Muži si v pandemii oblíbili nákupy. Utratí více než ženy a polovina u pořizování módy přes e-shopy zůstane

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Muži utratí na jeden nákup více než ženy

Průměrná výše nákupu je u mužů vyšší než u žen. Celých 39 % plánuje v následujících měsících utratit online nakupováním módy částky ve výši 1 000–3 000 korun, čtvrtina investuje mezi 3 000 a 10 000 korun, ukazuje aktuální výzkum GLAMI.

 

Bezmála polovina na e-shopech zůstane

Díky výhodám online nákupů, které šetří čas a energii dříve věnované chození z obchodu do obchodu, zkoušení či čekání ve frontách, plánuje zůstat u pořizování módy přes e-shopy 46 % mužů, o 14 % více než žen. Připlatit si za dopravu vadí mužům o něco méně než ženám, větší trpělivost mají také s čekáním.

 

Online nakupují mikiny, do prodejen vyrazí pro džíny

Na druhou stranu se muži nebojí po otevření kamenných prodejen vyrazit do terénu: 42 % mužů, o 10 % více než ženám, by nevadilo procházet se regály, i kdyby čísla koronavirových případů neklesala. Co by tam hledali? Džíny, na které čeká celých 55 % mužských respondentů GLAMI výzkumu. Co tedy muži během pandemie nejvíce nakupovali? Teplákové soupravy zažily nárůst o 423 %, také mikiny, tenisky a oblečení na spaní vyskočily v žebříčku prodejnosti.

Fashion (Re)search je dlouhodobý výzkumný projekt vyhledávače módy GLAMI o stavu české módní
e-commerce, založený na kontinuálním sběru dat. V tomto výzkumu jsme použili výsledky průzkumu, který proběhl mezi 5 500 uživateli, z toho přes tisíci muži. Sběr dat proběhl v první polovině dubna 2021. Tato data jsme porovnávali s daty ze stejného období loňského roku. Dále jsme použili interní data objednávek, kategorií a produktů na GLAMI.cz.

 

 

O GLAMI
GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování
a nakupování módy.

Dnes zákazník v katalogu GLAMI.cz najde téměř 3 miliony produktů od více než 25 tisíc značek.  GLAMI patří do skupiny Inspigroup a působí již v 19 zemích světa.

 

O reportu
Fashion (Re)search je dlouhodobý výzkumný projekt vyhledávače módy GLAMI o stavu české módní e-commerce, založený na kontinuálním sběru dat. Hlavním cílem je lepší porozumění v dynamice trhu módní e-commerce.

V tomto výzkumu jsme použili výsledky průzkumu, který proběhl mezi 5 500 uživateli (80 % žen, 20 % mužů). Sběr dat proběhl v první polovině dubna 2021. Tyto data jsme porovnávali s daty ze stejného období loňského roku 2020. Dále jsme použili interní data objednávek, kategorií a produktů na GLAMI.cz.

 

Reklama

Doporučujeme

Toulovcovy maštale: Skryté pískovcové město v srdci přírody

Pískovcové skalní útvary známé jako Toulovcovy maštale představují jeden z nejmalebnějších koutů naší země. Tato přírodní oblast se rozprostírá uprostřed hlubokých borových lesů na...

Přebalování ovcí v posteli? Millie Bobby Brown ukazuje svou divokou realitu

Pamatujete si ji jako tu vyděšenou holčičku s vyholenou hlavou, která silou mysli drtila plechovky? Zapomeňte na Eleven, protože dnešní realita jedné z nejsledovanějších...

Kadeřníci z New Yorku to tajili. Stačí změnit pořadí lahviček a neuvěříte očím

Máte pocit, že mytí vlasům spíše škodí, než prospívá, a při pohledu do zrcadla vidíte jen unavené a matné délky? Problém často není v...

Nečekaný pár roku 2025: Pamela Anderson konečně promluvila o vztahu s Liamem

Všichni si mysleli, že jde jen o dokonale sehrané divadlo pro novináře, avšak jiskry létající vzduchem byly skutečnější, než jsme tušili. Hvězda stříbrného plátna...

Zlom už 1. ledna: Dvě znamení čeká v roce 2026 finanční vzestup

Zatímco některé roky proplují kolem nás bez povšimnutí jako tichá voda, rok 2026 přinese hned od prvního ledna zásadní životní obrat.  Jsou znamení, která o...

Šestý smysl na čtyřech tlapkách: Věda potvrzuje, že psi poznají špatného člověka

Stojíte ve dveřích s novým známým, konverzace plyne, ale váš pes se náhle promění v nehybnou sochu a začne tiše vrčet. Než ho okřiknete...

Zapomeňte na křížovky. Lék na stárnutí mozku nic nestojí a máte ho doma

Drahé doplňky stravy nechte v lékárně, ten nejúčinnější elixír mládí pro váš mozek je totiž úplně zadarmo. „Nejlevnější a nejúčinnější trénink mají senioři přímo...

Diagnóza není konečná, ale výzva. Expertka boří mýty o dětech s poruchami

Slyšet od lékaře diagnózu jako ADHD nebo autismus je pro rodiče rána, avšak speciální pedagožka Marina Šimanová varuje, že papír s razítkem nesmí sloužit...

Tři příchutě, jedna chvíle štěstí: Zmrzlinovač Sencor Gelateria jako dárek, který potěší

Hledáte dárek, který letos pod stromečkem opravdu zazáří? Zmrzlinovač Sencor Gelateria je vánoční hit pro všechny milovníky sladkých radostí. Umožní vám připravit domácí zmrzlinu...

Už žádná boubelka z Žen sobě. Hvězda SNL šokovala útlým pasem

Všichni ji známe jako tu vtipnou, plnoštíhlou herečku z komedií jako Ženy sobě, ale Melissa McCarthy právě vytřela zrak celému světu. Během svého nedávného...

Odhalte produkty zimního boxíku!

Složení boxu:  Big Shock! Winter edition Orbit Watermelon Raspberry Gerber for baby Cocoa for magic Dupetky Chilli Limetka (70 g) Squeeze džemy Podravka  Ziaja krémová intimní hygiena s kyselinou mléčnou Schwarzkopf Gliss noční...

Nahá a vyděšená. Herečka přiznala, že se svlékání před kamerou děsila týdny

Dnes je z ní úspěšná podnikatelka a matka tří dětí, ale na rok 2005 nevzpomíná jen v dobrém. Jessica Alba, která tehdy zářila jako...

Hormonální koktejl pohody. Proč se nám po milování tak dobře usíná?

Místo bylinkových čajů nebo léků na spaní existuje mnohem příjemnější a přirozenější metoda, jak rychleji zabrat. Odborníci a studie se shodují, že postelové hrátky...

Stud stranou, jde o zdraví. Co se stane s kůží, když odhodíš poslední vrstvu

Možná ti přijde nepříjemné sedět mezi cizími lidmi jen tak, jak tě pánbůh stvořil, a plavky bereš jako nutné brnění. Jenže odborníci na saunování...

Vánoce na kolejích: Stavebnice LEGO® DUPLO® zabaví nejmenší pasažéry na cestě za příbuznými

Celkem 94 % rodin cestuje o Vánocích za svými příbuznými, jedna pětina z nich využívá k této cestě vlak. Cesta vlakem může být pro rodiny...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3