Společnost Primark usiluje o to, aby přizpůsobivá móda byla dostupnější pro každého

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Primark je známý svou nabídkou módy pro všechny, důkazem toho je nová čtyřdílná kolekce, která bude
k dostání v pražské prodejně na Václavském náměstí. Kolekce byla představena spolu s dalšími plány na změnu k lepšímu tak, aby prodejny lépe sloužily zaměstnancům a zákazníkům se zdravotním postižením.

Maciej Podwojski, ředitel společnosti Primark pro střední a východní Evropu, říká: „Společnost Primark byla založena s ambicí učinit módu dostupnější pro každého, a to znamená, že je třeba reprezentovat a reagovat na různé potřeby všech našich zákazníků. S tím, jak jsme rostli, se rozšiřoval i náš sortiment a jsme hrdí na to, že můžeme nabízet specializované výrobky, které jsou obvykle dražší a dostupné pouze online. Naše první kolekce přizpůsobivého spodního prádla vznikala dva roky, máme ale ambice jít ještě dál. Je to pro nás totiž víc než jen nová řada – je to začátek zkoumání toho, jak podporujeme naše handicapované zákazníky a kolegy, a také pochopení toho, co ještě můžeme udělat, aby se Primark stal příjemnějším místem pro práci a nakupování.“

Přizpůsobivé oděvy jsou určené pro potřeby osob se zdravotním postižením. Prádlo je navrženo tak, aby bylo praktické a pohodlné, disponuje tedy snadným zapínáním, magnetickými sponkami a suchým zipem. Tato nová čtyřdílná kolekce je první řadou přizpůsobivých výrobků společnosti Primark, přičemž prodejce se zavázal, že další budou následovat ještě v tomto roce. Cena se pohybuje od 260 Kč do 310 Kč a spodní prádlo je k dostání ve velikostech od 2XS do 2XL. Řada byla navržena společně s technickými specialisty, vychází ze zkušeností
a názorů osob se zdravotním postižením a kombinuje diskrétní magnetické zapínání s měkkými látkami
a ženskými vzory.

Řada obsahuje čtyři kusy spodního prádla:
  • Bezešvá podprsenka: Černá bezešvá podprsenka z recyklovaného nylonu s magnetickým předním zapínáním (310 Kč)
  • Krajková podprsenka: Černá krajková podprsenka s magnetickým předním zapínáním (310 Kč)
  • Kalhotky: Černé kalhotky s magnetickým zapínáním po obou stranách (260 Kč)
  • Menstruační kalhotky: Černé menstruační kalhotky s magnetickým zapínáním po obou stranách (310 Kč)

V České republice je kolekce nyní k dostání v pražské prodejně Primark na Václavském náměstí.

Heidi Williams De Rincon, vedoucí oddělení spodního prádla, uvedla: „Každý by měl mít možnost koupit si spodní prádlo, ve kterém se bude cítit skvěle. Snažili jsme se vytvořit výrobky, které kombinují praktické prvky, jako je magnetické zapínání, s krásnými ženskými vzory. Doufáme, že tato kolekce lidem usnadní přístup
k cenově dostupnějšímu přizpůsobivému spodnímu prádlu.“

Vedle uvedení nové kolekce přizpůsobivého spodního prádla Primark zkontroluje své prodejny a bude hledat způsoby, jak poskytovat lepší služby a vstřícnější přístup k zákazníkům a kolegům se zdravotním postižením.
V návaznosti na dosavadní práci, která zahrnuje spolupráci s handicapovanými talenty v průběhu kampaní, nabídku speciálních přístupných pokladen a šaten pro osoby se zdravotním postižením, se společnost Primark zavázala k prosazování změn v celém svém sortimentu prodejen. To bude zahrnovat podrobný průzkum prostředí prodejen a kanceláří. Tento program provede přední organizace pro zdravotně postižené AccessAble
s cílem vytvořit přístupnější prostředí pro zákazníky a zaměstnance. Primark rovněž spolupracuje s aktivistkou za práva zdravotně postižených Dr Shani Dhandou, globální organizací pro zdravotně postižené Purple Tuesday
a přední organizací sdružující podniky v oblasti začleňování osob se zdravotním postižením Business Disability Forum. Společnost se tak zaměří na revizi politik a procesů, čímž se zvýší kultura přístupnosti v celém podniku.

Dr. Shani Dhanda, odbornice na zpřístupnění, uvedla: „Lidé se zdravotním postižením se potýkají s mnohem vyššími nevyhnutelnými životními náklady a možnosti výběru oblečení jsou často omezené a drahé. Pravidelně zažívám na vlastní kůži frustraci z toho, že nemohu najít oblečení, které by mi padlo na tělo, což poukazuje na systémové bariéry hluboce zakořeněné v naší společnosti. Značky hrají klíčovou roli při odstraňování těchto bariér, které hluboce ovlivňují každodenní život lidí s postižením. Proto mě těší, že se Primark věnuje inkluzivitě a zpřístupnění. Jejich komplexní a holistický přístup je připraven řešit nejrůznější bariéry, kterým čelí nejen jejich zákazníci, ale i kolegové.“

Mike Adams OBE, zakladatel Purple Tuesday, řekl: „Pro lidi s postižením je nakupování oblečení v mainstreamových prodejnách stále problémem. Snadný přístup do obchodů a možnost výběru oblečení, které odpovídá jejich potřebám, není bohužel pro mnoho zdravotně postižených spotřebitelů normou. Purple Tuesday je iniciativa, která usiluje o zlepšení zákaznických zkušeností zdravotně postižených lidí na celém světě. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Primark na její cestě k začlenění osob se zdravotním postižením a podpořit ji při dosahování cílů v oblasti přístupnosti a odstraňování překážek, kterým čelí lidé se zdravotním postižením.“

V kampani vystupují modelky Emma, Glen a Tegan a snímky pořídila fotografka Esme Moore.

Tato řada je nejnovější v rámci závazku společnosti Primark podporovat a posilovat postavení žen
a zpřístupňovat specializované a inovativní výrobky co největšímu počtu žen. Řada Primark Supporting Women for Life zahrnuje menstruační kalhotky, řadu pro menopauzu a podprsenky určené pacientkám po operaci.

Accessible Primark commitments:

Přístupné produkty

Začneme tím prvním, co si oblékáme pod oblečení. Přizpůsobivé spodní prádlo, nyní za dostupné ceny Primarku. Výrobky, které chcete nebo potřebujete. Výrobky, které jsou inovativní a inkluzivní a které nejsou vždy dostupné v mainstreamových obchodech. Jde o to, abyste každý den vypadali a cítili se dobře díky výrobkům skvělé kvality, které jsou cenově dostupné pro co nejvíce lidí. A přesto víme, že tam ještě nejsme. Dnes v některých našich prodejnách na vybraných trzích zkoušíme přizpůsobivé spodní prádlo. V budoucnu představíme více přizpůsobivých položek a uplatníme inkluzivní design u více produktových řad. Budeme spolupracovat s odborníky, abychom se učili a posouvali rychlejí s větším dopadem. Jsme sice teprve na začátku, nechybí nám však odhodlání.

Přístupné obchody

V našich prodejnách se snažíme vytvářet přístupnější prostředí pro naše zákazníky a kolegy. Abychom toho dosáhli, budeme v roce 2024 spolupracovat se společností AccessAble, která prověří všechny naše prodejny a kanceláře ve Spojeném království a v Portugalsku, poskytne našim zákazníkům informace, které jim pomohou při rozhodování o jejich nakupování, a nám poskytne poznatky, které můžeme v budoucnu uplatnit na dalších trzích.

Kultura přístupnosti

Provedeme revizi našich zásad a procesů, sociálních a komunikačních kanálů a vytvoříme akční plán pro cílené zlepšení přístupnosti našich zákazníků a kolegů pod vedením specialistky na přístupnost Dr. Shani Dhandy, fóra Business Disability Forum a organizace Purple Tuesday.

Inkluzivní zastoupení

V Primarku se snažíme, aby naše kampaně odrážely rozmanitost našich zákazníků. Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s talenty z komunity zdravotně postižených, a to jak před kamerou, tak za ní. Budeme v tom pokračovat i nadále.

 

 

 

 

 

Společnost Primark je mezinárodní prodejce oblečení, který zaměstnává více než 75 000 lidí v 16 zemích Evropy a USA. Společnost Primark byla založena v Irsku v roce 1969 pod značkou Penneys a jejím cílem je poskytovat cenově dostupný výběr pro každého, od kvalitního zboží denní potřeby až po výjimečný styl dámského, pánského a dětského oblečení, stejně jako kosmetiku, domácí potřeby a doplňky. Společnost Primark se zaměřuje na vytváření skvělých zážitků v prodejnách a pokračuje v expanzi na nových i stávajících trzích s cílem dosáhnout do konce roku 2026 počtu 530 prodejen.

Společnost Primark se snaží, aby byla udržitelnější móda dostupná pro každého. Ambicí společnosti je zajistit oblečení delší životnost, chránit život na planetě a podporovat živobytí lidí, kteří výrobky Primark vyrábějí. V rámci toho představila řadu závazků, kterých se snaží dosáhnout do roku 2030. Patří mezi ně výroba veškerého oblečení z recyklovaných nebo udržitelnějších materiálů, zajištění recyklovatelnosti oděvů již od návrhu, snížení emisí uhlíku v celém hodnotovém řetězci na polovinu a snaha o zajištění mzdy pokrývající životní náklady pracovníků v dodavatelském řetězci.

 

 

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Magie ve flakonu nebo marketing pro zoufalé? Testujeme feromonové vůně

Slíbí ti přitažlivost na první pohled, probuzené touhy a pohled přes celou místnost. Feromonové parfémy znějí jako zázračné afrodiziakum ve flakonu. Ale fungují opravdu,...

Bojí se váš muž změn? Inspirujte se těmito tipy

Změny. Pro někoho výzva, pro jiného noční můra. A možná právě váš partner patří do té druhé skupiny. Co s tím? Nepanikařit. I muži,...

Co všechno obětovala Audrey Hepburn? Její život byl mnohem těžší, než vypadá

Na plátně působila jako křehká múza, ale uvnitř byla z ocele. Audrey Hepburn okouzlila svět, a přesto si z něj nikdy nenechala vzít samu...

Nástraha v podobě kávy s mlékem. Chutná jemněji, ale dráždí tělo

Voňavý šálek s krémovou pěnou v ruce, hřejivý rituál, který otevírá ráno. Káva s mlékem je pro mnoho žen symbolem pohody a klidu. Jenže...

Už jste vyzkoušeli praktický tip do domácnosti? Stačí ustřihnout roh houbičky na nádobí

Ještě jste o této vychytávce neslyšeli? Tak to je nejvyšší čas ji vyzkoušet! Možná se na první dobrou může zdát, že je to je...

Francie říká dost! TikTok a Temu reklamám zvoní hranaZ

Francie už nechce být skládkou pro šaty, které se nosí jednou a končí v odpadu. Zakazuje reklamy na ultra-levnou módu a zavádí ekologické skóre....

Jak vypadá manipulace, když má jemný hlas a úsměv? Ne vždy ji poznáš hned

Nemusí křičet, ani třískat dveřmi. Manipulace umí být tichá, něžná a dokonale maskovaná. A právě proto je tak zrádná. Místo strachu se usmívá, místo...

Osvěžte se v parních dnech těmito skvělými limonádami

V parných letních není nic lepšího než sklenice studené a osvěžující limonády. Ať už hledáte něco na zahradní párty, k obědu na balkoně nebo...

Síra a sirovodík: zázračná dvojice pro zdraví, krásu i psychickou pohodu. Objevte jejich účinky v lázních Piešťany a Smrdáky

Síra je nezbytnou součástí lidského organismu. Podporuje tvorbu keratinu a kolagenu, které jsou důležité pro zdravou pokožku, vlasy i klouby, přispívá k detoxikaci těla...

Nehty jako z galerie: Nail art slaví návrat s novou kreativitou

Nehty už dávno nejsou jen upravené nebo neupravené. Staly se plátnem, na kterém se odráží nálady, trendy i osobnost. Nail art je letos odvážnější,...

Umění říct „ne“: Proč je největší laskavostí někdy právě odmítnutí

Říkáš „ano“, i když všechno v tobě křičí „ne“. Přikyvuješ, protože je to jednodušší, rychlejší, méně konfliktní. Nechceš zklamat, být za komplikovanou, za tu,...

Oddalujete úklid ve spíži? S našimi tipy to zvládnete rychle, efektivně a navíc se zbavíte potravinových molů

Do úklidu ve spíži se většinou moc nehrneme. Když už se však do něj pustíme, chceme ho mít rychle a efektivně za sebou. Lámete...

Luxus v každodennosti: Proč jsou některé malé věci větším přepychem než kabelka za tisíce

Když se řekne luxus, vybavíme si značkové kabelky, drahé hotely a třpytivé šperky. Ale opravdový luxus může mít i zcela jinou podobu. Neměří se...

Když se láska změní v pohodlí: Jak poznat, že ve vztahu jen přežíváte

Není hádek, není drama, ale taky žádné jiskření. Vztah funguje na oko, ale něco v něm schází. Místo radosti nastoupila rutina a pocit, že...

Tři dětská jídla, která zmizí z talíře rychleji, než je stihnete dovařit

Vařit pro děti je někdy menší detektivka. Co jim chutnalo včera, dneska už nechtějí ani vidět. Proto jsme vybrali tři osvědčené recepty, které si...
Reklama
Reklama