Nebojte se červených rtěnek a objevte svoji vnitřní krásu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Červenou barvu vnímáme zcela odlišně než barvy jiné. Symbolizuje energii, sílu, nebezpečí, ale také vášeň či sebevědomí. Vždy přitáhne naši pozornost. Věděli to už naši předkové – rudé rtěnky se začaly používat již ve starověké Mezopotámii před 5 tisíci lety. Jejich vnímání se v průběhu času měnilo. Od symbolu královských rodin, přes znak čarodějnic, až po sjednocující prvek hnutí sufražetek. Dnes je červená rtěnka považována za jeden z nejmocnějších symbolů ženské sexuality, a právě proto ji najdeme v kosmetické výbavě nejedné ženy. 

Rtěnky byly trendy už ve starověku

Rtěnky jako takové začali používat lidé již ve starověkém Egyptě a zmínky o nich najdeme i z období Mezopotámské říše. První rtěnky se vyráběly výhradně z přírodních substancí, nejčastěji extraktů z červeného ovoce či květin. Už tehdy byla jejich primární funkce čistě zkrášlovací. S nástupem středověku přišlo pro rtěnky období temna. Církev neměla pro zkrášlování pochopení a líčidla považovala za projev ďáblova znamení. Dámy, které se tlaku společnosti nepodvolily, mnohdy skončily jako čarodějnice na hranici. Velký boom rtěnky zažily teprve na začátku 20. století. Jejímu kouzlu zpočátku podlehly známé herečky, tento trend se však rychle přesunul i do domácností. Také proto se kosmetický průmysl ve Spojených státech dostal mezi čtyři největší průmyslová odvětví té doby.[1]


Rtěnka jako symbol emancipace

S rozvojem kosmetického průmyslu souvisela také narůstající svoboda a osamostatňování žen, které začaly používat kosmetické produkty nejen proto, aby se zalíbily svým mužským protějškům. Tužky na oči či obočí,
a především rtěnky považovaly jako nástroj jakési rebelie vůči patriarchální společnosti. Na začátku 20. století sehrály rtěnky významnou sjednocující roli při protestních akcích za svobodu žen, např. v New Yorku v roce 1912. Všechny účastnice tehdy přišly s nalíčenými rty.[2]

Dalším okamžikem, ve kterém se potvrdila síla rtěnky pro ženskou mysl, bylo osvobozování koncentračního tábora Bergen-Belsen ve druhé světové válce. Z této doby se zachoval deník britského důstojníka M. W. Gonina, kde popisuje, že po příjezdu Červeného kříže se do tábora dostalo i velké množství rtěnek. Gonin viděl zajatkyně v táboře ležet na postelích bez přikrývek a pyžam, všechny však byly nalíčené a svíraly v rukách novou rtěnku.[3]


Neodolatelná červená

Existuje velké množství výzkumů, které poukazují na jasnou spojitost mezi barvou a naším vnímáním. Červená symbolizuje vášeň, energii a sílu. V lidech evokuje především romantický zájem o druhé pohlaví a pod vlivem vystavení červené barvě hodnotí muži i ženy své protějšky jako přitažlivější.[4]

Všechny výše zmíněné teorie jen dokládají fakt, že rtěnka posiluje sebevědomí a působí jako magnet nejen na muže, ale i další ženy. Díky volnosti, kterou v dnešní době máme, červenou rtěnku využijeme nejen do divadla nebo kina, ale i do práce či na večeři s přáteli. Vyzkoušejte rozjasňující hedvábně matnou rtěnku Artistry Studio™ Shanghai od Amway™ s obsahem zeleného a bílého čaje a vitaminu E ve 4 barevných odstínech červené, ze kterých si vybere každá žena ten správný odstín pro svůj tón pleti. Navíc se díky své tekuté konzistenci velice dobře nanáší a šetrné složení obohacené o vitamin E, který pokožku rtů hydratuje, zajistí, že vaše rty nebudou působit vysušeným dojmem.

 

Doporučená maloobchodní cena: 555 Kč

Více informací naleznete na artistrystudioshanghai.

 

Krása a síla pramenící zevnitř

Přirozená krása a síla vycházejí zevnitř, proto kromě dekorativní kosmetiky vsaďte na vyvážené doplňky stravy. „Pokud chcete dodat pleti šmrnc a svému tělu zároveň i energii, zařaďte do jídelníčku tzv. beauty drinky, které jsou nabité blahodárnými ingrediencemi. Ty dokáží zmírňovat únavu v průběhu dne a postarají se o výživu vaší pleti, která bude díky nim vypadat jasnější a zářivější,” vysvětluje Pavla Pešková Gazdíková, specialistka na výživu společnosti Amway Česká republika a Slovensko. Nebojte se tedy sáhnout po doplňcích stravy, díky kterým dodáte svému tělu, pleti i nervovému systému vzpruhu. Vyzkoušet můžete lahodný nápoj v prášku na podporu krásy Truvivity od Nutrilite™. Tento nutri kosmetický doplněk stravy je plný živin, které vám snadno dopomohou k vnitřnímu pocitu stability a zdraví, což se promítne i na vaší pleti. Oceníte praktické balení
v sáčcích, které si můžete vzít kamkoliv s sebou a vychutnat si jej kdykoliv během dne. Beauty drink je k dispozici ve dvou provedeních. Beauty Powder Drink Truvivity By Nutrilite™ (zelený) s lahodnou grapefruitovou příchutí obsahuje vitamin C a zinek, které přispívají k normální funkci pokožky a snižují pocity únavy a vyčerpání. Beauty Drink Truvivity By Nutrilite™ OxiBeauty™ (fialový) obsahuje vitamin E a výtažky z černého rybízu a heřmánku pro zářivý vzhled a ochranu před oxidativním stresem.

Doporučená maloobchodní cena (zelený): 1 155 Kč Doporučená maloobchodní cena (fialový): 1 195 Kč

Více informací naleznete na beautydrink_truvivity a beautydrink_truvivityfialový.

 

O Amway:
Společnost Amway, která celosvětově v minulém roce dosáhla obratu 8,5 miliard dolarů, je podle Direct Selling News, Global 100 světovou jedničkou mezi organizacemi přímého prodeje. Společnost byla založena ve Spojených státech v roce 1959 a od té doby nabízí produkty pro spotřebitele i podnikatelské příležitosti, a to díky síti téměř 1 milionu reprezentantů působících ve více než 100 zemích světa. Mezi klíčové značky společnosti Amway patří NutriliteTM, světová jednička v prodeji vitaminů a doplňků stravy, dále také ArtistryTM, prémiová kosmetická značka zahrnující skincare i dekorativní kosmetiku, Amway HomeTM, kompletní řada produktů do domácnosti a eSpringTM, celosvětově nejprodávanější systém na úpravu pitné vody.

 

[1] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[2] SCHAFFER, S.E. Reading our Lips: The History of Lipstick Regulation in Western Seats of Power. Food and Drug Law Institute. Food and Drug Law Journal. 2007. Vol. 62, No. 1

[3] Bergen Belsen.co.uk. Colonel Gonin’s Order of the day 23 May 1945. Bergen Belsen.co.uk. 2015. [online][cit. 2020-01-14] Dostupné z: http://www.bergenbelsen.co.uk/pages/Database/ReliefStaffAccount.asp?HeroesID=17&

[4] MAIER BP, D’AGOSTINO PR, ELLIOT AJ, MAIER MA, WILKOWSKI BM (2012). Color in Context: Psychological Context Moderates the Influence of Red on Approach- and Avoidance-Motivated Behavior. PLoS ONE [online]. 2011 [cit. 2019-09-23]. Dostupné z: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.004

Reklama

Doporučujeme

Když ostatní mrznou, oni kvetou. Tři znamení, pro která je zima požehnáním

Zatímco většina lidí s prvním mrazem teskní po létě, existují tací, kteří právě teď ožívají. Chladné počasí pro ně není trestem, nýbrž palivem pro...

Nepřekonaltený problém? Manželství hvězdného páru ztroskotalo na příliš velkém přirození

Byl to problém, o kterém většina mužů jen sní, pro ni však znamenal konec manželství. Bývalá modelka Haley Kalilová v otevřeném rozhovoru na Twitchi...

Až 250 tisíc od státu. O tuto dotaci na opravu si může říct téměř každý senior

Profukující okna, nebezpečná vana nebo chybějící výtah. To jsou problémy, které trápí mnoho dříve narozených. Náklady na opravy se zdají být nad jejich síly,...

Dárky pod stromeček, které potěší každou ženu

Vánoce se pomalu blíží, ulice se třpytí světýlky, doma to voní po skořici a nás všechny začíná hřát ta známá předvánoční atmosféra. A s...

Zrada v regálech. Jak vás potraviny s nápisem „fitness“ pomalu ničí

Jsou na nich nápisy „fitness“, „bez cukru“ nebo „nízkotučné“, přesto mohou vašemu tělu škodit víc než obyčejný párek v rohlíku. Vědci varují před epidemií...

Zázrak z kuchyně: Jak ocet pomáhá proti skvrnám a zápachu

Obyčejná lahev z kuchyně se mění v malý elixír krásy. Jablečný ocet, známý ze salátů, totiž překvapivě umí zatočit s tmavými skvrnami i nepříjemným...

Půjčka na cokoliv nabízí řešení pro každý den v týdnu

Malý úvěr, který by byl k dispozici ještě dnes? Ovšem, je to snadná záležitost pro všechny, kdo mají na svém kontě základy práce na PC....

Tajemství 10 000 kroků odhaleno. Pro srdce děláte možná málo

Máte na kontě deset tisíc kroků, ale nasbírali jste je jen přecházením mezi kanceláří a kuchyňkou? Nová rozsáhlá studie varuje, že to nestačí. Nezáleží...

Temná, napínavá a svižná

Vražda mladé ženy naznačuje rituální motiv spojený s rodem záhadného aristokrata De Jonga. Roztáčí spirálu podivných událostí, symbolů a tajemství ukrytých na staré tvrzi. Záhadu,...

Xiaomi zahajuje Black Friday se slevami až 8 200 Kč!

Společnost Xiaomi zahajuje slevovou akci Black Friday, která potrvá od 3. do 30. listopadu 2025. Během tohoto období Xiaomi nabídne zákazníkům širokou škálu svých...

Columbia Amaze Puff – dokonalá kolekce bund a kabátů plná peří i stylu

Značka Columbia Sportswear přichází letošní zimu s novinkou - kolekci péřových bund a kabátů Columbia Amaze Puff, které jsou funkční a zároveň dokonale stylové. Trio...

„Jejich objetí je domov.“ 6 důvodů, proč muži zbožňují plné tvary

Krása má stovky podob, ale ta nejpřitažlivější je často ta, která dýchá sebevědomím a opravdovostí. Ženy s plnými tvary totiž často vyzařují něco, čemu...

Ceny potravin vás děsí? Senioři mají nárok na pomoc, o které se moc nemluví

Účty za jídlo vám dělají vrásky na čele? Pro důchodce existuje skvělá cesta, jak získat kvalitní potraviny za zlomek ceny, nebo dokonce úplně zdarma....

Jsem nejnenáviděnější muž v Británii! Carr se brání útoku Palomy Faith

Komik Alan Carr se stal hvězdou show Celebrity Traitors, ale jeho první „vražda“ v pořadu vyvolala poprask. Zabil totiž svou kamarádku Palomu Faith, která...

Klára Jerneková: herečka, kterou si diváci zamilovali. Její odchod provází záhady

Klára Jerneková zůstává v paměti diváků jako obraz něžné a přirozené herečky. Její život ale skončil předčasně a za smutnou tečkou zůstaly otazníky. Byla...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3