Češi mají jasno: Ke svatomartinské huse nejlépe ladí pivo – Pivovarnická společnost Heineken reaguje na rostoucí oblibu pivních speciálů a pro svatomartinské oslavy nabízí hned dva

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Pečení svatomartinské husy symbolicky otevírá předvánoční období, tedy čas výjimečných kulinárních zážitků. K tradičnímu podzimnímu menu neodmyslitelně patří i nápoj, který chuť jídla dokonale podtrhne. Podle aktuálního průzkumu* společnosti Heineken je pro většinu Čechů tímto nápojem právě pivo. K huse se podle respondentů hodí lépe než víno, protože doplňuje výraznou chuť masa a zároveň rychle zažene žízeň. Proto má Heineken své portfolio posílené o Svatomartinský nefiltrovaný ležák z Března a Svatomartinský Bitr ze Starobrna.

Podle aktuálního průzkumu1 společnosti Heineken si většina Čechů ke svatomartinské huse vybírá pivo, zatímco víno volí jen každý desátý. Ačkoliv už brzy ochutnáme letošní svatomartinské víno, sváteční oběd většina z nás zapije spíše chmelovým mokem. Spotřebitelé budou mít letos navíc jedinečnou příležitost vyzkoušet něco nového – hned dva Svatomartinské ležáky, které Heineken uvařil v pivovarech Velké Březno a Starobrno. Právě pivní speciály, vařené pro výjimečné události během roku, si podle průzkumu získávají stále větší oblibu. Svatomartinský speciál by si rádo vyzkoušelo dokonce více než 40 % dotázaných. Novinku od značky Březňák a Starobrno najdou zájemci na čepu ve vybraných restauracích již od 3. listopadu. 

Češi hledají chuťové zážitky 

Pivní speciály si mezi českými spotřebiteli získávají stále větší oblibu. Podle aktuálního průzkumu je pravidelně vyhledává zhruba každý desátý Čech, zatímco téměř polovina z nich o nich zatím pouze slyšela, ale ráda by je v budoucnu vyzkoušela. To potvrzuje i Vendula Kučerová, Field Sales manažerka společnosti Heineken: „Rozšířením nabídky o pivní speciály chceme zaujmout i ty spotřebitele, kteří běžně pivo nepijí, ale při zajímavé příležitosti si ho rádi dopřejí. Nabízíme jim něco jedinečného, unikátní chuťový zážitek spojený se sváteční atmosférou.“ Na těchto pivech Čechy nejvíce přitahuje jejich neobvyklá chuť (33 %), časově omezená dostupnost a výjimečný zážitek (25 %), který si s nimi spojují. To vše dokazuje, že obliba pivních speciálů napříč věkovými skupinami dál roste. 

Již brzy na čepu další novinka 

Stejně jako ke svátku svatého Martina připravuje společnost Heineken uvedení dalšího pivního speciálu i na Vánoce, a to pod značkou Březňák. Ačkoliv si většina Čechů spojuje adventní čas především se svařeným vínem, osvěžení v podobě piva podle průzkumu rozhodně neodmítá. Od 14. listopadu tak Březňák nabídne spotřebitelům limitovanou edici adventního speciálu, která představuje zajímavou alternativu k tradičním vánočním nápojům a zpříjemní předvánoční shon. 

Svatomartinské speciály 

Svatomartinský Březňák
Poctivý nefiltrovaný, pasterizovaný ležák vařený s úctou k českým tradicím, ideální ke svatomartinské huse i dalším podzimním pokrmům. Svatomartinský Březňák zaujme plnou, svěží chmelovou chutí, vyváženou hořkostí a výraznějším aromatem. 

Starobrno BITR Nefiltr
Poctivý ležák s výraznější hořkostí a jemným zákalem, které se skvěle hodí k svatomartinské příležitosti, ideální volba k pečené huse a podzimním pokrmům. Díky nefiltrovanému charakteru působí svěže, přitom robustně a autenticky.  Vyšší hořkostí se v nefiltrované podobě ještě více zvýrazní.  

Adventní speciál od Březňáku
Sváteční polotmavé pivo typu IPL se vyznačuje karamelovou chutí a citrusovým aroma. Tento nefiltrovaný, polotmavý, za studena chmelený speciál se stupňovitostí 14 chutná lahodně po sladu a je tak ideální pro studené zimní večery. Na své si zároveň přijdou i fanoušci vyšší hořkosti, a to díky 47 jednotkám IBU.

Kde budou speciály dostupné

Svatomartinské pivní speciály z portfolia Heinekenu budou letos dostupné ve vybraných podnicích v Brně i Praze. V Brně si je můžete vychutnat v restauracích Zlatá loď, Bažantovna Suzie’s, Bažantovna Na Škopek, U Zlaté konve, Portoriko a Pivovarská. V Praze pak na čepu nebudou chybět podniky Restart Pub, Šalanda U Čejpů, Šalanda U Průhonu, Šalanda Václavák, Meat Beer, U Mlynáře v Nerudově ulici a A. Dvořák v Opletalově ulici.

1  Průzkum byl realizován přes platformu Instant Research v říjnu 2025. 

Reklama

Doporučujeme

Každý jsme originál: Podle kterých znaků poznáte, že jste opravdu výjimeční?

Na světě neexistují dva naprosto stejní lidé. Každý z nás má něco, co ho odlišuje od ostatních, ať už je to způsob myšlení, pohled...

Průkopnice OnlyFans Valérie Holáková: Vydělala jsem miliony, chci být psycholožkou

Je průkopnicí OnlyFans v Česku, její matka řídí školu a ona sama chce být psycholožkou. Valérie Holáková známá jako Xholakys v Show Jana Krause...

Hry s vaší myslí. Sedm taktik, kterými vás manipulátor dostane na dno

Nejprve přijde zmatek, pak snaha přizpůsobit se a nakonec beznaděj. Než vůbec získáte podezření, že žijete s manipulátorem, často už jste po uši ponořeni...

Muž pod tlakem: proč se uzavírá a co s tím může udělat partnerka

Na první pohled to možná nevypadá, ale i muži mají svoje těžké chvíle. Společnost od nich čeká sílu, výkonnost, úspěch a dokonalou kontrolu nad...

Kim Kardashianová promluvila o tetování své 12leté dcery: Nikdy jí tu kreativitu nevezmu

Falešné tetování na obličeji, piercing v nose a černé grillz. Dvanáctiletá North Westová svým vzhledem na TikToku vyvolala bouři a její matka Kim Kardashianová...

Svatomartinská vína 2025

Každý rok 11. listopadu netrpělivě vyhlížíme svatého Martina, který by měl podle tradice dorazit na bílém koni a symbolicky přinést první sníh. Pro vinaře...

Atelier JOCHA je ateliér s péčí první republiky v 21.STOLETÍ

Móda s profesionální péčí, postavená na základech tradičního řemeslného zpracování a moderního designu.V JOCHA vznikají pod rukama Kateřiny Jochové malé autorské kolekce, šité na...

Po svátcích s blízkými touží 88 % Čechů, někteří se však nemají na koho obrátit. Společnost dm v nové kampani vybízí k propojování

Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují Nová vánoční kampaň společnosti dm připomíná, že opravdové kouzlo svátků netvoří dárky ani dokonalá výzdoba, ale lidé, se...

Hledání jistoty… Proč Češi v chaosu moderní doby dávají dětem prastará jména

Svět zrychluje, trendy se mění každou sezonu, přesto žebříčky popularity jmen v Česku zůstávají jako vytesané do kamene. Na vrcholu trůní Jakub, Jan, Anna...

Wilkinsonová: U Diddyho jsem nic zlého neviděla. V sídle Playboye to bylo nechutnější

Zatímco Sean „Diddy“ Combs stojí před soudem kvůli obvinění ze sexuálního obchodování na svých večírcích, jeho bývalá častá návštěvnice Kendra Wilkinsonová promluvila. Bývalá hvězda...

Karol Duchoň – Karči

Miroslav Graclík / Václav Nekvapil Výpravná celobarevná publikace Karči shrnuje a popisuje životní příběh zpěváka Karola Duchoně, a to na základě ověřených faktů, dobových souvislostí...

Orgasmus ve snu? Ano, i to se může stát

Mnoho žen o tom možná nikdy neslyšelo, jiné to znají z vlastní zkušenosti - probudit se s rychlejším tepem, zrychleným dechem a pocitem rozkoše....

Dcera Michaela Jacksona žaluje správce jeho pozůstalosti, rodina je prý v šoku

Dcera krále popu Paris Jacksonová zaútočila na správce otcovy pozůstalosti, obvinila je z plýtvání a označila je za „Čaroděje ze země Oz“. Rodinní zasvěcenci...

Co vám muži s depresí nikdy neřeknou a proč?

Deprese dokáže být tichým a krutým nepřítelem. Nejenže bere energii a radost, ale často i schopnost o tom mluvit. Mnoho lidí se bojí, že...

Past jménem „Veřejná Wi-Fi“. Jak se nenechat okrást při nákupech na internetu

Představte si, že v klidu domova nakupujete a pár kliknutí myší vás místo radosti z nového zboží připraví o tisíce korun. Online nákupy jsou...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3