Zájem o nákup vánočních dárků online stále roste

Sdílet článek

Reklama
Reklama

S další vlnou pandemie covid-19 a s ní spojenými restrikcemi se Češi obávají uzavření kamenných obchodů. Z výzkumu GLAMI vyplynulo, že 65 % respondentů bude letos nakupovat vánoční dárky online a 23 % plánuje nakupovat jak online, tak v kamenných obchodech. Z údajů o platbách a způsobu doručení vyplývá, že Češi mají větší důvěru v platbu předem (42 %), ale oblíbenost dobírek je stále vysoká (41 %). Většina zákazníků dbá na svoji bezpečnost při nákupu na internetu a 61 % z nich si neukládá platební údaje ani v prohlížeči, ani na e-shopu.

 

Po loňských zkušenostech se většina Čechů naučila nakupovat online, včetně konzervativnějších zákazníků, kteří preferovali nákupy v kamenných obchodech. Z výzkumu také vyplývá, že klesají obavy z plateb kartou online na úkor dříve masivně populárních dobírek. Preference ohledně vyzvedávání balíčků na výdejních místech nebo doručení domů máme překvapivě jiné než zbytek Evropy.

 

Dobírkám neodzvonilo, čím dál více lidí však platí kartou online

V českých e-shopech je preference placení kartou (42 %) a na dobírku (41 %) celkem vyrovnaná. 80 % respondentů uvedlo, že upřednostňuje platbu kartou online, naopak 21 % řeklo, že využívá bankovní převod. Možnost platit přes PayPal využívá 18 % respondentů a 12 % si zvyklo používat Apple nebo Google Pay.

Jaké jsou důvody pro placení kartou online? 52 % respondentů uvedlo, že je to tak pohodlnější, a 45 % poukázalo na to, že díky platbám online nemusí myslet na to, aby doma měli hotovost. Pro 37 % tato platební možnost byla zajímavá z toho důvodu, že kurýr může balíček nechat doma, nebo v kanceláři bez jejich přítomnosti – může to za ně přebrat někdo jiný.

Pokud se lidé rozhodnou pro dobírku, ze 71 % to bývá kvůli tomu, že nakupují v e-shopu poprvé a zatím mu nedůvěřují. Pouze 9 % respondentů volí dobírku proto, aby si mohli zboží před zaplacením prohlédnout. Z toho také vyplývá, že drtivá většina respondentů (82 %) ještě nikdy neodmítla balík na dobírku převzít.

 

Češi dbají na bezpečnost, své platební údaje většinou neukládají

Z výzkumu vyplynulo, že 61 % respondentů si neukládá platební údaje ani v prohlížeči a ani v e-shopu. Důvodem je bezpečnost a zdá se, že Češi jsou v tomto směru velmi obezřetní a vzdělaní. Pouhých 20 % si platební údaje ukládá u e-shopů, které znají a důvěřují jim. A 19 % si údaje ukládá kvůli většímu pohodlí.

 

Vedou výdejní místa, nebo doručení domů? 

Češi mají rádi jak výdejní místa, tak doručení domů. V porovnání se třinácti evropskými státy, kde výdejní místa preferuje pouhých 21 % respondentů, v České republice si na nich balíčky vyzvedává 38 % respondentů. Většina lidí (60 %) však preferuje komfort a nechává si balíčky zasílat na adresu domů.

 

Průzkum proběhl na přelomu září a října 2021 a zúčastnilo se jej 3 500 respondentů.

 

O GLAMI
GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Dnes zákazník v katalogu GLAMI.cz najde téměř 3,5 milionu produktů od více než 25 tisíc značek.  GLAMI patří do skupiny Inspigroup a působí již v 17 zemích světa.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Útěk z města za klidem. Sen o domě se zahradou a jeho skryté nástrahy

Vyměnit ruch velkoměsta za klid venkova, nekonečné kolony za ranní procházku a malý byt za dům se zahradou. Stále více Čechů opouští centra měst...

Špenát: zelený favorit zdravého talíře, nebo skrytý problém? Pravda leží někde uprostřed

Pro někoho nostalgie na školní jídelnu, pro jiné superpotravina, kterou si s chutí přidají do smoothie. Špenát má pověst zdravé zeleniny, ale stejně jako...

Půjčka pro podnikatele jako skvělý odrazový můstek

Jak jste začínali se svými podnikatelskými plány? Nic takového se nerodí přes noc, chce to dlouhé zvažování pro a proti, že? Nakonec vyhraje odvaha,...

Podzimní večery plné klidu, smíchu a skvělých filmů

Podzim přináší kratší dny, dřívější stmívání a chuť schovat se doma do tepla. S koncem léta přicházejí vůně horkého čaje, které přímo vybízejí zachumlat...

Podzimní kolekce Columbia TITANIUM Hike představuje funkční vrstvené oblečenípro pohodu do nepohody

Podzimní outdoorová kolekce renomované značky Columbia přináší prémiovou vysoce funkční řadu oblečení Columbia Titanium, která využívá ty nejlepší technologie a materiály značky Columbia a...

99 % lidí používá alobal špatně… A ani o tom neví

Lesklou stranou k jídlu při pečení, matnou při skladování. Toto pravidlo o používání alobalu zná snad každá hospodyňka. Jak se však ukazuje, jedná se...

Konec přeplněné linky. Objevte kouzlo kuchyně, kde má vše své místo a styl

Rozlučte se s přeplněnou kuchyňskou linkou a nevzhlednými odkapávači. Moderní trendy velí využívat vertikální prostor a proměnit i běžné kuchyňské náčiní v elegantní doplněk....

Šedé mýdlo: Nenápadný návrat zapomenutého pokladu z koupelen našich babiček

Kdysi nechybělo v žádné domácnosti. Na poličce vedle lavoru, u dřezu nebo v koupelně. Šedé draselné mýdlo bylo univerzálním pomocníkem, který stál pár korun...

Proč neskladovat parfémy v koupelně. Teplo, vlhkost a světlo ničí vaši oblíbenou vůni

Je to logické, pohodlné a po ruce... a přesto je to ta největší chyba, kterou můžete své sbírce vůní provést. Skladování parfému v koupelně...

Jak na zdravou pokožku všech členů rodiny během podzimních dní

Co je na podzim jinak? Naše pokožka je více dehydrovaná, suchá a podrážděná. Také je náchylnější k zarudnutí, protože se snižuje vlhkost vzduchu a...

„Nedělám nic pro chlapy.“ Agáta Hanychová o svém novém byznysu a životní spokojenosti

„Nedělám pro chlapy nic,“ řekla Agáta Hanychová, když představila svůj nový podnikatelský projekt, jímž je značka AG Home. Po úspěchu s vlastní kosmetikou se...

Co-washing: Nenápadný trik, který dokáže s unavenými vlasy víc než drahé masky

Možná to zní zvláštně – umývat vlasy kondicionérem místo šamponu? Přesto právě tenhle postup, známý jako co-washing, začíná být tajnou zbraní žen, které bojují...

Dvojnásobná péče, dvojnásobná radost

Dopřejte své pokožce to nejlepší z přírody. Vaše pokožka si zaslouží více než jen běžnou péči. Tělové produkty od české značky Onclé jsou tvořeny tak,...

Sleva, o které vám neřeknou. Jak získat chodítka či ortézy za zlomek ceny

Nákup chodítek, ortéz či jiných zdravotních pomůcek nemusí nutně znamenat velký zásah do rodinného rozpočtu. Ačkoli se to může zdát nemožné, existují cesty, jak...

Podzim přeje pohodlí, stylu a eleganci – svrchníky, které vás zahřejí i okouzlí

Kvalitní maxi kabát s perfektním střihem, nadčasový křivák s beránkem i bez nebo dlouhá prošívaná, v ideálním případě nepromokavá, bunda s kapucí, která spolehlivě zahřeje...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3