Slunce údajně může za naši touhu uklízet

Slunce údajně může za naši touhu uklízet

Jarním úklidem ctíme prastaré zvyky našich předků. Nejde o to, že musíme, jde o to, že toužíme po očistě a začátku nového. Jedna z příčin souvisí podle časopisu National Geographic se Sluncem, má tedy fyziologické a meteorologické příčiny. Jaro přináší více světla, což v lidském organismu spouští zásadní změny, které se týkají hlavně melatoninu. 


Jakmile vyjde Slunce, přestává organismus melatonin produkovat v takové míře, jako v zimních měsících, kdy je tma a chladno. Díky nižší produkci tohoto hormonu má naše tělo výrazně více energie, chuti do života
a také síly něco dělat a pustit se třeba právě do jarního úklidu. Okna našich příbytků pak mají praktický
i symbolický význam. Pro jejich lesk a dokonalou čistotu vyvinula značka Frosch speciální čistič
BIO Spiritus čistič skel. Čistí dokonale a lehce všechny skleněné povrchy. Úklid je pak i radostí. Nechte proudit sluneční svit do svých domovů naplno.   

„Pokud bych měla definovat v čem je značka Frosch specifická, pak určitě v tom, jak dokonalé řešení přináší svým spotřebitelům. Činíme vše proto, aby naše produkty byly co nejudržitelnější, ale zároveň nebyla nijak ohrožena jejich funkčnost a efektivita. Tento přístup zahrnuje mnoho aspektů. Jedním je například využívání povrchově aktivních látek z evropských zdrojů, což v důsledku zabraňuje ničení deštných pralesů daleké jihovýchodní Asie a zároveň pozitivně ovlivňuje i logistické dopady“ uvádí Markéta Terčová, obchodní a marketingová ředitelka značky Frosch. „Udržujeme tradice, a to i ty spojené s úklidem. A pevně věřím, že funkčností našich produktů a také jejich vůněmi činíme ty, kdo výrobky Frosch používají spokojenějšími. Není nad provoněnou čistou domácnost, bez zbytečné námahy,“ dodává Markéta Terčová.

Jedna z prvních známých zmínek o jarním úklidu se nachází v židovské tradici svátku Pesach, který se každoročně slaví v březnu nebo dubnu. Lidé během něj odstraňují všechny stopy kvašeného chleba, který je před svátkem zakázán. Jeho odstranění symbolizuje spěch, s nímž Izraelité utíkali z Egypta a nemohli proto čekat, až jim chléb před cestou za svobodou vykyne. Podobně katolíci na Zelený čtvrtek před Velkým pátkem, který každoročně na jaře spadá do března nebo dubna, uklízejí oltáře v kostelech. A možná ještě starší než Pesach je íránský svátek Nowruz, sahající do doby před pěti tisíci lety. Oslavuje příchod jara a jeho součástí je tradice khāne-takānī, v překladu něco jako „domotřesení“. Domácnost by se během něj měla otřást v základech – lidé perou oblečení, zejména ložní prádlo, přikrývky a textilie.

 
NÁŠ TIP!

Frosch BIO Spiritus čistič skel 500 ml

Jedná se o ekologický čistič skel, který je výborným pomocníkem pro dosažení Začátek formuláře

dokonale lesklých oken a zrcadel bez jediné šmouhy. Vyniká nejen přírodním složením, ale také svými účinky
a příjemnou vůní. Jeho složení na bázi bio-alkoholu aktivně rozpouští mastnotu a stará se o zářivou čistotu bez šmouh u všech skleněných povrchů v domácnosti. Doporučená cena je 99,90 Kč.

Z lásky k životnímu prostředí a lidskému zdraví je naším cílem nabízet ekologické a šetrné alternativy čisticích prostředků pro celou domácnost frosch-eko.cz.

 

 

 

 

 

 

O značce Frosch: Frosch je již více než 30 let průkopnickou značkou na poli ekologie. Čisticí i pečující prostředky s logem zelené žabičky jsou šetrné k pokožce i životnímu prostředí. Ve své dlouholeté historii Frosch neustále zdokonaluje vývoj a výrobu čisticích a pečujících prostředků s ohledem na ekologii a stává se lídrem mnoha environmentálních projektů přesahujících často hranice daného průmyslového odvětví. Výrobky značky Frosch jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně ohleduplnější nejen k životnímu prostředí, ale i ke zdraví spotřebitele. Ekologický přístup dokládají i získané certifikáty jako např. EMAS, Green Brands, Eco label a jiné.  Více informací naleznete na www.frosch-eko.cz.

 

Werner & Mertz: Výrobcem ekologických čisticích prostředků a kosmetiky značky Frosch je společnost Werner & Mertz, rodinná firma s více než 150letou historií, která svou recyklační iniciativou a dalšími udržitelnými projekty významně přispívá k ochraně životního prostředí. Majitel firmy, pan Reinhard Schneider, usiluje na mezinárodní scéně o to, aby i další společnosti následovaly jeho příkladu a používaly pro své obaly recyklované plasty. Tedy jediný způsob, jak zajistit, aby oběhová ekonomika fungovala a udržovala plasty v uzavřené smyčce. V souvislosti s ochranou životního prostředí, uvedla firma v německém Mainzu do provozu nové výrobní centrum produktů Frosch a každoročně dobrovolně absolvuje audit EMAS, který již 11 let dokazuje, že společnost dodržuje zásady ekologických a udržitelných obchodních praktik, a trvale sleduje své cíle týkající se ochrany přírodních zdrojů.

 

 

 

 

zdroj/foto: frosch.cz