Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Ročník přinesl mnoho inovací, velký zájem o program a poukázal na současné trendy eko, bio a vegan

Ocenění jako například Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nemají za cíl upřednostňovat určité produkty před druhými. Naopak mají jednotlivým produktům pomáhat. A především jsou tady pro zákazníky. Pro jejich snazší orientaci v daném segmentu, které výrobky si jejich důvěru zaslouží, ať už z hlediska kvality, servisu vůči nim nebo přístupu k životnímu prostředí. Na tom všem totiž záleží, jak dokládá i zájem výrobců
o program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který překonal v letošním roce očekávání. Celkem o ocenění zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích. Nejlepším příkladem inovace je letošní Absolutní vítěz programu Spontex Green smetáková řada ze 100 % recyklovaných materiálů.
Marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka se v rámci svého 21. ročníku v ČR a 10. ročníku na Slovensku těšil velkému zájmu výrobců o registrace novinek v obou zemích. A to přesto, že letos na trhu došlo k zajímavému paradoxu. Navzdory velkému zájmu výrobců o program je totiž kvůli pandemii koronaviru inovativních produktů na trhu obecně méně.  Výrobci se ale nachází v situaci, kdy už více než rok nelze promovat nové výrobky na veletrzích, organizovat samplingy v místě prodeje a podobně. To je jeden z hlavních důvodů, proč mají firmy zájem o podporu ve formě nezávislého spotřebitelského ocenění. Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů.

„V kategoriích potravin a nápojů roste už několik let počet registrací zaměřených na zdravý životní styl např. cukrovinky se sníženým obsahem cukru nebo veganské potraviny. Ale i napříč všemi kategoriemi je oproti posledním ročníkům vidět ještě větší tlak na ekologii a udržitelnost,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit. Osobně mám velkou radost, když vidím silný trend inovací, který je win-win pro spotřebitele, pro výrobce, ale i dlouhodobě pro životní prostředí. Chybí tak sice odvážné inovace spočívající třeba v netradičních příchutích typu jogurt s colovou příchutí, který mimochodem před více než deseti lety na trhu své místo nenašel. Po podobných výrobcích se mi snad jen z nostalgie trochu stýská, ale už asi všichni výrobci pochopili, že v přístupu k ekologii a udržitelnosti jsme všichni na jedné lodi. Novinky tedy na první pohled nejsou pro spotřebitele často tak výrazné, ale zato obecně mnohem prospěšnější pro naše zdraví
a prostředí, což je dobře,“ dodává Lukáš Matějka.

„Nárůst jednotlivých kategorií a inovací zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat. Z dlouhodobého průzkumu spotřebitelského chování mj. vyplývá, že produkt, který je označen logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, motivuje 53 % spotřebitelů k jeho koupi (nezávisle na znalosti).“ uvádí Jana Medenica, projektová manažerka programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. „Tradičně byly hodnoceny kategorie, jako Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny. Nově přibyly v letošním roce kategorie reagující na současné trendy, jedná se tak např. o Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské či veganské potraviny, či různé kategorie ekologicky zaměřených spotřebních a drogistických produktů, hodně se teď logicky inovuje také v hygieně či úklidu,“ dodává Jana Medenica.

„Navzdory probíhající pandemii roste procento nakupujících, o kterých můžeme říci, že jsou to ti, kteří udávají trendy. Rádi zkoušejí nové věci, vyhledávají nové výrobky, značky, nebojí se experimentovat. Z posledního průzkumu Shopper Trends, který jsme realizovali v závěru loňského roku, vyplývá, že aktuálně mezi českými nakupujícími je 21 % těch, kteří lační po novinkách. Oproti nakupujícím v západní Evropě je to sice relativně malé procento, ale trend je určitě pozitivní, „uvádí Soňa Fialová, CZ & SK CI vendor manager společnosti Nielsen IQ.

„Nechci být prorokem, ale připadá mi, že tento ročník je velmi inovativní, a to jak po stránce obsahu a užitných vlastností výrobků, tak i po stránce obalů a ekologických přístupů. Začíná v této oblasti tvrdý boj o přízeň zákazníků a výrobci to uchopili správně,“ říká za odbornou porotu Michal Ševera, člen představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu.

 

Čeho si na novinkách ceníme?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 – květen 2021. V každé kategorii soutěžily minimálně tři konkurenční produkty a při výběru respondentů byly zohledněny atributy, jako například složení domácnosti či přítomnost zvířete v domácnosti. Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem při novém produktu je na prvním místě chuť / funkčnost, následuje kvalita, překvapivě na třetím místě je obal a na čtvrtém značka produktů. Pro respondenty, kteří novinku neznají, je nejvýznamnějším atributem obal, následuje kvalita a značka.

Také v letošním roce výrobky hodnotila odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal Ovsánek, který je naprostou novinkou v kategorii bezlaktózových potravin – působí jako jogurt, ale jedná se o nemléčný zakysaný výrobek z klíčeného ovsa.

V letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející rok. Odehraje se v TV, outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží. Vítězové mohou při propagaci oceněných novinek ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba Spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít logo umístěné na obalech výrobků.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021:

 

Další aktuální zajímavosti naleznete pod touto prezentací, ke stažení zde.

 

My jsme si pro vás připravili soutěž o dva balíčky produktů. Jeden výherce obdrží balíček potravinový a druhý pak s produkty kosmetickými.

 

 

Podmínky SOUTĚŽE – Sledujte nás na FB a také IG.

 

 

Výherci: E. Sluka, M. Eliášková

 

Reklama

Doporučujeme

Tipy, jak na letošní Vánoce lehce a zdravě

Užijte si letos Vánoce naplno a zdravě. Svátky nemusí být spojeny s nadměrnou konzumací cukru a těžkých jídel. Chutně, lehce a funkčně můžete letos...

Čtyři šálky denně jsou v normě. Češi se limitu ani nepřibližují

Dlouhé roky nás strašili, že káva je dálnicí k infarktu a dehydrataci, jenže nejnovější data otáčejí kormidlo o sto osmdesát stupňů. Ukazuje se, že...

Dámské zimní boty – může jeden model ladit s elegantním kabátem i s ležérní bundou?

Zima přináší nejen zasněženou krajinu a sváteční atmosféru, ale často také náročné podmínky, které prověřují kvalitu naší obuvi. Mokré chodníky, rozbředlý sníh, mráz i...

Zapomeňte na Alpy. Světové hlavní město mléka leží v prachu a horku

Zelené pastviny a cinkání zvonů ve Švýcarsku jsou sice romantickou představou, avšak realita globálního mléčného byznysu vypadá diametrálně odlišně. Skutečný vládce trhu se ukrývá...

Přírodní péče k Vánocům? Ano, darujte kosmetiku plnou kozího mléka

Také přemýšlíte, jak udělat radost svým blízkým  dárkem, který má opravdový smysl? Přírodní kosmetika plná kozího mléka v sobě spojuje mnohé. Kozí mléko bylo...

Banánová slupka a čaj. Trik za pár korun, který rozsvítí Vánoce

Máte doma zelený keřík, který zarputile odmítá vykvést, zatímco v obchodech vidíte rostliny obalené poupaty? Čas se krátí, ale ještě není vše ztraceno, neboť...

Sukně Reserved: moderní kousky, které reagují na rytmus každodenního života

Sukně od Reserved dnes nejsou jen estetickým doplňkem, ale funkční součástí šatníku, která dokáže pružně reagovat na to, jaký máte den. Jednoduché střihy, výraznější...

Manželství není Disneyovka: 5 krutých pravd, které zjistíte až po svatbě

Vstupujeme do toho s růžovými brýlemi a pocitem, že láska hory přenáší, jenže realita všedních dnů nás často profackuje dřív, než stihneme vybalit svatební...

Pracoval s Pittem i DiCapriem. Martin Hub v pořadu Popojedem odhaluje zákulisí kaskadérského řemesla

Známý český herec a kaskadér, který se představil i ve světových filmech jako Titanic, Gladiátor nebo Troja. To není nikdo jiný než Martin Hub....

Jak využít slupky z brambor a jablek pro zdravější vaření

Automaticky saháme po škrabce a bezmyšlenkovitě házíme kusy zeleniny do koše, aniž bychom tušili, že se zbavujeme toho nejcennějšího pokladu. Slupky totiž nejsou odpadem...

Průvodce online seznamováním

V dnešní digitální době se seznamování přes internet stalo běžnou součástí našeho života. Online seznamky a aplikace přinášejí obrovské možnosti – můžete se spojit...

5 nejčastějších chyb při třídění odpadu: i malé změny vedou k velkým úspěchům

Třídění odpadu se u nás již stalo standardem, podle nejnovějších statistik třídí pravidelně své odpady na 75 % obyvatel ČR. Řadíme se tak mezi...

Ženy o Vánocích touží po klidu, muži po hračkách. Jak se trefit do vkusu úplně každému

Zase stojíš bezradně v obchodě a máš okno, protože vůbec netušíš, čím potěšit své blízké? Neboj, letos to zvládneme bez ponožek z nouze a...

Vánoční soutěž o jedinečnou kosmetiku Onclé

Přejete si k Vánocům něco, co potěší tělo i duši? Připravili jsme pro Vás luxusní balíček přírodní tělové kosmetiky, která podporuje zpevnění, vyhlazení a tvarování...

Darujte o letošních svátcích svým blízkým dárek, který jim přinese smysluplný odpočinek

Vánoční svátky jsou obdobím radosti, setkávání a vytváření trvalých vzpomínek. Jakmile však sváteční období skončí, mnoho dospělých čelí obvyklé výzvě – povánočnímu útlumu. Místo...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3