Greenglasses mapují zelené podniky v Praze

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Kde v Praze najít lokální, ekologické, second-hand, DIY, nízkoodpadové a zelenější produkty a služby? Poradí vám webová portál Greenglasses, kterou lze podpořit také na crowdfundingovém portále Hithit. GG2

Greenglasses jsou projektem dvou mladých slečen, které mají rádi zdravé jídlo, ekologii a kulturu a hlavně Prahu. Dvojjazyčnou webovou stránku Greenglasses založila Aneta Hebrová a Jenny Day s jasným cílem, aby se obyvatelům v Praze žilo lépe a „zeleněji“.

„Začaly jsme si uvědomovat, že běžná každodenní spotřebitelská rozhodnutí od jídla až po oblečení mají dalekosáhlé dopady, a to nejen na naše vlastní zdraví, ale i na celou planetu. Rozhodly jsme se hledat ekologičtější alternativy a v únoru 2015 spustily naše stránky, abychom se podělily o naše poznatky.”

V současné době nabízí webová stránka asi 100 zelených obchodů, e-shopů, služeb a organizací, s jejichž majitelem či zakladatelem se osobně setkaly a dělaly rozhovor. Cílem stránek je pomoci uvědomělým spotřebitelům v Praze najít lepší možnosti ve všech kategoriích života a obecně podpořit hnutí pro udržitelnější život ve městě.0

„Každý profil podniku je prezentován výstižně a stručně, ale jsou zde uvedeny klíčové důvody a kritéria, proč je zelenější. Popis navíc obsahuje citaci vlastníka, která přispívá k zodpovědnosti za nabízené služby a produkty. Díky tomu mají lidí lepší informace nejen kam jít, ale proč tam jít,“ říká Aneta Hebrová.

Iniciativu lze podpořit na portále Hithit.com. Do 30. ledna můžete Greenglasses podpořit, a za to si užít třeba dvouhodinovou Green Tour po ekologických podnicích s komentářem autorek, jejich “zelenou” večeři či třeba jednodenní teambuilding pro vás a vaše přátele.

Kampaň cílí na částku 80 tisíc korun, která pokryje náklady na lepší filtrovací systém, zelenou mapu jednotlivých míst a vylepšení designu. Zahrnuta bude také sekce události, kde uživatelé najdou výpis zelenějších setkání a workshopů jednotlivých podniků. “Chceme ukázat, že udržitelnost může být sexy,” říká Aneta Hebrová.

Web neobsahuje pouze tipy na bio obchody a další typické „ekologické“ firmy, ale i stylové módní obchody a další podniky nabízející vysoce kvalitní lokální produkty. Podniky jsou vybírány podle principu Trojí zodpovědnosti, podle kterého by činnost firmy měla stát na třech pilířích: ekonomické prosperitě, kvalitě životního prostředí a společenském kapitálu, a pokud splňují další kritéria, které dívky vymyslely, jako například „udělej-si-sám“, „second-hand“, „sdílení“, „oprava“ či „bio“.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Fénix nad popiolem: České Švýcarsko investuje 130 milionů do novinek pro turisty

Národní park České Švýcarsko se připravuje na další velkou kapitolu své obnovy. Díky Programu švýcarsko-české spolupráce a podpoře ministerstva životního prostředí se v letech...

„Příliš unavení na milence.“ Proč mileniálové vyměnili nevěru za klid v koutě

Zapomeňte na morální kázání. Podle nejnovějších kulturních trendů a analýz magazínů jako VICE nebo Newsweek mileniálové nepodvádějí proto, že by byli svatí, ale proto,...

Víte, kolik platíte za elektřinu? Většina z nás nemá tušení!

Kolik skutečně měsíčně utrácíte za elektřinu? Pokud si nejste jistí, nejste v tom sami. Podle průzkumu Skupiny Klik.cz téměř polovina Čechů nesleduje vývoj cen a...

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...

Poctivá chuť bez náhražek: Vyrobte si domácí máslo jen ze smetany a mrkve

V době, kdy jsou regály plné náhražek a vylepšovadel, se čím dál více lidí vrací k domácí výrobě základních surovin. Domácí máslo je ideálním...

Zapomeňte na Alpy! Polsko má hory, wellness i pravou zimní atmosféru, kterou si zamilujete

Zimní dny doslova volají po spojení přírody a sportu s relaxem v útulném prostředí. A není nutné jezdit daleko. Jen pár hodin za hranicemi...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3