Mladý český biatlonista vytvořil v karanténě vlastní deskovou hru COVIDe, nezlob mě!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Před letošní zimní sezónou měl odjet s mužskou biatlonovou reprezentací na soustředění do Slovinska, ale onemocněl koronavirem. Dvaadvacetiletý Jiří Mánek se v izolaci rozhodl vymyslet vlastní společenskou hru s příznačným názvem COVIDe, nezlob mě! Původně zábava pro biatlonistovu rodinu v karanténě se postupně stala žádanou také mezi přáteli a závodními kolegy. Nyní si tuto deskovou hru může pořídit i široká veřejnost.

Jiří Mánek strávil v karanténě tři týdny, během kterých hru hráli doma pořád dokola a nadále ji vylepšovali. „Chtěl jsem na začátku hlavně zabavit naši rodinu, dlouhá izolace se totiž na nás všech začala ne zrovna kladně projevovat,“ poodhaluje Mánek prvotní motivaci k vytvoření hry.  

Nejprve si sám jeden prototyp vyrobil, jen tak pro radost svou i lidí ve svém okolí. Právě kladné ohlasy kamarádů a kolegů z biatlonového prostředí ho přivedly k myšlence začít hru vyrábět ve větších počtech. Pro tento účel ji ale bylo třeba dát i profesionální vzhled. Ten nakonec vytvořil grafik Pavel Šťastný, mimo jiné autor log několika známých komerčních značek či Občanského fóra.

COVIDe, nezlob mě! vychází z oblíbené deskové hry Člověče, nezlob se! Využívá podobných principů, herního plánku i figurek, ale je laděna do koronavirové tematiky probíhající pandemie. To vše odlehčenou formou, která zabaví celou rodinu.

„Nechtěl jsem vymýšlet nic složitého, to by nikoho nebavilo. Zároveň to chtělo něco vtipného, co lidem pomůže se v dnešní době trochu odreagovat. Probíhající pandemie se dotýká nás všech, proto právě nápad na hru parodující COVID situaci, která má pobavit malé i velké. S dobrou náladou jde totiž všechno lépe,“ doplňuje Jiří Mánek.    

 

Úspěšný biatlonový junior

Sportovní kariéra autora hry Jiřího Mánka byla dlouho spojena s běhy na lyžích, ve kterých byl členem juniorské reprezentace. Následně se rozhodl přesedlat na biatlon. Jako stále biatlonový začátečník si už v sezóně 2019 vyjel účast na Světové univerziádě, v dalším roce i na juniorském Mistrovství světa a na vybraných podnicích IBU Cupu. V letošní třetí biatlonové sezóně již patří do kategorie mužů a občas nakoukne do její reprezentace prostřednictvím reprezentačních soustředění. To poslední podzimní mu však právě kvůli COVIDu uteklo.

„Rád bych navázal na zdařilé první roky s biatlonem a nadále se zlepšoval. Cílem je pro mě nyní úspěch na další zimní univerziádě“, uzavírá Mánek.

 

Společenskou hru COVIDe, nezlob mě! je možné zakoupit za 350 Kč na www.covidenezlobme.cz, kde najdete také další informace.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Konec přeplněné linky. Objevte kouzlo kuchyně, kde má vše své místo a styl

Rozlučte se s přeplněnou kuchyňskou linkou a nevzhlednými odkapávači. Moderní trendy velí využívat vertikální prostor a proměnit i běžné kuchyňské náčiní v elegantní doplněk....

Šedé mýdlo: Nenápadný návrat zapomenutého pokladu z koupelen našich babiček

Kdysi nechybělo v žádné domácnosti. Na poličce vedle lavoru, u dřezu nebo v koupelně. Šedé draselné mýdlo bylo univerzálním pomocníkem, který stál pár korun...

Proč neskladovat parfémy v koupelně. Teplo, vlhkost a světlo ničí vaši oblíbenou vůni

Je to logické, pohodlné a po ruce... a přesto je to ta největší chyba, kterou můžete své sbírce vůní provést. Skladování parfému v koupelně...

Jak na zdravou pokožku všech členů rodiny během podzimních dní

Co je na podzim jinak? Naše pokožka je více dehydrovaná, suchá a podrážděná. Také je náchylnější k zarudnutí, protože se snižuje vlhkost vzduchu a...

„Nedělám nic pro chlapy.“ Agáta Hanychová o svém novém byznysu a životní spokojenosti

„Nedělám pro chlapy nic,“ řekla Agáta Hanychová, když představila svůj nový podnikatelský projekt, jímž je značka AG Home. Po úspěchu s vlastní kosmetikou se...

Co-washing: Nenápadný trik, který dokáže s unavenými vlasy víc než drahé masky

Možná to zní zvláštně – umývat vlasy kondicionérem místo šamponu? Přesto právě tenhle postup, známý jako co-washing, začíná být tajnou zbraní žen, které bojují...

Dvojnásobná péče, dvojnásobná radost

Dopřejte své pokožce to nejlepší z přírody. Vaše pokožka si zaslouží více než jen běžnou péči. Tělové produkty od české značky Onclé jsou tvořeny tak,...

Sleva, o které vám neřeknou. Jak získat chodítka či ortézy za zlomek ceny

Nákup chodítek, ortéz či jiných zdravotních pomůcek nemusí nutně znamenat velký zásah do rodinného rozpočtu. Ačkoli se to může zdát nemožné, existují cesty, jak...

Podzim přeje pohodlí, stylu a eleganci – svrchníky, které vás zahřejí i okouzlí

Kvalitní maxi kabát s perfektním střihem, nadčasový křivák s beránkem i bez nebo dlouhá prošívaná, v ideálním případě nepromokavá, bunda s kapucí, která spolehlivě zahřeje...

Zní jako rajská hudba. Vědci odhalili, jaké jméno je nejpříjemnější pro lidské ucho

Existuje objektivně nejkrásnější lidské jméno? Podle lingvistů z Birminghamské univerzity ano. Po rozsáhlé analýze stovek jmen dospěli k závěru, že nejlibozvučněji pro lidské ucho...

Pepř v kávě? Nečekaný trik, který může nastartovat hubnutí dřív, než dopijete hrnek

Ranní káva je pro mnoho lidí malý rituál, bez kterého se nerozběhne den. Většinou ji pijeme ze zvyku – trochu mléka, možná cukr, někteří...

Ornella Koktová: Hubnout se dá i s čokoládou!

Trojnásobná maminka a úspěšná podnikatelka Ornella Koktová je v jednom kole. Je tváří značky Boobie Tapes a kromě toho má i veleúspěšný podcast. Letos na...

Utajený bonus pro vaše zdraví. Jak získat tisíce korun na prevenci, o kterých netušíte

Věděli jste, že vaše zdravotní pojišťovna vám může přispět tisíci korun na nadstandardní preventivní vyšetření rakoviny? Mnoho seniorů o této možnosti netuší, a přichází...

Sladké halloweenské strašení

Halloween je tady a s ním i naše sladká soutěž o strašidelné bonbónky Haribo. Odpovězte na soutěžní otázku a pětici z vás pošleme pořádnou podzimní nálož...

Past na přátelství. Jak vás může nevinná prosba o „lajk“ připravit o přátele i peníze

Začíná to nevinnou prosbou od přítele či člena rodiny, končit to však může ztrátou tisíců korun. Českým prostředím komunikačních aplikací se šíří nový, zákeřný...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3