Každý dvacátý Čech rezignoval v době pandemie na osobní hygienu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Koronavirová pandemie přinutila Čechy zůstat doma. Znamenalo to nejen změnu denního rytmu
a stravovacích návyků. V domácím prostředí se u většiny projevil i tzv. pyžamový efekt. Někteří zpohodlněli natolik, že omezili osobní hygienu. Podle průzkumu, který realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant research, se 5 % Čechů v době pandemie mylo méně než obvykle. Nejvýrazněji „hygienická morálka“ poklesla u obyvatel hlavního města. 8 % Pražanů přiznalo, že během home office klesla jejich ochota k denní sprše, na Moravě to byla jen 3 % dotázaných, v Čechách 5 % lidí. Většinou proto, že se stejně s nikým nestýkali, třetina přišla o obvyklý denní rytmus a sport. Každý desátý přiznal, že se mu prostě nechtělo.

Nejvíce hygienu omezili mladí ve věku 18-26 let. Každý pátý z nich přiznal, že koronavirová pandemie měla negativní vliv na jejich osobní hygienu. Zatímco pohlaví roli nehrálo, vzdělání už ano. Nejčastěji ve svých návycích polevili lidé se základním vzděláním a vysokoškoláci.

A co nás k tomu vedlo? Nejčastěji jsme sváděli neochotu vlézt do sprchy na společenskou izolaci. 46 % dotazovaných se přiznalo, že když ten den stejně nemělo v plánu vidět jiné lidi, nemělo dostatečnou motivaci se umýt. Třetina uvedla jako hlavní důvod ztrátu dřívějšího pravidelného rytmu a 13 % lidí se přestalo sprchovat, když omezilo své sportovní aktivity, a tedy i pocení. Každý desátý Čech pak přiznal, že během home office prostě zlenivěl.

S návratem do tramvají a metra a zejména s návratem vysokých teplot je nasnadě, abychom se vrátili k denní sprše. Za normálních okolností se denně sprchují dvě třetiny Čechů. I když jsme během pandemie polevili, jistě nám bude široké okolí vděčné, když se ke svým zvyků vrátíme. Protože sebesilnější parfém nemůže bojovat s vůní čistoty.

Podle výsledků průzkumu se s rozvolňováním opatření a postupným návratem do běžného života, docházením do práce a cestami MHD k původnímu stylu osobní hygieny plánuje vrátit 82 % lidí.

 

 

O průzkumu: Průzkum realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant research v červnu 2021.
V on-line dotazníku odpovídalo 1050 respondentů z celé ČR.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Vzácnější než drahokam: V celém Česku nosí jméno Jiskra (nebo Iskra) jen čtyři ženy

Najít v českém kalendáři jméno, které by bylo vzácnější, je skoro nemožné. Jiskra (v mezinárodní variantě Iskra) je jméno, které v sobě nese elementární...

Mozek nemá tlačítko „Mute“, ale vy máte prefrontální kůru. Jak zkrotit hněv?

Dopravní zácpy, protivní kolegové nebo pomalé fronty z našeho života nezmizí. Co se ale změnit může, je náš vnitřní operační systém. Vědecké výzkumy potvrzují,...

Fénix nad popiolem: České Švýcarsko investuje 130 milionů do novinek pro turisty

Národní park České Švýcarsko se připravuje na další velkou kapitolu své obnovy. Díky Programu švýcarsko-české spolupráce a podpoře ministerstva životního prostředí se v letech...

„Příliš unavení na milence.“ Proč mileniálové vyměnili nevěru za klid v koutě

Zapomeňte na morální kázání. Podle nejnovějších kulturních trendů a analýz magazínů jako VICE nebo Newsweek mileniálové nepodvádějí proto, že by byli svatí, ale proto,...

Víte, kolik platíte za elektřinu? Většina z nás nemá tušení!

Kolik skutečně měsíčně utrácíte za elektřinu? Pokud si nejste jistí, nejste v tom sami. Podle průzkumu Skupiny Klik.cz téměř polovina Čechů nesleduje vývoj cen a...

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3