Řetězec BILLA rozšiřuje udržitelné aktivity Plánu B

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Významný krok pro ochranu domácích i volně žijících zvířat dnes učinil obchodní řetězec BILLA. Jako první řetězec v Česku, symbolicky na Mezinárodní den zvířat, oznamuje vyřazení zábavní pyrotechniky ze svého sortimentu. Řetězec BILLA poukazuje na fakt, že prodej pyrotechniky a její používání zvířatům ubližuje. Divoká zvířata, obzvláště ptactvo, kvůli ní bohužel dokonce i hynou. Řetězec BILLA svým rozhodnutím zároveň vyzývá veřejnost a ostatní maloobchodní prodejce, aby svůj postoj k nákupu a prodeji zábavní pyrotechniky přehodnotili a vzdali se jej.

Více než polovina české populace žije v domácnosti s domácím mazlíčkem.[1] Kvůli odpalování zábavní pyrotechniky však mnoho z nich trpí každý rok během novoročních oslav panikou, strachem a psychickým traumatem, v horších případech nejrůznějšími druhy poranění. U divoce žijících zvířat však bohužel nejsou výjimkou ani úmrtí, a to v důsledku úrazů, které způsobí buď samotný pyrotechnický výrobek, nebo které si živočichové způsobí během útěku při stresové reakci.

Obchodní řetězec BILLA si uvědomuje, že škodlivost zábavní pyrotechniky pro okolní prostředí je vysoká,
a přistoupil tudíž k významnému kroku, který zvýší ochranu zvířectva v přírodě i doma – před letošními Vánocemi poprvé nezařadí pyrotechniku do prodeje. „V našem Plánu B se dlouhodobě hlásíme k péči a kultivaci okolního prostředí, kam spadá mimo jiné také ochrana zvířat. Cítili jsme ale, že v této oblasti můžeme být prospěšnější ještě více. Během novoročních oslav jsou to právě zvířata, kdo nejvíce kvůli zábavní pyrotechnice strádá. Jako maloobchodní prodejce jsme rozhodli situaci řešit způsobem, který se logicky nabízí, a to vyřazením pyrotechniky z naší nabídky. V období vánočních svátků ji zákazníci v regálech nenajdou,“ říká Liam Casey, generální ředitel BILLA ČR.

Poptávka po zábavní pyrotechnice je v Česku vysoká a nejvíce roste přirozeně s příchodem Vánoc a Nového roku. Na českém trhu dosahují každý rok tržby z prodeje pyrotechniky odhadem až miliardu korun.[2] Světelné a zvukové efekty, které ohňostroje vytvářejí, přitom obvykle trvají pouhých několik desítek vteřin, nanejvýše pár minut. Řetězec BILLA se v oblasti vyřazování pyrotechniky z nabídky stává mezi retailery průkopníkem
a snížením dostupnosti pyrotechniky v obchodech chce ke stejnému opatření motivovat i ostatní řetězce. „Zvířatům působí pyrotechnika značnou fyzickou i psychickou újmu. Měli bychom se pozastavit nad tím, zda nám tato několikaminutová audiovizuální podívaná, kterou si s ohňostroji dopřáváme, za tyto negativní, až fatální dopady na naše zvířectvo stojí,“ upozorňuje Liam Casey.

Až stovky poraněných zvířat ročně

Na nepříznivý vliv pyrotechniky na zvířata důrazně poukazují i odborníci a ochránci přírody. „Pyrotechnika je nebezpečná všem zvířatům hlavně hlukem, záblesky a jedovatými zplodinami. Škodí i její výroba. Především hluk zvířata stresuje, vyvolává u nich paniku a nutí je z místa uprchnout. Jelikož se střílí obvykle v noci, zvířatům, která ve tmě moc nevidí, hrozí při bezhlavém útěku zranění. Ačkoli většinu těchto tragédií nelze vysledovat, protože se odehrávají mimo dohled lidí, odhadujeme, že takových případů budou stovky ročně,“ uvádí Petr Stýblo, ředitel kanceláře Českého svazu ochránců přírody.

Právě s Českým svazem ochránců přírody navázala BILLA v loňském roce spolupráci a společně podporují 13 záchranných stanic v Česku, které obvykle o poraněná zvířata pečují. Taková péče v záchranných stanicích přitom ročně stojí okolo 70 milionů korun. „Víme, co zvířatům ubližuje, a není nám to lhostejné. Věříme, že investici, kterou si tato iniciativa vyžádá, značně převáží její přínosy a že díky tomu budou zvířata v přírodě
i v našich domovech žít bezpečněji, zdravěji a beze strachu,“
říká Liam Casey, generální ředitel BILLA ČR.

„Pokud by všem byly detailně známy důsledky této ‚zábavy‘, věřím že už nyní by více než polovina lidí s ohňostroji přestala. Rozhodnutí je na každém z nás. Krok společnosti BILLA dokazuje, že se myšlení lidí v tomto směru mění. A považuji ho za příklad i pro ostatní subjekty, které zatím asi tolik nevnímají, že prodejem zábavní pyrotechniky napomáhají páchat škody na přírodě,“ dodává Petr Stýblo, ředitel kanceláře Českého svazu ochránců přírody.

 

 

 

O plánu B
Rostoucí emise, úbytek biodiverzity a stále větší množství odpadu se pomalu, ale jistě stávají realitou naší planety. Právě proto BILLA věří, že je nezbytné podnikat kroky, které zajistí naši udržitelnou budoucnost. BILLA tuto odpovědnost přijímá a v rámci Plánu B dělá maximum pro to, aby si nás příroda zase oblíbila. V rámci těchto kroků společnost BILLA nabízí čím dál více produktů s udržitelným původem, snižuje uhlíkovou stopu, zachází šetrně s přírodními zdroji, chrání přirozenou biodiverzitu a dlouhodobě usiluje o efektivní využití druhotných surovin. Více o Plánu B naleznete na www.planbilla.cz. 

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 250 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.

Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora.

 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy.

Více informací na www.billa.cz.

 

[1] Podíl domácích mazlíčků v českých domácnostech mírně roste. FOCUS Marketing & Social Research [online]. Brno, 2018 [cit. 2022-09-23]. Dostupné z: https://www.focus-agency.cz/z-nasich-vyzkumu/podil-domacich-mazlicku-v-ceskych-domacnostech-mirne-roste

 

 

 

 

[2] Tržby za zábavní pyrotechniku dosahují v Česku 1 miliardy Kč. Zvířecí záchranáři nemají na pomoc zraněným zvířatům dost peněz. Jak to spolu souvisí? [online]. Český svaz ochránců přírody, 30.12.2021 [cit. 2022-09-23]. Dostupné z: http://www.csop.cz/index.php?cis_menu=2&m1_id=1042&m2_id=1168&m3_id=0&m4_id=0&m_id_old=1168&m_id_akt=9706

 

Reklama

Doporučujeme

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...

Slunce, které nikdy nezapadá. Proč se v Norsku nemůže spát

Za polárním kruhem nevládne tma, ale nepřetržité světlo. Slunce se tam v létě neztrácí za obzorem a přepisuje lidské vnímání času, těla i duše....

Jak na zářivě bílé ponožky? Zkuste trik, který funguje lépe než drahé prostředky

Bílé ponožky jsou krásné jen do chvíle, než je párkrát obujete a hodíte do pračky. Záhy ztratí svou sněhovou barvu, začnou šednout nebo žloutnout...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3