Jak vybírat beauty salon?

Jak vybírat beauty salon?

Na poli kosmetického průmyslu působí stovky salonů. Od těch malých soukromých po velké franchiesy, od střední kategorie po vysoký luxus, od služeb cenově přijatelných až po ty zbytečně nadhodnocené. Jak potom vybrat ten správný?   Spousta lidí chodí do salo


Na poli kosmetického průmyslu působí stovky salonů. Od těch malých soukromých po velké franchiesy, od střední kategorie po vysoký luxus, od služeb cenově přijatelných až po ty zbytečně nadhodnocené. Jak potom vybrat ten správný? rs_jak vybrat beauty salon3 rs_jak vybirat salon1   Spousta lidí chodí do salonu na doporučení. Ani to ale nemusí znamenat záruku spokojenosti. Každému vyhovuje něco jiného. Nezbývá, než se spolehnout sám na sebe. Co by měl dobrý salon mít, jak se zorientovat v široké nabídce a na co se dívat před první návštěvou? Na to jsme hledali odpověď za vás a na pomoc jsme si přizvali nejpovolanějšího – totiž samotného majitele jednoho z beauty salonů, Adama Petrouše. [clear]

Webové stránky

rs_jak vybirat salon Prvním krokem, který vám usnadní výběr, je úroveň a celková podoba webových stránek. Dívejte se nejen na kvalitu a design, ale všímejte si také informací, které jsou uvedeny přímo o salonu nebo na to, zda jsou služby dostatečně rozepsané. „I popis služby je jakousi pozvánkou do salonu. Může přilákat, ale i odradit. Co by z něj mělo být v každém případě zřejmé je pro koho je ošetření určeno. Do této sekce patří také upozornění, pro koho ošetření není vhodné například z důvodu zdravotních omezení. U salonů, které na tento fakt neupozorňují, lze spekulovat o solidnosti,“ říká pan Petrouš a dále doplňuje: „Krom popisu rozsahu služeb by se zákazníci měli orientovat také podle aktuálnosti informací. To je totiž známkou toho, že se v salonu stále něco děje a že se o něj jeho majitel stará.“ Přidanou hodnotou může být i odeslání elektronického dotazu a relevantní a rychlá odpověď ze strany personálu. „Zákaznice se také mohou zorientovat v sekci „Napsali o nás“, kde najdou články, které o salonu vyšly v tištěných nebo internetových titulech. Dalším krokem, který pomůže rozhodování, je také fotogalerie. Na všech stránkách dobrých salonů si můžete předem prohlédnout, do jakého prostředí jdete.“ dodává. rs_recepce2

Reference

Sondu byste měli ponořit také do vyjádření zákazníků, kteří již salon navštívili. Pozor na ty příliš pozitivní. Ty mohou být výtvorem samotného personálu salonu. Existují přímo portály, kde zákazníci hodnotí procentuelně služby v salonech hned z několika hledisek. Některé salony mají reference také na svých stránkách. Vyvěšovat ale negativní komentáře je pro salony kontraproduktivní, takže se dozvíte informace jen velmi jednostranné a neúplné. Proto raději vyhledejte komentáře ke službám sami. Stačí zadat do internetového vyhledávače název salonu, který se chystáte navštívit a slovo „reference“.

Lokalita a okolí

Dopravní dostupnost, parkovací místa, to jsou další faktory, které vám mohou usnadnit rozhodování. Salony v centru města vám budou nejspíš vyhovovat nejvíce – nejzázeji se tam dostanete. Problémem je, že takové místo může být rušné a hluk z okolí se může odrážet i ve vnitřku salonu. „Do salonu La Belle se zákazníci nechodí jen zkrášlit, ale především také odpočinout. Jejich klid byl pro mne rozhodující. Masáže a další antistresové procedury probíhají ve spodní části salonu v podzemní. Nahoře je tak pouze recepce, která zároveň slouží i jako prodejní místo například pro kosmetiku LBF, pro kterou máme výhradní zastoupení. Spojil jsem tak dva důležité aspekty - salon je v centru Prahy v ulici Elišky Krásnohorské, tudíž dostupný ze všech směrů a zároveň nabízí maximální klid,“ říká Adam.

Prostředí salonu

rs_IMG_4724 Při vchodu do salonu by na vás měla dýchnout příjemná atmosféra. Tu umocňuje hudba, svíčky, vonné esence, ale také vybavení. Lepší salony mají pro zákazníky příjemné posezení a možnost prolistovat pár časopisů, než na ně přijde řada, pakliže přijdou o pár minut dříve. Na recepci si mohou dát kávu, čaj, vodu, džus nebo třeba sekt. Dlouhé čekání ale také značí špatnou koordinaci služeb v salonu, což by se v těch dobrých rozhodně stávat nemělo. „Zákazníci by měli koukat především také na čistotu. Upozornit na špatnou kvalitu služeb je mohou úplné detaily. Například i nevyleštěná zrcadla, možnost utřít se pouze do jednoho látkového ručníku na toaletě, nečistá prostěradla a ručníky na samotném ošetřovacím lůžku,“ upozorňuje Adam Petrouš.

Personál

Krom toho, že masér nebo masérka, kosmetička, kadeřnice nebo terapeutka by měli být příjemní a sympatičtí, by měli mít také dostatečnou kvalifikaci. Krom základního kurzu, který je předpokladem pro vykonávání této profese, by se měli neustále zdokonalovat, učit se novinkám ve světě kosmetiky, zdraví, relaxace aj. „Dívejte se po certifikátech. Spousta salonů je má vyvěšené uvnitř ošetřovacích místností nebo na recepci nebo na svých korporátních webových stránkách. Úroveň odbornosti a kvalifikace najdete u nás například na našich stránkách v sekci „O nás/Personál“, kde má každý náš zaměstnanec svůj krátký profil včetně informací jak dlouho se svému oboru věnuje, kde všude působil atd.“ radí Adam.

Cenová nabídka vs. délka a kvalita ošetření

Cena je také výrazný srovnávací faktor. Ne drahé znamená vždy dobré, ne levné znamená vždy zlé. Dívat byste se měli na samotný poměr – kvalita/cena. Pokud chcete mít jistotu, že dostáváte exklusivní kvalitu za dobrou cenu, přihlédněte k několika faktům. Adam Petrouš radí: „Cenu ovlivňuje úroveň a kvalifikace zaměstnanců. Opravdu dobří maséři, kosmetičky, kadeřnice aj. mají ceny postavené lehce nad průměrem. Je to hlavně z důvodu dlouholeté praxe. Dívejte se také na to, s jakou kosmetikou se pracuje. My například pracujeme s exklusivními značkami jako La Prairie a LBF, kde se pořizovací cena produktů pohybuje v řádech několika tisíc. Salony, které naopak pracují s low-costovou kosmetikou by rozhodně měli mít výrazně nižší ceny. Pokud má stejné ceny zajetý salon v centru města, kde pracuje odborný personál s několika oceněními, dlouholetou praxí, pracující v příjemném prostředí a salon na okraji, kde je podstatně levnější provoz a jehož zaměstnanci mají pouze základní kvalifikaci, něco je rozhodně špatně.“

Exklusivně pro vás, čtenáře!

Prožijte podzim v pohodě a zajděte si hodinovou na masáž do exklusivního salonu La Belle (Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1). Objednejte se telefonicky nebo emailem na stránkách www.labelle.cz, vytiskněte si tento článek a získejte slevu 100 Kč na masáž. Text: Jana Tobrmanová