Hokej je i pro holky! Projekt “Puck-off Předsudkům” boří stereotypy

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Symbolickým prvkem kampaně je speciální puk, který reflektuje předsudky a zároveň odráží odhodlání hráček. Díky této iniciativě a rostoucí podpoře mají hokejistky stále lepší podmínky, větší prostor v médiích
a silnější zázemí pro svůj sport.

Lepší podmínky pro hokejistky

Ženské hokejistky naráží během své cesty na řadu předsudků. Často se setkávají s názorem, že hokej je „mužský sport“, nebo že není dostatečně dynamický a atraktivní. Těžkostem ženy nečelí pouze na ledě, odráží se i v nízké mediální viditelnosti – na ženský hokej připadá pouze 10 % mediálního pokrytí.  Znamená to nejen méně fanoušků, ale také horší přístup ke sponzoringu a finanční podpoře.

Až 86 % českých hokejistek odchází za lepšími podmínkami do zahraničí, zatímco v mužském hokeji zůstává
v domácí soutěži 40 % hráčů. Drtivá většina mužských hokejistů se sportem živí, pouze minimum hokejistek si může dovolit věnovat se mu profesionálně. Ekonomická nerovnost je ještě výraznější – průměrný hráč NHL vydělá 65krát více než hráčka profesionální ženské ligy PWHL.  

Symbol odolnosti a vůle

Projekt „Puck-Off Předsudkům“ si klade za cíl bojovat proti stereotypům a podpořit větší mediální zájem
o ženský hokej. V rámci kampaně Fortuny a Českého hokeje byl představen speciální puk, který se stal hmatatelným symbolem předsudků a zároveň i odolnosti a nezdolné vůle hokejistek bojovat za své místo na ledě.

Puk váží 4,6krát více než běžný hokejový puk, což odráží skutečnost, že v Česku je 4,6krát více registrovaných mužských hokejistů než hokejistek. Tímto symbolem chce kampaň podpořit větší viditelnost ženského hokeje
v tuzemsku, aby se dostal na stejnou úroveň jako v Severní Americe.  Více informací na puckoff.cz.

Šance pro ženský hokej

Situace se mění. Český hokej vytváří lepší podmínky pro hokejistky, poskytuje jim servis, investuje do mládežnických programů a uzavírá nová strategická partnerství. Jedním z takových je i nová dlouhodobá smlouva s Fortunou, která se zavázala podporovat nejenom mužský, ale i ženský hokej.

„Rozdíly mezi mužským a ženským hokejem existují, na což se v rámci kampaně Puck-off Předsudkům snažíme poukázat. Ženský hokej má přitom ohromný potenciál. Chceme
s ním pracovat jinak a využít jeho silných stránek, které mužský sport nenabízí. I to bylo motivací k tomu, abychom se stali partnery mistrovství světa žen, které je pro nás největší domácí akcí roku,“
říká Marek Janoušek, manažer sponzoringu Fortuny.

Cílem společné kampaně je přiblížit fanouškům a veřejnosti ženský hokej. „Chceme bourat předsudky spojené
s ženským hokejem a ženským sportem a zároveň podpořit růst jeho fanouškovské základny. Věříme, že rozvoj ženského hokeje může mít dlouhodobě pozitivní dopad nejen na samotný ženský sport, ale i na český hokej jako celek – od větší základny hráček, přes zkvalitnění soutěží, až po větší zájem médií a sponzorů.
Kampaň otevírá důležité téma a my věříme, že pomůže změnit pohled na ženský hokej,“ uvádí obchodní a marketingový ředitel Českého hokeje Ondřej Šnaidauf.

Podpora reprezentace, investice do mládeže a zlepšování podmínek v ženských soutěžích a akademiích jsou klíčové kroky k rozvoji ženského hokeje a bourání stereotypů,“ říká Tereza Sadilová, manažerka české hokejové reprezentace.

 

 

 

 

 

 

 

O společnosti Fortuna:
Fortuna Entertainment Group přináší zábavu především sportovním fanouškům a nabízí širokou škálu sázkových příležitostí, a to jak v kamenných pobočkách, tak online. Zároveň se hlásí k evropským standardům odpovědného hraní, vzdělává své zákazníky a udržuje tak pro ně bezpečné herní prostředí. Fortuna je sponzorem významných sportovních týmů v mnoha středoevropských zemích. Podpora ženského sportu je pro společnost Fortuna strategickou otázkou. Dlouhodobě podporuje fotbalovou reprezentaci žen, loni dala jméno nejvyšší fotbalové lize žen, nyní vstoupila do hokeje. Díky tomu je Fortuna největším partnerem ženského sportu v Česku.

Více informací naleznete na puckoff.cz.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...

Bohemia Sekt ICE 0% nově i v menší lahvi

Dlouhé dny zalité sluncem, kdy se vzduchem nese smích a dobrá nálada, jsou jako stvořené k bezstarostné zábavě. Ať už se sejdete s přáteli na...

První na světě: Příběh naděje, vědecké odvahy a mezinárodní spolupráce

Cesta k nové naději Všechno začalo ve Spojených státech, kde lékaři čelili bezvýchodné situaci. Kvůli absenci vhodného dárce nebyla klasická transplantace kostní dřeně možná a...

Planteray opět zvolen nejvíc trendy značkou rumu

Profesionálové i spotřebitelé se u alkoholu stále více zajímají o původ, kvalitu, řemeslné zpracování a příběh za každou kapkou. Rum se tak stává sofistikovanou...

Děti a pitný režim

Děti ale obecně důležitost správného pití nechápou a často se tak maminky marně snaží dětem vnutit skleničku vody navíc. Děti sice možná „vodu nerady, protože je fuj“, ale pití bublinkových minerálek a sladěných nápojů je v létě snad ještě nevhodnější, než kdy jindy.

DRUHÁ ŠANCE – Jak mě pouliční psi naučili žít

Když Niall Harbison prodal svoji úspěšnou reklamní agen­turu a odstěhoval se do Thajska, málem ho přemohly závislosti na alkoholu a drogách. Jednoho dne se probudil v nemocnici, na pokraji smrti, a uvědomil si, že musí něco změnit.

Dluží vám alimenty? Co s tím?

Těmito otázkami se zabývá Asociace neúplných rodin, která připravila petici s názvem Spravedlivé alimenty. Touto činností pomáhá předcházet obdobným problémům, které zažila
i paní Bára, která nám poskytla výpověď. Se svým mužem bojuje o alimenty na své dvě dcery už několik let.

Snímek F1: The Movie přivezl do kin adrenalin, rychlost, emoce a hollywoodský lesk

Hlavní hvězdou premiérového večera byl bez debat profesionální automobilový závodník Tomáš Enge, který se zapsal do historie jako první a dosud jediný Čech, který...

Do formy i do plavek

Plavková sezóna je tu. Pro mnohé z nás to znamená jediné. Co nejrychleji se přiblížit postavě a kondici, jaké si na léto představujeme. Než sáhnete...

Hamánek rozšiřuje svou piškotovou nabídku: Tip nejen na letní svačinku

Tradiční piškoty Hamánek, upečené podle léty ověřené receptury z těch nejkvalitnějších surovin, jsou po generace vyhledávanou pochoutkou. Jsou skvělou svačinkou pro děti i dospělé,...

Společnost dm spolu se svými zákazníky přispěla na řešení menstruační chudoby částkou více než 8 milionů Kč

Každá žena má právo na důstojný a komfortní průběh menstruace. Proto se společnost dm aktivně zasazuje nejen o snížení tabuizace, která téma menstruace obklopuje,...

Češi naskakují na evropský trend: dovolená v sousedních zemích zažívá boom

Zájem o zahraniční dovolenou zůstává mezi Čechy silný, zároveň se ale mění její charakter. Stále více lidí volí destinace, kam se dá pohodlně dojet...

Zvyšte svou šanci otěhotnět

Co snižuje možnost otěhotnět? Obezita Při větší nadváze nebo obezitě se nemusí ženě dařit otěhotnět. Důvod je jednoduchý, obézní ženy mívají zpravidla nepravidelný menstruační cyklus. Při snížení...

Don Papa Rum a MFF Karlovy Vary uvádí: Don Papa Premiere, oficiální drink Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2025

Značka Don Papa s potěšením představuje oficiální drink Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2025 - Don Papa Premiere. Prémiový filipínský rum, inspirovaný mýty, legendami
a příběhy skutečných lidí, zve návštěvníky festivalu k prožití jedinečného filmového okamžiku, a to z perspektivy hlavního hrdiny vlastního příběhu.

Zdravá svačinka vždy po ruce

Vyhrajte ovocné kapsičky Hamánek a Kapsáček navíc!
Reklama
Reklama