První sportovci už mají kompletní olympijskou kolekci

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Sportovní lezec a medailová naděje Adam Ondra, vodní slalomář a obhájce bronzové medaile z Ria Jiří Prskavec a další vodní slalomářka Kateřina Minařík Kudějová jsou prvními sportovci, kteří už mají doma kompletní Olympijskou kolekci Tokio 2020. Sadu oblečení pro odložené hry v Tokiu si vyzvedli v areálu Chuchle Arena v Praze a pochvalovali si zejména její funkčnost a výraznost.

Hlavním motivem olympijské  kolekce pro sportovce je nápis Czech Republic s jeho japonským ekvivalentem. Spojovacím grafickým prvkem kolekce je gymnastická figura na počest úspěšných olympijských medailistů včetně Věry Čáslavské. Olympijská kolekce pro sportovce, kterou navrhla designerka ALPINE PRO Veronika Paulenová, čítá 35 položek pro ženy a 34 položek pro muže. Celkem bude vyrobeno 20000 kusů. Na vývoji olympijské kolekce do Tokia spolupracovala i osvědčená komise sportovců – lyžařka Kateřina Neumannová, skikrosař Tomáš Kraus, skifař Ondřej Synek a šéf české olympijské výpravy Martin Doktor.

Při výrobě olympijské kolekce byl kladen velký důraz na komfort sportovců, kteří se v Tokiu budou pohybovat na sportovištích i v olympijské vesnici při velmi vysokých teplotách a za extrémní vlhkosti. „Společně s technology ALPINE PRO a komisí sportovců jsme vybrali osvědčené ultralehké a prodyšné materiály, které se přizpůsobí japonským podmínkám,“ upřesňuje Veronika Paulenová.

Vysokým teplotám se přizpůsobila i sportovní obuv, která má bezešvé pletené provedení s ponožkovou nástavbou. „Obuv má promyšlenou koncepci hustoty vlákna na různých místech, díky čemuž zajistí skvělou prodyšnost, přilnavost a odvětrávání,“ dodává designerka.

Olympijské kolekci dominuje bílá, modrá a červená barva. „Národní trikoloru jsme zapracovali i jako designový prvek na mikiny, bundy, kalhoty a doplňky v podobě zlatých taháčků. Na výrobu bylo využito 4 800 metru trikolorové stuhy. Pro české sportovkyně jsme nově do kolekce zařadili sportovní šaty s odkazem na tradiční oděvy japonských žen,” vysvětluje Veronika Paulenová.

Aby byli sportovci s kolekcí do Tokia spokojeni, měli šanci si ji osobně vyzkoušet a prohlédnout už v roce 2019 na TOP Campu v Karlových Varech. „Díky jejich podnětům jsme do kolekce nakonec vrátili i tílko bez rukávů, které ve finálních návrzích chybělo. Doufám, že se sportovci budou v kolekci cítit příjemně a že si v ní opět dojdou i pro medaile,“ popřála sportovcům Veronika Paulenová.

Šéf olympijské výpravy Martin Doktor vyzdvihl kvalitu oblečení: „Olympijské kolekce pro sportovce vždy připravujeme s důrazem na technologicky vyspělé a pohodlné materiály a také s důrazem na vyvolání těch správných emocí národní hrdosti a týmovosti. I proto se do kolekcí promítají odkazy sportovních legend naší historie. Už jen účast na olympiádě v Tokiu je pro sportovce ohromný úspěch,”  upozornil Martin Doktor.

Část olympijské kolekce si mohou zakoupit i fanoušci. V prodejnách ALPINE PRO i v e-shopu je pro ně připraveno téměř 200 000 kusů kolekce. „Chceme vzbudit mezi fanoušky hrdost na český tým, na české sportovce, na každého z nich, kdo se na olympijské hry probojuje. I když nemohou být čeští fanoušci s námi přímo v Tokiu, věříme, že nás budou podporovat i na dálku na Olympijských festivalech či podpůrnými komentáři na sociálních sítích,” dodává Martin Doktor. 

Na své druhé olympijské hry vyrazí Jiří Prskavec i Kateřina Minařík Kudějová. Oba trénuje Jiří Prskavec starší
a celá rodina fandila Prskavcovi při zisku bronzové medaile v Riu. V Tokiu budou ale s ohledem na koronavirová opatření chybět. „Ještě vloni jsme plánovali, že by přijela maminka i manželka Terka. Bohužel to nakonec nejde, což mě moc mrzí,“ litoval Jiří Prskavec skutečnosti, že OH v Tokiu budou bez zahraničních fanoušků.

Na své první olympijské hry se chystá lezec Adam Ondra, jeho disciplína je na olympijských hrách vůbec poprvé. „Olympiáda je můj velký sen a velkou výzvou, proto jsme tomu přizpůsobil i přípravu v posledních dvou letech,“ dodává Ondra. Kvůli hrám v Tokiu vznikla totiž nová disciplína – kombinace lezení na obtížnost, bouldering
a lezení na rychlost. „Abych byl dobře připravený, omezil jsem kvůli tomu i lezení ve skalách a trénuji rychlost, což není vůbec můj šálek kávy,“ řekl Ondra.

Fasování Olympijské kolekce Tokio 2020 je z hlediska preventivních opatření proti nemoci COVID-19 naprosto bezpečné. Každý sportovec a účastník doprovodu se před vyzvednutím oblečení musí nechat otestovat antigenním testem profesionální společnosti Anygence. Obsluhující personál se testuje každý den a nikdo jiný do prostor fasování nemá přístup.

 

Koupí bílého trička s nápisem Czech Republic na hrudi navíc fanoušci podpoří děti z České olympijské nadace. Firma ALPINE PRO obléká olympioniky už od roku 2009.

 

Reklama

Doporučujeme

Zázrak z kuchyně: Jak ocet pomáhá proti skvrnám a zápachu

Obyčejná lahev z kuchyně se mění v malý elixír krásy. Jablečný ocet, známý ze salátů, totiž překvapivě umí zatočit s tmavými skvrnami i nepříjemným...

Půjčka na cokoliv nabízí řešení pro každý den v týdnu

Malý úvěr, který by byl k dispozici ještě dnes? Ovšem, je to snadná záležitost pro všechny, kdo mají na svém kontě základy práce na PC....

Tajemství 10 000 kroků odhaleno. Pro srdce děláte možná málo

Máte na kontě deset tisíc kroků, ale nasbírali jste je jen přecházením mezi kanceláří a kuchyňkou? Nová rozsáhlá studie varuje, že to nestačí. Nezáleží...

Temná, napínavá a svižná

Vražda mladé ženy naznačuje rituální motiv spojený s rodem záhadného aristokrata De Jonga. Roztáčí spirálu podivných událostí, symbolů a tajemství ukrytých na staré tvrzi. Záhadu,...

Xiaomi zahajuje Black Friday se slevami až 8 200 Kč!

Společnost Xiaomi zahajuje slevovou akci Black Friday, která potrvá od 3. do 30. listopadu 2025. Během tohoto období Xiaomi nabídne zákazníkům širokou škálu svých...

Columbia Amaze Puff – dokonalá kolekce bund a kabátů plná peří i stylu

Značka Columbia Sportswear přichází letošní zimu s novinkou - kolekci péřových bund a kabátů Columbia Amaze Puff, které jsou funkční a zároveň dokonale stylové. Trio...

„Jejich objetí je domov.“ 6 důvodů, proč muži zbožňují plné tvary

Krása má stovky podob, ale ta nejpřitažlivější je často ta, která dýchá sebevědomím a opravdovostí. Ženy s plnými tvary totiž často vyzařují něco, čemu...

Ceny potravin vás děsí? Senioři mají nárok na pomoc, o které se moc nemluví

Účty za jídlo vám dělají vrásky na čele? Pro důchodce existuje skvělá cesta, jak získat kvalitní potraviny za zlomek ceny, nebo dokonce úplně zdarma....

Jsem nejnenáviděnější muž v Británii! Carr se brání útoku Palomy Faith

Komik Alan Carr se stal hvězdou show Celebrity Traitors, ale jeho první „vražda“ v pořadu vyvolala poprask. Zabil totiž svou kamarádku Palomu Faith, která...

Klára Jerneková: herečka, kterou si diváci zamilovali. Její odchod provází záhady

Klára Jerneková zůstává v paměti diváků jako obraz něžné a přirozené herečky. Její život ale skončil předčasně a za smutnou tečkou zůstaly otazníky. Byla...

Jak zatočit s vystouplým bříškem? 5 způsobů, které fungují a nebolí

Dokonale ploché břicho? To není jen mýtus z obálek časopisů. Skutečná síla je ve funkčních svalech a pocitu lehkosti. Zpevněný střed těla přitom ovlivňuje...

Nenávist za monitorem: Proč ženy na internetu čelí větší krutosti než muži

Internet měl být místem svobody. Platformou, kde mohou všichni mluvit beze strachu a bez ohledu na pohlaví. Realita? Úplný opak. Zvlášť pro ženy. Online...

Pozor na falešné policisty. Využívají stres a kradou statisíce

Když vám zazvoní telefon a na displeji svítí číslo Policie ČR, zpozorníte. Přesně na to ale podvodníci čekají. Jejich nový trik, kdy se vydávají...

Zapomeňte na lososa. Ryba, kterou jste přehlíželi, je skutečný poklad

Zatímco losos byl roky hvězdou zdravého jídelníčku, odborníci hlásí změnu na trůnu. Novým králem se stává obyčejná makrela... ryba, která spojuje to, co často...

Vánoční pohoda se Saloos

SOUTĚŽ O 5 BALÍČKŮ DÁRKOVÉ SADY Že neexistuje perfektní vánoční dárek, kterým potěšíte téměř každého napříč generacemi? Saloos vytvořil kouzelnou sadu 100% přírodních esenciálních olejů...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3