Dobrodruh z paneláku v autobiografickém románu

Dobrodruh z paneláku v autobiografickém románu

Do knihkupectví míří pokračování autobiografického románu českého cestovatele a podnikatele Lukáše Matějčka Dobrodruh z paneláku - kniha druhá


Dobrodruh Lukáš Matějček se v pokračování úspěšného, částečně autobiografického románu v průběhu tří let vydává znovu a znovu do dalekých krajin. V Asii a Africe stráví několik měsíců a navštíví osmnáct států - prostupuje rýžová pole Vietnamu, vyhostí ho z Tádžikistánu a vystoupá na třetí nejvyšší horu afrického kontinentu. No a když zrovna necestuje, rozváží po Praze pizzu a do toho vede úspěšnou módní značku Bagind, jejíž výrobky nosí denně tisíce Čechů.

Druhý díl cestopisného románu je volným pokračováním první knihy Dobrodruha z paneláku - Lukáše Matějčka, který se v osmnácti letech vydal na cestu stopem z Ostravy do Íránu, Nepálu a Indie. V druhém díle se vydává na cestu do dalších osmnácti států. Kniha je vhodná pro ty, kteří rádi odhalují zákulisí odlišných kultur skrze příběhy. S Lukášem tak čtenáři prožijí například výškovou nemoc v Ugandě, přelidněné ulice hlavního města Číny či vedení soudního řízení v Pamíru. „V knize vzpomínám na své daleké výpravy po světě, pročítám si deníky, které jsem tehdy upocený, špinavý, unavený, avšak šťastný sepisoval dnem i nocí. Rovněž se vracím do doby, kdy jsem začínal sám v Praze, nemohl si zajít na pivo a výplata z brigád mi stačila tak akorát na konzervy s tuňákem. Tehdy byly mým největším bohatstvím sny, tudíž jsem pro jejich uskutečnění dělal vše, co bylo v mých silách,” popisuje autor knihy Lukáš Matějček.

Narozdíl od prvního dílu budou moci čtenáři Lukášovýma očima sledovat také vznik a následný růst firmy
a dozví se, jak vůbec nápad založit značku kožených doplňků šitých v Indii vznikl. ‚‚Těším se, až se společně podíváme na tři kontinenty, překonáme tisíce kilometrů, potkáme stovky lidí a odhalíme zákulisí růstu mého dítěte, značky Bagind. To vše pěkně hluboko a dopodrobna,” láká Lukáš čtenáře.

Kniha vznikla z každodenních zápisů do deníků. Jsou v ní tedy různorodé emoce, nadšení ze všeho nového, ale také krušné chvíle v horečkách a strach z neznáma. Občas jsou zážitky prolité vlastní krví, jindy orosené slzami štěstí.

Knihy si můžete zakoupit na www.bagind.cz.

 

O autorovi
Dnes šestadvacetiletý Lukáš Matějček odmaturoval na Střední odborné škole ochrany osob a majetku
v Ostravě. V roce 2017 založil společně s kamarádem Václavem Staňkem firmu Bagind Company s.r.o., kde navrhují batohy, tašky, kabelky i peněženky, které se šijí v tradiční rodinné výrobě v indickém pouštním městě Džaisalmér a také v Kolumbii, kde je šije mladý šikovný  řemeslník Linderman. Batohy prodává na e-shopu
a také v kamenných prodejnách v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Zlíně. Ve volném čase cestuje, píše knihy, čte, chodí běhat nebo tráví čas s kamarády a přítelkyní v přírodě. Nejraději ze všeho ale pracuje.