Kdo letos získal ocenění Volba spotřebitelů?

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Nákupní chování Čechů potvrzuje zájem o čerstvé a zdravé výrobky

Volba spotřebitelů 2022 zná vítěze

Nezávislé spotřebitelské ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2022 zná své vítěze. Ve spotřebiteli oblíbeném a výrobci uznávaném prestižním marketingovém programu se v letošním roce utkalo 97 firem se 162 výrobky. Z nich spotřebitelé zvolili 50 vítězů v nejrůznějších kategoriích. Kromě klasických kategorií, jako jsou pivo, káva či pleťová kosmetika, se letos v soutěži nově objevily například kategorie bezlaktózové potraviny či speciální potraviny, které odráží vzrůstající popularitu segmentu produktů pro osoby s potravinovými intolerancemi.  Již tradiční kategorie zaměřené na krmiva a doplňky pro domácí mazlíčky, letos obohatily novinky s obsahem hmyzího proteinu. Ty reflektují celospolečenskou potřebu zpracování proteinů z hmyzu, především kvůli ekologické udržitelnosti, a to nejen v lidské stravě. Do různorodosti kategorií také letos více zasáhly kategorie vegetariánských a veganských potravin, které se v posledních letech stále častěji objevují i v řetězcích a uspokojují poptávku po výživě plnohodnotnými, ale zároveň bezmasými produkty. Spotřebitelé v rámci tohoto programu, oceňujícího produktové novinky a inovace na českém trhu, vybrali jako nejlepší novinku roku 2022 produkt Tuňák celý s extra panenským olivovým olejem Franz Josef Kaiser od společnosti Gaston. Odbornou porotu pak nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo od firmy Vileda.

Výsledky 22. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů, vyhlásila po dvouleté pandemické pauze společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 16.června v CUBEX Centru Praha. Hned po galavečeru proběhla také po dvouleté pauze akce Retail Business Mixer, která byla ideální příležitostí pro neformální společenské setkání zástupců retailu, výrobců a distributorů FMCG a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Podkladem pro udělení ocenění jsou výsledky unikátního průzkumu, jejž realizovala společnost NielsenIQ. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.

„Rád bych vyzdvihl práci všech firem, které se i v nelehké době pouští do inovace a rozvoje svého výrobního programu. Všichni jsme vzhlíželi ke konci pandemie, jako k bodu, kdy se řád věcí vrátí k původnímu, jak ve výrobě, tak prodejích. Doba nás ale přesvědčuje, že nový normál představuje permanentní výzva, kdy musíme čelit velkým celospolečenským změnám s obrovským tlakem na cenu. A právě v této době oceňuji všechny, kteří i přes tyto aspekty rozvíjejí výrobky jak po inovativní stránce, tak zvyšují kvalitu,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Spotřebitelů, tedy zákazníků si pak vážím za to, že preferují zdravé a čerstvé produkty. Podle výsledků průzkumu jasně vidíme, že pokračuje trend minulých let. Tedy trendy zdravého životního stylu a ekologie, které stále rezonují na předních místech. A to i v segmentu produktů pro domácí mazlíčky,“ dodává Lukáš Matějka.

Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla rovněž odborná porota složená ze zástupců odborných institucí, médií, marketingu a obchodu. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo Vileda Infinity Flex, který se díky teleskopickým tyčím může roztáhnout až na 30 metrů sušicí plochy. O titul nejlepší novinka se letos ucházelo 162 nových a inovovaných produktů. Ty se utkaly o přízeň ve 32 potravinářských a 18 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé.


Hlavní vítěz

 

Do programu mohli své nové či inovované produkty přihlásit výrobci a distributoři FMCG, OTC a spotřebního zboží, kteří je uvedli na trh v období od 1. ledna 2021 do 31. května 2022. V letošním roce zaznamenala soutěž opět silnou účast a zájem. Je to dáno skutečností, že během posledních dvou pandemických let byl velmi omezený prostor, kde mohly firmy své novinky prezentovat. Většina akcí, veletrhů, kongresů byla zrušena, tím pádem měli výrobci ztíženou cestu nejenom k obchodníkům, ale i k jejich zákazníkovi. Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění na českém trhu, ve kterém rozhodují samotní spotřebitelé. Po uzavření registrací se nominované produkty rozdělí do jednotlivých kategorií, které zároveň musí schválit odborná porota. Poté se spouští ve spolupráci s výzkumnou agenturou průzkum na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Právě oni následně zvolí ty nejlepší novinky.

Z průzkumu každoročně vzejde několik desítek vítězných produktů, kterým je dále zaručena masivní mediální podpora. Nejenom díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů se novinky dostanou ke konečným zákazníkům. Na logo Volba spotřebitelů lze narazit ve spotech v TV a na Youtube, v tisku, na rádiích, v outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.

 

 

 

http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com
https://www.zboziaprodej.cz/

 

 

Reklama

Doporučujeme

Sezóna uzení je konečně tu! Vyberte si vlastní udírnu a naučte se připravovat dobroty s kouřovým aroma

S příchodem prvních studených dnů se ze zahrádek rodinných domů line typická vůně doutnajícího dřeva. Znamená to, že sezóna uzení je konečně zpět! Pro...

Sleva, o které jste možná nevěděli. Jak ušetřit tisíce za brýle a lupy

Věděli jste, že na nové brýle, lupu či jiné zrakové pomůcky můžete získat výraznou slevu nebo příspěvek od státu? Mnoho seniorů o těchto možnostech...

Jennifer Anistonová vysvětlila, proč nikdy neadoptovala děti navzdory problémům s plodností

„Nechci adoptovat, chci svou vlastní DNA v malém človíčku,“ vysvětlila v jednom z upřímných rozhovorů herečka Jennifer Anistonová. Hvězda seriálu Přátelé po letech spekulací...

Vanilkový cheesecake, který se vždycky povede: jemný, voňavý a s křehkým základem

Je jen málo dezertů, které chutnají tak skvěle jako vanilkový cheesecake. Je krémový, vláčný a voní po másle a vanilce tak, že se vám...

Seznamte se s obnovenou řadou péče o pleťageLOC Tru Face od Nu Skin

Péče o pleť pro zralou pleť, která je navržena speciálně k řešení viditelných známek stárnutí. Nu Skin, globální lídr v oblasti krásy a wellness,...

Lékař varuje před třemi největšími zabijáky, kouření je podle něj absolutně nejhorší

„Je to bezpochyby jediná nejhorší věc, kterou můžete pro své tělo udělat,“ varuje lékař Jeremy London. Ve svém videu na platformě YouTube označil kouření...

Útěk před depresí a stárnutím. Skutečné důvody nevěry jsou hlubší, než si myslíte

Není to jen o sexu. Podle londýnské psychoanalytičky Juliet Rosenfeldové jsou skutečné důvody, proč muži podvádějí, mnohem hlubší a komplexnější. Kořeny nevěry prý často...

Brambory hotové raz dva: jednoduchý trik, který vám ušetří čas i energii

Brambory patří k jídlům, bez kterých si českou kuchyni snad ani neumíme představit. K obědu, večeři, v salátu i jako příloha - prostě je...

Nádech s vůní JUSTu: Oblíbené bylinné výrobky v jednom balíčku

Tradiční švýcarská kosmetika JUST, proslulá originálními bylinnými výrobky, představuje exkluzivní limitovanou kolekci Nádech s vůní JUSTu. Ta spojuje nejprodávanější produkty – Eucasol, Alpský bylinný...

Ochrana, kterou máte v lednici. Jak pár lžic kvašeného zelí denně nakopne vaši imunitu

Zapomeňte na drahé doplňky stravy a zázračné pilulky. Ten nejlepší osobní trenér pro vaši imunitu se možná skrývá ve vaší lednici. Řeč je o...

Dřív panenka, teď duch. Fanoušci se bojí o Arianu Grande, hubenost prý přehnala

„Vypadá mladě, ale je téměř průhledná, jako duch,“ napsal jeden z fanoušků v reakci na nové fotografie zpěvačky Ariany Grande. Zákulisní snímky z natáčení...

INTIMITY FESTIVAL otevírá dveře do světa naplněné intimity

Grand hotel International v Praze ve dnech 14. a 15. listopadu 2025 přivítá ve svých zdech již 2. ročník Intimity festivalu – barvité přehlídky...

Nevyhazujte staré marmelády! Využijte je chytře a stylově

Zavařovací sezona je už za námi, možná jste ale během ní zjistili, že máte doma ještě sklenice z minulého léta či dokonce starší. Barva...

Zdravé a chutné mlsání na Mikuláše: Vyhrajte balíček plný dobrot od značky Hamánek

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Citlivá pleť a sychravé počasí: Jak ji chránit a podpořit její přirozenou obranyschopnost

Podzim a začátek zimy jsou krásné, ale pro naši pokožku představují náročné období. Chlad, vítr, vlhkost a přechody z tepla do zimy mohou citlivou...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3