Kdo letos získal ocenění Volba spotřebitelů?

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Nákupní chování Čechů potvrzuje zájem o čerstvé a zdravé výrobky

Volba spotřebitelů 2022 zná vítěze

Nezávislé spotřebitelské ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2022 zná své vítěze. Ve spotřebiteli oblíbeném a výrobci uznávaném prestižním marketingovém programu se v letošním roce utkalo 97 firem se 162 výrobky. Z nich spotřebitelé zvolili 50 vítězů v nejrůznějších kategoriích. Kromě klasických kategorií, jako jsou pivo, káva či pleťová kosmetika, se letos v soutěži nově objevily například kategorie bezlaktózové potraviny či speciální potraviny, které odráží vzrůstající popularitu segmentu produktů pro osoby s potravinovými intolerancemi.  Již tradiční kategorie zaměřené na krmiva a doplňky pro domácí mazlíčky, letos obohatily novinky s obsahem hmyzího proteinu. Ty reflektují celospolečenskou potřebu zpracování proteinů z hmyzu, především kvůli ekologické udržitelnosti, a to nejen v lidské stravě. Do různorodosti kategorií také letos více zasáhly kategorie vegetariánských a veganských potravin, které se v posledních letech stále častěji objevují i v řetězcích a uspokojují poptávku po výživě plnohodnotnými, ale zároveň bezmasými produkty. Spotřebitelé v rámci tohoto programu, oceňujícího produktové novinky a inovace na českém trhu, vybrali jako nejlepší novinku roku 2022 produkt Tuňák celý s extra panenským olivovým olejem Franz Josef Kaiser od společnosti Gaston. Odbornou porotu pak nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo od firmy Vileda.

Výsledky 22. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů, vyhlásila po dvouleté pandemické pauze společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 16.června v CUBEX Centru Praha. Hned po galavečeru proběhla také po dvouleté pauze akce Retail Business Mixer, která byla ideální příležitostí pro neformální společenské setkání zástupců retailu, výrobců a distributorů FMCG a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Podkladem pro udělení ocenění jsou výsledky unikátního průzkumu, jejž realizovala společnost NielsenIQ. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.

„Rád bych vyzdvihl práci všech firem, které se i v nelehké době pouští do inovace a rozvoje svého výrobního programu. Všichni jsme vzhlíželi ke konci pandemie, jako k bodu, kdy se řád věcí vrátí k původnímu, jak ve výrobě, tak prodejích. Doba nás ale přesvědčuje, že nový normál představuje permanentní výzva, kdy musíme čelit velkým celospolečenským změnám s obrovským tlakem na cenu. A právě v této době oceňuji všechny, kteří i přes tyto aspekty rozvíjejí výrobky jak po inovativní stránce, tak zvyšují kvalitu,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Spotřebitelů, tedy zákazníků si pak vážím za to, že preferují zdravé a čerstvé produkty. Podle výsledků průzkumu jasně vidíme, že pokračuje trend minulých let. Tedy trendy zdravého životního stylu a ekologie, které stále rezonují na předních místech. A to i v segmentu produktů pro domácí mazlíčky,“ dodává Lukáš Matějka.

Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla rovněž odborná porota složená ze zástupců odborných institucí, médií, marketingu a obchodu. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo Vileda Infinity Flex, který se díky teleskopickým tyčím může roztáhnout až na 30 metrů sušicí plochy. O titul nejlepší novinka se letos ucházelo 162 nových a inovovaných produktů. Ty se utkaly o přízeň ve 32 potravinářských a 18 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé.


Hlavní vítěz

 

Do programu mohli své nové či inovované produkty přihlásit výrobci a distributoři FMCG, OTC a spotřebního zboží, kteří je uvedli na trh v období od 1. ledna 2021 do 31. května 2022. V letošním roce zaznamenala soutěž opět silnou účast a zájem. Je to dáno skutečností, že během posledních dvou pandemických let byl velmi omezený prostor, kde mohly firmy své novinky prezentovat. Většina akcí, veletrhů, kongresů byla zrušena, tím pádem měli výrobci ztíženou cestu nejenom k obchodníkům, ale i k jejich zákazníkovi. Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění na českém trhu, ve kterém rozhodují samotní spotřebitelé. Po uzavření registrací se nominované produkty rozdělí do jednotlivých kategorií, které zároveň musí schválit odborná porota. Poté se spouští ve spolupráci s výzkumnou agenturou průzkum na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Právě oni následně zvolí ty nejlepší novinky.

Z průzkumu každoročně vzejde několik desítek vítězných produktů, kterým je dále zaručena masivní mediální podpora. Nejenom díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů se novinky dostanou ke konečným zákazníkům. Na logo Volba spotřebitelů lze narazit ve spotech v TV a na Youtube, v tisku, na rádiích, v outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.

 

 

 

http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com
https://www.zboziaprodej.cz/

 

 

Reklama

Doporučujeme

Stres je nezabije. Znamení zvěrokruhu, která stárnou pomaleji než ostatní

Všichni toužíme sfouknout na dortu stovku svíček, leč ne každému je to dáno. Zatímco lékaři skloňují genetiku, astrologové se dívají na naši povahu. Právě...

Tragédie i ztráta chuti tvořit. Proč se král komedie Jim Carrey stáhl do ústraní

Býval králem komedie, jehož gumový obličej rozesmál celý svět, dnes však žije životem poustevníka a nabídky za miliony hází do koše. „Mám dost a...

Noc v oblacích? Dubaj má nový rekord, tenhle hotel škrábe nebe

Pokud trpíte závratěmi, tenhle hotel asi nebude pro vás, ale pokud milujete luxus a výhledy, právě jste našli svůj ráj. Dubaj si připsala další...

Kuchyňský robot Sencor Gordon:Velký výkon v kompaktním těle

Kuchyňský robot Sencor Gordon dokazuje, že i menší kuchyně může mít velké ambice. Kombinuje výkon, všestrannost a elegantní design v jednom těle – zvládne...

Žádná snídaně a kilometry v nohách. Italové nevědomky drží přísný režim

Přistanete v Římě, vidíte ty hory jídla a říkáte si, jak to ti místní dělají, že nejsou tlustí. Je to záhada, která trápí každého...

Nejmódnější zimní bundy pro rok 2025/2026 – přehled trendů

Zima 2025/2026 přináší do světa módy kombinaci funkčnosti, komfortu a nadčasového stylu. Zimní bundy už nejsou jen praktickým kouskem do chladných dnů, stávají se...

Povinná hibernace. Těmto znamením hvězdy radí ignorovat svět a uvařit si čaj

Máte chuť zahodit telefon, zatáhnout závěsy a ignorovat okolní svět? Možná to není jen obyčejná lenost, nýbrž varovný signál vesmíru, který se snaží ochránit...

Nalaďte se na Vánoce: audioknižní inspirace pro vás i pro Ježíška

Vánoce klepou na dveře. Přípravy vám zpříjemní audioknihy. Vykouzlí atmosféru přesně podle vašich představ a nechají vám volné ruce na pečení cukroví, balení dárků...

Záhadný ubrousek a tma. Hvězda Prciček varuje před trikem predátorů

Stačila chvilka nepozornosti a nevinný večer v hotelovém baru se změnil v boj o zdraví. Hvězda kultovních komedií Tara Reid skončila v péči lékařů...

Zapomeňte na Dubaj. Tahle evropská země je rájem na zemi, tvrdí expati

Když se řekne dokonalý život, většina z nás vidí pláž a skleničku v ruce, avšak realita bývá často jiná. Nový žebříček organizace InterNations ovšem...

Darování přírodní kosmetiky k Vánocům je krásné a smysluplné

Je to ten nejlepší způsob, jak potěšit své blízké i přírodu. Přírodní kosmetika je šetrná k pokožce i životnímu prostředí. Neobsahuje chemikálie, umělá barviva...

Údolím vodopádů: Naučná stezka Bílá Opava

Naučnou stezku Bílá Opava nalezneme v pohoří Hrubý Jeseník, v srdci chráněné krajinné oblasti. Stezka začíná v lázeňském městě Karlově Studánce (760 m n....

Nelítostná bitva o dům: Katy Perry porazila u soudu nemocného důchodce

Je to konec jedné dlouhé a ošklivé bitvy, která vrhá stín na nablýskaný svět Hollywoodu. Katy Perry si může mnout ruce, neboť soudce rozhodl...

J.Cat Beauty: dostupná a hravá dekorativní kosmetika z Los Angeles

J.Cat Beauty je americká značka dekorativní kosmetiky z Los Angeles, která si získala fanoušky po celém světě díky svému hravému, výraznému a cenově dostupnému...

Hvězdy vašich Vánoc

Želatinky Liftea Colagenova® Gummies pečují o vaši krásu ve dne v noci – navíc skvěle chutnají Tohle mlsání si rozhodně vyčítat nebudete. Želatinky s příjemnou chutí jahod...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3