Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Ročník přinesl mnoho inovací, velký zájem o program a poukázal na současné trendy eko, bio a vegan

Ocenění jako například Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nemají za cíl upřednostňovat určité produkty před druhými. Naopak mají jednotlivým produktům pomáhat. A především jsou tady pro zákazníky. Pro jejich snazší orientaci v daném segmentu, které výrobky si jejich důvěru zaslouží, ať už z hlediska kvality, servisu vůči nim nebo přístupu k životnímu prostředí. Na tom všem totiž záleží, jak dokládá i zájem výrobců
o program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který překonal v letošním roce očekávání. Celkem o ocenění zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích. Nejlepším příkladem inovace je letošní Absolutní vítěz programu Spontex Green smetáková řada ze 100 % recyklovaných materiálů.
Marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka se v rámci svého 21. ročníku v ČR a 10. ročníku na Slovensku těšil velkému zájmu výrobců o registrace novinek v obou zemích. A to přesto, že letos na trhu došlo k zajímavému paradoxu. Navzdory velkému zájmu výrobců o program je totiž kvůli pandemii koronaviru inovativních produktů na trhu obecně méně.  Výrobci se ale nachází v situaci, kdy už více než rok nelze promovat nové výrobky na veletrzích, organizovat samplingy v místě prodeje a podobně. To je jeden z hlavních důvodů, proč mají firmy zájem o podporu ve formě nezávislého spotřebitelského ocenění. Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů.

„V kategoriích potravin a nápojů roste už několik let počet registrací zaměřených na zdravý životní styl např. cukrovinky se sníženým obsahem cukru nebo veganské potraviny. Ale i napříč všemi kategoriemi je oproti posledním ročníkům vidět ještě větší tlak na ekologii a udržitelnost,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit. Osobně mám velkou radost, když vidím silný trend inovací, který je win-win pro spotřebitele, pro výrobce, ale i dlouhodobě pro životní prostředí. Chybí tak sice odvážné inovace spočívající třeba v netradičních příchutích typu jogurt s colovou příchutí, který mimochodem před více než deseti lety na trhu své místo nenašel. Po podobných výrobcích se mi snad jen z nostalgie trochu stýská, ale už asi všichni výrobci pochopili, že v přístupu k ekologii a udržitelnosti jsme všichni na jedné lodi. Novinky tedy na první pohled nejsou pro spotřebitele často tak výrazné, ale zato obecně mnohem prospěšnější pro naše zdraví
a prostředí, což je dobře,“ dodává Lukáš Matějka.

„Nárůst jednotlivých kategorií a inovací zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat. Z dlouhodobého průzkumu spotřebitelského chování mj. vyplývá, že produkt, který je označen logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, motivuje 53 % spotřebitelů k jeho koupi (nezávisle na znalosti).“ uvádí Jana Medenica, projektová manažerka programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. „Tradičně byly hodnoceny kategorie, jako Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny. Nově přibyly v letošním roce kategorie reagující na současné trendy, jedná se tak např. o Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské či veganské potraviny, či různé kategorie ekologicky zaměřených spotřebních a drogistických produktů, hodně se teď logicky inovuje také v hygieně či úklidu,“ dodává Jana Medenica.

„Navzdory probíhající pandemii roste procento nakupujících, o kterých můžeme říci, že jsou to ti, kteří udávají trendy. Rádi zkoušejí nové věci, vyhledávají nové výrobky, značky, nebojí se experimentovat. Z posledního průzkumu Shopper Trends, který jsme realizovali v závěru loňského roku, vyplývá, že aktuálně mezi českými nakupujícími je 21 % těch, kteří lační po novinkách. Oproti nakupujícím v západní Evropě je to sice relativně malé procento, ale trend je určitě pozitivní, „uvádí Soňa Fialová, CZ & SK CI vendor manager společnosti Nielsen IQ.

„Nechci být prorokem, ale připadá mi, že tento ročník je velmi inovativní, a to jak po stránce obsahu a užitných vlastností výrobků, tak i po stránce obalů a ekologických přístupů. Začíná v této oblasti tvrdý boj o přízeň zákazníků a výrobci to uchopili správně,“ říká za odbornou porotu Michal Ševera, člen představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu.

 

Čeho si na novinkách ceníme?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 – květen 2021. V každé kategorii soutěžily minimálně tři konkurenční produkty a při výběru respondentů byly zohledněny atributy, jako například složení domácnosti či přítomnost zvířete v domácnosti. Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem při novém produktu je na prvním místě chuť / funkčnost, následuje kvalita, překvapivě na třetím místě je obal a na čtvrtém značka produktů. Pro respondenty, kteří novinku neznají, je nejvýznamnějším atributem obal, následuje kvalita a značka.

Také v letošním roce výrobky hodnotila odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal Ovsánek, který je naprostou novinkou v kategorii bezlaktózových potravin – působí jako jogurt, ale jedná se o nemléčný zakysaný výrobek z klíčeného ovsa.

V letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející rok. Odehraje se v TV, outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží. Vítězové mohou při propagaci oceněných novinek ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba Spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít logo umístěné na obalech výrobků.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021:

 

Další aktuální zajímavosti naleznete pod touto prezentací, ke stažení zde.

 

My jsme si pro vás připravili soutěž o dva balíčky produktů. Jeden výherce obdrží balíček potravinový a druhý pak s produkty kosmetickými.

 

 

Podmínky SOUTĚŽE – Sledujte nás na FB a také IG.

 

 

Výherci: E. Sluka, M. Eliášková

 

Reklama

Doporučujeme

Lékaři doporučují kvašenou zeleninu pro posílení imunity a lepší trávení

Zapomeňte na drahé doplňky stravy a zázračné pilulky. Ten nejlepší osobní trenér pro vaši imunitu se možná skrývá ve vaší lednici. Řeč je o...

Zapomeňte na výčitky. Obyčejný trik udělá z chleba lepší potravinu

Chléb má pověst nepřítele zdravé výživy, ale co když ho obyčejné zmrazení dokáže proměnit v lepší potravinu? Výzkumy naznačují, že teplota mění jeho strukturu...

Prosté jídlo s noblesou: francouzské škvarky, které si získaly svět

Na první pohled vypadají skromně - pár kousků masa, trochu sádla a pár bylinek. Ale právě v té jednoduchosti se skrývá kouzlo. Francouzské delikatesy...

Jak správně krmit kočku, která je vybíravá a nic jí nechutná?

Kočky jsou známé svou vybíravostí v jídle a někdy dokážou své majitele pěkně potrápit. Na rozdíl od psů, kteří jsou většinou schopni spořádat prakticky...

Zklamání po svatbě. Když papír nestačí na záchranu vztahu

Žili spolu deset let, pak se vzali a po čtyřech měsících přišel rozvod. Proč je první rok manželství paradoxně nejtěžší, i když už partneři...

Každý jsme originál: Podle kterých znaků poznáte, že jste opravdu výjimeční?

Na světě neexistují dva naprosto stejní lidé. Každý z nás má něco, co ho odlišuje od ostatních, ať už je to způsob myšlení, pohled...

Průkopnice OnlyFans Valérie Holáková: Vydělala jsem miliony, chci být psycholožkou

Je průkopnicí OnlyFans v Česku, její matka řídí školu a ona sama chce být psycholožkou. Valérie Holáková známá jako Xholakys v Show Jana Krause...

Hry s vaší myslí. Sedm taktik, kterými vás manipulátor dostane na dno

Nejprve přijde zmatek, pak snaha přizpůsobit se a nakonec beznaděj. Než vůbec získáte podezření, že žijete s manipulátorem, často už jste po uši ponořeni...

Muž pod tlakem: proč se uzavírá a co s tím může udělat partnerka

Na první pohled to možná nevypadá, ale i muži mají svoje těžké chvíle. Společnost od nich čeká sílu, výkonnost, úspěch a dokonalou kontrolu nad...

Kim Kardashianová promluvila o tetování své 12leté dcery: Nikdy jí tu kreativitu nevezmu

Falešné tetování na obličeji, piercing v nose a černé grillz. Dvanáctiletá North Westová svým vzhledem na TikToku vyvolala bouři a její matka Kim Kardashianová...

Svatomartinská vína 2025

Každý rok 11. listopadu netrpělivě vyhlížíme svatého Martina, který by měl podle tradice dorazit na bílém koni a symbolicky přinést první sníh. Pro vinaře...

Atelier JOCHA je ateliér s péčí první republiky v 21.STOLETÍ

Móda s profesionální péčí, postavená na základech tradičního řemeslného zpracování a moderního designu.V JOCHA vznikají pod rukama Kateřiny Jochové malé autorské kolekce, šité na...

Po svátcích s blízkými touží 88 % Čechů, někteří se však nemají na koho obrátit. Společnost dm v nové kampani vybízí k propojování

Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují Nová vánoční kampaň společnosti dm připomíná, že opravdové kouzlo svátků netvoří dárky ani dokonalá výzdoba, ale lidé, se...

Hledání jistoty… Proč Češi v chaosu moderní doby dávají dětem prastará jména

Svět zrychluje, trendy se mění každou sezonu, přesto žebříčky popularity jmen v Česku zůstávají jako vytesané do kamene. Na vrcholu trůní Jakub, Jan, Anna...

Nový Predátor: Nebezpečné území přináší návrat legendy, která nikdy nezmizela

Sál pražského kina IMAX v Cinema City se 4. listopadu proměnil v dějiště premiéry filmu, který znovu probouzí napětí, jaké diváci znají už desítky...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3