Proč třídíme odpad? Hlavně pro dobrý pocit. Eko vlna ale může být i zrádná

Proč třídíme odpad? Hlavně pro dobrý pocit. Eko vlna ale může být i zrádná

Možná už vás nudí různé genderové stereotypy a nedivíme se tomu. Stále ovšem jsou sféry běžného života, v nichž se ženy opravdu chovají jinak než muži a výzkumy to potvrzují. Tak třeba třídění odpadu. Zatímco my separujeme hlavně pro dobrý pocit, naši partneři zpravidla potřebují nějakou extra motivaci.


Obojí každopádně funguje a v Česku se třídí opravdu hodně. Jsme v tomto ohledu mezi evropskou špičkou, až tři čtvrtiny Čechů pravidelně chodí k barevným kontejnerům.

Občas nás ale eko vlna úplně pohltí. A sedneme kdekomu nalep. Jako se to třeba stalo se zálohovanými lahvemi od Mattonky.

Spíš než o ekologickou snahu jde od Mattoni a Košík.cz o dobrou marketingovou kampaň. Víc nám toho pověděl pan Aleš Choutka z obcejinak.cz.

Na nemalé procento lidí ta reklamní kampaň vytváří dojem, žese petka vydezinfikuje, vypláchne a znovu naplní. Tak jako to známe u skla. Jenže realita je jiná.“

Ne, Mattoni od kurýrů vysbírané plastové lahve zpracuje prakticky identicky, jako se běžně recyklují petky ze žlutých popelnic.

„Na rozdíl od skleněné lahve nejde petka vyčistit a opakovaně naplnit. Prostě se rozemelou na granulát a z toho se pak vyfoukne nová lahev,“ přiblížil Choutka.

„Kampaň se tváří, že systém je ekologičtější než běžné žluté kontejnery, ale není. Jde spíše o chytře vymyšlenou podporu prodeje založenou na současné ekologické vlně,“ dodal.

S petkami tak klidně choďte dál k barevným kontejnerům. A nenechte se kvůli dobrému pocitu nachytat každou reklamou, která se schovává za ušlechtilý účel.