Elektronika pro ženy: vedou výrazné barvy a design

Ale tak to není, ženy chtějí mít věci funkční, ale také hezké a stylové. Cena je pro ně až druhotná. Hlavně se jim musí daná věc líbit. Dobrým příkladem je výběr mobilních telefonů.. Dříve u žen převažovaly tvary véčka a to v pastelových barvách, ale dnes je to už


Ale tak to není, ženy chtějí mít věci funkční, ale také hezké a stylové. Cena je pro ně až druhotná. Hlavně se jim musí daná věc líbit.

Dobrým příkladem je výběr mobilních telefonů.. Dříve u žen převažovaly tvary véčka a to v pastelových barvách, ale dnes je to už jiné a prioritou jsou spíše různé „holčičí“ vzory jako kytky, hvězdičky, koláže nebo dokonce kreslené postavičky.

„Technologické parametry pro ženy zase tak důležité nejsou. Zato je pro nás důležitá spousta maličkostí, které muži nikdy nepochopí. Názorně si to můžeme ukázat na příkladu mobilních telefonů,“ říká Senior manažerka externí komunikace a tisková mluvčí T-mobilu Martina Kemrová. „Ženy si většinou vybírají telefony podle tvaru („on je tak roztomilý – připomíná pudřenku!“) a barvy. V poslední době přišel pouze jeden výrobce s telefonem pro holčičky (původně 6 – cca 12 let), růžovým Hello Kitty. A ejhle, našlo se nemálo dospělých žen, které si tuhle růžovou neuvěřitelnost pořídily. Tohle muži nikdy nepochopí,“dodává.

A tak jsme to vyzkoušeli a půjčili růžový telefon  Hello Kitty právničce Veronice, která šla na druhé rande se svým kolegou. „Schválně jsem Petrovi pořád telefon ukazovala a ptala se na jeho názor. Chodím vždy převážně v tmavých kostýmcích, občas nosím brýle a chápu, že na někoho musím působit přísně. Nicméně když jsem Petrovi ukázala svůj nový mobil, zůstal stát s otevřenou pusou. Pak se mě drze zeptal, jakému dítěti jsem ho ukradla. Vysvětlila jsem mu, že je můj, že se mi líbí, a že mi připadá veselý. Náš rozhovor poté už trochu váznul a druhý den jsem zjistila, že Petr vypráví kolegům v práci, že jsem infantilní. Tím skončilo naše randění. Jsem sice již bez Petra, ale růžový telefon s kreslenou kočičkou mám pořád,“ vypráví Veronika.

Muži celkově narozdíl od žen nemají rádi výrazné barvy, ať u telefonů nebo notebooků. Pro ně jsou přiměřené tmavé barvy, které jsou nenápadné a nepoutají pozornost.

Dalším problém u výběru elektroniky, je velikost. Což je zase doménou žen.

„Velkým tématem je hledání mobilu v kabelce. Což  je samo o sobě problém – jedna má kamarádka hrozně žehrala na to, že výrobci integrují antény do telefonu. Vždyť se za ně telefon tak výborně tahal ven?! Samostatnou kapitolou jsou pak klávesy – ty vždycky vymýšlí někdo, kdo netuší, jaké to je mít dlouhé nehty. O něco lepší jsou dotykové obrazovky, ale kdo má zas poslouchat ty zvuky…,“vypráví Martina Kemrová.

Zajímal nás samozřejmě i názor muže a tak jsme se šli zeptat.

„Je pravda, že barevné varianty uspokojí zejména ženy. Velmi oblíbenou barvou je u zákaznic růžová, kterou nabízíme například u modelu Nokia C3-00 (barva hot pink) a limetkově zelená. Velmi oblíbené jsou také "fashion" barvy blankytně modrá, oranžová a stříbrná, říká Petr Kasa, ředitel Nokia Česká a Slovenská republika.

Ale sám to rozhodně jako prioritu nevnímá.

„Při výběru telefonu by však ženy neměly hledět jen na barvu, ale měly by vybírat především podle toho, co od přístroje očekávají. Mobilní telefon totiž dnes může plnohodnotně zastoupit počítat, a suplovat tak kancelář. Pokud potřebujete mít přístup k emailovým účtům, pracovat s kancelářskými dokumenty a spravovat svůj kalendář, je vhodnou volbou tzv. „chytrý telefon“ neboli smartphone, který disponuje operačním systémem, objasňuje Petr Kasa.

 

Rozhodně nás zaujal telefon barvy Hot Pink. A tak jsme se rozhodli vyzkoušet, jak by se hodil k muži. Vybrali jsme našeho heterosexuální kolegu Dana a půjčili mu růžový telefon, konkrétně Nokia X3 touch Hot Pink.. Dlouho jsme ho museli přemlouvat, ale nakonec si vyměnil sim karty a šel si sednout do kavárny s růžovým mobilem na stole. Jako první se na něj zaměřil číšník a při objednávání nápoje neustále těkal pohledem k telefonu. „Líbí se vám?“zeptal se ho Dan. „Dáte si kávu s mlékem nebo bez mléka, “zeptal se ho číšník místo odpovědi. Dan si ale objednal čaj, takže tím téma hovoru skončilo. Danovi jsme pak pravidelně volali a převážně dámy v kavárně telefon pozorovaly, muže ho spíše ignorovali.

„Pro ženy mohou být takové to výrazné přístroje roztomilé, ale já jsem si s tím připadal opravdu nesvůj. Radši se vrátím ke svému malému černému mobilu,“rychle vrátil telefon Hot Pink Dan a pak jen suše dodal, že by ho nechtěl ani zadarmo. Hold muži v Čechách si stále nezvykli na výrazné barvy.

Z pohledu výrobců elektroniky se ale co se týče žen osvědčilo, že designová a výrazná elektronika má největší úspěch „Bohužel žádné výzkumy ani statistiky k tomu nemáme, pouze selský rozum, který napovídá, že co je designové, to se lépe prodává. Jak společnost Philips, tak Lenovo kladou velký důraz na design a atraktivitu, říká PR manažer Tomáš.Kubík.

Jaké barvy a vzory se nejlépe u žen prodávají: a to nejen u mobilů, notebooků, ale také navigací, holicích přístrojů, mp3 přehrávačů nebo fotoaparátů?

Vzory: květiny, kreslené postavičky, geometrické obrazce, ovoce

Barvy: růžová, červená, tyrkysová, lila, oranžová, bílá,  modrá

 

Zaujalo nás (viz fotky):

Tvar Lenova IdeaPad U260  je inspirováno siluetou klasické knihy svázané v kůži. A jeho hladký kovový povrch by měl evokovat dokonale pevné tělo svalnatého krasavce.

Telefon Nokia C3 Hot Pink má výchozí displej, kde si lze přizpůsobit změnou pozadí, motivů a ikon a doplnit ho o klienty Facebook a Twitter. Na obrázek přítele pak stačí jen kliknout a hned mu můžete zavolat nebo poslat zprávu.

Nokia N8 orange je nový chytrý telefon (smartphone), který vás intuitivně propojí s lidmi, místy a službami, na kterých vám nejvíce záleží.

Digitální fotoaparát Samsung PL210 růžový nabízí široký úhel záběru i slušné přiblížení.

Samsung S5230 Star Hello Kitty

Hello Kitty je vyobrazena na displeji, středovém tlačítku a na zadním krytu telefonu. Pohodlné užívání telefonu zajistí jednoduché uživatelské rozhraní TouchWiz a moderní dotykové ovládán Lenovo IdeaPad Z360 s fialovým nádechem, který působí uklidňujícím dojmem umocňuje i provedení notebooku.

Text: DD