Jak běhají Češi: Každý čtvrtý alespoň jednou týdně nazuje běžecké boty

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Běh je spolu s cyklistikou oblíbenou tuzemskou aktivitou, není tedy divu, že každý čtvrtý Čech běhá alespoň jednou týdně. Hlavní motivací je fyzické i mentální zdraví a nikoli hubnutí, které je ale důležité pro 30 procent běžců. Češi nejraději běhají v květnu a v září, nejméně zase v prosinci a v lednu. Liší se také běžecké zvyky mezi pohlavími – muži běhají o něco více než ženy a zároveň také více utrácejí za běžeckou výbavu. Ženy naopak více pilují techniku a ekonomiku běhu. Vyplývá to z nedávného výzkumu agentury DATANK, který zrealizovala pro sportovní značku PUMA1.

Běhání je velmi dostupný sport – běžci totiž na počátku stačí jen běžecké boty a oblečení.  Každý čtvrtý Čech běhá alespoň jednou týdně, každý desátý pak až třikrát týdně.  Překvapivé je, že největší motivací není pro Čechy hubnutí, ale udržování dobré kondice. Fyzička dle průzkumu motivuje více než polovinu respondentů a 41 procent je motivováno dobrým pocitem z výkonu. Zajímavé je, že pro 37 procent je běh odreagováním a únikem ze všedního života. V této skupině je o 6 procent více žen než mužů. Muže naopak více motivuje fyzická kondice a dobrý pocit z běhání.

„Náš průzkum ukázal, že Češi jsou národem běžců. Považujeme za důležité znát motivaci i preference našich zákazníků a výsledky průzkumu ukazují, že běh je pro nás nejen sportem, ale i relaxem či odreagováním. Jsme rádi součástí životů českých běžců a také naše úsilí v rámci vývoje soustředíme na zpětnou vazbu od hobby běžců i profesionálních sportovců, ale také na spolupráci s experty z oblasti ortopedie. Cílem PUMY je posouvat design i kvalitu produktů a tím i sportovce neustále kupředu a máme moc velkou radost, že se nám to v České republice daří,“ říká Lucie Hložánková, Senior Communication Marketing Manager PUMA Czech Republic.

Neoblíbenější běžecké trasy jsou ve městě

Nejvíce běhají lidé v produktivním věku (do 35 let), a to v Praze a ve velkých městech. Tato skupina se totiž zajímá o zdravý životní styl a jsou také více otevření novým trendům. I přesto, že se nejvíce běhá ve městech, alespoň část trasy více než 60 procent běžců směřuje do nejbližší přírody – parku, lesa či na cyklostezku. 15 procent běhá v terénu a pouze 6 procent běhá v hale.

Své tréninky Češi plánují s ohledem na časovou náročnost celého dne. Proto někteří z nich neřeší uběhnutou vzdálenost, ale právě délku trvání tréninku. Oblíbené jsou běžecké třicetiminutovky, kterým holdují tři pětiny Čechů. Při jednom tréninku uběhne 35 procent běžců maximálně 5 km a dvě pětiny potom méně než tři kilometry. 15 procent běžců uběhne během jednoho běhu 6 až 8 km, v této skupině převažují více ženy než muži. Muži naopak dominují skupině, která uběhne nad 40 km měsíčné (19,3 procent).

 

Počasí vadí mužům méně

Češi běhají nejvíce v květnu, aby se před létem dostaly do formy. To platí až pro 80 procent běžců. Prim ale mají ženy, těch běhá v tomto období dokonce o 5 procent více než mužů. Ti naopak lépe zvládají chladnější počasí
i zimní nepohodu. Od listopadu do března jich průměrně běhá skoro 37 procent, zatímco žen jen necelých 29 procent. Běžkyně se v tomto období přesouvají na běžecký pás do fitness center. V teplejší části roku naopak
o něco více průměrně běhají ženy (72 procent) než muži (70,6 procent). I když během letních prázdnin, kdy obecně zájem o běh mírně klesá kvůli vysokým teplotám, běhá o 2,6 procenta mužů více.

 

Češi jedou na výkon a utrácí za boty, Češky pilují techniku

Z průzkumu také vyplynulo, že muži běhají o něco více (54 procent) než ženy (46 procent). Muži také holdují intenzivním běhům a technickým inovacím běžeckých bot. Ženy si častěji vystačí s kratším tréninkem v rozmezí mezi 3 až 5 případně 10 km a raději pilují techniku a ekonomiku běhu (více než 54 procent). Boty ženy vybírají převážně dle značky a designu.

Za běžecké vybavení, konkrétně za obuv, utrácejí však v průměru více Češi než Češky. Aktivní běžci, zejména ti, co běhají třikrát týdně a více investují, na rozdíl od žen, i 5000 Kč. Více než 80 procent žen za boty utrácí
v rozmezí mezi 1500 Kč až 2000 Kč a polovina z respondentů by za boty nedala více než 2000 Kč. Běžci přistupují k nákupu běžeckých bot promyšleně: nové boty si kupuje jednou ročně či méně často 46 procent, naopak 8 procent zapálených běžců do nové obuvi investuje více než dvakrát ročně.

Alarmující je, že 80 procent hobby či rekreačních běžců, nevlastní žádné speciální běžecké boty. Právě ty
a správná technika běhu můžou předcházet zraněním. Více než polovina běžců techniku ale vůbec neřeší a 4 procenta běžců se podle průzkumu domnívá, že ji mají již správnou. Právě pro tyto běžce značka PUMA vyvinula univerzální běžecké boty ForeverRun NITRO.

„Je pro nás důležité, že spolu s novou siluetou z kolekce NITRO můžeme pomáhat předcházet častým zraněním, která jsou přímo úměrná špatné technice běžeckého kroku a nevhodné obuvi. Každý běhá jinak, a je to tak
v pořádku. My přicházíme s obuví, ve které může běhat opravdu každý, a to díky odpružení pomocí pěny NITRO spolu s vylepšeným systémem RUNGUIDE. Ten má za úkol stabilizovat běžecký krok, udržuje totiž nohu ve středu při došlapu, a díky tomu jsou boty vysoce stabilizační a minimalizují možnost zranění,”
říká Katarzyna Weslawowicz, Head of Marketing PUMA Eastern Europe.  

 

 

 

 

 

PUMA je jednou z předních světových sportovních společností, která navrhuje, vyvíjí, prodává a propaguje obuv, oděvy a doplňky. Již více než 70 let PUMA neúnavně posouvá svět sportu a kultury vpřed vytvářením rychlých produktů pro ty nejrychlejší sportovce na planetě. PUMA nabízí lifestylové produkty inspirované sportem
s důrazem na výkon v takových kategoriích, jako je fotbal, běh, fitness, basketball, golf a motosport. Díky řadě vzrušujících spoluprací s renomovanými návrhářskými značkami ovlivňuje a inspiruje nejen streetovou kulturu ale i celý módní svět. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Cobra Golf a stichd. Společnost PUMA dodává své výrobky do více než 120 států a zaměstnává celosvětově více než 16 000 lidí. Své ústředí má v německém Herzogenaurachu.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Diagnostikovaný psychopat popsal hlavní rozdíl mezi ním a běžnými lidmi: Necítím vinu

Myslíte si, že psychopaté jsou chladné stroje bez jakýchkoli emocí? Pětadvacetiletý Loïc de Marie, jemuž byla diagnostikována antisociální porucha osobnosti, tvrdí opak. Cítí radost...

Zamilujte se do Palsu. Městečka, kde se zastavil čas a mluví jen kameny

Jeho jméno znamená „bažina“, přesto je to jeden z nejkrásnějších klenotů Španělska. Středověké městečko Pals ukryté v piniových hájích Katalánska je mozaikou kamene, ticha...

Podzim bez nachlazení? S Wild & Coco je to hračka

Mimo krásně zbarveného listí a těšení se na Vánoce přináší podzim zvýšené riziko nachlazení, viróz a únavy. Jak se mění počasí a kolísají teploty,...

Žena pila dva týdny olivový olej, popisuje nečekané změny na těle i pleti

Říká se mu tekuté zlato a středomořská dieta na něj nedá dopustit. Co se ale stane, když poslechnete virální rady a začnete pít dvě...

Russell Crowe vyvrátil fámy o věku své přítelkyně, není o 30 let mladší

„Je to velmi negentlemanské,“ postěžoval si herec Russell Crowe, když musel znovu uvádět na pravou míru lživé informace o věku své partnerky Britney Theriotové....

Black Friday od přední značky v oblasti sexuálního zdraví

Nakupujte a objevujte řadu produktů pro sexuální zdraví od Satisfyer, které jsou právě teď, v předvánočním období, ještě dostupnější. 22. do 30. listopadu nabízí Satisfyer...

10 frází, kterými nevědomky ničíte své vztahy a působíte jako nezdvořák

Všichni to známe. V místnosti panuje pohoda, když vtom z vás vypadne věta, po které se náhle ochladí. Nechtěli jste nikoho urazit, přesto jste...

Generace Z zapomněla tančit pro radost, podle průzkumu se bojí odsudků na sociálních sítích

Vzpomínáte si na dobu, kdy lidé tančili jen pro čistou radost z pohybu, a ne pro digitální srdíčka na sítích? Generace Z tuto svobodu...

Pevná a odolná pokožka v zimě? Zaměřte se na kmenové buňky a využijte Black Friday

Chladnější měsíce přinášejí nízké teploty, suchý vzduch, mráz a málo slunce. To vše může snižovat hydratační schopnosti pokožky a ovlivňovat její pevnost a pružnost....

Soutěžte s BUSHMANEM o vouchery na nákup stylových dárků

Značka BUSHMAN už téměř třicet let spojuje poctivost, přírodní materiály a nadčasový styl. Vznikla z touhy vyrábět oblečení a doplňky, které obstojí v přírodě...

Pět varovných signálů, že vašemu tělu chybí hořčík: Od cukání víčka po noční křeče

Někdy to není jen únava z náročného týdne. Tělo má svůj vlastní jazyk a cukající víčko, noční křeč v lýtku či podrážděnost mohou být...

Kam v zimě za teplem: Pět dostupných destinací od Kanárských ostrovů po Thajsko

Ranní škrábání námrazy z auta a brzká tma vám ubírají energii? Nemusíte trpět až do jara. Existují místa, kde se právě teď chodí v...

Češi pečou vánoční klasiku, ale přibývá těch, kteří zkoušejí zdravější recepty

Vanilkové rohlíčky, linecké i perníčky zůstávají neotřesitelným symbolem českých Vánoc. Podle aktuálního průzkumu značky 4SLIM se v drtivé většině českých domácností peče vlastní vánoční...

Když ostatní mrznou, oni kvetou. Tři znamení, pro která je zima požehnáním

Zatímco většina lidí s prvním mrazem teskní po létě, existují tací, kteří právě teď ožívají. Chladné počasí pro ně není trestem, nýbrž palivem pro...

Nepřekonaltený problém? Manželství hvězdného páru ztroskotalo na příliš velkém přirození

Byl to problém, o kterém většina mužů jen sní, pro ni však znamenal konec manželství. Bývalá modelka Haley Kalilová v otevřeném rozhovoru na Twitchi...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3