Nezávislé spotřebitelské ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2022 zná své vítěze. Ve spotřebiteli oblíbeném a výrobci uznávaném prestižním marketingovém programu se v letošním roce utkalo 97 firem se 162 výrobky. Z nich spotřebitelé zvolili 50 vítězů v nejrůznějších kategoriích. Kromě klasických kategorií, jako jsou pivo, káva či pleťová kosmetika, se letos v soutěži nově objevily například kategorie bezlaktózové potraviny či speciální potraviny, které odráží vzrůstající popularitu segmentu produktů pro osoby s potravinovými intolerancemi.  Již tradiční kategorie zaměřené na krmiva a doplňky pro domácí mazlíčky, letos obohatily novinky s obsahem hmyzího proteinu. Ty reflektují celospolečenskou potřebu zpracování proteinů z hmyzu, především kvůli ekologické udržitelnosti, a to nejen v lidské stravě. Do různorodosti kategorií také letos více zasáhly kategorie vegetariánských a veganských potravin, které se v posledních letech stále častěji objevují i v řetězcích a uspokojují poptávku po výživě plnohodnotnými, ale zároveň bezmasými produkty. Spotřebitelé v rámci tohoto programu, oceňujícího produktové novinky a inovace na českém trhu, vybrali jako nejlepší novinku roku 2022 produkt Tuňák celý s extra panenským olivovým olejem Franz Josef Kaiser od společnosti Gaston. Odbornou porotu pak nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo od firmy Vileda.

Výsledky 22. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů, vyhlásila po dvouleté pandemické pauze společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 16.června v CUBEX Centru Praha. Hned po galavečeru proběhla také po dvouleté pauze akce Retail Business Mixer, která byla ideální příležitostí pro neformální společenské setkání zástupců retailu, výrobců a distributorů FMCG a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Podkladem pro udělení ocenění jsou výsledky unikátního průzkumu, jejž realizovala společnost NielsenIQ. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.

„Rád bych vyzdvihl práci všech firem, které se i v nelehké době pouští do inovace a rozvoje svého výrobního programu. Všichni jsme vzhlíželi ke konci pandemie, jako k bodu, kdy se řád věcí vrátí k původnímu, jak ve výrobě, tak prodejích. Doba nás ale přesvědčuje, že nový normál představuje permanentní výzva, kdy musíme čelit velkým celospolečenským změnám s obrovským tlakem na cenu. A právě v této době oceňuji všechny, kteří i přes tyto aspekty rozvíjejí výrobky jak po inovativní stránce, tak zvyšují kvalitu,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Spotřebitelů, tedy zákazníků si pak vážím za to, že preferují zdravé a čerstvé produkty. Podle výsledků průzkumu jasně vidíme, že pokračuje trend minulých let. Tedy trendy zdravého životního stylu a ekologie, které stále rezonují na předních místech. A to i v segmentu produktů pro domácí mazlíčky,“ dodává Lukáš Matějka.

Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla rovněž odborná porota složená ze zástupců odborných institucí, médií, marketingu a obchodu. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo Vileda Infinity Flex, který se díky teleskopickým tyčím může roztáhnout až na 30 metrů sušicí plochy. O titul nejlepší novinka se letos ucházelo 162 nových a inovovaných produktů. Ty se utkaly o přízeň ve 32 potravinářských a 18 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé.


Hlavní vítěz

 

Do programu mohli své nové či inovované produkty přihlásit výrobci a distributoři FMCG, OTC a spotřebního zboží, kteří je uvedli na trh v období od 1. ledna 2021 do 31. května 2022. V letošním roce zaznamenala soutěž opět silnou účast a zájem. Je to dáno skutečností, že během posledních dvou pandemických let byl velmi omezený prostor, kde mohly firmy své novinky prezentovat. Většina akcí, veletrhů, kongresů byla zrušena, tím pádem měli výrobci ztíženou cestu nejenom k obchodníkům, ale i k jejich zákazníkovi. Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění na českém trhu, ve kterém rozhodují samotní spotřebitelé. Po uzavření registrací se nominované produkty rozdělí do jednotlivých kategorií, které zároveň musí schválit odborná porota. Poté se spouští ve spolupráci s výzkumnou agenturou průzkum na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Právě oni následně zvolí ty nejlepší novinky.

Z průzkumu každoročně vzejde několik desítek vítězných produktů, kterým je dále zaručena masivní mediální podpora. Nejenom díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů se novinky dostanou ke konečným zákazníkům. Na logo Volba spotřebitelů lze narazit ve spotech v TV a na Youtube, v tisku, na rádiích, v outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.

 

 

 

http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com
https://www.zboziaprodej.cz/

 

 

Reklama

Doporučujeme

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...

Slunce, které nikdy nezapadá. Proč se v Norsku nemůže spát

Za polárním kruhem nevládne tma, ale nepřetržité světlo. Slunce se tam v létě neztrácí za obzorem a přepisuje lidské vnímání času, těla i duše....

Jak na zářivě bílé ponožky? Zkuste trik, který funguje lépe než drahé prostředky

Bílé ponožky jsou krásné jen do chvíle, než je párkrát obujete a hodíte do pračky. Záhy ztratí svou sněhovou barvu, začnou šednout nebo žloutnout...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3