O makeup trendech a úspěšném byznysu s Markétou Davidovich

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Markéta Davidovich, zakladatelka a ředitelka nejprestižnější školy líčení u nás, Make-Up Institute Prague
a dnes již také stálice na veletrhu FOR BEAUTY. Jaké jsou trendy v oboru, který je její láskou a vášní a co by poradila začátečníkům.

Letos jste oslavili více než 15 let fungování. Jak se za ta léta proměnil trh?

Výrazně. Pamatuji si na dobu, kdy klienti ani neznali označení makeup artist, jen klasické „vizážistka“. Dnes a to zejména díky sociálním sítím, je povědomí o této branži a celkově makeupu obrovské. Roste zájem o produkty, ženy/slečny se velmi zajímají o sebe sama atd. Už se málokdy stane, že byste viděla ženy se špatným odstínem makeupu. Celkově péče o sebe sama obrovsky narostla, možná někdy až moc
(smích).


Stojíte za kariérou mnoha vizážistek, o kterých v dnešní době běžně slýcháme. Jak se pozná dobrá vizážistka?

Úspěšná makeup artistka je taková kombinace všeho. Tedy nejen osoba, která má estetické cítění, technickou dovednost, ale zároveň musí mít i obchodnického ducha, uvědomovat si, že pro karieru nestačí jen „hezky nanášet stíny“. Musí se umět prodat, dobře nastavit cenu, být pokorná, pracovitá, připravena dělat ze začátku plno věcí zdarma pro zkušenost, kontakty, portfolio a pak se postupně nabalují další zakázky. A tento start, který je samozřejmě těžký, není pro ty, kteří chtějí všechno hned. 

Co je na makeupu ale úžasné je to, že lze skloubit s čímkoliv. Se studiem, s prací. Tedy nemusím být 100% makeup artistka, mohu mít svoji práci v kanceláři a o víkendech či příležitostně se věnovat líčení a mít to jako koníček. Velmi ženskou a krásnou činnost se zajímavým výdělkem.

Velmi oblíbená je vizážistika i pro nastávající maminky, která si dělají kurzy často během těhotenství, což je myslím chytrý tah, jak si mohou přivydělat a u mateřství přijít i na jiné myšlenky.

100% kariéra makeuparitstky není pro každého, je potřeba mít prostě koule, štěstí na kontakty a příležitosti.

 

O Vás je známo, že studentům pomáháte a věnujete se jim zejména po ukončení kurzu, jak to funguje?

Ano, to je naše hlavní práce. V kurzu se naučíte plno věcí, ale praxe je samozřejmě nelepší škola života a tu našim studentům poskytujeme ve velké míře. Každý student má po kurzu u nás možnost jít na tzv. tréninky zdarma. Tedy pod dohledem lektora trénovat zdarma, co zrovna student potřebuje – např. linky, kouřovky atd. Dále dle dovedností a připravenosti (zda má make-up kit, portfolio, aktivní Instagram) se odvíjí další pracovní příležitosti skrze nás. V rámci Institutu funguje makeup agentura, kde zprostředkováváme pracovní příležitosti jako jsou focení, eventy, přehlídky pro klienty napříč beauty a fashion trhem. V současných dnech se připravujeme na Designblok, kde líčíme bloky přehlídek a kosmetický veletrh FOR BEAUTY, kde nechybíme žádný rok a účast na něm si vždy všichni užíváme na maximum.

 

Co byste poradila těm, kteří uvažují nad tím stát se vizážistkou? Celkově proč se vydat na dráhu mua? 

První rada je najít si kurz, který vede zkušená lektorka. V současné době se vyrojilo mnoho kurzů, které vedou vizážistky, ty ale nejsou lektorky a v tom, co se naučíte je zásadní rozdíl. Ne každý je lektor. Určitě bych doporučila udělat si rekvalifikační kurz, který splňuje požadavky dané Ministerstvem školství a zdravotnictví, ať máte i výhodu versus ostatní samouk vizážistky. Důležité je také zapracovat velmi na svých sociálních sítích, skrze které si budujete klientelu. Nemohu opomenout pokoru, ale zároveň ony pověstné „koule“. Velmi dobrým krokem pro každého na začátku je nastoupit pod značku = nechat se zaměstnat v parfumérii, obchodě s dekorativní kosmetikou a pak se pomalu rozvíjet dále.

 

Jsou u Vás v Institut k dispozici i kurzy pro normální ženy?

Ano, v současné době velmi vzrůstá zájem o tento typ studia. Máme skupinové kurzy, kurzy se zaměřením na ženy ve věku 40 a více. Nejoblíbenější je tzv. VIP makeup lekce. Jedná se o 4hod, kde se lektorka věnuje jen jedné klientce. Téma lekce je běžně denní a večerní líčení, ale lze se zaměřit na cokoliv. Termín se přizpůsobuje klientce. Je to také velmi oblíbená forma dárku.

To, co myslím, klientky zejména oceňuji je naše nezávislost vůči značkám, tedy klientky si mohou přinést svá vlastní líčidla, my se jim na ně podíváme, uděláme tzv. čistku a učíme je to přesně s těmi produkty, co jsou pro ně vhodné.

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Zklamání po svatbě. Když papír nestačí na záchranu vztahu

Žili spolu deset let, pak se vzali a po čtyřech měsících přišel rozvod. Proč je první rok manželství paradoxně nejtěžší, i když už partneři...

Každý jsme originál: Podle kterých znaků poznáte, že jste opravdu výjimeční?

Na světě neexistují dva naprosto stejní lidé. Každý z nás má něco, co ho odlišuje od ostatních, ať už je to způsob myšlení, pohled...

Průkopnice OnlyFans Valérie Holáková: Vydělala jsem miliony, chci být psycholožkou

Je průkopnicí OnlyFans v Česku, její matka řídí školu a ona sama chce být psycholožkou. Valérie Holáková známá jako Xholakys v Show Jana Krause...

Hry s vaší myslí. Sedm taktik, kterými vás manipulátor dostane na dno

Nejprve přijde zmatek, pak snaha přizpůsobit se a nakonec beznaděj. Než vůbec získáte podezření, že žijete s manipulátorem, často už jste po uši ponořeni...

Muž pod tlakem: proč se uzavírá a co s tím může udělat partnerka

Na první pohled to možná nevypadá, ale i muži mají svoje těžké chvíle. Společnost od nich čeká sílu, výkonnost, úspěch a dokonalou kontrolu nad...

Kim Kardashianová promluvila o tetování své 12leté dcery: Nikdy jí tu kreativitu nevezmu

Falešné tetování na obličeji, piercing v nose a černé grillz. Dvanáctiletá North Westová svým vzhledem na TikToku vyvolala bouři a její matka Kim Kardashianová...

Svatomartinská vína 2025

Každý rok 11. listopadu netrpělivě vyhlížíme svatého Martina, který by měl podle tradice dorazit na bílém koni a symbolicky přinést první sníh. Pro vinaře...

Atelier JOCHA je ateliér s péčí první republiky v 21.STOLETÍ

Móda s profesionální péčí, postavená na základech tradičního řemeslného zpracování a moderního designu.V JOCHA vznikají pod rukama Kateřiny Jochové malé autorské kolekce, šité na...

Po svátcích s blízkými touží 88 % Čechů, někteří se však nemají na koho obrátit. Společnost dm v nové kampani vybízí k propojování

Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují Nová vánoční kampaň společnosti dm připomíná, že opravdové kouzlo svátků netvoří dárky ani dokonalá výzdoba, ale lidé, se...

Hledání jistoty… Proč Češi v chaosu moderní doby dávají dětem prastará jména

Svět zrychluje, trendy se mění každou sezonu, přesto žebříčky popularity jmen v Česku zůstávají jako vytesané do kamene. Na vrcholu trůní Jakub, Jan, Anna...

Nový Predátor: Nebezpečné území přináší návrat legendy, která nikdy nezmizela

Sál pražského kina IMAX v Cinema City se 4. listopadu proměnil v dějiště premiéry filmu, který znovu probouzí napětí, jaké diváci znají už desítky...

Wilkinsonová: U Diddyho jsem nic zlého neviděla. V sídle Playboye to bylo nechutnější

Zatímco Sean „Diddy“ Combs stojí před soudem kvůli obvinění ze sexuálního obchodování na svých večírcích, jeho bývalá častá návštěvnice Kendra Wilkinsonová promluvila. Bývalá hvězda...

Karol Duchoň – Karči

Miroslav Graclík / Václav Nekvapil Výpravná celobarevná publikace Karči shrnuje a popisuje životní příběh zpěváka Karola Duchoně, a to na základě ověřených faktů, dobových souvislostí...

Češi mají jasno: Ke svatomartinské huse nejlépe ladí pivo – Pivovarnická společnost Heineken reaguje na rostoucí oblibu pivních speciálů a pro svatomartinské oslavy nabízí hned...

Pečení svatomartinské husy symbolicky otevírá předvánoční období, tedy čas výjimečných kulinárních zážitků. K tradičnímu podzimnímu menu neodmyslitelně patří i nápoj, který chuť jídla dokonale...

Orgasmus ve snu? Ano, i to se může stát

Mnoho žen o tom možná nikdy neslyšelo, jiné to znají z vlastní zkušenosti - probudit se s rychlejším tepem, zrychleným dechem a pocitem rozkoše....
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3