Víme, čím se osvěžit v létě!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Světově nejoblíbenější příchuť cideru má nyní zástupce i mezi českými řemeslnými výrobci

Jablka a med k sobě chuťově neodmyslitelně patří. Není tedy divu, že jednou z nejoblíbenějších příchutí cideru, alkoholického nápoje vyrobeného ze zkvašeného jablečného moštu, je po celém světě právě ta medová. Zatímco v zahraničí se medové cidery tradičně vyrábí, čeští řemeslní výrobci svého zástupce doposud neměli. S čerstvou novinkou Cider & Med nyní přišel výrobce F. H. Prager. Kromě toho rozšiřuje portfolio o další dva typy cideru a mění vizuál.

Medová novinka

1Nápoj je stále klasickým ciderem vyrobeným ze zkvašeného moštu ze starých českých jablečných odrůd, ovšem s přídavkem pravého českého včelího medu. „Ten, který používáme pro výrobu našeho cideru, pochází z předhůří Českého lesa z rodinného včelařství Smolík. V tomto včelařství se již po několik generací věnují a specializují na produkci takzvaného panenského medu, tedy medu nejvyšší bio kvality,“ upřesňuje Ondřej Frunc, jeden ze zakladatelů F. H. Prager. Medový cider je těžký, nasládlý, zimní a má 5,2 % alkoholu. „Med je moje nejoblíbenější přísada, navíc je to tradiční české dochucovadlo
a i celosvětově je med nejtradičnější a nejpopulárnější ciderová příchuť,“ odhaluje Ondřej Frunc svou slabost pro med.

Cider & Med nyní také obdržel ocenění v USA, kde získal bronzovou medaili ve své kategorii na soutěži Great Lakes International Cider and Perry Competition, kde se takto umístil mezi 1003 vzorky.

2
Kromě medového a hruškového cideru teď v nabídce F. H. Prager najdete také slabší a sladší desítku, která má 3,5 % alkoholu a hodí se pro jízdu na kole, sport nebo na koupaliště. Naproti tomu dvanáctka je polosuchá, zraje déle a vyniká hořkostí i kyselostí. Je to silnější hard cider s 4,9 % alkoholu. Nejvíc si ji užijete na koncertě, v hospodě nebo v klubu.

 

Cidery bude možné dostat ve skleněných lahvích o objemech 0,33 litru a 0,66 litru. Menší varianta bude stát 30–35 Kč na e-shopu F. H. Prager (www.pragercider.cz), u prodejců pak cena může mírně vzrůst.

Designová novinka

4

Po třech letech v charakteristickém vizuálním kabátu chystá jablářství F. H. Prager také osvěžení designu. „Podle mě budou zákazníci překvapeni, jak moc jim nové etikety budou připadat familiární, přestože získají novou podobu. Posunujeme se dál, ale navazujeme na své tradice,“ říká Ondřej Frunc. Svěží vizuál získá aktuální a modernější nádech a zdůrazní přírodnost Pragerova cideru.

Na rebrandingu spolupracuje F. H. Prager jako obvykle s oceňovanou designérkou Klárou Zápotockou a novým grafickým studiem BREISKY, jehož se stala součástí. „Věříme, že se nám u nových etiket opět podařilo zábavným způsobem ztvárnit známé světové levicové a genderové autority,“ říká Klára Zápotocká
ke spolupráci s moštárnou, jejíž cidery mají názor.

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Špenát: zelený favorit zdravého talíře, nebo skrytý problém? Pravda leží někde uprostřed

Pro někoho nostalgie na školní jídelnu, pro jiné superpotravina, kterou si s chutí přidají do smoothie. Špenát má pověst zdravé zeleniny, ale stejně jako...

Podzimní kolekce Columbia TITANIUM Hike představuje funkční vrstvené oblečenípro pohodu do nepohody

Podzimní outdoorová kolekce renomované značky Columbia přináší prémiovou vysoce funkční řadu oblečení Columbia Titanium, která využívá ty nejlepší technologie a materiály značky Columbia a...

99 % lidí používá alobal špatně… A ani o tom neví

Lesklou stranou k jídlu při pečení, matnou při skladování. Toto pravidlo o používání alobalu zná snad každá hospodyňka. Jak se však ukazuje, jedná se...

Konec přeplněné linky. Objevte kouzlo kuchyně, kde má vše své místo a styl

Rozlučte se s přeplněnou kuchyňskou linkou a nevzhlednými odkapávači. Moderní trendy velí využívat vertikální prostor a proměnit i běžné kuchyňské náčiní v elegantní doplněk....

Šedé mýdlo: Nenápadný návrat zapomenutého pokladu z koupelen našich babiček

Kdysi nechybělo v žádné domácnosti. Na poličce vedle lavoru, u dřezu nebo v koupelně. Šedé draselné mýdlo bylo univerzálním pomocníkem, který stál pár korun...

Proč neskladovat parfémy v koupelně. Teplo, vlhkost a světlo ničí vaši oblíbenou vůni

Je to logické, pohodlné a po ruce... a přesto je to ta největší chyba, kterou můžete své sbírce vůní provést. Skladování parfému v koupelně...

Jak na zdravou pokožku všech členů rodiny během podzimních dní

Co je na podzim jinak? Naše pokožka je více dehydrovaná, suchá a podrážděná. Také je náchylnější k zarudnutí, protože se snižuje vlhkost vzduchu a...

„Nedělám nic pro chlapy.“ Agáta Hanychová o svém novém byznysu a životní spokojenosti

„Nedělám pro chlapy nic,“ řekla Agáta Hanychová, když představila svůj nový podnikatelský projekt, jímž je značka AG Home. Po úspěchu s vlastní kosmetikou se...

Co-washing: Nenápadný trik, který dokáže s unavenými vlasy víc než drahé masky

Možná to zní zvláštně – umývat vlasy kondicionérem místo šamponu? Přesto právě tenhle postup, známý jako co-washing, začíná být tajnou zbraní žen, které bojují...

Dvojnásobná péče, dvojnásobná radost

Dopřejte své pokožce to nejlepší z přírody. Vaše pokožka si zaslouží více než jen běžnou péči. Tělové produkty od české značky Onclé jsou tvořeny tak,...

Sleva, o které vám neřeknou. Jak získat chodítka či ortézy za zlomek ceny

Nákup chodítek, ortéz či jiných zdravotních pomůcek nemusí nutně znamenat velký zásah do rodinného rozpočtu. Ačkoli se to může zdát nemožné, existují cesty, jak...

Podzim přeje pohodlí, stylu a eleganci – svrchníky, které vás zahřejí i okouzlí

Kvalitní maxi kabát s perfektním střihem, nadčasový křivák s beránkem i bez nebo dlouhá prošívaná, v ideálním případě nepromokavá, bunda s kapucí, která spolehlivě zahřeje...

Zní jako rajská hudba. Vědci odhalili, jaké jméno je nejpříjemnější pro lidské ucho

Existuje objektivně nejkrásnější lidské jméno? Podle lingvistů z Birminghamské univerzity ano. Po rozsáhlé analýze stovek jmen dospěli k závěru, že nejlibozvučněji pro lidské ucho...

Pepř v kávě? Nečekaný trik, který může nastartovat hubnutí dřív, než dopijete hrnek

Ranní káva je pro mnoho lidí malý rituál, bez kterého se nerozběhne den. Většinou ji pijeme ze zvyku – trochu mléka, možná cukr, někteří...

Ornella Koktová: Hubnout se dá i s čokoládou!

Trojnásobná maminka a úspěšná podnikatelka Ornella Koktová je v jednom kole. Je tváří značky Boobie Tapes a kromě toho má i veleúspěšný podcast. Letos na...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3