Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Ročník přinesl mnoho inovací, velký zájem o program a poukázal na současné trendy eko, bio a vegan

Ocenění jako například Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nemají za cíl upřednostňovat určité produkty před druhými. Naopak mají jednotlivým produktům pomáhat. A především jsou tady pro zákazníky. Pro jejich snazší orientaci v daném segmentu, které výrobky si jejich důvěru zaslouží, ať už z hlediska kvality, servisu vůči nim nebo přístupu k životnímu prostředí. Na tom všem totiž záleží, jak dokládá i zájem výrobců
o program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který překonal v letošním roce očekávání. Celkem o ocenění zabojovalo 196 nominací v 60 kategoriích. Nejlepším příkladem inovace je letošní Absolutní vítěz programu Spontex Green smetáková řada ze 100 % recyklovaných materiálů.
Marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka se v rámci svého 21. ročníku v ČR a 10. ročníku na Slovensku těšil velkému zájmu výrobců o registrace novinek v obou zemích. A to přesto, že letos na trhu došlo k zajímavému paradoxu. Navzdory velkému zájmu výrobců o program je totiž kvůli pandemii koronaviru inovativních produktů na trhu obecně méně.  Výrobci se ale nachází v situaci, kdy už více než rok nelze promovat nové výrobky na veletrzích, organizovat samplingy v místě prodeje a podobně. To je jeden z hlavních důvodů, proč mají firmy zájem o podporu ve formě nezávislého spotřebitelského ocenění. Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů.

„V kategoriích potravin a nápojů roste už několik let počet registrací zaměřených na zdravý životní styl např. cukrovinky se sníženým obsahem cukru nebo veganské potraviny. Ale i napříč všemi kategoriemi je oproti posledním ročníkům vidět ještě větší tlak na ekologii a udržitelnost,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Novinky, které letos ve spotřebitelském průzkumu bojovaly o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka v jednotlivých kategoriích, jsou převážně vyrobeny z udržitelných zdrojů, recyklovaných materiálů, mají eko-friendly obaly či složení (především drogerie) a nebojí se tím pochlubit. Osobně mám velkou radost, když vidím silný trend inovací, který je win-win pro spotřebitele, pro výrobce, ale i dlouhodobě pro životní prostředí. Chybí tak sice odvážné inovace spočívající třeba v netradičních příchutích typu jogurt s colovou příchutí, který mimochodem před více než deseti lety na trhu své místo nenašel. Po podobných výrobcích se mi snad jen z nostalgie trochu stýská, ale už asi všichni výrobci pochopili, že v přístupu k ekologii a udržitelnosti jsme všichni na jedné lodi. Novinky tedy na první pohled nejsou pro spotřebitele často tak výrazné, ale zato obecně mnohem prospěšnější pro naše zdraví
a prostředí, což je dobře,“ dodává Lukáš Matějka.

„Nárůst jednotlivých kategorií a inovací zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat. Z dlouhodobého průzkumu spotřebitelského chování mj. vyplývá, že produkt, který je označen logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, motivuje 53 % spotřebitelů k jeho koupi (nezávisle na znalosti).“ uvádí Jana Medenica, projektová manažerka programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. „Tradičně byly hodnoceny kategorie, jako Alkohol, Cereálie, Cukrovinky, Čokoláda, Káva, Koupelová kosmetika, Krmiva, Balené maso, Papírový program či Těstoviny. Nově přibyly v letošním roce kategorie reagující na současné trendy, jedná se tak např. o Bezlaktózové potraviny, Bezlepkové pečivo, Vegetariánské či veganské potraviny, či různé kategorie ekologicky zaměřených spotřebních a drogistických produktů, hodně se teď logicky inovuje také v hygieně či úklidu,“ dodává Jana Medenica.

„Navzdory probíhající pandemii roste procento nakupujících, o kterých můžeme říci, že jsou to ti, kteří udávají trendy. Rádi zkoušejí nové věci, vyhledávají nové výrobky, značky, nebojí se experimentovat. Z posledního průzkumu Shopper Trends, který jsme realizovali v závěru loňského roku, vyplývá, že aktuálně mezi českými nakupujícími je 21 % těch, kteří lační po novinkách. Oproti nakupujícím v západní Evropě je to sice relativně malé procento, ale trend je určitě pozitivní, „uvádí Soňa Fialová, CZ & SK CI vendor manager společnosti Nielsen IQ.

„Nechci být prorokem, ale připadá mi, že tento ročník je velmi inovativní, a to jak po stránce obsahu a užitných vlastností výrobků, tak i po stránce obalů a ekologických přístupů. Začíná v této oblasti tvrdý boj o přízeň zákazníků a výrobci to uchopili správně,“ říká za odbornou porotu Michal Ševera, člen představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu.

 

Čeho si na novinkách ceníme?

Hodnocení nových produktů bylo provedeno na základě spotřebitelského průzkumu realizovaného v měsíci květnu 2021 výzkumnou společností Nielsen IQ. Respondenti hodnotili v 60 kategoriích 196 novinek, které byly uvedeny na trh v období leden 2020 – květen 2021. V každé kategorii soutěžily minimálně tři konkurenční produkty a při výběru respondentů byly zohledněny atributy, jako například složení domácnosti či přítomnost zvířete v domácnosti. Respondenti měli možnost hodnotit vlastnosti novinek, přičemž z průzkumu vyplývá, že nejdůležitějším znakem při novém produktu je na prvním místě chuť / funkčnost, následuje kvalita, překvapivě na třetím místě je obal a na čtvrtém značka produktů. Pro respondenty, kteří novinku neznají, je nejvýznamnějším atributem obal, následuje kvalita a značka.

Také v letošním roce výrobky hodnotila odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal Ovsánek, který je naprostou novinkou v kategorii bezlaktózových potravin – působí jako jogurt, ale jedná se o nemléčný zakysaný výrobek z klíčeného ovsa.

V letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející rok. Odehraje se v TV, outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží. Vítězové mohou při propagaci oceněných novinek ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba Spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít logo umístěné na obalech výrobků.

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2021:

 

Další aktuální zajímavosti naleznete pod touto prezentací, ke stažení zde.

 

My jsme si pro vás připravili soutěž o dva balíčky produktů. Jeden výherce obdrží balíček potravinový a druhý pak s produkty kosmetickými.

 

 

Podmínky SOUTĚŽE – Sledujte nás na FB a také IG.

 

 

Výherci: E. Sluka, M. Eliášková

 

Reklama

Doporučujeme

Okurka nejen do salátu: 6 překvapivých způsobů, jak ji využít pro pleť, vlasy i domácnost

Okurka je v létě osvěžující, plná vody a ideální do salátů. Ale věděla jsi, že ti může pomoct i s oteklými víčky, mastnou pletí...

Mozek jako v bavlnce: 5 jednoduchých zvyků, které zlepší soustředění i náladu

Zapomínáš, co jsi chtěla udělat? Přeskakuješ mezi úkoly a večer nevíš, co jsi vlastně stihla? Tvůj mozek možná potřebuje trochu lásky. Nemusíš pít zázračné...

Arabská kuchyně skrývá opravdové poklady. Zkuste si připravit třeba tyto tři recepty

Arabská kuchyně nabízí spoustu pokladů v podobě tradičních pokrmů, které jsou navíc poměrně snadné na přípravu. Navíc je doslova festivalem chutí a vůní. Pokud...

5 rad, jak začít s nordic walkingem

„Nordic walkingem – chůzí se speciálními holemi s rukavičkami – dokážeme zapojit až 90 % svalů v našem těle, a to stejnoměrně, což je ve světě sportů zcela výjimečné.

Proč pořád koukáme na ty samé filmy? Mozek totiž ví, co potřebuje

Notting Hill. Pelíšky. Titanic. Jsou filmy, ke kterým se vracíme znovu a znovu, i když známe každý záběr. Psychologové potvrzují, že nejde o lenost...

Stylově po padesátce: Jak najít svůj osobitý šmrnc bez slepého následování trendů

Je vám padesát a víc? Skvělé. Protože právě teď začíná období, kdy už nemusíte nic dokazovat. Styl po padesátce není o tom, co diktují...

Jste milovníci kávy? Tak to určitě vyzkoušejte tuto švédskou verzi

Mnozí milovníci kávy si bez svého oblíbeného nápoje nedokážou představit den. Není se čemu divit, káva má lahodnou chuť, stimuluje a kromě toho má...

Červenec – měsíc povědomí o pupečníkové krvi 

Rozhodnutí, které uděláte jen jednou  Měsíc povědomí o pupečníkové krvi každý červenec vyzývá ke vzdělávání lidí a zvyšování povědomí o významu a léčivém potenciálu pupečníkové...

Stres jako tichý zloděj krásy. Co pomáhá, když už krémy nestačí

Někdy máme pocit, že děláme všechno správně – odličujeme, hydratujeme, jíme saláty a pijeme vodu. A přesto se v zrcadle objevuje unavená, zašedlá tvář,...

Nezbytné letní outfity – co nosit tuto sezónu?

Léto je ideální příležitost, jak si pohrát s módou, odlehčit šatník a vsadit na svěží barvy i pohodlné střihy. Ať už míříte do města,...

Léto ve džbánu: Recepty na domácí limonády, které tě přenesou na terasu v Provence

Sladké, kyselé, voňavé a krásné na pohled. Domácí limonády jsou mnohem víc než jen voda s citronem. Stačí pár surovin z kuchyně a můžeš...

Vytáčí vás zapáchající pračka? Přestaňte používat prací gel

Každý od pračky očekává, že vypere prádlo, tak, aby bylo čisté a voňavé. To však není možné, pokud pračka zapáchá. Říkáte si, že se...

Hudební festival Hrady CZ se tento pátek a sobotu přesouvá na Kunětickou horu s Kabátem, Divokým Billem, Richardem Krajčem a Benem Cristovao

Na putovním festivalu dále vystoupí Wanastowi Vjecy, Sofian Medjmedj, Marpo a další interpreti a kapely. Na 20. ročníku festivalu Hrady CZ vystoupí Ben Cristovao Hudební festival...

Bylinka z dětství, která pomáhá i dnes. Šťovík nejen na lupénku a rýmu

Každý jsme ho někdy žvýkali na louce – kyselý, svíravý, ale osvěžující. Šťovík není jen vzpomínkou na dětství, ale i malým zázrakem pro naše...

Poslední šance. Xiaomi nabízí nejlepší telefony za letošní nejnižší ceny

Pouze do 21. července můžete využít slevy na chytré telefony, ventilátory, hodinky, náramky a další výrobky Xiaomi. Nejlevnější špičkový telefon Redmi Note 14 stojí...
Reklama
Reklama