Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Ročník přinesl mnoho inovací, velký zájem o program a poukázal na současné trendy eko, bio a vegan

Ocenění jako například Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nemají za cíl upřednostňovat určité produkty před druhými. Naopak mají jednotlivým produktům pomáhat. A především jsou tady pro zákazníky. Pro jejich snazší orientaci v daném segmentu, které výrobky si jejich důvěru zaslouží, ať už z hlediska kvality, servisu vůči nim nebo přístupu k životnímu prostředí. Na tom všem totiž záleží, jak dokládá i zájem výrobců
o program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který překonal v letošním roce očekávání. Celkem o ocenění zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích. Nejlepším příkladem inovace je letošní Absolutní vítěz programu Spontex Green smetáková řada ze 100 % recyklovaných materiálů.
Marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka se v rámci svého 21. ročníku v ČR a 10. ročníku na Slovensku těšil velkému zájmu výrobců o registrace novinek v obou zemích. A to přesto, že letos na trhu došlo k zajímavému paradoxu. Navzdory velkému zájmu výrobců o program je totiž kvůli pandemii koronaviru inovativních produktů na trhu obecně méně.  Výrobci se ale nachází v situaci, kdy už více než rok nelze promovat nové výrobky na veletrzích, organizovat samplingy v místě prodeje a podobně. To je jeden z hlavních důvodů, proč mají firmy zájem o podporu ve formě nezávislého spotřebitelského ocenění. Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů.

„V kategoriích potravin a nápojů roste už několik let počet registrací zaměřených na zdravý životní styl např. cukrovinky se sníženým obsahem cukru nebo veganské potraviny. Ale i napříč všemi kategoriemi je oproti posledním ročníkům vidět ještě větší tlak na ekologii a udržitelnost,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit. Osobně mám velkou radost, když vidím silný trend inovací, který je win-win pro spotřebitele, pro výrobce, ale i dlouhodobě pro životní prostředí. Chybí tak sice odvážné inovace spočívající třeba v netradičních příchutích typu jogurt s colovou příchutí, který mimochodem před více než deseti lety na trhu své místo nenašel. Po podobných výrobcích se mi snad jen z nostalgie trochu stýská, ale už asi všichni výrobci pochopili, že v přístupu k ekologii a udržitelnosti jsme všichni na jedné lodi. Novinky tedy na první pohled nejsou pro spotřebitele často tak výrazné, ale zato obecně mnohem prospěšnější pro naše zdraví
a prostředí, což je dobře,“ dodává Lukáš Matějka.

„Nárůst jednotlivých kategorií a inovací zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat. Z dlouhodobého průzkumu spotřebitelského chování mj. vyplývá, že produkt, který je označen logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, motivuje 53 % spotřebitelů k jeho koupi (nezávisle na znalosti).“ uvádí Jana Medenica, projektová manažerka programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. „Tradičně byly hodnoceny kategorie, jako Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny. Nově přibyly v letošním roce kategorie reagující na současné trendy, jedná se tak např. o Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské či veganské potraviny, či různé kategorie ekologicky zaměřených spotřebních a drogistických produktů, hodně se teď logicky inovuje také v hygieně či úklidu,“ dodává Jana Medenica.

„Navzdory probíhající pandemii roste procento nakupujících, o kterých můžeme říci, že jsou to ti, kteří udávají trendy. Rádi zkoušejí nové věci, vyhledávají nové výrobky, značky, nebojí se experimentovat. Z posledního průzkumu Shopper Trends, který jsme realizovali v závěru loňského roku, vyplývá, že aktuálně mezi českými nakupujícími je 21 % těch, kteří lační po novinkách. Oproti nakupujícím v západní Evropě je to sice relativně malé procento, ale trend je určitě pozitivní, „uvádí Soňa Fialová, CZ & SK CI vendor manager společnosti Nielsen IQ.

„Nechci být prorokem, ale připadá mi, že tento ročník je velmi inovativní, a to jak po stránce obsahu a užitných vlastností výrobků, tak i po stránce obalů a ekologických přístupů. Začíná v této oblasti tvrdý boj o přízeň zákazníků a výrobci to uchopili správně,“ říká za odbornou porotu Michal Ševera, člen představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu.

 

Čeho si na novinkách ceníme?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 – květen 2021. V každé kategorii soutěžily minimálně tři konkurenční produkty a při výběru respondentů byly zohledněny atributy, jako například složení domácnosti či přítomnost zvířete v domácnosti. Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem při novém produktu je na prvním místě chuť / funkčnost, následuje kvalita, překvapivě na třetím místě je obal a na čtvrtém značka produktů. Pro respondenty, kteří novinku neznají, je nejvýznamnějším atributem obal, následuje kvalita a značka.

Také v letošním roce výrobky hodnotila odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal Ovsánek, který je naprostou novinkou v kategorii bezlaktózových potravin – působí jako jogurt, ale jedná se o nemléčný zakysaný výrobek z klíčeného ovsa.

V letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející rok. Odehraje se v TV, outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží. Vítězové mohou při propagaci oceněných novinek ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba Spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít logo umístěné na obalech výrobků.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021:

 

Další aktuální zajímavosti naleznete pod touto prezentací, ke stažení zde.

 

My jsme si pro vás připravili soutěž o dva balíčky produktů. Jeden výherce obdrží balíček potravinový a druhý pak s produkty kosmetickými.

 

 

Podmínky SOUTĚŽE – Sledujte nás na FB a také IG.

 

 

Výherci: E. Sluka, M. Eliášková

 

Reklama

Doporučujeme

Dámská jízda – nový trend dovolených

Pryč jsou časy, kdy byla dovolená automaticky spojována s rodinným kompromisem. Stále více žen dnes vyráží na dovolenou s kamarádkou, sestrou nebo maminkou – tam, kde si mohou opravdu odpočinout. Vyhledávají místa, která nabízejí kvalitní wellness, pohyb i inspirativní pobytový program. A právě takovou oázou je Spa hotel Lanterna ve Velkých Karlovicích. Ženy se tu mohou nechat hýčkat, načerpat novou energii a dopřát si čas jen pro sebe.

Léto plné chutí v Tchibo

Letní sezóna je ideálním časem na nové zážitky – a ty chuťové nejsou výjimkou. V kavárnách Tchibo proto právě teď najdete originální novinky, které osvěží i potěší. 

Plavání je zdravé, ale dělejte to správně!

Léto přímo nahrává pobytu ve vodě, který navíc udělá nevídaně dobře nejen vašemu tělu,
ale i hlavě. “S přibývajícím věkem se může stát, že nás sem tam zabolí v kříži, dají o sobě vědět kolena nebo kyčle. Voda je pak ten nejlepší kamarád.

Exkluzívní autobiografie herecké ikony – Al Pacino: SONNY BOY – PAMĚTI

K fanouškům filmu se právě dostává exkluzivní autobiografie jedné z největších hereckých ikon minulého století.

5 tipů, proč se vydat s dětmi na nezapomenutelný výlet do Zlína

Přemýšlíte, kam se s dětmi vydat za zábavou, při které se zároveň něco naučí? Vydejte se na výlet (nebo třeba rovnou na dovolenou) do Zlína. V Baťově městě si na své přijde každý člen rodiny a v červnu tady navíc začíná jedinečná výstava kostek s unikátními stavbami a hernou, ze které děti nebudou chtít odejít.

Dokonalá ochrana před sluncem s matujícím efektem

Ochrana před slunečními paprsky by měla být součástí každodenní péče o pleť. Mnoho žen se však obává, že krémy s vysokým ochranným faktorem udělají jejich pleť mastnou nebo lesklou. Česká kosmetická značka Essenté tak přichází s ideálním řešením – Ochranný krém SPF 30 poskytuje vysokou ochranu, ale zanechává pleť matnou a svěží.

NOVINKY 100% přírodní směsi esencí

Pro každodenní osvěžení domova

Chuť léta v každém doušku s osvěžujícími kávovými drinky

Léto je jako stvořené k dobrodružství, zábavě a bezstarostným chvílím plným radosti, kdy si život vychutnáváte plnými doušky. Stejně jako kávu, jejíž lahodná chuť vás osvěží i během horkých dní. Káva totiž není jen nápoj – je to okamžik pro sebe, maličká radost, která se vejde do každého dne. A co teprve, když se spojí s ledem? Připravili jsme pro vás pár jednoduchých,
ale výjimečných receptů, díky kterým si léto vychutnáte naplno.

Sauna v létě? Překvapivě skvělý nápad!

Saunování rozhodně nepatří jen k zimním měsícům, právě naopak! Vaše tělo vám za něj poděkuje i v létě. Klíčem k pozitivním účinkům saunování je pravidelnost, tak proč si v létě dávat pauzu
a čekat až na první mrazíky? Přinášíme vám hned několik důvodů, proč by sauna měla mít místo
 i ve vaší letní rutině.

Léto u vody s malým dítětem: Jak na to bezpečně a v pohodě

Léto je tady a s ním i období dovolených u moře či jezera. Pokud si ale chcete pobyt u vody skutečně užít, je důležité se dobře připravit. Jak s malým dítětem začít plavat? Zvládneme to sami, nebo je lepší navštěvovat kurzy? A je vůbec plavecká příprava nutná? 

Novinky do každé rodiny

Hrajte o limitovanou edici GlancBox!

Překrásná Marseille

Možná jste velmi zcestovalá a vynechala jste snad jen Mars. Ten je ale trochu z ruky, a proto, což takhle dát si Marseille, která je Evropským hlavním městem kultury roku 2013? Ostatně, v tomhle druhém největším francouzském městě a současně hlavním městě Provence je tolik národností, že by se i marťanští zelení mužíci s tykadly mezi nimi ztratili.

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...

Kypr – ostrov bohyně Afrodity

Zabořte své nohy do teplého písku, nechte slunce rozpálit vaši pokožku při pohledu na blankytně modré Středozemní moře. Pokud jde o dovolenou na pláži, Kypr nic nepřekoná. 

Bohemia Sekt ICE 0% nově i v menší lahvi

Dlouhé dny zalité sluncem, kdy se vzduchem nese smích a dobrá nálada, jsou jako stvořené k bezstarostné zábavě. Ať už se sejdete s přáteli na...
Reklama
Reklama