Večeře v českých domácnostech? Hlavně jednoduše a s minimem námahy

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Jak jste na tom u vás, večeříte doma každý den? Pokud ano, tak jste na tom stejně jako více než polovina Čechů. Možná trochu překvapivé je, že jen 1 % z nás by nejraději povečeřelo jídlo z restaurace nebo z dovozu a vůbec si nevaří jen 6 % lidí. Zkrátka v Česku se večeří doma. A jak vypadá taková typická česká večeře? Jednoduché, rychlé a osvědčené jídlo.

I přes stále rostoucí popularitu donáškových služeb zůstávají Češi, hlavně při přípravě večeří, věrní domácím jídlům. Jak vyplynulo z průzkumu firmy Živina[1], 51 % lidí si večeři doma dopřává denně, dalších 38 % pak alespoň několikrát do týdne. A co je pro nás na večeři nejdůležitější? Hlavně jednoduchost a rychlost. Přitom to není ani tak o tom, že bychom vařit nechtěli, ale chybí nám čas, suroviny, nebo jsme zkrátka moc unavení po pracovním dni.

 

Teplá večeře? Alespoň několikrát do týdne

Večeře má být v našich očích jednoduchá, ale to neznamená, že bychom se měli na jídle šidit. Téměř polovina Čechů věnuje svůj čas přípravě teplé domácí večeře i několikrát do týdne, ostatní naopak sáhnou pro jednoduchost po té studené. “Snadno a rychle připravená večeře nemusí být vždy nutně synonymem k nekvalitní, možností je dnes už řada. My třeba nabízíme prakticky hotové omáčky ve sklenicích inspirované různými světovými kuchyněmi. Nemusíte tak obcházet řadu specializovaných obchodů, abyste sehnali ingredience. Stačí vám tři jednoduché kroky a večeři máte hotovou,” říká Martin Kudera, majitel a zakladatel firmy Živina, která se zaměřuje na výrobu kvalitních a výživných “jídel do skleničky”.

 

Na talíři zůstáváme věrni tradici

A co se na našich talířích objevuje nejčastěji? Stále jasně dominuje česká klasika, za ní následuje asijská
a italská kuchyně, k méně častým patří pak ta indická. To potvrzuje také Ondřej Dufek, produktový manager firmy Živina: “Vidíme to i na chuti našich zákazníků. Naprosto u nich vede třeba Pad Thai, Teriyaki nebo Hoisin omáčka
a rajčatová do těstovin. Roste zájem také o produkty z indické řady, letošní podzim představ
ujeme i novinku
v podobě českých klasik. Stavíme na jednoduchosti a rychlosti přípravy chuťově vyladěného jídla bez nároků na speciální suroviny nebo dlouhé vaření. Prostě obsah skleničky smícháte
s masem, tofu či zeleninou, přidáte přílohu a komplexní jídlo je na stole.”

 

Obecně jsme my Češi však, co se jídla týče, spíše konzervativní. Rádo experimentuje jen 18 % respondentů
z naší republiky. A jak ukázal průzkum firmy Živina, když už chceme být kreativnější, inspiraci, co vařit, většina hledá u kamarádů nebo známých, mezi mladými lidmi pak naprosto dominují sociální sítě.

 

 

 

[1] Výzkum byl realizován společností IPSOS mezi 1000 lidmi z celé České republiky. Respondenty tvořili ekonomicky aktivní dospělí lidé mezi 25-55 lety, procentuální zastoupení: ženy 50 %, muži 50 %. 

 

 

 

 

zdroj/foto: Živina

 

Reklama

Doporučujeme

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3