První sportovci už mají kompletní olympijskou kolekci

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Sportovní lezec a medailová naděje Adam Ondra, vodní slalomář a obhájce bronzové medaile z Ria Jiří Prskavec a další vodní slalomářka Kateřina Minařík Kudějová jsou prvními sportovci, kteří už mají doma kompletní Olympijskou kolekci Tokio 2020. Sadu oblečení pro odložené hry v Tokiu si vyzvedli v areálu Chuchle Arena v Praze a pochvalovali si zejména její funkčnost a výraznost.

Hlavním motivem olympijské  kolekce pro sportovce je nápis Czech Republic s jeho japonským ekvivalentem. Spojovacím grafickým prvkem kolekce je gymnastická figura na počest úspěšných olympijských medailistů včetně Věry Čáslavské. Olympijská kolekce pro sportovce, kterou navrhla designerka ALPINE PRO Veronika Paulenová, čítá 35 položek pro ženy a 34 položek pro muže. Celkem bude vyrobeno 20000 kusů. Na vývoji olympijské kolekce do Tokia spolupracovala i osvědčená komise sportovců – lyžařka Kateřina Neumannová, skikrosař Tomáš Kraus, skifař Ondřej Synek a šéf české olympijské výpravy Martin Doktor.

Při výrobě olympijské kolekce byl kladen velký důraz na komfort sportovců, kteří se v Tokiu budou pohybovat na sportovištích i v olympijské vesnici při velmi vysokých teplotách a za extrémní vlhkosti. „Společně s technology ALPINE PRO a komisí sportovců jsme vybrali osvědčené ultralehké a prodyšné materiály, které se přizpůsobí japonským podmínkám,“ upřesňuje Veronika Paulenová.

Vysokým teplotám se přizpůsobila i sportovní obuv, která má bezešvé pletené provedení s ponožkovou nástavbou. „Obuv má promyšlenou koncepci hustoty vlákna na různých místech, díky čemuž zajistí skvělou prodyšnost, přilnavost a odvětrávání,“ dodává designerka.

Olympijské kolekci dominuje bílá, modrá a červená barva. „Národní trikoloru jsme zapracovali i jako designový prvek na mikiny, bundy, kalhoty a doplňky v podobě zlatých taháčků. Na výrobu bylo využito 4 800 metru trikolorové stuhy. Pro české sportovkyně jsme nově do kolekce zařadili sportovní šaty s odkazem na tradiční oděvy japonských žen,” vysvětluje Veronika Paulenová.

Aby byli sportovci s kolekcí do Tokia spokojeni, měli šanci si ji osobně vyzkoušet a prohlédnout už v roce 2019 na TOP Campu v Karlových Varech. „Díky jejich podnětům jsme do kolekce nakonec vrátili i tílko bez rukávů, které ve finálních návrzích chybělo. Doufám, že se sportovci budou v kolekci cítit příjemně a že si v ní opět dojdou i pro medaile,“ popřála sportovcům Veronika Paulenová.

Šéf olympijské výpravy Martin Doktor vyzdvihl kvalitu oblečení: „Olympijské kolekce pro sportovce vždy připravujeme s důrazem na technologicky vyspělé a pohodlné materiály a také s důrazem na vyvolání těch správných emocí národní hrdosti a týmovosti. I proto se do kolekcí promítají odkazy sportovních legend naší historie. Už jen účast na olympiádě v Tokiu je pro sportovce ohromný úspěch,”  upozornil Martin Doktor.

Část olympijské kolekce si mohou zakoupit i fanoušci. V prodejnách ALPINE PRO i v e-shopu je pro ně připraveno téměř 200 000 kusů kolekce. „Chceme vzbudit mezi fanoušky hrdost na český tým, na české sportovce, na každého z nich, kdo se na olympijské hry probojuje. I když nemohou být čeští fanoušci s námi přímo v Tokiu, věříme, že nás budou podporovat i na dálku na Olympijských festivalech či podpůrnými komentáři na sociálních sítích,” dodává Martin Doktor. 

Na své druhé olympijské hry vyrazí Jiří Prskavec i Kateřina Minařík Kudějová. Oba trénuje Jiří Prskavec starší
a celá rodina fandila Prskavcovi při zisku bronzové medaile v Riu. V Tokiu budou ale s ohledem na koronavirová opatření chybět. „Ještě vloni jsme plánovali, že by přijela maminka i manželka Terka. Bohužel to nakonec nejde, což mě moc mrzí,“ litoval Jiří Prskavec skutečnosti, že OH v Tokiu budou bez zahraničních fanoušků.

Na své první olympijské hry se chystá lezec Adam Ondra, jeho disciplína je na olympijských hrách vůbec poprvé. „Olympiáda je můj velký sen a velkou výzvou, proto jsme tomu přizpůsobil i přípravu v posledních dvou letech,“ dodává Ondra. Kvůli hrám v Tokiu vznikla totiž nová disciplína – kombinace lezení na obtížnost, bouldering
a lezení na rychlost. „Abych byl dobře připravený, omezil jsem kvůli tomu i lezení ve skalách a trénuji rychlost, což není vůbec můj šálek kávy,“ řekl Ondra.

Fasování Olympijské kolekce Tokio 2020 je z hlediska preventivních opatření proti nemoci COVID-19 naprosto bezpečné. Každý sportovec a účastník doprovodu se před vyzvednutím oblečení musí nechat otestovat antigenním testem profesionální společnosti Anygence. Obsluhující personál se testuje každý den a nikdo jiný do prostor fasování nemá přístup.

 

Koupí bílého trička s nápisem Czech Republic na hrudi navíc fanoušci podpoří děti z České olympijské nadace. Firma ALPINE PRO obléká olympioniky už od roku 2009.

 

Reklama

Doporučujeme

Soutěž o tělovou kosmetiku Onclé, která Vám zpevní postavu

Zapojte se do naší soutěže. Čeká na Vás Dámská řada Onclé obsahující 3 výjimečné tělové produkty pro tvarování postavy a potlačení celulitidy, strií i...

Hubnutí po 35 letech není nemožné, jen vyžaduje jiný přístup

Říká se, že po třicítce je hubnutí těžší než kdy dřív. Vědecké studie ale ukazují, že metabolismus za to nemůže, hlavní roli hraje náš...

Sedm jídel z dětství, která dokazují vynalézavost českých maminek

Vzpomínáte si na tu vůni? Na kuchyni s linoleem, kde maminka z pár surovin dokázala vykouzlit večeři pro celou rodinu. Nebyl to luxus, ale...

Ricotta jako spasitel pro seniory: posílí kosti, chrání před chudokrevností a dodá tělu bílkoviny

Stárnutí s sebou přináší spoustu drobných nepříjemností, jako například bolavé klouby, pomalejší metabolismus nebo zažívání, které si občas dělá, co chce. Naštěstí to ale...

Politické strany chtějí více pracujících důchodců, rozdíly jsou jen v detailech

Motivace k práci v důchodovém věku se stala jedním z hlavních volebních témat. Většina stran plánuje rozšíření podpory pro seniory, kteří se rozhodnou zůstat...

Vůně, která spojuje. Objevte kouzlo poctivých masových pekáčků

Existuje něco víc než jen vůně linoucí se z trouby, kde se maso, zelenina a sýr pomalu spojují v dokonalou harmonii? Pekáček není jen...

Zapomeňte na drahé superpotraviny. Řeřicha setá je malý zázrak přímo z vaší zahrádky

Někdy hledáme zázračné potraviny na opačném konci světa, a přitom máme jednu z těch nejlepších doslova po ruce. Řeřicha setá je na první pohled...

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3