Nebojte se červených rtěnek a objevte svoji vnitřní krásu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Červenou barvu vnímáme zcela odlišně než barvy jiné. Symbolizuje energii, sílu, nebezpečí, ale také vášeň či sebevědomí. Vždy přitáhne naši pozornost. Věděli to už naši předkové – rudé rtěnky se začaly používat již ve starověké Mezopotámii před 5 tisíci lety. Jejich vnímání se v průběhu času měnilo. Od symbolu královských rodin, přes znak čarodějnic, až po sjednocující prvek hnutí sufražetek. Dnes je červená rtěnka považována za jeden z nejmocnějších symbolů ženské sexuality, a právě proto ji najdeme v kosmetické výbavě nejedné ženy. 

Rtěnky byly trendy už ve starověku

Rtěnky jako takové začali používat lidé již ve starověkém Egyptě a zmínky o nich najdeme i z období Mezopotámské říše. První rtěnky se vyráběly výhradně z přírodních substancí, nejčastěji extraktů z červeného ovoce či květin. Už tehdy byla jejich primární funkce čistě zkrášlovací. S nástupem středověku přišlo pro rtěnky období temna. Církev neměla pro zkrášlování pochopení a líčidla považovala za projev ďáblova znamení. Dámy, které se tlaku společnosti nepodvolily, mnohdy skončily jako čarodějnice na hranici. Velký boom rtěnky zažily teprve na začátku 20. století. Jejímu kouzlu zpočátku podlehly známé herečky, tento trend se však rychle přesunul i do domácností. Také proto se kosmetický průmysl ve Spojených státech dostal mezi čtyři největší průmyslová odvětví té doby.[1]


Rtěnka jako symbol emancipace

S rozvojem kosmetického průmyslu souvisela také narůstající svoboda a osamostatňování žen, které začaly používat kosmetické produkty nejen proto, aby se zalíbily svým mužským protějškům. Tužky na oči či obočí,
a především rtěnky považovaly jako nástroj jakési rebelie vůči patriarchální společnosti. Na začátku 20. století sehrály rtěnky významnou sjednocující roli při protestních akcích za svobodu žen, např. v New Yorku v roce 1912. Všechny účastnice tehdy přišly s nalíčenými rty.[2]

Dalším okamžikem, ve kterém se potvrdila síla rtěnky pro ženskou mysl, bylo osvobozování koncentračního tábora Bergen-Belsen ve druhé světové válce. Z této doby se zachoval deník britského důstojníka M. W. Gonina, kde popisuje, že po příjezdu Červeného kříže se do tábora dostalo i velké množství rtěnek. Gonin viděl zajatkyně v táboře ležet na postelích bez přikrývek a pyžam, všechny však byly nalíčené a svíraly v rukách novou rtěnku.[3]


Neodolatelná červená

Existuje velké množství výzkumů, které poukazují na jasnou spojitost mezi barvou a naším vnímáním. Červená symbolizuje vášeň, energii a sílu. V lidech evokuje především romantický zájem o druhé pohlaví a pod vlivem vystavení červené barvě hodnotí muži i ženy své protějšky jako přitažlivější.[4]

Všechny výše zmíněné teorie jen dokládají fakt, že rtěnka posiluje sebevědomí a působí jako magnet nejen na muže, ale i další ženy. Díky volnosti, kterou v dnešní době máme, červenou rtěnku využijeme nejen do divadla nebo kina, ale i do práce či na večeři s přáteli. Vyzkoušejte rozjasňující hedvábně matnou rtěnku Artistry Studio™ Shanghai od Amway™ s obsahem zeleného a bílého čaje a vitaminu E ve 4 barevných odstínech červené, ze kterých si vybere každá žena ten správný odstín pro svůj tón pleti. Navíc se díky své tekuté konzistenci velice dobře nanáší a šetrné složení obohacené o vitamin E, který pokožku rtů hydratuje, zajistí, že vaše rty nebudou působit vysušeným dojmem.

 

Doporučená maloobchodní cena: 555 Kč

Více informací naleznete na artistrystudioshanghai.

 

Krása a síla pramenící zevnitř

Přirozená krása a síla vycházejí zevnitř, proto kromě dekorativní kosmetiky vsaďte na vyvážené doplňky stravy. „Pokud chcete dodat pleti šmrnc a svému tělu zároveň i energii, zařaďte do jídelníčku tzv. beauty drinky, které jsou nabité blahodárnými ingrediencemi. Ty dokáží zmírňovat únavu v průběhu dne a postarají se o výživu vaší pleti, která bude díky nim vypadat jasnější a zářivější,” vysvětluje Pavla Pešková Gazdíková, specialistka na výživu společnosti Amway Česká republika a Slovensko. Nebojte se tedy sáhnout po doplňcích stravy, díky kterým dodáte svému tělu, pleti i nervovému systému vzpruhu. Vyzkoušet můžete lahodný nápoj v prášku na podporu krásy Truvivity od Nutrilite™. Tento nutri kosmetický doplněk stravy je plný živin, které vám snadno dopomohou k vnitřnímu pocitu stability a zdraví, což se promítne i na vaší pleti. Oceníte praktické balení
v sáčcích, které si můžete vzít kamkoliv s sebou a vychutnat si jej kdykoliv během dne. Beauty drink je k dispozici ve dvou provedeních. Beauty Powder Drink Truvivity By Nutrilite™ (zelený) s lahodnou grapefruitovou příchutí obsahuje vitamin C a zinek, které přispívají k normální funkci pokožky a snižují pocity únavy a vyčerpání. Beauty Drink Truvivity By Nutrilite™ OxiBeauty™ (fialový) obsahuje vitamin E a výtažky z černého rybízu a heřmánku pro zářivý vzhled a ochranu před oxidativním stresem.

Doporučená maloobchodní cena (zelený): 1 155 Kč Doporučená maloobchodní cena (fialový): 1 195 Kč

Více informací naleznete na beautydrink_truvivity a beautydrink_truvivityfialový.

 

O Amway:
Společnost Amway, která celosvětově v minulém roce dosáhla obratu 8,5 miliard dolarů, je podle Direct Selling News, Global 100 světovou jedničkou mezi organizacemi přímého prodeje. Společnost byla založena ve Spojených státech v roce 1959 a od té doby nabízí produkty pro spotřebitele i podnikatelské příležitosti, a to díky síti téměř 1 milionu reprezentantů působících ve více než 100 zemích světa. Mezi klíčové značky společnosti Amway patří NutriliteTM, světová jednička v prodeji vitaminů a doplňků stravy, dále také ArtistryTM, prémiová kosmetická značka zahrnující skincare i dekorativní kosmetiku, Amway HomeTM, kompletní řada produktů do domácnosti a eSpringTM, celosvětově nejprodávanější systém na úpravu pitné vody.

 

[1] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[2] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[3] Bergen Belsen.co.uk. Colonel Gonin’s Order of the day 23 May 1945. Bergen Belsen.co.uk. 2015. [online][cit. 2020-01-14] Dostupné z: http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/Database/ReliefStaffAccount.asp?HeroesID=17&

[4] MAIER BP, D’AGOSTINO PR, ELLIOT AJ, MAIER MA, WILKOWSKI BM (2012). Color in Context: Psychological Context Moderates the Influence of Red on Approach- and Avoidance-Motivated Behavior. PLoS ONE [online]. 2011 [cit. 2019-09-23]. Dostupné z: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.004

Reklama

Doporučujeme

Nelítostná bitva o dům: Katy Perry porazila u soudu nemocného důchodce

Je to konec jedné dlouhé a ošklivé bitvy, která vrhá stín na nablýskaný svět Hollywoodu. Katy Perry si může mnout ruce, neboť soudce rozhodl...

J.Cat Beauty: dostupná a hravá dekorativní kosmetika z Los Angeles

J.Cat Beauty je americká značka dekorativní kosmetiky z Los Angeles, která si získala fanoušky po celém světě díky svému hravému, výraznému a cenově dostupnému...

Hvězdy vašich Vánoc

Želatinky Liftea Colagenova® Gummies pečují o vaši krásu ve dne v noci – navíc skvěle chutnají Tohle mlsání si rozhodně vyčítat nebudete. Želatinky s příjemnou chutí jahod...

Most: Od uhelné pánve k turistické renesanci

Jméno města Most v severozápadních Čechách je historicky spojeno s bezpočtem mostů a brodů, které bylo nutné překonat přes močály, které se v oblasti...

Nikdy to nepolykejte. Při čištění zubů děláte chybu, která vás stojí zdraví

Zní to až podezřele snadno, avšak výsledky hovoří jasnou řečí. Obyčejná lžíce oleje, kterou najdete v kuchyni, dokáže s vaším chrupem divy, pokud jí...

Jak správně postupovat, pokud najdete své auto poškozené na parkovišti?

V předvánočním shonu často parkoviště u nákupních center praskají ve švech. Není výjimkou, že se po návratu ke svému vozu můžete setkat s odřeninou,...

Z Nymburka do Poděbrad: Zimní procházka podél Labe až k soutoku

Krásný výlet nabízí stezka vedoucí z Nymburka do Poděbrad, případně až na soutok Labe s Vltavou. Cesta vede po příjemné asfaltové stezce, z jedné...

Zapomeňte na drahé svíčky. Tuhle vůni Vánoc si vyrobíte za pár korun

Už vás nebaví věšet na stromeček rok co rok ty samé skleněné koule, které se navíc rády rozbíjejí? Zkuste letos vsadit na přírodu a...

Vyhrajte si svou porci sváteční pohody

Svátky se blíží a s nimi i období dobrého jídla, klidu a drobných radostí, které zpříjemňují zimní dny. Wolt přináší pohodlí, díky kterému máte...

Podzimní kolekce bot Sorel přináší nové horizonty

Legendární původně kanadská značka SOREL čerpá inspiraci ze svých více než šedesátiletých zkušeností s vytvářením univerzální funkční zimní obuvi. Dnes nabízí celoroční řadu obuvi...

Jedna zpráva může zachránit život. Návod, jak přežít samotu o svátcích

Máme to spojené s vůní vanilky a klidem, jenže realita často připomíná spíš závod o to, kdo se dřív zhroutí. Vánoce fungují jako nemilosrdné...

Skříň přiražená ke zdi je past. Proč nábytek nesmí bránit vzduchu?

Možná si myslíš, že ten tmavý stín v rohu pokoje je jen kosmetická vada, kterou stačí přetřít barvou, ale opak je pravdou. Plíseň v...

Tipy, jak na letošní Vánoce lehce a zdravě

Užijte si letos Vánoce naplno a zdravě. Svátky nemusí být spojeny s nadměrnou konzumací cukru a těžkých jídel. Chutně, lehce a funkčně můžete letos...

Čtyři šálky denně jsou v normě. Češi se limitu ani nepřibližují

Dlouhé roky nás strašili, že káva je dálnicí k infarktu a dehydrataci, jenže nejnovější data otáčejí kormidlo o sto osmdesát stupňů. Ukazuje se, že...

Dámské zimní boty – může jeden model ladit s elegantním kabátem i s ležérní bundou?

Zima přináší nejen zasněženou krajinu a sváteční atmosféru, ale často také náročné podmínky, které prověřují kvalitu naší obuvi. Mokré chodníky, rozbředlý sníh, mráz i...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3