Nebojte se červených rtěnek a objevte svoji vnitřní krásu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Červenou barvu vnímáme zcela odlišně než barvy jiné. Symbolizuje energii, sílu, nebezpečí, ale také vášeň či sebevědomí. Vždy přitáhne naši pozornost. Věděli to už naši předkové – rudé rtěnky se začaly používat již ve starověké Mezopotámii před 5 tisíci lety. Jejich vnímání se v průběhu času měnilo. Od symbolu královských rodin, přes znak čarodějnic, až po sjednocující prvek hnutí sufražetek. Dnes je červená rtěnka považována za jeden z nejmocnějších symbolů ženské sexuality, a právě proto ji najdeme v kosmetické výbavě nejedné ženy. 

Rtěnky byly trendy už ve starověku

Rtěnky jako takové začali používat lidé již ve starověkém Egyptě a zmínky o nich najdeme i z období Mezopotámské říše. První rtěnky se vyráběly výhradně z přírodních substancí, nejčastěji extraktů z červeného ovoce či květin. Už tehdy byla jejich primární funkce čistě zkrášlovací. S nástupem středověku přišlo pro rtěnky období temna. Církev neměla pro zkrášlování pochopení a líčidla považovala za projev ďáblova znamení. Dámy, které se tlaku společnosti nepodvolily, mnohdy skončily jako čarodějnice na hranici. Velký boom rtěnky zažily teprve na začátku 20. století. Jejímu kouzlu zpočátku podlehly známé herečky, tento trend se však rychle přesunul i do domácností. Také proto se kosmetický průmysl ve Spojených státech dostal mezi čtyři největší průmyslová odvětví té doby.[1]


Rtěnka jako symbol emancipace

S rozvojem kosmetického průmyslu souvisela také narůstající svoboda a osamostatňování žen, které začaly používat kosmetické produkty nejen proto, aby se zalíbily svým mužským protějškům. Tužky na oči či obočí,
a především rtěnky považovaly jako nástroj jakési rebelie vůči patriarchální společnosti. Na začátku 20. století sehrály rtěnky významnou sjednocující roli při protestních akcích za svobodu žen, např. v New Yorku v roce 1912. Všechny účastnice tehdy přišly s nalíčenými rty.[2]

Dalším okamžikem, ve kterém se potvrdila síla rtěnky pro ženskou mysl, bylo osvobozování koncentračního tábora Bergen-Belsen ve druhé světové válce. Z této doby se zachoval deník britského důstojníka M. W. Gonina, kde popisuje, že po příjezdu Červeného kříže se do tábora dostalo i velké množství rtěnek. Gonin viděl zajatkyně v táboře ležet na postelích bez přikrývek a pyžam, všechny však byly nalíčené a svíraly v rukách novou rtěnku.[3]


Neodolatelná červená

Existuje velké množství výzkumů, které poukazují na jasnou spojitost mezi barvou a naším vnímáním. Červená symbolizuje vášeň, energii a sílu. V lidech evokuje především romantický zájem o druhé pohlaví a pod vlivem vystavení červené barvě hodnotí muži i ženy své protějšky jako přitažlivější.[4]

Všechny výše zmíněné teorie jen dokládají fakt, že rtěnka posiluje sebevědomí a působí jako magnet nejen na muže, ale i další ženy. Díky volnosti, kterou v dnešní době máme, červenou rtěnku využijeme nejen do divadla nebo kina, ale i do práce či na večeři s přáteli. Vyzkoušejte rozjasňující hedvábně matnou rtěnku Artistry Studio™ Shanghai od Amway™ s obsahem zeleného a bílého čaje a vitaminu E ve 4 barevných odstínech červené, ze kterých si vybere každá žena ten správný odstín pro svůj tón pleti. Navíc se díky své tekuté konzistenci velice dobře nanáší a šetrné složení obohacené o vitamin E, který pokožku rtů hydratuje, zajistí, že vaše rty nebudou působit vysušeným dojmem.

 

Doporučená maloobchodní cena: 555 Kč

Více informací naleznete na artistrystudioshanghai.

 

Krása a síla pramenící zevnitř

Přirozená krása a síla vycházejí zevnitř, proto kromě dekorativní kosmetiky vsaďte na vyvážené doplňky stravy. „Pokud chcete dodat pleti šmrnc a svému tělu zároveň i energii, zařaďte do jídelníčku tzv. beauty drinky, které jsou nabité blahodárnými ingrediencemi. Ty dokáží zmírňovat únavu v průběhu dne a postarají se o výživu vaší pleti, která bude díky nim vypadat jasnější a zářivější,” vysvětluje Pavla Pešková Gazdíková, specialistka na výživu společnosti Amway Česká republika a Slovensko. Nebojte se tedy sáhnout po doplňcích stravy, díky kterým dodáte svému tělu, pleti i nervovému systému vzpruhu. Vyzkoušet můžete lahodný nápoj v prášku na podporu krásy Truvivity od Nutrilite™. Tento nutri kosmetický doplněk stravy je plný živin, které vám snadno dopomohou k vnitřnímu pocitu stability a zdraví, což se promítne i na vaší pleti. Oceníte praktické balení
v sáčcích, které si můžete vzít kamkoliv s sebou a vychutnat si jej kdykoliv během dne. Beauty drink je k dispozici ve dvou provedeních. Beauty Powder Drink Truvivity By Nutrilite™ (zelený) s lahodnou grapefruitovou příchutí obsahuje vitamin C a zinek, které přispívají k normální funkci pokožky a snižují pocity únavy a vyčerpání. Beauty Drink Truvivity By Nutrilite™ OxiBeauty™ (fialový) obsahuje vitamin E a výtažky z černého rybízu a heřmánku pro zářivý vzhled a ochranu před oxidativním stresem.

Doporučená maloobchodní cena (zelený): 1 155 Kč Doporučená maloobchodní cena (fialový): 1 195 Kč

Více informací naleznete na beautydrink_truvivity a beautydrink_truvivityfialový.

 

O Amway:
Společnost Amway, která celosvětově v minulém roce dosáhla obratu 8,5 miliard dolarů, je podle Direct Selling News, Global 100 světovou jedničkou mezi organizacemi přímého prodeje. Společnost byla založena ve Spojených státech v roce 1959 a od té doby nabízí produkty pro spotřebitele i podnikatelské příležitosti, a to díky síti téměř 1 milionu reprezentantů působících ve více než 100 zemích světa. Mezi klíčové značky společnosti Amway patří NutriliteTM, světová jednička v prodeji vitaminů a doplňků stravy, dále také ArtistryTM, prémiová kosmetická značka zahrnující skincare i dekorativní kosmetiku, Amway HomeTM, kompletní řada produktů do domácnosti a eSpringTM, celosvětově nejprodávanější systém na úpravu pitné vody.

 

[1] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[2] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[3] Bergen Belsen.co.uk. Colonel Gonin’s Order of the day 23 May 1945. Bergen Belsen.co.uk. 2015. [online][cit. 2020-01-14] Dostupné z: http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/Database/ReliefStaffAccount.asp?HeroesID=17&

[4] MAIER BP, D’AGOSTINO PR, ELLIOT AJ, MAIER MA, WILKOWSKI BM (2012). Color in Context: Psychological Context Moderates the Influence of Red on Approach- and Avoidance-Motivated Behavior. PLoS ONE [online]. 2011 [cit. 2019-09-23]. Dostupné z: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.004

Reklama

Doporučujeme

Okurka nejen do salátu: 6 překvapivých způsobů, jak ji využít pro pleť, vlasy i domácnost

Okurka je v létě osvěžující, plná vody a ideální do salátů. Ale věděla jsi, že ti může pomoct i s oteklými víčky, mastnou pletí...

Mozek jako v bavlnce: 5 jednoduchých zvyků, které zlepší soustředění i náladu

Zapomínáš, co jsi chtěla udělat? Přeskakuješ mezi úkoly a večer nevíš, co jsi vlastně stihla? Tvůj mozek možná potřebuje trochu lásky. Nemusíš pít zázračné...

Arabská kuchyně skrývá opravdové poklady. Zkuste si připravit třeba tyto tři recepty

Arabská kuchyně nabízí spoustu pokladů v podobě tradičních pokrmů, které jsou navíc poměrně snadné na přípravu. Navíc je doslova festivalem chutí a vůní. Pokud...

5 rad, jak začít s nordic walkingem

„Nordic walkingem – chůzí se speciálními holemi s rukavičkami – dokážeme zapojit až 90 % svalů v našem těle, a to stejnoměrně, což je ve světě sportů zcela výjimečné.

Proč pořád koukáme na ty samé filmy? Mozek totiž ví, co potřebuje

Notting Hill. Pelíšky. Titanic. Jsou filmy, ke kterým se vracíme znovu a znovu, i když známe každý záběr. Psychologové potvrzují, že nejde o lenost...

Stylově po padesátce: Jak najít svůj osobitý šmrnc bez slepého následování trendů

Je vám padesát a víc? Skvělé. Protože právě teď začíná období, kdy už nemusíte nic dokazovat. Styl po padesátce není o tom, co diktují...

Jste milovníci kávy? Tak to určitě vyzkoušejte tuto švédskou verzi

Mnozí milovníci kávy si bez svého oblíbeného nápoje nedokážou představit den. Není se čemu divit, káva má lahodnou chuť, stimuluje a kromě toho má...

Červenec – měsíc povědomí o pupečníkové krvi 

Rozhodnutí, které uděláte jen jednou  Měsíc povědomí o pupečníkové krvi každý červenec vyzývá ke vzdělávání lidí a zvyšování povědomí o významu a léčivém potenciálu pupečníkové...

Stres jako tichý zloděj krásy. Co pomáhá, když už krémy nestačí

Někdy máme pocit, že děláme všechno správně – odličujeme, hydratujeme, jíme saláty a pijeme vodu. A přesto se v zrcadle objevuje unavená, zašedlá tvář,...

Nezbytné letní outfity – co nosit tuto sezónu?

Léto je ideální příležitost, jak si pohrát s módou, odlehčit šatník a vsadit na svěží barvy i pohodlné střihy. Ať už míříte do města,...

Léto ve džbánu: Recepty na domácí limonády, které tě přenesou na terasu v Provence

Sladké, kyselé, voňavé a krásné na pohled. Domácí limonády jsou mnohem víc než jen voda s citronem. Stačí pár surovin z kuchyně a můžeš...

Vytáčí vás zapáchající pračka? Přestaňte používat prací gel

Každý od pračky očekává, že vypere prádlo, tak, aby bylo čisté a voňavé. To však není možné, pokud pračka zapáchá. Říkáte si, že se...

Hudební festival Hrady CZ se tento pátek a sobotu přesouvá na Kunětickou horu s Kabátem, Divokým Billem, Richardem Krajčem a Benem Cristovao

Na putovním festivalu dále vystoupí Wanastowi Vjecy, Sofian Medjmedj, Marpo a další interpreti a kapely. Na 20. ročníku festivalu Hrady CZ vystoupí Ben Cristovao Hudební festival...

Bylinka z dětství, která pomáhá i dnes. Šťovík nejen na lupénku a rýmu

Každý jsme ho někdy žvýkali na louce – kyselý, svíravý, ale osvěžující. Šťovík není jen vzpomínkou na dětství, ale i malým zázrakem pro naše...

Poslední šance. Xiaomi nabízí nejlepší telefony za letošní nejnižší ceny

Pouze do 21. července můžete využít slevy na chytré telefony, ventilátory, hodinky, náramky a další výrobky Xiaomi. Nejlevnější špičkový telefon Redmi Note 14 stojí...
Reklama
Reklama