Podzim v hrníčku: Ochutnejte dýňové latté a další lahodné nápoje z kávy

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Podzim je tady a s ním přichází čas na teplé nápoje, které nás zahřejí nejen na těle, ale i na duši. Pumpkin Spice Latté se stalo neodmyslitelnou součástí podzimních dní. Tato lahodná kombinace dýně a koření si získala srdce kávových nadšenců po celém světě. Původně se objevila v USA na začátku nového tisíciletí a od té doby neztrácí na popularitě. Proč je ale tato sezónní pochoutka tak oblíbená a jak si ji můžete snadno připravit doma? A pokud zrovna dýni nemusíte, jaké další podzimní nápoje vám dokážou rozzářit den?

Podzimní dny sebou často přinášejí sychravé počasí a špatnou náladu, a je jen málo věcí, které dokážou negativní vnímání tohoto ročního období zlepšit – jednou z nich je dopřát si něco dobrého, třeba horkou kávu obohacenou o kapku lahodného aroma.

 

Pumpkin Spice Latté – podzim v hrníčku

Pumpkin Spice Latté se stalo symbolem podzimu díky dokonalé kombinaci skořice, zázvoru, hřebíčku
a muškátového oříšku. Do receptu lze přidat i dýňové pyré pro autentičtější chuť, nicméně původní receptura tuto složku neobsahovala. Mnohé možná překvapí, že historie tohoto oblíbeného nápoje nemá hluboké kořeny. Tento trend k nám přišel z Ameriky. Pumpkin Spice Latté poprvé představila v roce 2003 známá americká kavárenská síť a od té doby se tato káva stala doslova podzimním hitem.

 

Je Pumpkin Spice Latté jen reklamní trik?

Pumpkin Spice Latté je známé po celém světě, ale jeho obliba nespočívá jen v promyšleném marketingu. Protože se jedná o sezónní příchuť dostupnou pouze na podzim, vytváří kolem sebe pocit výjimečnosti. Harmonická kombinace koření, kávy a sladké šlehačky zahřeje a rozvoní pochmurný den charakteristickou
a známou vůní. Stejně jako jiné sezónní produkty přináší Pumpkin Spice Latté nostalgii a zvláštní atmosféru, kterou si lidé chtějí užít, dokud je možnost. Navíc samotná příprava tohoto nápoje je rituálem – šlehačka na vrcholu, jemné posypání kořením nebo kousky sušenek, a k tomu krásný hrneček.

 

Domácí dýňové nebo karamelové latté

Pokud se vám nechce do kavárny, můžete si dýňové latté snadno připravit doma. Velmi populární je i ve své ledové podobě. Na opravdu rychlé a snadné ledové dýňové latté budete potřeboval 2 lžíce dýňového pyré,
1 lžičku cukru a ½ lžičky směsi dýňového koření – skořice, zázvoru, hřebíčku a muškátového oříšku. Směs smíchejte s ledem a oblíbenou hotovou kávou, například plechovkou HELL ICE COFFEE Latte, a ozdobte šlehačkou.

Pokud vás dýňová příchuť neláká, máme pro vás recept na přípravu oblíbeného slaného karamelu. Budete potřebovat jen pět ingrediencí – 400 g cukru krupice, vodu, 180 g změklého másla, 240 ml smetany ke šlehání a lžičku soli. Celý proces tvorby karamelu však potřebuje čas, aby se všechny suroviny propojily, není tedy radno ho uspěchat. Domácím slaným karamelem si pak můžete ochutit horkou ale i ledovou kávu. Anebo, pokud na vaření zrovna nemáte náladu, sáhněte po ověřené pochoutce – ledové kávě HELL ICE COFFEE Salted Caramel. Stačí jen nalít do sklenice a přidat vanilkovou zmrzlinu nebo šlehačku.

 

Koření v nápojích jako recept na podzimní pohodu

V posledních letech získává na popularitě další nápoj, který vás možná překvapí – nejedná se totiž o kávu. Chai Latté je kombinací slazeného černého čaje s exotickým kořením – skořicí, kardamomem, zázvorem, hřebíčkem a černým pepřem a mlékem. Samotný čaj pochází z Indie, ale jeho obliba se rychle rozšířila po celém světě
a byla přetvořena do různých podob, včetně Chai Latté nebo Dirty Chai.

Chai Latté vzniká spojením teplého vyšlehaného mléka, koření a koncentrovaného černého čaje, jehož výsledkem je krémový kořeněný nápoj. Hlavní rozdíl mezi Chai Latté a Drity Chai spočívá v přidání shotu espressa do Dirty Chai, čímž nápoj získá silnou kávovou chuť, kterou perfektně doplňuje exotické koření. Obě varianty si navíc můžete vychutnat i ve studené podobě.

 

 

 

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 60 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

 

 

 

Reklama
Předchozí článek
Další článek

Doporučujeme

Žena pila dva týdny olivový olej, popisuje nečekané změny na těle i pleti

Říká se mu tekuté zlato a středomořská dieta na něj nedá dopustit. Co se ale stane, když poslechnete virální rady a začnete pít dvě...

Russell Crowe vyvrátil fámy o věku své přítelkyně, není o 30 let mladší

„Je to velmi negentlemanské,“ postěžoval si herec Russell Crowe, když musel znovu uvádět na pravou míru lživé informace o věku své partnerky Britney Theriotové....

Black Friday od přední značky v oblasti sexuálního zdraví

Nakupujte a objevujte řadu produktů pro sexuální zdraví od Satisfyer, které jsou právě teď, v předvánočním období, ještě dostupnější. 22. do 30. listopadu nabízí Satisfyer...

10 frází, kterými nevědomky ničíte své vztahy a působíte jako nezdvořák

Všichni to známe. V místnosti panuje pohoda, když vtom z vás vypadne věta, po které se náhle ochladí. Nechtěli jste nikoho urazit, přesto jste...

Generace Z zapomněla tančit pro radost, podle průzkumu se bojí odsudků na sociálních sítích

Vzpomínáte si na dobu, kdy lidé tančili jen pro čistou radost z pohybu, a ne pro digitální srdíčka na sítích? Generace Z tuto svobodu...

Pevná a odolná pokožka v zimě? Zaměřte se na kmenové buňky a využijte Black Friday

Chladnější měsíce přinášejí nízké teploty, suchý vzduch, mráz a málo slunce. To vše může snižovat hydratační schopnosti pokožky a ovlivňovat její pevnost a pružnost....

Soutěžte s BUSHMANEM o vouchery na nákup stylových dárků

Značka BUSHMAN už téměř třicet let spojuje poctivost, přírodní materiály a nadčasový styl. Vznikla z touhy vyrábět oblečení a doplňky, které obstojí v přírodě...

Pět varovných signálů, že vašemu tělu chybí hořčík: Od cukání víčka po noční křeče

Někdy to není jen únava z náročného týdne. Tělo má svůj vlastní jazyk a cukající víčko, noční křeč v lýtku či podrážděnost mohou být...

Kam v zimě za teplem: Pět dostupných destinací od Kanárských ostrovů po Thajsko

Ranní škrábání námrazy z auta a brzká tma vám ubírají energii? Nemusíte trpět až do jara. Existují místa, kde se právě teď chodí v...

Češi pečou vánoční klasiku, ale přibývá těch, kteří zkoušejí zdravější recepty

Vanilkové rohlíčky, linecké i perníčky zůstávají neotřesitelným symbolem českých Vánoc. Podle aktuálního průzkumu značky 4SLIM se v drtivé většině českých domácností peče vlastní vánoční...

Když ostatní mrznou, oni kvetou. Tři znamení, pro která je zima požehnáním

Zatímco většina lidí s prvním mrazem teskní po létě, existují tací, kteří právě teď ožívají. Chladné počasí pro ně není trestem, nýbrž palivem pro...

Nepřekonaltený problém? Manželství hvězdného páru ztroskotalo na příliš velkém přirození

Byl to problém, o kterém většina mužů jen sní, pro ni však znamenal konec manželství. Bývalá modelka Haley Kalilová v otevřeném rozhovoru na Twitchi...

Až 250 tisíc od státu. O tuto dotaci na opravu si může říct téměř každý senior

Profukující okna, nebezpečná vana nebo chybějící výtah. To jsou problémy, které trápí mnoho dříve narozených. Náklady na opravy se zdají být nad jejich síly,...

Dárky pod stromeček, které potěší každou ženu

Vánoce se pomalu blíží, ulice se třpytí světýlky, doma to voní po skořici a nás všechny začíná hřát ta známá předvánoční atmosféra. A s...

Zrada v regálech. Jak vás potraviny s nápisem „fitness“ pomalu ničí

Jsou na nich nápisy „fitness“, „bez cukru“ nebo „nízkotučné“, přesto mohou vašemu tělu škodit víc než obyčejný párek v rohlíku. Vědci varují před epidemií...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3