Chcete na prvním rande zapůsobit? Plaťte bezhotovostně

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Navzdory mimořádným opatřením si podle nového průzkumu Mastercard více než třetina dotázaných
v posledních šesti měsících našla způsob, jak uskutečnit svou první schůzku. Nejoblíbenějším způsobem zaplacení útraty na prvním rande jsou bezhotovostní platby. Vyplývá to z prvomájového průzkumu, který Mastercard zrealizoval v Česku a na Slovensku v průběhu dubna
. Na 80 procent lidí přitom udělala dojem platba hodinkami, na více než dvě třetiny pak platba telefonem. Naopak odrazující jsou platby stravenkami. Placení společné útraty na prvním rande zůstává doménou mužů, i když téměř polovině žen nevadí si za sebe zaplatit.

Blíží se máj – lásky čas, a tak je každá rada pro úspěšnou první romantickou schůzku drahá. Jak tedy na svůj protějšek co nejlépe zapůsobit? V dnešní době asi málokoho překvapí, že o výsledku první schůzky rozhodují i takové detaily, jako třeba způsob placení společné útraty. Právě ten je pro necelou pětinu respondentů jedním z nejvíce znepokojivých okamžiků celé schůzky, a proto není radno brát jej na lehkou váhu. Platba byla pro respondenty výzkumu hodnocena stejně zneklidňujícím dojmem jako závěrečná otázka, zda bude následovat další schůzka nebo okamžik rozloučení. Pro čtvrtinu dotazovaných je znepokojivý ale i moment setkání.

Jakmile k samotnému placení dojde, platby se ve dvou třetinách případů ujme muž. Ženy často vyčkávají, co muž udělá, proto je pro ně okamžik platby více znepokojujícím než pro muže. Čtvrtina žen řeší tuto pro ně nepříjemnou chvilku tím, že rovnou vznese otázku, jak účet budou platit. 15 procent žen navrhne platbu za svůj podíl, ale očekává, že muž nabídku odmítne a účet zaplatí celý.

Na ideálním rande by největší dojem udělalo zaplacení útraty běžnou platební kartou, což potvrdilo 17 procent respondentů. Překvapivě platbu velkou bankovkou by ocenilo pouhých 8 procent z nich. Nejpreferovanějším způsobem placení na prvním rande je pro 65 procent lidí bezhotovostní platba. U držitelů karet Mastercard je přitom toto číslo ještě vyšší – bezhotovostně jich na prvním rande platí 70 procent. Oceňují zejména fakt, že tyto platby jsou rychlé, bez průtahů, diskrétnější a člověk nemusí řešit, jestli s sebou má dostatek hotovosti, čímž předejde trapné situaci.

„Navzdory tomu, že placení je zcela běžnou každodenní záležitostí, i tato oblast vykazuje určité trendy. Poslední výzkum společnosti Mastercard ukázal, že bezhotovostní platba bez zbytečného přepočítávání bankovek
a drobných působí na náš protějšek na prvním rande nejlépe. Vůbec
nejimpresivnějším způsobem úhrady je pak platba telefonem a chytrými hodinkami, kde vidíme kontinuální růst v popularitě již poslední dva roky. Mobil nebo hodinky máme většinou při sobě a platit s nimi lze snadno, rychle a bezpečně, uvedl Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku.

Držgrešle a zlatokopka – kdo za koho platí?

Placení na rande zůstává stále doménou mužů, a to i tehdy, kdy žena nabídne svůj podíl. O účet si říkají muži na třech čtvrtinách schůzek. Dle výzkumu 77 procentům mužů nevadí, pokud žena platbu nenabídne, protože očekávají, že vše zaplatí sami. Na druhou stranu ocení, pokud žena platbu nabídne, a muž ji pak může následně zdvořile odmítnout. A když tak žena neučiní? Skoro čtvrtina mužů ji může začít považovat za zlatokopku! V očích žen pak muži, kteří útratu na prvním rande nezaplatili, získali nálepku držgrešle a připravili se o šanci jít na další schůzku. Tak to vidí 56 procent žen, na druhou stranu zbylých 44 procent nečeká, že za ně muž zaplatí a nemají problém tak učinit samy. Pouze v 6 procentech případů platil každý sám za sebe.

A kolik vlastně první rande stojí? Nachystejte si 533 korun, v takovéto výši se totiž pohybuje průměrná útrata. V pětině případů se sice rande obešlo bez jakékoliv útraty, ale takové schůzky byly zároveň nejhůře hodnocené muži i ženami.

Pokud chcete zabodovat, měli byste se obloukem vyhnout těmto situacím, které na rande odradily většinu dotazovaných:

Stížnost na kvalitu služeb kvůli snaze vyhnout se platbě           30 %

Neochota zaplatit                                                                             25 %

Domáhání se slevy                                                                           16 %

Přepočítávání mincí při hotovostní platbě                                     11 %

Nedostatek peněz                                                                             11 %

Malé dýško                                                                                           6 %

 

První rande – není prostor pro experimentování!

Téměř ve dvou třetinách případů navrhuje první setkání muž a zároveň vybírá i místo. A při tom sází na jistotu. Přes polovinu dotazovaných vybralo pro setkání místo či podnik, které dobře znají. Tam, kde předtím nikdy nebyli, se odvážilo pouhých devět procent respondentů. 65 procent zvolilo procházku, což je pro polovinu respondentů také ideální scénář. K tomu patří i odpočinek na lavičce, případně návštěva kavárny či restaurace – nejčastěji s českou či italskou kuchyní. Vybrané místo by mělo disponovat dostatkem soukromí a mělo by být uklidňující, útulné a zábavné.

Navzdory ztížené situaci zašlo v posledních šesti měsících na rande 37 procent dotazovaných. Napomohly tomu alternativní způsoby seznamování, jako seznamovací aplikace nebo internetové seznamky, které v období minimálního sociálního kontaktu nahradily tradiční způsoby poznávání. Ke sblížení jich využila celkem čtvrtina respondentů, z toho aplikace využilo 17 procent a zbylých 8 procent internetové seznamky.

Když se první rande blíží, tak zachovejte chladnou hlavu. Buďte sami sebou, přirození, upřímní a milí, právě to je tajný tip většiny randících. A dobrá zpráva na konec – v 88 procentech případů po první schůzce následuje
i druhá!

 

 

O společnosti Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com 

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Když ostatní mrznou, oni kvetou. Tři znamení, pro která je zima požehnáním

Zatímco většina lidí s prvním mrazem teskní po létě, existují tací, kteří právě teď ožívají. Chladné počasí pro ně není trestem, nýbrž palivem pro...

Nepřekonaltený problém? Manželství hvězdného páru ztroskotalo na příliš velkém přirození

Byl to problém, o kterém většina mužů jen sní, pro ni však znamenal konec manželství. Bývalá modelka Haley Kalilová v otevřeném rozhovoru na Twitchi...

Až 250 tisíc od státu. O tuto dotaci na opravu si může říct téměř každý senior

Profukující okna, nebezpečná vana nebo chybějící výtah. To jsou problémy, které trápí mnoho dříve narozených. Náklady na opravy se zdají být nad jejich síly,...

Dárky pod stromeček, které potěší každou ženu

Vánoce se pomalu blíží, ulice se třpytí světýlky, doma to voní po skořici a nás všechny začíná hřát ta známá předvánoční atmosféra. A s...

Zrada v regálech. Jak vás potraviny s nápisem „fitness“ pomalu ničí

Jsou na nich nápisy „fitness“, „bez cukru“ nebo „nízkotučné“, přesto mohou vašemu tělu škodit víc než obyčejný párek v rohlíku. Vědci varují před epidemií...

Zázrak z kuchyně: Jak ocet pomáhá proti skvrnám a zápachu

Obyčejná lahev z kuchyně se mění v malý elixír krásy. Jablečný ocet, známý ze salátů, totiž překvapivě umí zatočit s tmavými skvrnami i nepříjemným...

Půjčka na cokoliv nabízí řešení pro každý den v týdnu

Malý úvěr, který by byl k dispozici ještě dnes? Ovšem, je to snadná záležitost pro všechny, kdo mají na svém kontě základy práce na PC....

Tajemství 10 000 kroků odhaleno. Pro srdce děláte možná málo

Máte na kontě deset tisíc kroků, ale nasbírali jste je jen přecházením mezi kanceláří a kuchyňkou? Nová rozsáhlá studie varuje, že to nestačí. Nezáleží...

Temná, napínavá a svižná

Vražda mladé ženy naznačuje rituální motiv spojený s rodem záhadného aristokrata De Jonga. Roztáčí spirálu podivných událostí, symbolů a tajemství ukrytých na staré tvrzi. Záhadu,...

Xiaomi zahajuje Black Friday se slevami až 8 200 Kč!

Společnost Xiaomi zahajuje slevovou akci Black Friday, která potrvá od 3. do 30. listopadu 2025. Během tohoto období Xiaomi nabídne zákazníkům širokou škálu svých...

Columbia Amaze Puff – dokonalá kolekce bund a kabátů plná peří i stylu

Značka Columbia Sportswear přichází letošní zimu s novinkou - kolekci péřových bund a kabátů Columbia Amaze Puff, které jsou funkční a zároveň dokonale stylové. Trio...

„Jejich objetí je domov.“ 6 důvodů, proč muži zbožňují plné tvary

Krása má stovky podob, ale ta nejpřitažlivější je často ta, která dýchá sebevědomím a opravdovostí. Ženy s plnými tvary totiž často vyzařují něco, čemu...

Ceny potravin vás děsí? Senioři mají nárok na pomoc, o které se moc nemluví

Účty za jídlo vám dělají vrásky na čele? Pro důchodce existuje skvělá cesta, jak získat kvalitní potraviny za zlomek ceny, nebo dokonce úplně zdarma....

Jsem nejnenáviděnější muž v Británii! Carr se brání útoku Palomy Faith

Komik Alan Carr se stal hvězdou show Celebrity Traitors, ale jeho první „vražda“ v pořadu vyvolala poprask. Zabil totiž svou kamarádku Palomu Faith, která...

Klára Jerneková: herečka, kterou si diváci zamilovali. Její odchod provází záhady

Klára Jerneková zůstává v paměti diváků jako obraz něžné a přirozené herečky. Její život ale skončil předčasně a za smutnou tečkou zůstaly otazníky. Byla...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3