5 nejčastějších chyb při přípravě koktejlu Gin & Tonic a jak se jim vyhnout

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Gin & Tonic neboli G&T právem patří ke klasikám letních večerů a málokdo si dokáže představit prázdninové odpoledne bez tohoto ikonického drinku. Ačkoliv je jeho příprava jednoduchá, chyb se dá napáchat víc než dost, a to od výběru správné sklenice až po volbu toniku. Jak ale na perfektní Gin & Tonic, aby chutnal
i vypadal tak, jak má? Lukáš Hanzl, ambasador prémiových mixérů Fever-Tree, které najdete v 9 z 10 nejlepších barů světa, představí hned několik užitečných tipů, jak se častým chybám v přípravě vyhnout.

1. Správná sklenice

Základním stavebním prvkem ginu je jalovec, který se ale kombinuje se směsí nejrůznější botanicals neboli rostlinných látek, které dodají ginům jejich charakteristické aroma. Věděli jste, že správným výběrem sklenice můžete jejich vůni ještě umocnit? Ideální jsou proto sklenice typu highball nebo balónovitého tvaru: „Při rozhodování, jakou sklenici zvolit, je dobré myslet na to, aby byla dostatečně prostorná. Namísto klasické sklenice na whiskey vybírejte raději typ balónovitého tvaru, který dokáže koncentrovat vůni nápoje a zároveň pojme větší množství ledu, a tím udrží drink déle chladný,“ říká k výběru správné sklenice ambasador značky Fever-Tree Lukáš Hanzl.

2. Dostatek ledu

Aby byl drink svěží, musí být vychlazený. S ledem proto nešetřete a sklenici naplňte celou. „Spousta lidí nevěnuje ledu pozornost a do sklenice vkládá nedostatečné množství. Mnozí to dělají i z toho důvodu, že se bojí přílišného naředění drinku. Neuvědomují si totiž, že led pomáhá udržovat všechny složky drinku svěží a dodává mu osvěžující charakter i příjemnější chuť,“ dodává ambasador značky Fever-Tree.


3. Tonik jako základ kvalitního drinku

Jedna z nejčastějších chyb je použití nekvalitního toniku, přestože tvoří ¾ drinku. Jeho kvalita je stěžejní pro výslednou chuť koktejlu a výběr toho nesprávného může skutečně zničit zážitek ze skvělého ginu. „Standardní recept je jednoduchý, proto je třeba věnovat pozornost oběma hlavním složkám. Abyste si mohli zcela vychutnat veškeré chuťové nuance ginů, potřebujete kvalitní, prémiový tonik. Při výběru se vždy vyplatí držet se hesla: Když tři čtvrtiny vašeho drinku tvoří limonáda, používejte tu nejlepší. Například britská značka prémiových mixerů Fever-Tree nabízí zcela přírodní toniky, jejichž výběrem vedle rozhodně nešlápnete,“ doporučuje Lukáš Hanzl.

Výběrem správného toniku můžete dosáhnout silnější, jemnější nebo sladší chuti. „Pro klasické London Dry Giny bych doporučil například Fever-Tree Indian Tonic, který má osvěžující chuť a vůni. Pro jemnější chuť ginu doporučuji zvolit Fever-Tree Mediterranean Tonic, pokud jste milovníci sladších chutí, rozhodně sáhněte po rebarborové variantě Fever-Tree Raspberry & Rhubarb Tonic,“ radí ambasador značky.

NÁŠ TIP: Prémiové mixéry Fever-Tree, bez kterých se váš G&T už neobejde

 

Značka Fever-Tree nabízí 100% přírodní mixéry, které neobsahují žádná umělá barviva, sladidla ani konzervanty. Mimořádnou kvalitu této prémiové značky potvrzuje i cíl majitelů, Charlese Rollse a Tima Warrilowa, vyrábět limonády z těch nejkvalitnějších ingrediencí. Rozhodli se vyrazit na patnáctiměsíční cestu po odlehlých částech světa s cílem najít nejlepší suroviny po celém světě. Mixery Fever-Tree obsahují například chinin z Konga, mexické hořké pomeranče, sicilské citrony či citronový tymián z francouzské Provence. Produkty této britské značky jsou mezi prémiovými toniky světovou jedničkou na trhu. Dle hodnocení 500 nejlepších barů světa
v žebříčku odborného časopisu Drinks International se Fever-Tree umístilo již 9. rokem jako nejprodávanější
i nejvíc trendy značka v kategorii nealkoholických limonád.


4. Správný poměr – existuje?

Další chybou, které se lidé často dopouštějí, je přílišné naředění tonikem. Ačkoliv je G&T jedním z nejzákladnějších drinků, poměr až tak jasný není: „Obecně doporučuji dodržovat poměr 1:3, tedy jeden díl ginu na tři díly toniku. Ten je ideální pro to, aby se z ginu dostalo to nejlepší z botanicals, aniž by se příliš ředil. Ale není to přesný chemický experiment. Jednoduše bude záležet na chuťových preferencích,“ říká ke správnému poměru Lukáš Hanzl a dodává, že chybu neuděláte ani tehdy, rozhodnete-li se pro silnější variantu: „Pokud chcete zachovat intenzitu ginu, aby vynikla jeho charakteristická chuť, můžete vyzkoušet i variantu jeden díl ginu na dva díly toniku.“

5. Nesprávné míchání

Zapomeňte na hektické promíchání, všechny prvky by se měly propojit za jemného míchání. „Správné míchání je důležité pro rovnoměrné rozložení chuti v koktejlu. Doporučuji použít například lžičku a ingredience opravdu jemně promíchat. Tímto způsobem se dokonale spojí a drink získá jednotnou chuť,“ doporučuje na závěr ambasador Fever-Tree Lukáš Hanzl.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3