Podzim v hrníčku: Ochutnejte dýňové latté a další lahodné nápoje z kávy

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Podzim je tady a s ním přichází čas na teplé nápoje, které nás zahřejí nejen na těle, ale i na duši. Pumpkin Spice Latté se stalo neodmyslitelnou součástí podzimních dní. Tato lahodná kombinace dýně a koření si získala srdce kávových nadšenců po celém světě. Původně se objevila v USA na začátku nového tisíciletí a od té doby neztrácí na popularitě. Proč je ale tato sezónní pochoutka tak oblíbená a jak si ji můžete snadno připravit doma? A pokud zrovna dýni nemusíte, jaké další podzimní nápoje vám dokážou rozzářit den?

Podzimní dny sebou často přinášejí sychravé počasí a špatnou náladu, a je jen málo věcí, které dokážou negativní vnímání tohoto ročního období zlepšit – jednou z nich je dopřát si něco dobrého, třeba horkou kávu obohacenou o kapku lahodného aroma.

 

Pumpkin Spice Latté – podzim v hrníčku

Pumpkin Spice Latté se stalo symbolem podzimu díky dokonalé kombinaci skořice, zázvoru, hřebíčku
a muškátového oříšku. Do receptu lze přidat i dýňové pyré pro autentičtější chuť, nicméně původní receptura tuto složku neobsahovala. Mnohé možná překvapí, že historie tohoto oblíbeného nápoje nemá hluboké kořeny. Tento trend k nám přišel z Ameriky. Pumpkin Spice Latté poprvé představila v roce 2003 známá americká kavárenská síť a od té doby se tato káva stala doslova podzimním hitem.

 

Je Pumpkin Spice Latté jen reklamní trik?

Pumpkin Spice Latté je známé po celém světě, ale jeho obliba nespočívá jen v promyšleném marketingu. Protože se jedná o sezónní příchuť dostupnou pouze na podzim, vytváří kolem sebe pocit výjimečnosti. Harmonická kombinace koření, kávy a sladké šlehačky zahřeje a rozvoní pochmurný den charakteristickou
a známou vůní. Stejně jako jiné sezónní produkty přináší Pumpkin Spice Latté nostalgii a zvláštní atmosféru, kterou si lidé chtějí užít, dokud je možnost. Navíc samotná příprava tohoto nápoje je rituálem – šlehačka na vrcholu, jemné posypání kořením nebo kousky sušenek, a k tomu krásný hrneček.

 

Domácí dýňové nebo karamelové latté

Pokud se vám nechce do kavárny, můžete si dýňové latté snadno připravit doma. Velmi populární je i ve své ledové podobě. Na opravdu rychlé a snadné ledové dýňové latté budete potřeboval 2 lžíce dýňového pyré,
1 lžičku cukru a ½ lžičky směsi dýňového koření – skořice, zázvoru, hřebíčku a muškátového oříšku. Směs smíchejte s ledem a oblíbenou hotovou kávou, například plechovkou HELL ICE COFFEE Latte, a ozdobte šlehačkou.

Pokud vás dýňová příchuť neláká, máme pro vás recept na přípravu oblíbeného slaného karamelu. Budete potřebovat jen pět ingrediencí – 400 g cukru krupice, vodu, 180 g změklého másla, 240 ml smetany ke šlehání a lžičku soli. Celý proces tvorby karamelu však potřebuje čas, aby se všechny suroviny propojily, není tedy radno ho uspěchat. Domácím slaným karamelem si pak můžete ochutit horkou ale i ledovou kávu. Anebo, pokud na vaření zrovna nemáte náladu, sáhněte po ověřené pochoutce – ledové kávě HELL ICE COFFEE Salted Caramel. Stačí jen nalít do sklenice a přidat vanilkovou zmrzlinu nebo šlehačku.

 

Koření v nápojích jako recept na podzimní pohodu

V posledních letech získává na popularitě další nápoj, který vás možná překvapí – nejedná se totiž o kávu. Chai Latté je kombinací slazeného černého čaje s exotickým kořením – skořicí, kardamomem, zázvorem, hřebíčkem a černým pepřem a mlékem. Samotný čaj pochází z Indie, ale jeho obliba se rychle rozšířila po celém světě
a byla přetvořena do různých podob, včetně Chai Latté nebo Dirty Chai.

Chai Latté vzniká spojením teplého vyšlehaného mléka, koření a koncentrovaného černého čaje, jehož výsledkem je krémový kořeněný nápoj. Hlavní rozdíl mezi Chai Latté a Drity Chai spočívá v přidání shotu espressa do Dirty Chai, čímž nápoj získá silnou kávovou chuť, kterou perfektně doplňuje exotické koření. Obě varianty si navíc můžete vychutnat i ve studené podobě.

 

 

 

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 60 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

 

 

 

Reklama
Předchozí článek
Další článek

Doporučujeme

Nové Město na Moravě: Perla Vysočiny láká sportovce i milovníky historie

Přemýšlíte, kam vyrazit na nezapomenutelný výlet, který v sobě snoubí bohatou historii, malebnou přírodu a špičkové sportovní vyžití? Pak je pro vás Nové Město...

Láska není raketová věda. Slavná koučka odhalila vzorec, který zachrání každý vztah

Máte pocit, že se v moři vztahových rad topíte? Zapomeňte na složité teorie. Světoznámá koučka Sadia Khan na svém youtube přišla s jednoduchým vzorcem,...

Muž s nejdelším jménem světa si ho po 25 letech stále nepamatuje

Představte si, že se jmenujete Lawrence Alon Alois Aloysius Alphege Alun Alured Alvin Alisander… a to je jen prvních osm jmen z celkových 2253....

Zapomeňte na túje. Tyhle keře rostou rychleji a sousedé vám je budou závidět

Českými zahradami se jako mor šíří zelené hradby z tújí, které sice spolehlivě cloní, ale často postrádají šmrnc. Ačkoliv jsou tyto jehličnany pro živý...

Vyhrajte poukázku na nákup na e-shopu ČistéDřevo.cz a darujte letos originální dárky!

Vánoce se blíží nezadržitelným tempem, což mimo jiné znamená nejvyšší čas přemýšlet, čím obdarujeme své blízké. Dárky by totiž měly být od srdce, dělat...

Po stopách zakladatele moderní vodoléčby: Naučná stezka Vincenze Priessnitze

Začátek v srdci Lázní Jeseník Naučná stezka nesoucí jméno slavného léčitele Vincenze Priessnitze začíná v areálu Priessnitzových léčebných lázní, které se nacházejí přibližně 2 kilometry...

Zapomeňte na kávu. Obyčejné jablko po ránu dokáže s tělem zázraky

Bereme ho jako samozřejmost, hodíme ho do tašky a sníme, kdy nás zrovna napadne. Jenže naše tělo není popelnice, nýbrž sofistikovaný stroj řízený vnitřními...

Manželství s.r.o. aneb když se doma chováte jako vojáci v zákopu

Mnoho párů žije v režimu studené války, v níž se komunikace omezuje na provozní nutnosti a jádro problému zůstává skryté pod nánosem křivd. Pokud...

Věda potvrzuje léčivé účinky spánku pod širákem. Stačí jediná noc

Možná to zní jako dobrodružství pro skauty, avšak realita je prozaičtější. „Lidé zapomněli, jak vypadá opravdová tma,“ upozorňují odborníci ze Sleep Health, podle nichž...

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3