LUSH je první kosmetickou společností na světě, která přešla na Prevented Ocean Plastic™

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Britská kosmetická společnosti LUSH neustále hledá způsoby, jak inovovat obaly, zejména pokud pomáhají
v její misi „zanechat svět krásnější, než jsme jej našli (Leave the world lusher than we found it). V rámci toho celosvětově zavádí Prevented Ocean Plastic™.

Lush používá 100% recyklovaný PET na své průhledné lahvičky již více než deset let a toto je další významný krok. Společnost Lush zavedla certifikovaný recyklovaný plast Prevented Ocean Plastic™ na své 100ml, 250ml
a 500ml lahve nejprve ve Velké Británii, a sice ve spolupráci se svým dodavatelem
Spectra Packaging. Manufaktury Lush v Německu a Chorvatsku již zavedly Prevented Ocean Plastic™ pro tyto velikosti lahví rovněž a Lush Severní Amerika a Japonsko budou následovat později v tomto roce, přičemž každá z těchto manufaktur spolupracuje se svými lokálními výrobci lahví. Na lahvích o objemu 1 l se na všech trzích stále pracuje a na výrobu z Prevented Ocean Plastic™ přejdou později v letošním roce. Tím Lush dosáhne zavedení Prevented Ocean Plastic™ na svých trzích po celém světě.

Pokaždé, když si zákazník domů odnese Lush výrobek v průhledné plastové lahvi označené ochrannou známkou POP, pomáhá chránit mořské ekosystémy a pobřežní komunity, které jsou v ohnisku dopadů znečištění oceánů plasty.

Prevented Ocean Plastic™ používaný na výrobu průhledných lahviček Lush vzniká recyklováním plastu, který byl sesbírán v Indonésii, oblastech do vzdálenosti 50 km od pobřeží oceánu nebo významných vodních cest, a který by se jinak mohl dostat do oceánů a znečistit je. Indonésie byla označena za rizikovou oblast, protože v zemi chybí infrastruktura pro nakládání s odpady a jejich recyklaci. Kombinací cestovního ruchu, rostoucího počtu obyvatel a nedostatku kolektivních iniciativ vzniká značné riziko znečištění ekosystémů plasty.

Plasty jsou sesbírány, odvezeny do sběrných středisek a poté putují do recyklačních závodů a k výrobcům obalů, kteří je pak dovávají společnosti Lush a dalším maloobchodníkům, kteří je před využitím opatří svými etiketami.

„Iniciativa Prevented Ocean Plastic™ je pro společnost Spectra Packaging nesmírně důležitá. V našich srdcích zaujímá zvláštní místo, protože poskytuje proaktivní řešení boje proti znečištění oceánů plasty a představuje hmatatelný socioekonomický přínos pro obyvatele ohrožených regionů, kteří nesou hlavní tíhu jeho dopadu. Příležitost spolupracovat s pokrokově smýšlejícím partnerem, jako je společnost Lush, ilustruje společnou touhu sladit naše vize s cílem dosáhnout pozitivní změny. Spoluprací na těchto společných cílech mohou partnerství, jako je to naše, přinést pozitivní dopad.“ (Jonathan Powell, obchodní ředitel společnosti Spectra Packaging)

„Přínos programu Prevented Ocean Plastic™ komunitám v oblastech s vysokým rizikem znečištění plasty, prevence znečišťování oceánu plastem, stejně jako rozvoj transparentnosti dodavatelského řetězce, to vše je rozhodně v souladu s naším prohlášením a snahou ‚zanechat svět krásnější, než jsme jej našli‘. Cítím se poctěna, že mohu pracovat s tak zapálenou a inspirativní skupinou lidí, kterým záleží na lidech a životním prostředí.“ (Karolina Michalska, kreativní nákupčí, LUSH)

 

Statistika: 80 % plastů znečišťujících naše oceány pochází z pevninských zdrojů v rozvojových pobřežních komunitách (1).

Nejenže projekt Prevented Ocean Plastic™ aktivně bojuje proti dalšímu znečišťování oceánů, ale zákazníci na 17 trzích světa mohou obaly od svých Lush produktů vracet v rámci programu Bring it Back („Přines zpátky“), jehož prostřednictvím jsou zodpovědně recyklovány. (Zákazníci  mohou donést zpět do obchodu plastové obaly od Lush produktů v jakémkoli množství, a pokud splňují podmínky, dostanou za každý z nich 10 Kč slevu z dalšího nákupu. Více zde.)

Od spuštění recyklačního programu Bring it Back roku 2021 bylo celosvětově vráceno 2,27 milionu jednotlivých kusů obalů, které se tak nestaly plastovým odpadem (celkem 55,5 tuny, což odpovídá hmotnosti 63 ledních medvědů).

Lush Green Hub ve Velké Británii je budova, která demonstruje závazek společnosti Lush a její investice do hledání řešení pro materiály jinak považované za odpad. Díky šesti základním týmům, které v Green Hubu spolupracují, vytváří Lush oběhové hospodářství, snaží se uzavřít cyklus obalů a vodního odpadu a nacházet řešení pro opětovné používání, repasování, opravy a recyklaci materiálů ze všech oblastí svého podnikání.

 

Jak program POP představuje preventivní a komplexní řešení

Program rozvíjí efektivní infrastrukturu pro nakládání s odpady, vytváří spolehlivé příležitosti k výdělku
s důstojnými pracovními podmínkami pro místní obyvatele a poskytuje certifikované sledovatelné recyklované plasty prvotřídní kvality na světové trhy, a zároveň při tom bojuje proti znečišťování oceánů.

Stejně jako Lush má i program POP přísné etické normy inspirované iniciativou Ethical Trading Initiative – přední aliancí společností, odborů a nevládních organizací, které prosazují práva zaměstnanců po celém světě. Program POP vytvořil dodavatelský řetězec recyklovaného plastu s pozoruhodnou zpětnou vysledovatelností, která nám umožňuje vysledovat původ surového materiálu až ke komunitám, kde vzniká, či po třídící
a recyklační centra, kde se zpracovává. Jsme svědky neuvěřitelného dopadu tohoto programu, který jako celek zabraňuje tomu, aby se každý měsíc do oceánu dostalo více než 1 000 tun plastů.

Znečištění oceánů plasty neúměrně zasahuje rozvojové země. Rostoucí životní úroveň umožňuje lidem
v odlehlých komunitách s nízkými zdroji přístup k většímu množství jednorázových plastových předmětů, zatímco složité geografické překážky a nedostačující sběrné služby ztěžují účinné nakládání s odpady.

Zároveň rozvinuté země, které produkují více plastového odpadu na obyvatele, vyvážejí své recyklovatelné materiály právě do rozvojových zemí, přestože v nich chybí potřebné účinné systémy nakládání s odpady. To vše tedy ve výsledku znamená, že tyto komunity s nedostatečnými zdroji nesou břemeno ochrany našich oceánů před znečištěním plasty. Program POP proto vyvinul komplexní preventivní řešení – vybudoval efektivní infrastrukturu pro nakládání s odpady, která dříve chyběla, a bude se dále rozšiřovat a podporovat oběhové hospodářství v oblasti plastů, vytvářet spolehlivé příležitosti k výdělku s důstojnými pracovními podmínkami pro místní obyvatele, očišťovat přírodu a dodávat na světové trhy certifikované sledovatelné a recyklované plasty prvotřídní kvality.

Bezobalové inovace

Kromě toho, že se společnost Lush se zavázala převzít plnou odpovědnost za obaly, které produkuje, je její dlouhodobou prioritou vyvíjet inovativní bezovalové produkty, známé jako „nahaté“. Mo Constantine, spoluzakladatelka Lush, vynalezla mnoho nyní běžně používaných bezobalových výrobků, které dnes vídáme
u mnoha značek, včetně šampuku (tuhého šamponu) v roce 1988, koupelové bomby v roce 1989 a pěny do koupele v roce 1995.

V roce 2023 vyrobil Lush celosvětově 2 712 842 šampuků, čímž předešel použití 8 138 526 plastových lahví.

 

Zdroje: Jambeck,J.R., Andrady, A., Geyer R., Narayan, R., Perryman, M., Siegler, T Wilcox, c., Lavender Law, K., (201s). Plastic waste inputs from land into the., ocean, Science, 347, s. 768-m. (1)

zdroj/foto:
Lush založilo šest spoluzakladatelů v roce 1995 v Poole ve Velké Británii. Společnost Lush je poháněna inovacemi a etikou a je známá vynalézáním, výrobou a maloobchodním prodejem čerstvé, ručně vyráběné kosmetiky, jako jsou šumivé bomby do koupele, zubní pasta v tabletkách nebo šampuky.

Lush je kosmetická společnost s aktivistickým srdcem, jejímž posláním je vyrábět produkty pro každou potřebu
a vést kosmetickou revoluci za záchranu planety. Hlavním cílem je „zanechat svět krásnějším, než jsme jej našli (aneb Lusher than we found it)“. Lush aktivně bojuje proti testování na zvířatech a je lídrem kosmetického průmyslu v boji proti nadměrnému používání obalů – vyvíjí výrobky, které lze prodávat „nahaté“. U výrobků, které
v současné době nelze prodávat nahaté, Lush realizuje program vratných zálohovaných obalů s názvem Bring it Back (Přines zpátky), který odměňuje zákazníky za vrácení obalů do prodejen k recyklaci.  Lush dnes působí v 53 zemích s více než 800 obchody, 38 webovými stránkami s celosvětovou působností a globální sítí nativních aplikací, vysílacích kanálů a digitálních komunit ve více než 30 jazycích.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Jak se dobře vyspat, i když vás trápí bolesti zad

„Pravdou je, že pouze odpočinuté tělo může regenerovat. A u bolestí zad to platí dvojnásob. Kvalita spánku je proto zcela zásadní věcí, na kterou...

Víte, jak funguje multilíčidlo?

Přírodní oleje a vosky spolu s výtažkem z brusinek vyživují a regenerují pokožku, udržují její přirozenou hydrataci a brání jejímu vysoušení. Výrobek má pouze...

Dámská jízda – nový trend dovolených

„Čím dál více žen k nám přijíždí ve dvojicích či malých skupinkách a stále častěji k nám míří také maminky s dospívajícími dcerami, aby...

Léto plné chutí v Tchibo

Letní sezóna je ideálním časem na nové zážitky – a ty chuťové nejsou výjimkou. V kavárnách Tchibo proto právě teď najdete originální novinky, které osvěží i potěší. 

Plavání je zdravé, ale dělejte to správně!

Léto přímo nahrává pobytu ve vodě, který navíc udělá nevídaně dobře nejen vašemu tělu,
ale i hlavě. “S přibývajícím věkem se může stát, že nás sem tam zabolí v kříži, dají o sobě vědět kolena nebo kyčle. Voda je pak ten nejlepší kamarád.

Exkluzívní autobiografie herecké ikony – Al Pacino: SONNY BOY – PAMĚTI

K fanouškům filmu se právě dostává exkluzivní autobiografie jedné z největších hereckých ikon minulého století.

5 tipů, proč se vydat s dětmi na nezapomenutelný výlet do Zlína

Přemýšlíte, kam se s dětmi vydat za zábavou, při které se zároveň něco naučí? Vydejte se na výlet (nebo třeba rovnou na dovolenou) do Zlína. V Baťově městě si na své přijde každý člen rodiny a v červnu tady navíc začíná jedinečná výstava kostek s unikátními stavbami a hernou, ze které děti nebudou chtít odejít.

Dokonalá ochrana před sluncem s matujícím efektem

Ochrana před slunečními paprsky by měla být součástí každodenní péče o pleť. Mnoho žen se však obává, že krémy s vysokým ochranným faktorem udělají jejich pleť mastnou nebo lesklou. Česká kosmetická značka Essenté tak přichází s ideálním řešením – Ochranný krém SPF 30 poskytuje vysokou ochranu, ale zanechává pleť matnou a svěží.

NOVINKY 100% přírodní směsi esencí

Pro každodenní osvěžení domova

Chuť léta v každém doušku s osvěžujícími kávovými drinky

Léto je jako stvořené k dobrodružství, zábavě a bezstarostným chvílím plným radosti, kdy si život vychutnáváte plnými doušky. Stejně jako kávu, jejíž lahodná chuť vás osvěží i během horkých dní. Káva totiž není jen nápoj – je to okamžik pro sebe, maličká radost, která se vejde do každého dne. A co teprve, když se spojí s ledem? Připravili jsme pro vás pár jednoduchých,
ale výjimečných receptů, díky kterým si léto vychutnáte naplno.

Sauna v létě? Překvapivě skvělý nápad!

Saunování rozhodně nepatří jen k zimním měsícům, právě naopak! Vaše tělo vám za něj poděkuje i v létě. Klíčem k pozitivním účinkům saunování je pravidelnost, tak proč si v létě dávat pauzu
a čekat až na první mrazíky? Přinášíme vám hned několik důvodů, proč by sauna měla mít místo
 i ve vaší letní rutině.

Léto u vody s malým dítětem: Jak na to bezpečně a v pohodě

Léto je tady a s ním i období dovolených u moře či jezera. Pokud si ale chcete pobyt u vody skutečně užít, je důležité se dobře připravit. Jak s malým dítětem začít plavat? Zvládneme to sami, nebo je lepší navštěvovat kurzy? A je vůbec plavecká příprava nutná? 

Novinky do každé rodiny

Hrajte o limitovanou edici GlancBox!

Překrásná Marseille

Možná jste velmi zcestovalá a vynechala jste snad jen Mars. Ten je ale trochu z ruky, a proto, což takhle dát si Marseille, která je Evropským hlavním městem kultury roku 2013? Ostatně, v tomhle druhém největším francouzském městě a současně hlavním městě Provence je tolik národností, že by se i marťanští zelení mužíci s tykadly mezi nimi ztratili.

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...
Reklama
Reklama