Úúúsměv prosím!

Úúúsměv prosím!

První úsměv dítěte vítáme jako znamení člověčenství a projev citů. I mezi dospělými máme více v oblibě lidi usměvavé, než mračouny a nositele nehnuté „poker face“.   


 

Ženy versus muži

Podle výzkumů se ženy usmívají více než muži – úsměv bývá často vnímán jako „ženská činnost“ a signál podřízenosti. O opaku ovšem hovoří široký mužský úsměv, dodávající nepřekonatelné charisma herci či politikovi. Všimněte si ale, že se mnohdy usmívají jen mužská ústa, zatímco oči zůstávají chladné. Pokud se ženy neusmívají, soudí se, že jsou nešťastné (ženy vyjadřují emoce bezprostředněji), leckdy bývají také považovány za málo vstřícné a odtažité. Absence úsměvu u muže nemusí automaticky znamenat smutek, spíš se usuzuje na „mužné“ sebeovládání... Mimochodem, úsměv není nic jednoznačného, lze jím vyjádřit náklonnost, radost, soucit, omluvu, rozpaky, ale i převahu…

Povinný úsměv

Už v minulém století se zjistilo, že zářivý úsměv lépe prodává, proto ho mnozí zaměstnavatelé od pracovníků povinně vyžadují, (při náhodné kontrole znamená plusové body). Pokud zaměstnanec „normu úsměvu“ neplní, protože se zrovna cítí špatně a přijde mu pokrytecké hrát danou roli, je rychle nahrazen ochotnějším adeptem. Někomu falešný úsměv přiroste doslova ke tváři. Americký spisovatel, herec, lektor a poradce vůdčích osobností Dale Carnegie, autor publikace „Jak získávat přátele a působit na lidi“, dobře věděl o mocné síle úsměvu a doporučoval: „Usmívej se, i kdybys neměl chuť…“ Jeho centra Dale Carnegie Training jsou zastoupena v 90 zemích světa.

Zubaři zažívají boom

Krásný úsměv není možný bez krásných zubů, což je dobrá zpráva pro dentisty a dentální hygienisty, jejichž příjmy stále rostou. V kursu jsou rovnátka, bělení, ba i operace, po které by měl být snad už jen krůček k tomu, aby nás oslovili filmoví producenti nebo reklamní tvůrci : ). Zářivý úsměv už dávno nepropaguje jen zubní pasty a ústní vody, doprovází reklamy na cokoli, klidně i na deratizaci a malé zemědělské traktory.

Úsměv = úspěch! No a kdo by nechtěl být stejně úspěšný a stejně viditelně šťastný jako ty krásné, bělostně se zubící modelky s vysavači nebo rozesmátá rodina u „poctivé“ polévky a úžasní muži rozdávající úsměvy v nových autech? : )

 

 

 

Text: mir