Společnost Primark usiluje o to, aby přizpůsobivá móda byla dostupnější pro každého

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Primark je známý svou nabídkou módy pro všechny, důkazem toho je nová čtyřdílná kolekce, která bude
k dostání v pražské prodejně na Václavském náměstí. Kolekce byla představena spolu s dalšími plány na změnu k lepšímu tak, aby prodejny lépe sloužily zaměstnancům a zákazníkům se zdravotním postižením.

Maciej Podwojski, ředitel společnosti Primark pro střední a východní Evropu, říká: „Společnost Primark byla založena s ambicí učinit módu dostupnější pro každého, a to znamená, že je třeba reprezentovat a reagovat na různé potřeby všech našich zákazníků. S tím, jak jsme rostli, se rozšiřoval i náš sortiment a jsme hrdí na to, že můžeme nabízet specializované výrobky, které jsou obvykle dražší a dostupné pouze online. Naše první kolekce přizpůsobivého spodního prádla vznikala dva roky, máme ale ambice jít ještě dál. Je to pro nás totiž víc než jen nová řada – je to začátek zkoumání toho, jak podporujeme naše handicapované zákazníky a kolegy, a také pochopení toho, co ještě můžeme udělat, aby se Primark stal příjemnějším místem pro práci a nakupování.“

Přizpůsobivé oděvy jsou určené pro potřeby osob se zdravotním postižením. Prádlo je navrženo tak, aby bylo praktické a pohodlné, disponuje tedy snadným zapínáním, magnetickými sponkami a suchým zipem. Tato nová čtyřdílná kolekce je první řadou přizpůsobivých výrobků společnosti Primark, přičemž prodejce se zavázal, že další budou následovat ještě v tomto roce. Cena se pohybuje od 260 Kč do 310 Kč a spodní prádlo je k dostání ve velikostech od 2XS do 2XL. Řada byla navržena společně s technickými specialisty, vychází ze zkušeností
a názorů osob se zdravotním postižením a kombinuje diskrétní magnetické zapínání s měkkými látkami
a ženskými vzory.

Řada obsahuje čtyři kusy spodního prádla:
  • Bezešvá podprsenka: Černá bezešvá podprsenka z recyklovaného nylonu s magnetickým předním zapínáním (310 Kč)
  • Krajková podprsenka: Černá krajková podprsenka s magnetickým předním zapínáním (310 Kč)
  • Kalhotky: Černé kalhotky s magnetickým zapínáním po obou stranách (260 Kč)
  • Menstruační kalhotky: Černé menstruační kalhotky s magnetickým zapínáním po obou stranách (310 Kč)

V České republice je kolekce nyní k dostání v pražské prodejně Primark na Václavském náměstí.

Heidi Williams De Rincon, vedoucí oddělení spodního prádla, uvedla: „Každý by měl mít možnost koupit si spodní prádlo, ve kterém se bude cítit skvěle. Snažili jsme se vytvořit výrobky, které kombinují praktické prvky, jako je magnetické zapínání, s krásnými ženskými vzory. Doufáme, že tato kolekce lidem usnadní přístup
k cenově dostupnějšímu přizpůsobivému spodnímu prádlu.“

Vedle uvedení nové kolekce přizpůsobivého spodního prádla Primark zkontroluje své prodejny a bude hledat způsoby, jak poskytovat lepší služby a vstřícnější přístup k zákazníkům a kolegům se zdravotním postižením.
V návaznosti na dosavadní práci, která zahrnuje spolupráci s handicapovanými talenty v průběhu kampaní, nabídku speciálních přístupných pokladen a šaten pro osoby se zdravotním postižením, se společnost Primark zavázala k prosazování změn v celém svém sortimentu prodejen. To bude zahrnovat podrobný průzkum prostředí prodejen a kanceláří. Tento program provede přední organizace pro zdravotně postižené AccessAble
s cílem vytvořit přístupnější prostředí pro zákazníky a zaměstnance. Primark rovněž spolupracuje s aktivistkou za práva zdravotně postižených Dr Shani Dhandou, globální organizací pro zdravotně postižené Purple Tuesday
a přední organizací sdružující podniky v oblasti začleňování osob se zdravotním postižením Business Disability Forum. Společnost se tak zaměří na revizi politik a procesů, čímž se zvýší kultura přístupnosti v celém podniku.

Dr. Shani Dhanda, odbornice na zpřístupnění, uvedla: „Lidé se zdravotním postižením se potýkají s mnohem vyššími nevyhnutelnými životními náklady a možnosti výběru oblečení jsou často omezené a drahé. Pravidelně zažívám na vlastní kůži frustraci z toho, že nemohu najít oblečení, které by mi padlo na tělo, což poukazuje na systémové bariéry hluboce zakořeněné v naší společnosti. Značky hrají klíčovou roli při odstraňování těchto bariér, které hluboce ovlivňují každodenní život lidí s postižením. Proto mě těší, že se Primark věnuje inkluzivitě a zpřístupnění. Jejich komplexní a holistický přístup je připraven řešit nejrůznější bariéry, kterým čelí nejen jejich zákazníci, ale i kolegové.“

Mike Adams OBE, zakladatel Purple Tuesday, řekl: „Pro lidi s postižením je nakupování oblečení v mainstreamových prodejnách stále problémem. Snadný přístup do obchodů a možnost výběru oblečení, které odpovídá jejich potřebám, není bohužel pro mnoho zdravotně postižených spotřebitelů normou. Purple Tuesday je iniciativa, která usiluje o zlepšení zákaznických zkušeností zdravotně postižených lidí na celém světě. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Primark na její cestě k začlenění osob se zdravotním postižením a podpořit ji při dosahování cílů v oblasti přístupnosti a odstraňování překážek, kterým čelí lidé se zdravotním postižením.“

V kampani vystupují modelky Emma, Glen a Tegan a snímky pořídila fotografka Esme Moore.

Tato řada je nejnovější v rámci závazku společnosti Primark podporovat a posilovat postavení žen
a zpřístupňovat specializované a inovativní výrobky co největšímu počtu žen. Řada Primark Supporting Women for Life zahrnuje menstruační kalhotky, řadu pro menopauzu a podprsenky určené pacientkám po operaci.

Accessible Primark commitments:

Přístupné produkty

Začneme tím prvním, co si oblékáme pod oblečení. Přizpůsobivé spodní prádlo, nyní za dostupné ceny Primarku. Výrobky, které chcete nebo potřebujete. Výrobky, které jsou inovativní a inkluzivní a které nejsou vždy dostupné v mainstreamových obchodech. Jde o to, abyste každý den vypadali a cítili se dobře díky výrobkům skvělé kvality, které jsou cenově dostupné pro co nejvíce lidí. A přesto víme, že tam ještě nejsme. Dnes v některých našich prodejnách na vybraných trzích zkoušíme přizpůsobivé spodní prádlo. V budoucnu představíme více přizpůsobivých položek a uplatníme inkluzivní design u více produktových řad. Budeme spolupracovat s odborníky, abychom se učili a posouvali rychlejí s větším dopadem. Jsme sice teprve na začátku, nechybí nám však odhodlání.

Přístupné obchody

V našich prodejnách se snažíme vytvářet přístupnější prostředí pro naše zákazníky a kolegy. Abychom toho dosáhli, budeme v roce 2024 spolupracovat se společností AccessAble, která prověří všechny naše prodejny a kanceláře ve Spojeném království a v Portugalsku, poskytne našim zákazníkům informace, které jim pomohou při rozhodování o jejich nakupování, a nám poskytne poznatky, které můžeme v budoucnu uplatnit na dalších trzích.

Kultura přístupnosti

Provedeme revizi našich zásad a procesů, sociálních a komunikačních kanálů a vytvoříme akční plán pro cílené zlepšení přístupnosti našich zákazníků a kolegů pod vedením specialistky na přístupnost Dr. Shani Dhandy, fóra Business Disability Forum a organizace Purple Tuesday.

Inkluzivní zastoupení

V Primarku se snažíme, aby naše kampaně odrážely rozmanitost našich zákazníků. Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s talenty z komunity zdravotně postižených, a to jak před kamerou, tak za ní. Budeme v tom pokračovat i nadále.

 

 

 

 

 

Společnost Primark je mezinárodní prodejce oblečení, který zaměstnává více než 75 000 lidí v 16 zemích Evropy a USA. Společnost Primark byla založena v Irsku v roce 1969 pod značkou Penneys a jejím cílem je poskytovat cenově dostupný výběr pro každého, od kvalitního zboží denní potřeby až po výjimečný styl dámského, pánského a dětského oblečení, stejně jako kosmetiku, domácí potřeby a doplňky. Společnost Primark se zaměřuje na vytváření skvělých zážitků v prodejnách a pokračuje v expanzi na nových i stávajících trzích s cílem dosáhnout do konce roku 2026 počtu 530 prodejen.

Společnost Primark se snaží, aby byla udržitelnější móda dostupná pro každého. Ambicí společnosti je zajistit oblečení delší životnost, chránit život na planetě a podporovat živobytí lidí, kteří výrobky Primark vyrábějí. V rámci toho představila řadu závazků, kterých se snaží dosáhnout do roku 2030. Patří mezi ně výroba veškerého oblečení z recyklovaných nebo udržitelnějších materiálů, zajištění recyklovatelnosti oděvů již od návrhu, snížení emisí uhlíku v celém hodnotovém řetězci na polovinu a snaha o zajištění mzdy pokrývající životní náklady pracovníků v dodavatelském řetězci.

 

 

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Věda potvrzuje léčivé účinky spánku pod širákem. Stačí jediná noc

Možná to zní jako dobrodružství pro skauty, avšak realita je prozaičtější. „Lidé zapomněli, jak vypadá opravdová tma,“ upozorňují odborníci ze Sleep Health, podle nichž...

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3