Spolupráce, která šetří planetu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

Společnost EYELEVEL se dlouhodobě snaží hledat cesty, jak svoji práci neustále zdokonalovat a dávat jí hlubší význam. Využívá nejnovější technologie a přispívá k jejich vývoji. Maximální důraz klade nejen na potřeby
a spokojenost klientů, ale také jejich zákazníků, kteří do obchodů vytvořených EYELEVELEM každý den přichází. Myslí přitom na design, funkčnost i udržitelnost.

Protože i EYELEVEL a jeho klienti vyprodukují spoustu odpadu, rozhodli se zástupci této nadnárodní firmy přijít s dalším inovativním řešením, které se týká právě použitých světelných reklamních bannerů. “Životnost tohoto materiálu bývá často omezená na jedinou sezónu, po níž je nahrazen novou kampaní. To jsme chtěli změnit, protože téměř všechny ostatní materiály používané při výrobě reklamních nosičů jsme dokázali nahradit recyklovatelnými a FSC certifikovanými, nicméně u banneru to díky specifickému použití a výrazným investicí do hardwaru nešlo. Jsem rád, že se nám podařilo najít cestu, jak dát i bannerům nový život místo toho, abychom je vyhodili,” vysvětluje generální ředitel společnosti EYELEVEL Petr Blabla.

S touto vizí oslovili uznávanou českou návrhářku Petru Ptáčkovou, která zmíněnou “bannerovinu” využila při tvorbě své nové kolekce na podzim a zimu 2018. Ta zahrnuje například bundy, které se zároveň dají přeměnit
v batoh.

“Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup
k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak ro
zhodne velká nadnárodní společnost, jako je EYELEVEL. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,” říká návrhářka Petra Ptáčková.

 

Co s odpadem z odpadu?

Během výroby této kolekce se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, tedy aby z něj nezbyl téměř žádný odpad. Z drobných odstřižků se pak vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže.

“Kolekce má za cíl upoutat pozornost, protože móda je pro většinu z nás zajímavějším tématem než banner,
a disk
uze na toto téma by neměla být omezena jen na úzkou skupinu nadšenců. Velký dík patří především našemu klientskému týmu, který se touto myšlenkou interně zabývá již delší dobu a realizuje ji ve spolupráci s několika chráněnými dílnami, zejména s CSP Zlín,” dodává Petr Blabla.

 

Co je to za materiál?

Jedná se o textilní plátna ze stoprocentního polyesteru, potištěná barevnými motivy. Pro tisk se používá především technologie sublimačního a UV tisku nebo také latexové inkousty. Gramáž pláten se pohybuje okolo 165 g/m2, jde o odolný materiál, který se používá především do takzvaných lightboxů, tedy světelných rámů, výloh a dalších reklamních poutačů. Jen za rok 2017 odeslal EYELEVEL do obchodů a na výstavy celkem
12 500 m2 bannerových pláten, což zhruba odpovídá rozloze dvou a půl fotbalových hřišť.

Inspirovat ostatní

Klienti EYELEVELU, zástupci lifestyle světových brandů, již začínají projevovat zájem o tuto myšlenku a chtějí se aktivně podílet na individuálních realizacích tohoto konceptu.

“Věřím, že právě zdánlivé drobnosti dávají práci vyšší smysl. Touto iniciativou chceme nejen ulehčit životnímu prostředí, ale snažíme se celou iniciativou inspirovat veřejnost i koncové zákazníky našich klientů, kteří svými nároky a preferencemi vytvářejí poptávku na globální značky udávající trendy, a tím mohou měnit náš svět
k lepšímu,”
říká Petr Blabla.

Společně s Petrou Ptáčkovou jsou přesvědčeni, že nejde jen o jednorázovou akci, ale že se materiál skutečně začne využívat plošně, například na výrobu nákupních tašek. Zmíněná kolekce bund a batohů na příští sezónu bude k dostání i pro koncové zákazníky. Návrhářka navíc slibuje, že než půjde kolekce do prodeje, rozšíří ji
o několik dalších kousků.

 

——————————————————————————————————————————-

O EYELEVEL

EYELEVEL je původně česká a nyní silná globální společnost spolupracující s těmi nejzvučnějšími značkami světa, jako jsou NIKE, ADIDAS, VANS, THE NORTH FACE, CALVIN KLEIN, DYSON, STARBUCKS a další. Navrhuje, vyrábí a zařizuje značkové prodejny, ve kterých kombinuje designový interiér s moderními a digitálními technologiemi. Přední celosvětové značky svěřují realizaci svých konceptů společnosti EYELEVEL a jejím lidem hlavně pro jejich schopnost doručit výsledek nad rámec jejich očekávání. Na každém kontinentu najdete obchody navržené a vybavené českým EYELEVELEM. Se stejnou péčí si EYELEVEL hýčká i vlastní talenty.

Nabízí řadu netradičních zaměstnaneckých benefitů, jakými jsou například neomezená dovolená a unikátní pracovní prostředí založené především na lidskosti a přátelském přístupu, které se koncem letošního roku přesune do ekologické budovy AFI ve Vokovicích.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Hubnutí bez ztráty síly… Průvodce dietními strategiemi pro aktivní ženy

Cíl mnoha žen je jasný... shodit tuk, ale za žádnou cenu neztratit těžce vydřenou svalovou hmotu. Jakou stravovací strategii ale zvolit, aby tělo nepřicházelo...

Vlna žádostí skončila, předčasné důchody ztratily na atraktivitě

V roce 2024 požádalo o předčasný důchod jen něco přes čtyři a půl tisíce lidí. Česká správa sociálního zabezpečení hlásí nejnižší čísla za poslední...

Jak pečovat o vlněné svetry, aby vám vydržely roky? Zde jsou nejčastější chyby, kvůli kterým se sráží a ničí

Vlněný svetr je kousek, který v zimě zahřeje jako nic jiného. Navíc bývá hebký a elegantní, zkrátka je to ideální parťák do chladných dnů....

Soutěž o tělovou kosmetiku Onclé, která Vám zpevní postavu

Zapojte se do naší soutěže. Čeká na Vás Dámská řada Onclé obsahující 3 výjimečné tělové produkty pro tvarování postavy a potlačení celulitidy, strií i...

Hubnutí po 35 letech není nemožné, jen vyžaduje jiný přístup

Říká se, že po třicítce je hubnutí těžší než kdy dřív. Vědecké studie ale ukazují, že metabolismus za to nemůže, hlavní roli hraje náš...

Sedm jídel z dětství, která dokazují vynalézavost českých maminek

Vzpomínáte si na tu vůni? Na kuchyni s linoleem, kde maminka z pár surovin dokázala vykouzlit večeři pro celou rodinu. Nebyl to luxus, ale...

Ricotta jako spasitel pro seniory: posílí kosti, chrání před chudokrevností a dodá tělu bílkoviny

Stárnutí s sebou přináší spoustu drobných nepříjemností, jako například bolavé klouby, pomalejší metabolismus nebo zažívání, které si občas dělá, co chce. Naštěstí to ale...

Politické strany chtějí více pracujících důchodců, rozdíly jsou jen v detailech

Motivace k práci v důchodovém věku se stala jedním z hlavních volebních témat. Většina stran plánuje rozšíření podpory pro seniory, kteří se rozhodnou zůstat...

Vůně, která spojuje. Objevte kouzlo poctivých masových pekáčků

Existuje něco víc než jen vůně linoucí se z trouby, kde se maso, zelenina a sýr pomalu spojují v dokonalou harmonii? Pekáček není jen...

Astratex slaví čtvrtstoletí

25 let krásy, pohodlí a sebevědomí žen Astratex, přední český specialista na spodní prádlo a plavky, letos slaví své 25. narozeniny. Společnost, která začínala v...

Zapomeňte na drahé superpotraviny. Řeřicha setá je malý zázrak přímo z vaší zahrádky

Někdy hledáme zázračné potraviny na opačném konci světa, a přitom máme jednu z těch nejlepších doslova po ruce. Řeřicha setá je na první pohled...

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3