Chcete na prvním rande zapůsobit? Plaťte bezhotovostně

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Navzdory mimořádným opatřením si podle nového průzkumu Mastercard více než třetina dotázaných
v posledních šesti měsících našla způsob, jak uskutečnit svou první schůzku. Nejoblíbenějším způsobem zaplacení útraty na prvním rande jsou bezhotovostní platby. Vyplývá to z prvomájového průzkumu, který Mastercard zrealizoval v Česku a na Slovensku v průběhu dubna
. Na 80 procent lidí přitom udělala dojem platba hodinkami, na více než dvě třetiny pak platba telefonem. Naopak odrazující jsou platby stravenkami. Placení společné útraty na prvním rande zůstává doménou mužů, i když téměř polovině žen nevadí si za sebe zaplatit.

Blíží se máj – lásky čas, a tak je každá rada pro úspěšnou první romantickou schůzku drahá. Jak tedy na svůj protějšek co nejlépe zapůsobit? V dnešní době asi málokoho překvapí, že o výsledku první schůzky rozhodují i takové detaily, jako třeba způsob placení společné útraty. Právě ten je pro necelou pětinu respondentů jedním z nejvíce znepokojivých okamžiků celé schůzky, a proto není radno brát jej na lehkou váhu. Platba byla pro respondenty výzkumu hodnocena stejně zneklidňujícím dojmem jako závěrečná otázka, zda bude následovat další schůzka nebo okamžik rozloučení. Pro čtvrtinu dotazovaných je znepokojivý ale i moment setkání.

Jakmile k samotnému placení dojde, platby se ve dvou třetinách případů ujme muž. Ženy často vyčkávají, co muž udělá, proto je pro ně okamžik platby více znepokojujícím než pro muže. Čtvrtina žen řeší tuto pro ně nepříjemnou chvilku tím, že rovnou vznese otázku, jak účet budou platit. 15 procent žen navrhne platbu za svůj podíl, ale očekává, že muž nabídku odmítne a účet zaplatí celý.

Na ideálním rande by největší dojem udělalo zaplacení útraty běžnou platební kartou, což potvrdilo 17 procent respondentů. Překvapivě platbu velkou bankovkou by ocenilo pouhých 8 procent z nich. Nejpreferovanějším způsobem placení na prvním rande je pro 65 procent lidí bezhotovostní platba. U držitelů karet Mastercard je přitom toto číslo ještě vyšší – bezhotovostně jich na prvním rande platí 70 procent. Oceňují zejména fakt, že tyto platby jsou rychlé, bez průtahů, diskrétnější a člověk nemusí řešit, jestli s sebou má dostatek hotovosti, čímž předejde trapné situaci.

„Navzdory tomu, že placení je zcela běžnou každodenní záležitostí, i tato oblast vykazuje určité trendy. Poslední výzkum společnosti Mastercard ukázal, že bezhotovostní platba bez zbytečného přepočítávání bankovek
a drobných působí na náš protějšek na prvním rande nejlépe. Vůbec
nejimpresivnějším způsobem úhrady je pak platba telefonem a chytrými hodinkami, kde vidíme kontinuální růst v popularitě již poslední dva roky. Mobil nebo hodinky máme většinou při sobě a platit s nimi lze snadno, rychle a bezpečně, uvedl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku.

Držgrešle a zlatokopka – kdo za koho platí?

Placení na rande zůstává stále doménou mužů, a to i tehdy, kdy žena nabídne svůj podíl. O účet si říkají muži na třech čtvrtinách schůzek. Dle výzkumu 77 procentům mužů nevadí, pokud žena platbu nenabídne, protože očekávají, že vše zaplatí sami. Na druhou stranu ocení, pokud žena platbu nabídne, a muž ji pak může následně zdvořile odmítnout. A když tak žena neučiní? Skoro čtvrtina mužů ji může začít považovat za zlatokopku! V očích žen pak muži, kteří útratu na prvním rande nezaplatili, získali nálepku držgrešle a připravili se o šanci jít na další schůzku. Tak to vidí 56 procent žen, na druhou stranu zbylých 44 procent nečeká, že za ně muž zaplatí a nemají problém tak učinit samy. Pouze v 6 procentech případů platil každý sám za sebe.

A kolik vlastně první rande stojí? Nachystejte si 533 korun, v takovéto výši se totiž pohybuje průměrná útrata. V pětině případů se sice rande obešlo bez jakékoliv útraty, ale takové schůzky byly zároveň nejhůře hodnocené muži i ženami.

Pokud chcete zabodovat, měli byste se obloukem vyhnout těmto situacím, které na rande odradily většinu dotazovaných:

Stížnost na kvalitu služeb kvůli snaze vyhnout se platbě           30 %

Neochota zaplatit                                                                             25 %

Domáhání se slevy                                                                           16 %

Přepočítávání mincí při hotovostní platbě                                     11 %

Nedostatek peněz                                                                             11 %

Malé dýško                                                                                           6 %

 

První rande – není prostor pro experimentování!

Téměř ve dvou třetinách případů navrhuje první setkání muž a zároveň vybírá i místo. A při tom sází na jistotu. Přes polovinu dotazovaných vybralo pro setkání místo či podnik, které dobře znají. Tam, kde předtím nikdy nebyli, se odvážilo pouhých devět procent respondentů. 65 procent zvolilo procházku, což je pro polovinu respondentů také ideální scénář. K tomu patří i odpočinek na lavičce, případně návštěva kavárny či restaurace – nejčastěji s českou či italskou kuchyní. Vybrané místo by mělo disponovat dostatkem soukromí a mělo by být uklidňující, útulné a zábavné.

Navzdory ztížené situaci zašlo v posledních šesti měsících na rande 37 procent dotazovaných. Napomohly tomu alternativní způsoby seznamování, jako seznamovací aplikace nebo internetové seznamky, které v období minimálního sociálního kontaktu nahradily tradiční způsoby poznávání. Ke sblížení jich využila celkem čtvrtina respondentů, z toho aplikace využilo 17 procent a zbylých 8 procent internetové seznamky.

Když se první rande blíží, tak zachovejte chladnou hlavu. Buďte sami sebou, přirození, upřímní a milí, právě to je tajný tip většiny randících. A dobrá zpráva na konec – v 88 procentech případů po první schůzce následuje
i druhá!

 

 

O společnosti Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com 

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...

Poctivá chuť bez náhražek: Vyrobte si domácí máslo jen ze smetany a mrkve

V době, kdy jsou regály plné náhražek a vylepšovadel, se čím dál více lidí vrací k domácí výrobě základních surovin. Domácí máslo je ideálním...

Zapomeňte na Alpy! Polsko má hory, wellness i pravou zimní atmosféru, kterou si zamilujete

Zimní dny doslova volají po spojení přírody a sportu s relaxem v útulném prostředí. A není nutné jezdit daleko. Jen pár hodin za hranicemi...

Rok 2026: Ráj prodloužených víkendů! Sedmkrát si užijeme extra volno

Plánování dovolených pro rok 2026 bude letos jedna radost. Kalendář nám totiž nadělil hned několik prodloužených víkendů, které vycházejí přímo ideálně na pátky nebo...

Výprava za pramenem Labe

Cesta k pramenu naší nejznámější řeky Labe skýtá mnohé další krásné památky, zajímavá zastavení a dechberoucí výhledy do horské krajiny. Celá oblast je protkána...

Taylor Swift v slzách: Poprvé promluvila o masakru dětí v Southportu

V červenci 2024 otřásla světem zpráva o brutálním útoku na taneční kroužek s tématikou Taylor Swift v Southportu, kde zemřely tři malé holčičky. Zpěvačka...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3