Prokrastinujete? S našimi tipy tomu konečně dáte stopku!

Prokrastinujete? S našimi tipy tomu konečně dáte stopku!

Máte se vrhnout na přípravu náročné prezentaci, avšak místo toho svědomitě přerovnáváte celý byt a okrádáte se o čas, který jste měli rezervovaný pro splnění poměrně důležitého úkolu? Stává se vám to poměrně často a pak se zběsile stresujete, jak to všechno zvlád


Máte se vrhnout na přípravu náročné prezentaci, avšak místo toho svědomitě přerovnáváte celý byt a okrádáte se o čas, který jste měli rezervovaný pro splnění poměrně důležitého úkolu? Stává se vám to poměrně často a pak se zběsile stresujete, jak to všechno zvládnete? Možná to nevíte, ale prokrastinujete. Oč se jedná? O chorobné přesouvání, odkládání úkolů a povinností.

„Před lety, kdy jsem ještě hledala sama sebe a nenacházela, jsem si v práci vysloužila přívlastek nezodpovědná. Prostě jsem tak dlouho odkládala činnosti vedoucí ke splnění pracovního postupu, až jsem se nakonec prokrastinovala k výpovědi. Tu jsem si ale nemohla dovolit, protože jsem se v té době potýkala s několika menšími půjčkami,“ svěřuje se s poměrně nepříjemnou životní situací Tereza. Někteří tak činí mimo jiné proto, že se domnívají, že ve fázi, kdy půjde do tuhého, jim v hlavě sepne výstražná kontrolka a pod vlivem motivujícího stresu zvládnou splnit úkol lusknutím prstu. Někdy se jim to sice může podařit, avšak moc často na to nevsázejte. Zbytečně se dostáváte do stresových situací, kterých je v dnešním světě víc než dost. Tak si je přestaňte uměle vytvářet. Našlo by se spoustu lidí, kterým toto přetěžování způsobilo škody, a bohužel i na zdraví. Lidé, kteří permanentně odkládají úkoly, mohou v ostatních vyvolat pocit, že jsou jednoduše líní. Avšak to není až tak úplná pravda. Nejde o lenost, ale spíše to lze klasifikovat jako nechuť k vykonávání dané činnosti, které pomalu zvoní hrana. Odborníci dokonce přicházejí s tím, že v době, kdy se věnujeme třeba čtení knihy oproti plánovanému úkonu, tak stejně nerelaxujeme, jak si mylně namlouváme. Mysl totiž sužují výčitky, že by měla dělat něco úplně jiného, než doposud.

Pravidla násobící úspěch a minimalizující nechuť plnit nutné povinnosti

Naplánujte si nejenom práci, ale i milé aktivity jako odměnu za celý náročný den. Práci si pomalu dávkujte. Zbavte se duševního napětí. Dělejte to o víkendu to, co vás baví. Jděte spát v ideální dobu, ať jste svěží a snáze se soustředíte. Sepište si to, co je nutné v daný den splnit. Pixabay.com