První sportovci už mají kompletní olympijskou kolekci

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Sportovní lezec a medailová naděje Adam Ondra, vodní slalomář a obhájce bronzové medaile z Ria Jiří Prskavec a další vodní slalomářka Kateřina Minařík Kudějová jsou prvními sportovci, kteří už mají doma kompletní Olympijskou kolekci Tokio 2020. Sadu oblečení pro odložené hry v Tokiu si vyzvedli v areálu Chuchle Arena v Praze a pochvalovali si zejména její funkčnost a výraznost.

Hlavním motivem olympijské  kolekce pro sportovce je nápis Czech Republic s jeho japonským ekvivalentem. Spojovacím grafickým prvkem kolekce je gymnastická figura na počest úspěšných olympijských medailistů včetně Věry Čáslavské. Olympijská kolekce pro sportovce, kterou navrhla designerka ALPINE PRO Veronika Paulenová, čítá 35 položek pro ženy a 34 položek pro muže. Celkem bude vyrobeno 20000 kusů. Na vývoji olympijské kolekce do Tokia spolupracovala i osvědčená komise sportovců – lyžařka Kateřina Neumannová, skikrosař Tomáš Kraus, skifař Ondřej Synek a šéf české olympijské výpravy Martin Doktor.

Při výrobě olympijské kolekce byl kladen velký důraz na komfort sportovců, kteří se v Tokiu budou pohybovat na sportovištích i v olympijské vesnici při velmi vysokých teplotách a za extrémní vlhkosti. „Společně s technology ALPINE PRO a komisí sportovců jsme vybrali osvědčené ultralehké a prodyšné materiály, které se přizpůsobí japonským podmínkám,“ upřesňuje Veronika Paulenová.

Vysokým teplotám se přizpůsobila i sportovní obuv, která má bezešvé pletené provedení s ponožkovou nástavbou. „Obuv má promyšlenou koncepci hustoty vlákna na různých místech, díky čemuž zajistí skvělou prodyšnost, přilnavost a odvětrávání,“ dodává designerka.

Olympijské kolekci dominuje bílá, modrá a červená barva. „Národní trikoloru jsme zapracovali i jako designový prvek na mikiny, bundy, kalhoty a doplňky v podobě zlatých taháčků. Na výrobu bylo využito 4 800 metru trikolorové stuhy. Pro české sportovkyně jsme nově do kolekce zařadili sportovní šaty s odkazem na tradiční oděvy japonských žen,” vysvětluje Veronika Paulenová.

Aby byli sportovci s kolekcí do Tokia spokojeni, měli šanci si ji osobně vyzkoušet a prohlédnout už v roce 2019 na TOP Campu v Karlových Varech. „Díky jejich podnětům jsme do kolekce nakonec vrátili i tílko bez rukávů, které ve finálních návrzích chybělo. Doufám, že se sportovci budou v kolekci cítit příjemně a že si v ní opět dojdou i pro medaile,“ popřála sportovcům Veronika Paulenová.

Šéf olympijské výpravy Martin Doktor vyzdvihl kvalitu oblečení: „Olympijské kolekce pro sportovce vždy připravujeme s důrazem na technologicky vyspělé a pohodlné materiály a také s důrazem na vyvolání těch správných emocí národní hrdosti a týmovosti. I proto se do kolekcí promítají odkazy sportovních legend naší historie. Už jen účast na olympiádě v Tokiu je pro sportovce ohromný úspěch,”  upozornil Martin Doktor.

Část olympijské kolekce si mohou zakoupit i fanoušci. V prodejnách ALPINE PRO i v e-shopu je pro ně připraveno téměř 200 000 kusů kolekce. „Chceme vzbudit mezi fanoušky hrdost na český tým, na české sportovce, na každého z nich, kdo se na olympijské hry probojuje. I když nemohou být čeští fanoušci s námi přímo v Tokiu, věříme, že nás budou podporovat i na dálku na Olympijských festivalech či podpůrnými komentáři na sociálních sítích,” dodává Martin Doktor. 

Na své druhé olympijské hry vyrazí Jiří Prskavec i Kateřina Minařík Kudějová. Oba trénuje Jiří Prskavec starší
a celá rodina fandila Prskavcovi při zisku bronzové medaile v Riu. V Tokiu budou ale s ohledem na koronavirová opatření chybět. „Ještě vloni jsme plánovali, že by přijela maminka i manželka Terka. Bohužel to nakonec nejde, což mě moc mrzí,“ litoval Jiří Prskavec skutečnosti, že OH v Tokiu budou bez zahraničních fanoušků.

Na své první olympijské hry se chystá lezec Adam Ondra, jeho disciplína je na olympijských hrách vůbec poprvé. „Olympiáda je můj velký sen a velkou výzvou, proto jsme tomu přizpůsobil i přípravu v posledních dvou letech,“ dodává Ondra. Kvůli hrám v Tokiu vznikla totiž nová disciplína – kombinace lezení na obtížnost, bouldering
a lezení na rychlost. „Abych byl dobře připravený, omezil jsem kvůli tomu i lezení ve skalách a trénuji rychlost, což není vůbec můj šálek kávy,“ řekl Ondra.

Fasování Olympijské kolekce Tokio 2020 je z hlediska preventivních opatření proti nemoci COVID-19 naprosto bezpečné. Každý sportovec a účastník doprovodu se před vyzvednutím oblečení musí nechat otestovat antigenním testem profesionální společnosti Anygence. Obsluhující personál se testuje každý den a nikdo jiný do prostor fasování nemá přístup.

 

Koupí bílého trička s nápisem Czech Republic na hrudi navíc fanoušci podpoří děti z České olympijské nadace. Firma ALPINE PRO obléká olympioniky už od roku 2009.

 

Reklama

Doporučujeme

Nové Město na Moravě: Perla Vysočiny láká sportovce i milovníky historie

Přemýšlíte, kam vyrazit na nezapomenutelný výlet, který v sobě snoubí bohatou historii, malebnou přírodu a špičkové sportovní vyžití? Pak je pro vás Nové Město...

Láska není raketová věda. Slavná koučka odhalila vzorec, který zachrání každý vztah

Máte pocit, že se v moři vztahových rad topíte? Zapomeňte na složité teorie. Světoznámá koučka Sadia Khan na svém youtube přišla s jednoduchým vzorcem,...

Muž s nejdelším jménem světa si ho po 25 letech stále nepamatuje

Představte si, že se jmenujete Lawrence Alon Alois Aloysius Alphege Alun Alured Alvin Alisander… a to je jen prvních osm jmen z celkových 2253....

Zapomeňte na túje. Tyhle keře rostou rychleji a sousedé vám je budou závidět

Českými zahradami se jako mor šíří zelené hradby z tújí, které sice spolehlivě cloní, ale často postrádají šmrnc. Ačkoliv jsou tyto jehličnany pro živý...

Vyhrajte poukázku na nákup na e-shopu ČistéDřevo.cz a darujte letos originální dárky!

Vánoce se blíží nezadržitelným tempem, což mimo jiné znamená nejvyšší čas přemýšlet, čím obdarujeme své blízké. Dárky by totiž měly být od srdce, dělat...

Po stopách zakladatele moderní vodoléčby: Naučná stezka Vincenze Priessnitze

Začátek v srdci Lázní Jeseník Naučná stezka nesoucí jméno slavného léčitele Vincenze Priessnitze začíná v areálu Priessnitzových léčebných lázní, které se nacházejí přibližně 2 kilometry...

Zapomeňte na kávu. Obyčejné jablko po ránu dokáže s tělem zázraky

Bereme ho jako samozřejmost, hodíme ho do tašky a sníme, kdy nás zrovna napadne. Jenže naše tělo není popelnice, nýbrž sofistikovaný stroj řízený vnitřními...

Manželství s.r.o. aneb když se doma chováte jako vojáci v zákopu

Mnoho párů žije v režimu studené války, v níž se komunikace omezuje na provozní nutnosti a jádro problému zůstává skryté pod nánosem křivd. Pokud...

Věda potvrzuje léčivé účinky spánku pod širákem. Stačí jediná noc

Možná to zní jako dobrodružství pro skauty, avšak realita je prozaičtější. „Lidé zapomněli, jak vypadá opravdová tma,“ upozorňují odborníci ze Sleep Health, podle nichž...

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3