Češi rádi pomáhají, sami se ale ostýchají říct si o pomoc

Sdílet článek

Reklama
Reklama

I přes náročné časy ve spojení se zdravotní, bezpečnostní i ekonomickou situací se každoročně zvyšuje částka, kterou Češi a Češky věnují na charitu: loni to bylo již přes 8 miliard korun. Jednou ze spolehlivých cest, jak pomáhat druhým, je využít dárcovskou platformu znesnáze21, díky které mohou darovat peníze tam, kde je třeba. Potřebným se prostřednictvím více než 1300 sbírek na portálu znesnáze21.cz dostalo již bez mála 200 milionů korun. Průzkum, který si zadala dárcovská platforma v aplikaci Instant Research společnosti Ipsos, však ukázal, že Češi sice neváhají pomáhat lidem v náročných situacích, sami se však říct si o pomoc ostýchají.

O pomoc skrze veřejnou sbírku by v případě těžké životní situace požádala pouze třetina Čechů. Jako hlavní důvod, proč se Češi ostýchají říct si v nesnázi o pomoc, uvádí 76 % respondentů obavu ze zveřejnění vlastních potíží na veřejnosti. Pětina z nich se navíc obává zneužití jejich příběhu podvodníky.

„Náš průzkum potvrzuje známý fakt, že Češi jsou velmi štědří – více než polovina jich přispívá na charitu. Dnes, kdy přichází jedna krize za druhou, ale nemůžeme opomíjet ani to, že velká spousta lidí se ostýchá říci si o pomoc navzdory tomu, že si mohou procházet i značně náročnými situacemi. 67 % lidí by nechtělo zveřejnit svůj příběh, pokud by se ocitli v krizi, téměř každý druhý z nich jednoduše ze studu. V znesnáze21 to chceme změnit. V naší kampani Pomáhat si je normální ukazujeme, že na sebe lidé navzájem spoléhají v řadě běžných každodenních situacích, třeba i když si ‘jen’ navzájem podrží dveře. Není tedy žádný důvod se ostýchat říct si o pomoc, když jde o něco skutečně náročného. Využít k tomu mohou lidé právě naši platformu, kde si zakládáme na 100% pravdivosti jednotlivých příběhů a smysluplné i spolehlivé pomoci,” říká zakladatel znesnáze21 a sociální pracovník Čestmír Horký.

Tváří kampaně se stala známá herečka Martha Issová, která se jí stala bez nároku na honorář. Objevuje se
v postech na sociálních sítích jakož i v kampaňovém spotu, který lidé mohou vidět například na platformě YouTube.

„Se znesnáze21 mám dlouhodobou zkušenost jako dárkyně. Vždycky se mi líbilo, že mohu snadno zjistit, jak přesně peníze dárců lidem pomohou, že je pomoc adresná a konkrétní. Když mě Čestmír oslovil s nabídkou zahrát si v jejich spotu, neváhala jsem. Chceme ukázat lidem, že se nemusí stydět říct si o pomoc. Každému z nás se koneckonců může stát, že ji budeme potřebovat,” říká Martha Issová o kampani.

Závěrům průzkumu odpovídají i zkušenosti klientky znesnáze21 paní Zuzaně Sankotové. Ta založila na platformě již druhou úspěšnou sbírku, aby mohla financovat náročné rehabilitace a bezbariérové vozidlo pro svého syna, jenž trpí zdravotními problémy po brutálním fyzickém napadení. I paní Zuzana se založením sbírky dlouho váhala.

„Žádost o sbírku jsem měla rozpracovanou minimálně rok, než jsem se dokopala k tomu ji odeslat. Bylo a stále je mi velmi nepříjemné sdílet s cizími lidmi svou rodinnou situaci a žádat o pomoc. Vždy jsem se živila sama i se třemi dětmi. K založení sbírky mě přesvědčila až situace, kdy jsem neměla na další rehabilitaci pro syna a bylo jasné, že bez ní to nezvládneme. A také slova mé známé, která mi vysvětlila, že lidé chtějí pomáhat, ale adresně, kdy vědí, kde pomoc skončí. To, že jsem se odhodlala, stálo za to. Jsem moc vděčná všem lidem, kteří synovi pomohli, ať už finančně nebo třeba sdílením sbírky. Nevím, jak bychom to bez nich zvládli. Tím, že si řeknete
o pomoc, roztočíte spirálu dobra okolo vás, a to stojí za trochu boje s vlastním studem,”
vysvětluje paní Zuzana.

Praktické zkušenosti i průzkum znesnáze21 ukazují, že ostych je velmi častou bariérou, která dělí lidi od skutečné pomoci. Přitom dnes mají k dispozici efektivní nástroje, jak se k ní dostat: na webu znesnaze21.cz můžete založit sbírku již za desítky minut se všemi zákonnými povinnostmi – stačí vyplnit formulář, doložit informace a naši pracovníci se vám co nejdříve ozvou.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Lékaři doporučují kvašenou zeleninu pro posílení imunity a lepší trávení

Zapomeňte na drahé doplňky stravy a zázračné pilulky. Ten nejlepší osobní trenér pro vaši imunitu se možná skrývá ve vaší lednici. Řeč je o...

Zapomeňte na výčitky. Obyčejný trik udělá z chleba lepší potravinu

Chléb má pověst nepřítele zdravé výživy, ale co když ho obyčejné zmrazení dokáže proměnit v lepší potravinu? Výzkumy naznačují, že teplota mění jeho strukturu...

Prosté jídlo s noblesou: francouzské škvarky, které si získaly svět

Na první pohled vypadají skromně - pár kousků masa, trochu sádla a pár bylinek. Ale právě v té jednoduchosti se skrývá kouzlo. Francouzské delikatesy...

Jak správně krmit kočku, která je vybíravá a nic jí nechutná?

Kočky jsou známé svou vybíravostí v jídle a někdy dokážou své majitele pěkně potrápit. Na rozdíl od psů, kteří jsou většinou schopni spořádat prakticky...

Zklamání po svatbě. Když papír nestačí na záchranu vztahu

Žili spolu deset let, pak se vzali a po čtyřech měsících přišel rozvod. Proč je první rok manželství paradoxně nejtěžší, i když už partneři...

Každý jsme originál: Podle kterých znaků poznáte, že jste opravdu výjimeční?

Na světě neexistují dva naprosto stejní lidé. Každý z nás má něco, co ho odlišuje od ostatních, ať už je to způsob myšlení, pohled...

Průkopnice OnlyFans Valérie Holáková: Vydělala jsem miliony, chci být psycholožkou

Je průkopnicí OnlyFans v Česku, její matka řídí školu a ona sama chce být psycholožkou. Valérie Holáková známá jako Xholakys v Show Jana Krause...

Hry s vaší myslí. Sedm taktik, kterými vás manipulátor dostane na dno

Nejprve přijde zmatek, pak snaha přizpůsobit se a nakonec beznaděj. Než vůbec získáte podezření, že žijete s manipulátorem, často už jste po uši ponořeni...

Muž pod tlakem: proč se uzavírá a co s tím může udělat partnerka

Na první pohled to možná nevypadá, ale i muži mají svoje těžké chvíle. Společnost od nich čeká sílu, výkonnost, úspěch a dokonalou kontrolu nad...

Kim Kardashianová promluvila o tetování své 12leté dcery: Nikdy jí tu kreativitu nevezmu

Falešné tetování na obličeji, piercing v nose a černé grillz. Dvanáctiletá North Westová svým vzhledem na TikToku vyvolala bouři a její matka Kim Kardashianová...

Svatomartinská vína 2025

Každý rok 11. listopadu netrpělivě vyhlížíme svatého Martina, který by měl podle tradice dorazit na bílém koni a symbolicky přinést první sníh. Pro vinaře...

Atelier JOCHA je ateliér s péčí první republiky v 21.STOLETÍ

Móda s profesionální péčí, postavená na základech tradičního řemeslného zpracování a moderního designu.V JOCHA vznikají pod rukama Kateřiny Jochové malé autorské kolekce, šité na...

Po svátcích s blízkými touží 88 % Čechů, někteří se však nemají na koho obrátit. Společnost dm v nové kampani vybízí k propojování

Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují Nová vánoční kampaň společnosti dm připomíná, že opravdové kouzlo svátků netvoří dárky ani dokonalá výzdoba, ale lidé, se...

Hledání jistoty… Proč Češi v chaosu moderní doby dávají dětem prastará jména

Svět zrychluje, trendy se mění každou sezonu, přesto žebříčky popularity jmen v Česku zůstávají jako vytesané do kamene. Na vrcholu trůní Jakub, Jan, Anna...

Nový Predátor: Nebezpečné území přináší návrat legendy, která nikdy nezmizela

Sál pražského kina IMAX v Cinema City se 4. listopadu proměnil v dějiště premiéry filmu, který znovu probouzí napětí, jaké diváci znají už desítky...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3