Můj partner se podobá mému otci, jak je to možné?

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Jsi jako můj táta!

První muž, který vstoupí do našeho povědomí, je náš otec. Je nám vzorem, ukazuje nám, co je správné a co ne. Muže v našem okolí pak srovnáváme s ním. Když se pak zadíváme na muže jako na potencionálního partnera, snažíme se v něm nalézt, byť nevědomky, něco z našeho táty. Nejdříve se díváme na rysy obličeje, barvu očí
a vlasů. Pak sledujeme postoj. A později se zajímáme o jeho vlastnosti a projevy chování.

 

Dobrý vztah v dětství? Půl úspěchu!

Ženy milující svého otce a mající dobrý vztah s ním si pak hledají partnery jemu podobné. Takže jestliže váš otec má zelené oči a tmavé vlasy, je dost pravděpodobné, že to tak bude i u vašeho partnera. Říkáte si, že tomu tak není a váš muž se ani trochu nepodobá na vašeho otce? Zkuste vytáhnout krabici starých fotek, možná budete překvapená! Vaše podvědomí má totiž vzhled a rysy vašeho otce dokonale ukotvené v paměti.

U vlastností je to stejné. Když je na vás otec v dětství hodný, dokáže vás pohladit a pochválit, pak si hledáte
i romanticky založeného partnera, který o vás bude pečovat jako v bavlnce. Schválně, pořádně zalovte v misce svých vztahů, třeba přijdete na zajímavé shody vašich ex a otce.Špatný otec, špatný partner

Naopak ženy, které se svým otcem nevycházejí a vzpomínky na něj nemají právě ty nejlepší, se snaží vybírat si muže s vlastnostmi co možná nejvíce opačné těm otcovým. Tyto ženy pak mají tendenci milovat nesprávné partnery a dělat stále stejné chyby, ze kterých se nikdy nehodlají poučit.

 

Muži hledají druhou mámu

Podobně jako u žen, pudy fungují i u mužů. Muži-mamánci, kteří se drží matčiny sukně, jsou jí rozmazlováni
a hýčkáni, pak stejné chování vyžadují i od svých partnerek. Zkrátka chtějí věrné, milující a oddané ženy. A stejné je to i u vzhledu a rysů. Stejně jako si ženy vybírají své protějšky podle rysů tváře otců, tak i matky svým vzhledem v mládí ovlivňují své synáčky. Muži totiž své matky považují, ať už vědomě či nikoliv, za ideál krásy.

 

Proč nás rodiče tak ovlivňují?

Ať už se nám to líbí či ne, rodiče nám zkrátka nastavili laťku pro naše budoucí partnery. Máte totiž pocit, že když můžete věřit rodičům, budete pak i věřit partnerovi se stejnými vlastnostmi. Ani si to nemusíte uvědomovat, ale vaše podvědomí v tomto případě prostě pracuje za vás. Naopak když se svými rodiči nevycházíte nejlépe, budujete si kolem sebe ochrannou zeď. Tu pak překoná jen ten, který nemá z vašeho otce ani co by se za nehet vešlo.

 

Jak jste na tom vy? Je váš partner alespoň zčásti stejný jako jeden z rodičů?

 

 

 

foto: pixabay.com

 

Reklama

Doporučujeme

Mozek nemá tlačítko „Mute“, ale vy máte prefrontální kůru. Jak zkrotit hněv?

Dopravní zácpy, protivní kolegové nebo pomalé fronty z našeho života nezmizí. Co se ale změnit může, je náš vnitřní operační systém. Vědecké výzkumy potvrzují,...

Fénix nad popiolem: České Švýcarsko investuje 130 milionů do novinek pro turisty

Národní park České Švýcarsko se připravuje na další velkou kapitolu své obnovy. Díky Programu švýcarsko-české spolupráce a podpoře ministerstva životního prostředí se v letech...

„Příliš unavení na milence.“ Proč mileniálové vyměnili nevěru za klid v koutě

Zapomeňte na morální kázání. Podle nejnovějších kulturních trendů a analýz magazínů jako VICE nebo Newsweek mileniálové nepodvádějí proto, že by byli svatí, ale proto,...

Víte, kolik platíte za elektřinu? Většina z nás nemá tušení!

Kolik skutečně měsíčně utrácíte za elektřinu? Pokud si nejste jistí, nejste v tom sami. Podle průzkumu Skupiny Klik.cz téměř polovina Čechů nesleduje vývoj cen a...

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...

Poctivá chuť bez náhražek: Vyrobte si domácí máslo jen ze smetany a mrkve

V době, kdy jsou regály plné náhražek a vylepšovadel, se čím dál více lidí vrací k domácí výrobě základních surovin. Domácí máslo je ideálním...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3