Zbavte se bezesných nocí

Zkuste se „vypnout“ Neodbytné starosti dovedou zaměstnat duševní pochody mnoha lidí s urputnou vytrvalostí. Samozřejmě každý je v tomto ohledu jiný. Na někoho dopadají starosti vahou ocelového ingotu, po někom jen tak sklouznou. Je zřejmé, že těm, kdo patří do druhé katego


Zkuste se „vypnout“

Neodbytné starosti dovedou zaměstnat duševní pochody mnoha lidí s urputnou vytrvalostí. Samozřejmě každý je v tomto ohledu jiný. Na někoho dopadají starosti vahou ocelového ingotu, po někom jen tak sklouznou. Je zřejmé, že těm, kdo patří do druhé kategorie bezesné noci nehrozí. Tedy alespoň ne z tohoto důvodu. Co však mají dělat citlivější a vnímavější jedinci, kteří nejrůznější životní problémy neumí tak lehce hodit za hlavu? Měli by se o to alespoň pokoušet. Stres je nebezpečný zabiják, který se podepisuje pod řadu vážných zdravotních problémů. Proto je jen dobře, že se různými technikami duševní hygieny zabývá stále věší počet lidí. Pomůže však i večerní procházka v přírodě, bylinkový čaj na spaní, nebo četba knihy těsně před spaním.

Spánek a problémy s dýcháním

Ne vše je však otázkou psychiky. Existují samozřejmě i další příčiny vedoucí k poruchám spánku. Jednou z nich jsou poruchy dýchání, které jsou nezřídka doprovázené chrápáním. Dojde-li ke snížení frekvence, nebo k úplné zástavě dýchání v době spánku, následkem je jednak zhoršení procesu okysličení krve kyslíkem a také snížení kvality spánku. Dochází pak k častému probuzení v průběhu noci. Příčinou tohoto nežádoucího jevu je obvykle nestabilita horních dýchacích cest, případně jejich zúžení. Na vině však může být rovněž postižení centrální nervové soustavy, nebo onemocnění nervů zajišťujících činnost dýchacích svalů. Poměrně častá příčina uvedených problémů spočívá v nadměrně zvětšených krčních mandlích. Ve většině těchto případů je tedy obvykle nezbytná návštěva odborníka, který rozhodne o původu problémů a doporučí jejich řešení.

Text: (miž)